Uskomatonta röyhkeyttä osa n+1

303 posts, 16 pages, 87,184 views

Avatar
#261 • • Lene Guest

climate:
Jaa-a, oiskohan mitään osuutta sillä että suomalaiset päättäjät elävät kuvitelmassa että suomessa pitäisi olla korkeampi syntyvyys? Voi kuulostaa aika hirveältä jonkun korvaan, mutta jos kansakunnan asioista päättävistä ihmisistä puhutaan, niin aika kylmästi he laskevat vain numeroita - ja jos ”syntyvyys”-käyrää halutaan nostaa, niin raiskaus on valtion ”suosima” rikos rangaistuksia katsottaessa... matematiikkaa :|



Sattumalta vaan unohdat jälkiehkäisyn ja abortin. *hymy*
Avatar
#262 • • Lene Guest

yana:
ja sekin on kuulema aika kumma et kun siella sujautat tuomarille sata taalaa tiskin ali niin se sanoo et ”syyton! kiva ku kavit, tuolta aulapaarista saa drinksui ja hierontaa. toivottavasti nahdaan pian uudelleen!”



Nii ja toiset sanoo, että ne tyypit lahdataan. *hahjust* Ja jos oikein hyvin käy niin muija lahdataan, kun petti näin miestään. *hahjust*

[muokattu 27.4.2004 14:30]
Avatar
#263 • • yana Guest

Lene:
Nii ja toiset sanoo, että ne tyypit lahdataan. *hahjust* Ja jos oikein hyvin käy niin muija lahdataan, kun petti näin miestään. *hahjust*



niinpä. en lähtisi kovin herkasti vertaamaan länsimaisen ”oikeusvaltion” toimintaa noihin korruptoituneisiin lahes anarkistisiin kolmannen maailman valtioihin, joissa tuomiot tuntuvat valilla olevan mielipuolisen julmia ja koskevan vain niita jotka eivat jostain syysta kykene lahjomaan itseaan ulos tilanteesta tai joutuvat muutenvaan varoittavaksi esimerkiksi

[muokattu 27.4.2004 14:33]
Avatar
#264 • • Lene Guest

yana:
niinpä. en lähtisi kovin herkasti vertaamaan länsimaisen ”oikeusvaltion” toimintaa noihin korruptoituneisiin lahes anarkistisiin kolmannen maailman valtioihin, joissa tuomiot tuntuvat valilla olevan mielipuolisen julmia ja koskevan vain niita jotka eivat jostain syysta kykene lahjomaan itseaan ulos tilanteesta tai joutuvat muutenvaan varoittavaksi esimerkiksi



Huah... tässä ei nyt periaatteessa tuomioita verrattukaan vaan sitä ajattelu- ja suhtautumistapaa.
Avatar
#265 • • yana Guest

Lene:
Huah... tässä ei nyt periaatteessa tuomioita verrattukaan vaan sitä ajattelu- ja suhtautumistapaa.



ajattelu/suhtautumistapaa yleensakin rikoksiin, vai nimenomaan raiskauksiin?
Avatar
#266 • • Lene Guest

climate:
Jos ajattelee biologian kannalta tuota asiaa, niin ihmislaji selviää paremmin hengissä kun eri alueilla elävien yksilöiden geenivarastot sekoittuvat mahdollisimman tehokkaasti. Tästä johtuu ylipäätään se, että jostain kumman syystä ”eksoottinen” lisääntymiskumppani kiinnostaa. Eli siitä syystä pohjoisen väki tuntee vetoa etelämaalaisiin ”eksoottisiin” kumppaneihin ja vice versa.



Mutta eikös toinen rotu ole lähinnä koettu viholliseksi?
Avatar
#267 • • Lene Guest

yana:
ajattelu/suhtautumistapaa yleensakin rikoksiin, vai nimenomaan raiskauksiin?



