Uskomatonta röyhkeyttä osa n+1

303 posts, 16 pages, 87,305 views

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#141 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
haha, jotain on nigeriassakin paremmin kuin suomessa...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jone

Posts: 8,258

#142 • • Jone Archibald Haddock

Lene:
Mitä miehet ymmärtävät rikoksesta, joka pääasiassa kohdistuu naisiin?



Ihan yhtä paljon kuin sellaiset naiset, jotka eivät ole moisen rikoksen kohteeksi koskaan joutuneet?
Uhuu

Posts: 844

#143 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

Hyzenthlay:
Tossa näyttää olevan eroavaisuuksia ihmisten kesken... mietin nimittäin ihan tosissani, että kuolemakin voisi olla parempi vaihtoehto kuin mielenterveyden menettäminen kymmeniksi vuosiksi tai koko loppu elämäksi. Siksi juuri raiskausten tuomiot tuntuvat niin naurettavan pieniltä, että mä rinnastan sen murhaan.



En tiedä oletko koskaan kokenut lajitreenejä rajumpaa väkivaltaa... toivottavasti et. Siinä vaiheessa, kun joku pitää puukkoa kaulalla ja kuolema todellakin on kiinni vain millistä tai väärästä liikkeestä niin jostakin pulppuaa järjetön halu elää. Jälkikäteen ajattelee vain, että onneksi ei mennyt elämä vaikka raiskatuksi tulikin. Ihmismieli oppii elämään asioiden kanssa ja unohtamaankin osittain.

-puukkojunkkariuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Pelimies

Posts: 229

#144 • • Pelimies back in businesssss....
Kuullostaa toi Premin juttu aika uskomattomalta, mutta kun en ole siellä piiitkään aikaan käynyt niin ei voi tietää.....Mä tunnen yhen Premin poken, joten kysyn sen mielipidettä ja palailen aiheeseen myöhemmin.
Dementation

Posts: 2,892

#145 • • Dementation wednesday?

Uhuu:
En tiedä oletko koskaan kokenut lajitreenejä rajumpaa väkivaltaa... toivottavasti et. Siinä vaiheessa, kun joku pitää puukkoa kaulalla ja kuolema todellakin on kiinni vain millistä tai väärästä liikkeestä niin jostakin pulppuaa järjetön halu elää. Jälkikäteen ajattelee vain, että onneksi ei mennyt elämä vaikka raiskatuksi tulikin. Ihmismieli oppii elämään asioiden kanssa ja unohtamaankin osittain.

-puukkojunkkariuhuu



Tästä voin olla sun kanssa täysin samaa mieltä, pari kertaa ollut puukko kurkulla, ja siinä todella tulee pakollinen tarve elää... Mitään muuta ei pysty ajattelemaan, kuin että hinnalla millä hyvänsä pitää selvitä tästä hengissä. Joutui sitten nöyrtymään sen eteen kuinka paljon tahansa, tai saamaan pahojakin vammoja. Vastaan ei tee mieli tapella, jos vaan hengissä selviää...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

siveys

Posts: 2,492

#146 • • siveys lovely
Poistuessa näin tyttökolmikon tilittämässä tilannetta liudalle poliisisetiä.. Oma iltani oli ihan viihtyisä ja käy sääliksi hyvän klubi-illan järjestäjiä, sillä tällaisen insidentin jälkeen tulee todennäköisesti pidettyä varsin pitkä paussi ennen seuraavaa premi-visiittiä. Ei sitä oikein kai muulla tavoin voi sivullinen vaikuttaa kuin äänestämällä jaloillaan jos paikan henkilökunta tukee kyseisenkaltaista toimintaa.
[Nuclear]

Posts: 5,855

#147 • • [Nuclear] el aprendiz

Lene:
Kukaan ei ole sanonut, että lähtisi sellaisessa tilanteessa uhoamaan.


Aiemmin:

Mä en ainakaan anna periksi ilman kunnon tappelua, vaikka se koituisikin kohtaloksi.