No tässä tapauksessa kyse oli nimenomaan raiskauksesta.
Avatar
#268 • • yana Guest

Lene:
No tässä tapauksessa kyse oli nimenomaan raiskauksesta.



no mita tosta sun mielesta on sitten paateltava? onko nigeriassa raiskausksen maksimi tuomio lahella 9vuotta jolloin siella tuomitaan lahelle maksimi rangaistusta. vai tarkoitatko nyt etta siella tuomitaan raiskauksesta 9v tuomioita joka on maan yleiseen varsin kovaan tuomiolinjaan nahden aika normaalia jolloin tuo ei varsinaisesti liity suhtautumiseen nimenomaan raiskausta kohtaan.

vaikkakin oon taysin samaa mielta siita etta suomessa tuomitaan seksualirikoksista naurettavan hellakatisia tuomioita ja niissa katsotaan lientaviksi asianhaaroiksi asioita jotka imo pitaisi olla raskauttavia, vertaaminen johonkin anarkistiseen oikeuslaitokseen on aika turhaa pisteiden kalastelua

[muokattu 27.4.2004 14:57]
Avatar
#269 • • ALIEN Guest
*nukkuu*
Riku

Posts: 3,187

#270 • • Riku The Little Prince

Lene:
Miesten aiempi valta-asema on sellainen seikka, jota et voi kieltää.

Viralliselta kannalta? En. Historia ei kuitenkaan juuri kerro siitä miten naiset ovat vaikuttaneet epävirallisella rintamalla, ja tämä jääköön arvailujen varaan.

Moraalisesti on arveluttavaa sanoa, että uhriksi joutuva olisi syyllinen mihinkään silloin, kun toinen tekee väärin, eh?

Ei nyt ihan noinkaan. Esimerkiksi näissä mainostamissasi raiskaustapauksissa on täysin mahdollista että uhri on ensin tavalla tai toisella jopa yllyttänyt rikokseen (enkä nyt puhu liian lyhyistä hameista), ja sitten päättänyt kääntää kelkkansa. Tämä ei tee teosta oikeutettua, mutta tälläisessä tilanteessa on täysin mahdollista ettei tekoa olisi ikinä tapahtunut ilman uhrin yllytystä. Myös inhimillisyys tulee ottaa huomioon toisia tuomittaessa.

Niille kyllä, jotka olivat puuttumassa asioihin. Tarkoittaako se, että pitäisi olla hiljaa ja tyytyväinen, eikä yrittää kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vielä siitäkin?

Ei tarkoita, enkä niin väittänytkään. Olen aivan samaa mieltä että aina pitää mennä eteenpäin eikä tyytyä siihen että ollaan saatu edes jotakin. Mutta se tarkoittaa sitä, että on typerää syyllistää kokonaisia sukupolvia siitä, että vielä nykyään on jotain vialla, eivätkä nämä ole saaneet kaikkea korjattua kerralla, varsinkin kun nämä ovat kuitenkin oman osansa tehneet. Jos korjaat itse kaikki tämän maailman huonosti olevat asiat, olen valmis antamaan sinulle moraalisen oikeuden syyttää muita siitä, etteivät nämä ole siinä onnistuneet. Mutta siihen asti sinusta ei kuitenkaan tietääkseni ole kukaan tehnyt syyttäjää, valamiehistöä ja tuomaria vaikka lakia opiskelisitkin.

Totta kai, mutta se ei ole mikään peruste, että mun pitäisi 2000-luvulla tyytyä asioihin, joihin olisin 1500-luvulla tyytynyt. *vink* Ja kyllä, kyllä voin syyttää - eri asia, mitä iloa siitä on. *vink* Mä voin paheksua entisaikojen arvoja ja tavoitteita jne. niin paljon kuin mua itseäni huvittaa. *hahjust*

Ei olekaan. Mutta jälkiviisaus on kaikkea muuta kuin viisasta. On pirun helppoa sanoa jälkikäteen mitä muut ovat tehneet väärin ja väittää että itse olisi ollut fiksumpi ilman että joutuu sitä ikinä todistamaan. Ja samalla erittäin typerää yrittää nostaa itseään, tai ketään muutakaan, moraaliselle jalustalle sen perusteella. Ja jos itse tiedät että tuo syyttäminen on typerää, niin miksi sitten teet sitä?

Nih, mutta valitettavasti kehitys nyt ei kuitenkaan mennyt ihan niin, että vapaaehtoisesti suostuttiin tai tajuttiin, että ”hei, tämähän on hyvä juttu” vaan pakon edessä (esim. naisten työpanoksesta tultiin riippuvaiseksi) ja siitä se sitten alkoi kehittymään.

Hienoa. Jälleen kerran yhteen ”faktaan” vetoamalla väität että kokonainen sukupuoli tai yhteiskunta yksinkertaisesti alistui naisten vallan alla ilman että miesten joukossa olisi ollut ketään joka oikeasti olisi kokenut asian oikeaksi ja tavoiteltavaksi. Jos miehillä oli niin paljon valtaa, että nämä saivat alunperinkään alistettua naiset tuohon asemaan, niin miten on mahdollista että täysin ilman miesten myötävaikutusta naiset siitä asemasta ikinä nousivat? Työläiset ovat aikanaan onnistuneet nousemaan ”sortajien ikeen alta” melko puhtaasti lukumääränsä ansiosta, ja silloinkaan aina onnistumatta, mutta miehethän olisivat halutessaan kaiken valtansa ansiosta voineet tehdä naisista suurinpiirtein pelkkää orjatyövoimaa halutessaan, eikö?


Olen kovasti kiinnostunut siitä, että millä tavalla naisten oikeuksia voitaisiin leikata?

Oikeuksista en sano mitään, mutta asevelvollisuus nyt on yksi ainoa hyvä esimerkki siitä, että miehet ovat osittain epätasa-arvoisessa asemassa naisiin verrattuna. Minua aina hämmästyttävät kaltaisesi tapaukset, jotka valittavat siitä että naiset jäävät jostain paitsi, mutta eivät ota alkuunkaan huomioon niitä asioita joissa naisilla on asiat miehiä paremmin. Se ei ole tasa-arvoa, se on naisten valta-aseman tavoittelua. Tule puhumaan tasa-arvosta sitten kun olet myös valmis luopumaan omista eduistasi niissä asioissa joissa ne omaat.

Miehille bordelleja, ettei tarvitse miellyttää omaa naista? Ettei miesten tarvitse tehdä yhtään mitään saadakseen mitä haluaa? *vink* [provo-warning]

No onpas katkeraa. Jos tuon pariin kertaan lukemisen jälkeen et tunnista omaa asenneongelmaasi, niin sitten suosittelen sitä samaa mitä joku taisi täällä jo tarjoilla: psykiatria. Provo tai ei, niin naisille on tarjolla niin maksuttomia kuin maksullisiakin miehiä joiden kanssa pettää ihan samalla tavalla kuin miehillekin. On yksilöstä kiinni haluaako tämä sitä tehdä. Ei sukupuolesta.

[muokattu 27.4.2004 15:23]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#271 • • yana Guest

pHaze:
Oikeuksista en sano mitään, mutta asevelvollisuus nyt on yksi ainoa hyvä esimerkki siitä, että mies miehet ovat osittain epätasa-arvoisessa asemassa naisiin verrattuna. Minua aina hämmästyttävät kaltaisesi tapaukset, jotka valittavat siitä että naiset jäävät jostain paitsi, mutta eivät ota alkuunkaan huomioon niitä asioita joissa naisilla on asiat miehiä paremmin. Se ei ole tasa-arvoa, se on naisten valta-aseman tavoittelua. Tule puhumaan tasa-arvosta sitten kun olet myös valmis luopumaan omista eduistasi niissä asioissa joissa ne omaat.



sinansa olisi melko hyva jos naisille olisi muutamien kuukausien pakollinen asevelvollisuus jossa valmennettaisiin sotatilan aikaan tarvittavia tilanteita varten mm varmistamalla kunnon ensiapukoulutus.

mutta oon myoskin hyvin kiitollinen siita ettei intissa tarvitse tyontaa kertaakaan neljan kilon lihakimpaleita perseen kautta pihalle.
Avatar
#272 • • Lene Guest

yana:
no mita tosta sun mielesta on sitten paateltava? onko nigeriassa raiskausksen maksimi tuomio lahella 9vuotta jolloin siella tuomitaan lahelle maksimi rangaistusta. vai tarkoitatko nyt etta siella tuomitaan raiskauksesta 9v tuomioita joka on maan yleiseen varsin kovaan tuomiolinjaan nahden aika normaalia jolloin tuo ei varsinaisesti liity suhtautumiseen nimenomaan raiskausta kohtaan.

vaikkakin oon taysin samaa mielta siita etta suomessa tuomitaan seksualirikoksista naurettavan hellakatisia tuomioita ja niissa katsotaan lientaviksi asianhaaroiksi asioita jotka imo pitaisi olla raskauttavia, vertaaminen johonkin anarkistiseen oikeuslaitokseen on aika turhaa pisteiden kalastelua