Mä kyl käsitän tälläsen ”taistelen viimeiseen henkenpihahdukseen asti tilanteessa missä hyvänsä” uhoamiseksi...

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#148 • • Lene Guest

[Nuclear]:
Mä kyl käsitän tälläsen ”taistelen viimeiseen henkenpihahdukseen asti tilanteessa missä hyvänsä” uhoamiseksi...



Jooh, mutta eihän tuollaista tuoda ilmi sitten itse tilanteessa. *nauru*
Avatar
#149 • • Lene Guest

Jone:
Ihan yhtä paljon kuin sellaiset naiset, jotka eivät ole moisen rikoksen kohteeksi koskaan joutuneet?



Naisilla kuitenkin toisenlainen mahdollisuus asettautua raiskatun naisen asemaan. Etenkin, kun ennen muinoin ei naisen mielipidettä paljoa kyselty/arvostettu seksin harrastamisen suhteen avioliitossakaan.

[muokattu 26.4.2004 22:08]
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#150 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mä en voi uskoa, että premin helkilökunta olisi voinut tukea tuollaista toimintaa... ihan uskomatonta. Mutta jos niin kuitenkin on, menee premi boikottiin, vaikka en yleensä ole boikotteihin kauheasti uskonut...

Uhuu: ei ole mun henkeä koskaan uhattu, joten en osaa sanoa tuohon oikeastaan enää mitään. Ja toivottavasti ei uhatakaan, eikä kenenkään muunkaan ^___^

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Jone

Posts: 8,258

#151 • • Jone Archibald Haddock

Lene:
---
Jone:
Ihan yhtä paljon kuin sellaiset naiset, jotka eivät ole moisen rikoksen kohteeksi koskaan joutuneet?

---

Naisilla kuitenkin toisenlainen mahdollisuus asettautua raiskatun naisen asemaan. Etenkin, kun ennen muinoin ei naisen mielipidettä paljoa kyselty/arvostettu seksin harrastamisen suhteen avioliitossakaan.



Miten muinoin vallinneet asenteet vaikuttavat sen paremmin sun kuin munkaan valistuneisuuteen? ...ja miten osaat asettua raiskatun asemaan sen paremmin kuin mieskään?

Mua ei henkilökohtaisesti kiinnostaisi olla asiasta kauhean valistunut, mutta seurustelin taannoin lyhyesti tytön kanssa, jolle tämä onneton asia oli tapahtunut. Miehelläkin voi siis olla raiskatun naisen elämästä tarkempi käsitys kuin sellaisella naisella, jonka elämää asia ei ole koskettanut muuten kuin spekuloinnin kautta.
UnityF

Posts: 15,721

#152 • • UnityF joo just se
Niin ja alternativen järjestäjänä aijon puhua premin omistajan kanssa ja pyytää selvitystä tapahtuuneesta ja vaadin hyvän selityksen. Mulle tää juttu tuli nimittäin ihan yllärinä tänään, sain tietää vasta siitä nyt kun luin tän topiikin.. mä olen aika vihainen tapahtuneesta. Selvitän miten jollain on voinu olla se avain kun mullekkaan sitä ei tosta noin vaan anneta..
Kerron sitten mitä omistaja kertoi mulle. *joo*

[muokattu 26.4.2004 22:32]
Uhuu

Posts: 844

#153 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
suurin osa miehistä suhtautuu raiskausasiaan erittäin hienotunteisesti ja tuomitsee ne. on tietysti joukossa niitäkin, joiden mielestä raiskatuksi tuleminen on aina naisen vika... milloin on ollut liian lyhyt hame ja milloin on tultu liian myöhään katumapäälle...

näitä tuomitsijoita löytyy kyllä kuitenkin myös naisista yllättävän paljon. mikä ihmeellisintä varsinkin nuorten naisten asenteet ovat paljolti sellaisia, että ymmärretään ja asetutaan kyllä jos jonkinlaiseen asemaan, mutta tuomitaan se ettei pärjännyt raiskaajalleen ja pistänyt luuta kurkkuun. olisi pitänyt treenata enemmän tai olla panikoimatta vähemmän... eli tavallaan taas raiskaus oli kuitenkin uhrin vika, kun ei tajuttu/osattu käyttää sitä kuuluisaa kulkustemppua tai sisu ei riittänyt puremaan raiskaajalta nenää irti...

-napinapisijauhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

siveys

Posts: 2,492

#154 • • siveys lovely

Lene:
Naisilla kuitenkin toisenlainen mahdollisuus asettautua raiskatun naisen asemaan.


En nyt sanoisi, että erityisen toisenlainen mahdollisuus.. Ihmiset ovat kaikki omanlaisiaan ihmisiä ja raiskauksetkin on varmaan ihan yhtä yksilöllisiä tapahtumia jättäen omanlaisensa arvet ja vaatien omanlaisensa keinot selviytyä..

Kenellä tahansa meistä on varmasti ns. ”toisenlainen mahdollisuus” asettautua raiskatun oman itsensä asemaan ja sitä kautta tutkia miltä tuntuisi tulla raiskatuksi, mutta olit sitten nainen tai mies niin se kuinka hyvin onnistut asettautumaan jonkun tietyn raiskatun naisen asemaan riippuu mm. siitä kuinka hyvin tunnet itsesi, kuinka hyvin tunnet kyseisen naisen ja kyseisen raiskaustilanteen, kuinka samanlaisia ihmisiä te olette ja kuinka hyvin sinä pystyt tiedostamaan nämä erot ja käyttämään niitä hyväksesi.

Toisen asemaan asettautumisessa on kyseessä niin monimutkainen prosessi ja siihen vaikuttavat niin monet tekiät, että sen vaikutus, että sattuu olemaan samaa sukupuolta ja sitä kautta jakaa joitakin satunnaisia kulttuurillisia yhtäläisyyksiä on niin pieni, että voisi sanoa sen olevan mitätön.


Etenkin, kun ennen muinoin ei naisen mielipidettä paljoa kyselty/arvostettu seksin harrastamisen suhteen avioliitossakaan.


Mitenköhän tämä liittyy asiaan?
Avatar
#155 • • ALIEN Guest

Cofu:
Eli jos itsepuolustuskurssit ovat hyödyttömiä...

Naiset, ostakaamme sen verran iso laukku, että sinne pystyy pohjalle laittamaan tiiliskiven. Siinä alkaa jo olemaa sen verran itsepuolustusvoimaa, että varmasti sattuu *hahjust*.

Hiuslakat, pippurit jne. ovat kyllä harvinaisen käteviä ja tehokkaita, ja varmemmin on turvassa jos ei liikuskele hirveämmin yön pikkutunneilla yksin missään.



tässä on naisille paras tapa puolustautua *vink* ---> linkki
Avatar
#156 • • Lene Guest

Jone:
Miten muinoin vallinneet asenteet vaikuttavat sen paremmin sun kuin munkaan valistuneisuuteen? ...ja miten osaat asettua raiskatun asemaan sen paremmin kuin mieskään?



Lainsäädäntöön ne aiemmat käsitykset ovat vaikuttaneet sekä oikeuskäytäntöön. Nämä asiat eivät kehity samassa tahdissa kuin muu yhteiskunta vaan pahasti jälkijunassa. Naisilla ei ole ollut vielä sataakaan vuotta mahdollisuutta vaikuttaa asioihin.

Miten nainen voi asettua paremmin raiskatun asemaan kuin mies? Koska nainen ylipäänsä tietää, miltä yhdyntä naisesta tuntuu.

Mua ei henkilökohtaisesti kiinnostaisi olla asiasta kauhean valistunut, mutta seurustelin taannoin lyhyesti tytön kanssa, jolle tämä onneton asia oli tapahtunut. Miehelläkin voi siis olla raiskatun naisen elämästä tarkempi käsitys kuin sellaisella naisella, jonka elämää asia ei ole koskettanut muuten kuin spekuloinnin kautta.