No jooh, on se asia monimutkaisempi, kun aletaan tosissaan vertailemaan. Pitäsi tietää vähän enemmän.
Riku

Posts: 3,187

#273 • • Riku The Little Prince

yana:
sinansa olisi melko hyva jos naisille olisi muutamien kuukausien pakollinen asevelvollisuus jossa valmennettaisiin sotatilan aikaan tarvittavia tilanteita varten mm varmistamalla kunnon ensiapukoulutus.

mutta oon myoskin hyvin kiitollinen siita ettei intissa tarvitse tyontaa kertaakaan neljan kilon lihakimpaleita perseen kautta pihalle.

Jep, en hetkeäkään väitä etteikö sukupuolten välillä olisi tiettyjä fysiologisia eroja. Kritisoin lähinnä tuota tiettyä asennetta, että valitetaan siitä ettei saada kaikkea mitä muut saavat, mutta ei oteta ollenkaan huomioon sitä mitä itse saadaan ja muut eivät. Todellinen tasa-arvo kuitenkin ottaa huomioon myös sen vääryyden mitä toiset kärsivät, vaikkei se itseään koskettaisikaan.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#274 • • Lene Guest

pHaze:
Mutta se tarkoittaa sitä, että on typerää syyllistää kokonaisia sukupolvia siitä, että vielä nykyään on jotain vialla, eivätkä nämä ole saaneet kaikkea korjattua kerralla, varsinkin kun nämä ovat kuitenkin oman osansa tehneet. Jos korjaat itse kaikki tämän maailman huonosti olevat asiat, olen valmis antamaan sinulle moraalisen oikeuden syyttää muita siitä, etteivät nämä ole siinä onnistuneet.



Mun mielestä arvostella saa ja kritiikkiä esittää (ja ehdottomasti pitää), vaikka ei koko maailmaa pystykään muuttamaa sormien napautuksella.

Mutta siihen asti sinusta ei kuitenkaan tietääkseni ole kukaan tehnyt syyttäjää, valamiehistöä ja tuomaria vaikka lakia opiskelisitkin.



Sellaista asemaa ei tarvita, jotta voi esittää kritiikkiä. Kumma, etten minä mitenkään vetoa siihen, että sinä et opiskele lakia. *vink*

Ei olekaan. Mutta jälkiviisaus on kaikkea muuta kuin viisasta. On pirun helppoa sanoa jälkikäteen mitä muut ovat tehneet väärin ja väittää että itse olisi ollut fiksumpi ilman että joutuu sitä ikinä todistamaan.



Jälkiviisaus on paljon parempi vaihtoehto, kuin ei viisautta ollenkaan - jälkikäteenkään. Mitä koskaan edes oppisimme, ellemme virheiden kautta?

Ja samalla erittäin typerää yrittää nostaa itseään, tai ketään muutakaan, moraaliselle jalustalle sen perusteella.



Tuollainen on ihan omaa tulkintaasi.

Hienoa. Jälleen kerran yhteen ”faktaan” vetoamalla väität että kokonainen sukupuoli tai yhteiskunta yksinkertaisesti alistui naisten vallan alla ilman että miesten joukossa olisi ollut ketään joka oikeasti olisi kokenut asian oikeaksi ja tavoiteltavaksi.



Mitään en ole puhunut naisten vallasta tuossa asiassa. Varmaankin oli olemassa miehiä, jotka ajattelivat eri tavalla kuin valtaosa miehistä, mutta eipä siinä riitä voimaa muutoksia tekemään.

Jos miehillä oli niin paljon valtaa, että nämä saivat alunperinkään alistettua naiset tuohon asemaan, niin miten on mahdollista että täysin ilman miesten myötävaikutusta naiset siitä asemasta ikinä nousivat?



Totta kai se tapahtui miesten myötävaikutuksella. Muistatko kenties sodat, joiden takia naisten piti osallistua muuhunkin kuin patojen ja kattiloiden jne. parista työskentelemiseen vähän enemmänkin? Voisin myös arvella, että sodassa kaatuneet miehet aiheuttivat työvoimapulaa sodan jälkeenkin. Ja tietenkin täytyy ottaa huomioon teollisuuden ja tekniikan kehitys jne. kaikenlaiset yhteiskunnalliset muutokset.