Olen kyllä tavannut ja jutellut naisten/tyttöjen kanssa, jotka on raiskattu. Ja mistäs tiedät, mitä itse olen kokenut?

[muokattu 26.4.2004 22:44]
Avatar
#157 • • Lene Guest

siveys:
Mitenköhän tämä liittyy asiaan?



Se liittyy siihen, miksi lainsäädäntö raiskaustapauksissa on kehittynyt siten kuin se on kehittynyt.

Edelleen olen sitä mieltä, että naiset pystyvät paremmin asettautumaan naisen asemaan kuin miehet. Vaatiiko tämä seikka sen suurempia perusteluita?

Ja mitä näihin veitsi kurkulla-juttuihin tulee niin totta ihmeessä tilanteessa toimitaan aina tilanteen mukaan. Välttämättä aina sitä veistä ei ole kurkulla jne. Olen todella pahoillani niiden puolesta, jotka ovat tämän kokeneet.

[muokattu 26.4.2004 22:51]
Avatar
#158 • • ALIEN Guest

Epailija:
Muistanko aivan väärin, vai treenasitko sinä taidoa? Ei millään pahalla, mutta jos näin on, niin ei auta vaikka vaihtaisit paria kymmenen kertaa per tekniikka. Taido menee käytännössä samaan luokkaan kuin capoeira angola, joka itsepuolustuslajina kannattaa totaalisesti unohtaa. Panostakaa kulkaa naiset ja miehet mieluummin judoon, brassijujutsuun, krav magaan ja thai- sekä englantilaiseen nyrkkeilyyn. Savaten itsepuolustusversiotakin pitää suositella lajiuskollisuuden nimissä, vaikka en lajin tuosta muodosta mitään tiedäkään. *vink*



*joo* ehdottomasti parhaat ovat nyrkkeily ja brassi jiu-jutsu. Tietty myös thaissa oppii käyttämään extraa. Kaikki nämä lajit ovat käytännöllisiä kadulla ja varsinkin vaaaaaaaapaaaottelussa *sydän* Väärinkäyttäjät hirteen!! *vink*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#159 • • [Nuclear] el aprendiz

Lene:
Miten nainen voi asettua paremmin raiskatun asemaan kuin mies? Koska nainen ylipäänsä tietää, miltä yhdyntä naisesta tuntuu.


Ihan näin ohimennen mainitakseni, niin jos joudut raiskatuksi ei olennaisena osana henkistä/fyysistä kärsimystä taida olla se et oli huono pano tai miltä se tuntuu... =D

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

siveys

Posts: 2,492

#160 • • siveys lovely

Lene:
Miten nainen voi asettua paremmin raiskatun asemaan kuin mies? Koska nainen ylipäänsä tietää, miltä yhdyntä naisesta tuntuu.


Nyt täytyy myöntää, että en ole nainen eikä minua ole koskaan raiskattu, mutta silti kuvittelen tietäväni, että raiskauksen aiheuttamat ongelmat ei useimmiten johdu siitä miltä raiskaus fyysisesti tuntuu... Ja en välttämättä edes menisi väittämään, että naisella, joka on harrastanut yhdyntää olisi minkäänlaista käsitystä siitä miltä raiskatuksi tuleminen fyysisesti tuntuu.

Olen kyllä tavannut ja jutellut naisten/tyttöjen kanssa, jotka on raiskattu. Ja mistäs tiedät, mitä itse olen kokenut?


Ei Jonen pointti nyt varmaan ollut kerskua omalla ymmärryksellään asian tiimoilta vaan osoittaa, että miehellä voi ympäristön vaikutuksesta hyvinkin olla paremmat valmiudet ymmärtää raiskatun ihmisen tunteita kuin ns. keskivertonaisella.