Työläiset ovat aikanaan onnistuneet nousemaan ”sortajien ikeen alta” melko puhtaasti lukumääränsä ansiosta, ja silloinkaan aina onnistumatta, mutta miehethän olisivat halutessaan kaiken valtansa ansiosta voineet tehdä naisista suurinpiirtein pelkkää orjatyövoimaa halutessaan, eikö?



Hmmm... naiset voisivat aina tehdä joukkoitsemurhan. *vink*

Oikeuksista en sano mitään, mutta asevelvollisuus nyt on yksi ainoa hyvä esimerkki siitä, että miehet ovat osittain epätasa-arvoisessa asemassa naisiin verrattuna.



Onko tämä miesten vai naisten ”syytä”? *vink*

Minua aina hämmästyttävät kaltaisesi tapaukset, jotka valittavat siitä että naiset jäävät jostain paitsi, mutta eivät ota alkuunkaan huomioon niitä asioita joissa naisilla on asiat miehiä paremmin. Se ei ole tasa-arvoa, se on naisten valta-aseman tavoittelua. Tule puhumaan tasa-arvosta sitten kun olet myös valmis luopumaan omista eduistasi niissä asioissa joissa ne omaat.



En ole mielestäni sanonut kertaakaan, että naiset ovat jääneet jostakin paitsi. Joten mihin perustat tuon väitteen, paitsi omiin ennakkoluuloihisi? Puhutko sinäkin tasa-arvosta, koska olet valmis luopumaan omista eduistasi? Mitä nämä edut ovat?

No onpas katkeraa. Jos tuon pariin kertaan lukemisen jälkeen et tunnista omaa asenneongelmaasi, niin sitten suosittelen sitä samaa mitä joku taisi täällä jo tarjoilla: psykiatria.



Hohhoijjjaa... se oli sarkasmia. Mutta sulla ei ole huumorintajua.
Avatar
#275 • • Lene Guest

pHaze:
Jep, en hetkeäkään väitä etteikö sukupuolten välillä olisi tiettyjä fysiologisia eroja. Kritisoin lähinnä tuota tiettyä asennetta, että valitetaan siitä ettei saada kaikkea mitä muut saavat, mutta ei oteta ollenkaan huomioon sitä mitä itse saadaan ja muut eivät. Todellinen tasa-arvo kuitenkin ottaa huomioon myös sen vääryyden mitä toiset kärsivät, vaikkei se itseään koskettaisikaan.



Tässä asiassa oletkin pahasti omien ennakkoluulojesi vanki!
Avatar
#276 • • sakk303 Guest

Lene:
Hohhoijjjaa... se oli sarkasmia. Mutta sulla ei ole huumorintajua.



Musta tässä threadissa ei sinänsä ole mitään hauskaa. Siksi välttelinkin kertomasta omia sarkastisia mielipiteitäni. Aihe on minusta arka ja alunperin koski edelleen tätä premin tapahtumaa. *vink* - hymiöiden käytön määrää voisi rajoittaa ja keskittyä itse asiaan sen sijaan että käyttäisi hammastikkua joka helvetin asiaan tässä threadissa, kun ei täällä kukaan ole mitään kirjatietoa heitellyt. mutu on mutua ja jossain vaiheessa se menee henk.kohtaseksi eikä ole enää hauskaa. itse löisin lukkoon koko threadin ja toivoisin vaan pahaa huumaajalle ja hyvää uhrille.
nvd

Posts: 69

#277 • • nvd

greenie:
Voin ymmärtää naistutkimuksen kyllä siltä kantilta, että naiset pyrkivät tutkimaan esimerkiksi asemaansa yhteiskunnassa entisinä aikoina, mutta siinä vaiheessa kun vanhoja (useimmiten järjettömiä) käytäntöjä projisoidaan nykypäivään, jotta voidaan syyllistää miehiä, on se mielestäni väärin.



menee sivuun aiheesta, mut...

Mä taas oon ollut huomaavinani sellaisen asian, että aika usein miehet alkaa syyttää syyllistämisestä, vaikkei mitään sellaista olis tapahtunutkaan. Tyyliin jos alkaa valittaa jostain epäkohdasta joka on selkeesti miesten hyväksi, vaikka niistä historiallisista syistä, niin heti väitetään että on syyllistämässä miehiä jne, vaikka aika usein naisetkin osallistuu ”perinteiden” ylläpitämiseen. Käy rasittaan aina välillä tuo ku mistään ei voi sanoo.
Avatar
#278 • • astaroth Guest

climate:
Jos ajattelee biologian kannalta tuota asiaa, niin ihmislaji selviää paremmin hengissä kun eri alueilla elävien yksilöiden geenivarastot sekoittuvat mahdollisimman tehokkaasti. Tästä johtuu ylipäätään se, että jostain kumman syystä ”eksoottinen” lisääntymiskumppani kiinnostaa. Eli siitä syystä pohjoisen väki tuntee vetoa etelämaalaisiin ”eksoottisiin” kumppaneihin ja vice versa.
---
Lene:
Mutta eikös toinen rotu ole lähinnä koettu viholliseksi?


Miten tämä korreloi itse raiskausyritykseen, josta thread on saanut alkunsa? Tarkoittakako se, että noissa Premin kaltaisissa paikoissa naiset tykkäävät viettää aikaa ulkomaalaisten kanssa, myös tulee enemmän raiskauksia ulkomaalaisten puolesta? Ja jos mielestäsi toinen rotu koetaan vihollisena, niin miksi sitten juuri esim. naispuoliset suomalaiset viettävät aikaa ulkomaalaisten miesten kanssa? Minusta tämä vaikuttaa enemmänkin rotujen väliseltä tasa-arvolta, jota ihmiset nyt tiedostaen/tiedostamattaan yrittävät soveltaa yhteiskunnassa. Vähän sama, kuin nyt puhutte sukupuolitasa-arvosta.
Riku

Posts: 3,187

#279 • • Riku The Little Prince
Etkö sä oikeasti osaa tulla askeltakaan puolitiehen vastaan ja myöntää että olisit missään asiassa tehnyt ylilyöntejä :D

Lene:
Mun mielestä arvostella saa ja kritiikkiä esittää (ja ehdottomasti pitää), vaikka ei koko maailmaa pystykään muuttamaa sormien napautuksella.

Kritiikki nykyisiä asioita kohtaan, ja niin menneiden kuin nykyistenkin ihmisten syyllistäminen, ovat täysin eri asioita. Sinä pyrit minun tulkintani mukaan vierittämään kaiken vastuun muiden harteille ja luistamaan itse kuin koira veräjästä. En rupea psykologisoimaan sen enempää, mutta jotain tuo kertoo.

Sellaista asemaa ei tarvita, jotta voi esittää kritiikkiä.

Mutta sellaisen aseman tarvitsee että voi syyttää kaikkia sinua ennen olleita kaikesta siitä paskasta mitä sinun mielestäsi sinun niskaasi tällä hetkellä putoaa. Ja se ei ole tervettä. Taas kerran kerran asia josta kannattaa puhua jollekin ammattitaitoiselle.

Kumma, etten minä mitenkään vetoa siihen, että sinä et opiskele lakia. *vink*

Ja minäkö vetosin sinun lain lukemiseesi? En usko. Taisin ainoastaan mainita asiasta sivulauseessa, en perustaa mitään argumenttiäni sille.

Jälkiviisaus on paljon parempi vaihtoehto, kuin ei viisautta ollenkaan - jälkikäteenkään. Mitä koskaan edes oppisimme, ellemme virheiden kautta?

Jotkut käyttävät siihen omaa ajatteluakin. Historia ei todellisuudessa opeta meille juuri mitään, ne samat virheet tehdään aina siihen asti kunnes jokainen yksilö oppii ne henkilökohtaisesti. Ei tarvitse verrata nykyajan asenteita kovin kauas historiaan että tämä selviää. Ja se, että jälkiviisaus on parempi kuin täydellinen tyhmyys, ei vielä tee kovin pätevää argumenttia mihinkään.

Tuollainen on ihan omaa tulkintaasi.

Jälleen kerran, se on vain se kuva jonka sinä olet onnistunut ainakin minulle ulospäin antamaan. Ja kirjoittajalla on aina lopulta vastuu siitä miten tämän kirjoitukset tulkitaan. Jos haluat että sinua ymmärretään oikein, kirjoita sen mukaisesti.

Mitään en ole puhunut naisten vallasta tuossa asiassa.

Olen pahoillani että osaan lukea rivien välistä. ”En mä noin sanalleen sanonu vaikka mun teksti sitä tarkottikin”. Voitaisiinko edes tämä keskustelu pitää rakentavalla ja järkevällä tasolla eikä alentua siihen ”mun on pakko voittaa tää väittely”-läppään?

Varmaankin oli olemassa miehiä, jotka ajattelivat eri tavalla kuin valtaosa miehistä, mutta eipä siinä riitä voimaa muutoksia tekemään.

Ja taas täysin perusteeton faktana esitetty väite, jolle sinulla ei ole tarjota mitään pohjaa. Read my lips: A-S-E-N-N-E-O-N-G-E-L-M-A. Naiset taistelivat itselleen vapauden miesten sorron ikeestä, ja tästä on pelkästään sokeasti sukupuoleen katsoen naisia kiittäminen, riippumatta siitä kuinka moni nainen tai mies teki mitä ja kuinka paljon asian eteen, HALLELUJAA! Ja tästä sorrosta te miehet saatte nyt maksaa!

Totta kai se tapahtui miesten myötävaikutuksella.

Eli siis myönnät että miehet ovat olleet antamassa naisille ne vapaudet, joista he tänä päivänä nauttivat?

Muistatko kenties sodat, joiden takia naisten piti osallistua muuhunkin kuin patojen ja kattiloiden jne. parista työskentelemiseen vähän enemmänkin? Voisin myös arvella, että sodassa kaatuneet miehet aiheuttivat työvoimapulaa sodan jälkeenkin. Ja tietenkin täytyy ottaa huomioon teollisuuden ja tekniikan kehitys jne. kaikenlaiset yhteiskunnalliset muutokset.

Pitäisikö tästä nyt taas päätellä, että sinun mielestäsi miehet toimivat aina vain pakon edessä antaessaan naisille enemmän oikeuksia, eivätkä hetkeäkään sen takia että nämä kokivat sen oikeutetuksi? Sinähän halvennat tuollaisella kokonaisten sukupolvien arvomaailmoja, mitään poikkeuksia huomioimatta, nykyiset mukaanlukien. En minäkään pieksisi tyttöystävääni päin näköä vaikka jokin lakimuutos antaisi minulle siihen oikeuden, haloo.

Hmmm... naiset voisivat aina tehdä joukkoitsemurhan. *vink*

Jos alottaisit itsestäsi ja näyttäisit mallia että se on mahdollista, niin suostun harkitsemaan tuon mahdollisuuden olemassaoloa.

Onko tämä miesten vai naisten ”syytä”? *vink*

Hetkinen nyt. Ensin sinä syytät miehiä niistä velvollisuuksista mitä naisilla on, ja pidät sitä vääränä. Sen jälkeen sinä syytät miehiä niistä velvollisuuksista mitä näillä on ja sanot että oma moka. Jälleen kerran rivien välistä selkeästi luettuna väität että kaikki naisten oikeudet ovat naisten ansiota, naisten velvollisuudet ja miesten velvollisuudet ovat miesten syytä, ja miesten oikeudet ovat miesten aiheuttamaa riistoa? Etkö huomaa mitään vastuunpakoilua, muiden harteille sysäämistä ja oikeudentajun pettämistä ajattelussasi? Minusta kuulostaa siltä että sinä syytät maailmaa kaikesta paskasta, etkä yritäkään kantaa omaa vastuutasi. Aikamoista raukkamaisuutta ja katkeruutta osoittaa että kaikki paska sysätään sen enempää erittelemättä jonkun tietyn ryhmän niskaan, ja sen jälkeen vielä taputellaan olkapäällä omia joukkoja siitä että ainakin me ollaan saatu jotain hyvää itelle aikaan.

En ole mielestäni sanonut kertaakaan, että naiset ovat jääneet jostakin paitsi.

Etkö sinä tässä ole ollut itkemässä niistä asioista joissa mielestäsi naiset ovat miehiä heikommassa asemassa?

Joten mihin perustat tuon väitteen, paitsi omiin ennakkoluuloihisi? Puhutko sinäkin tasa-arvosta, koska olet valmis luopumaan omista eduistasi? Mitä nämä edut ovat?

Sinun kirjoittamiisi teksteihin kultaseni. Ja vastauksena, minä olen valmis siihen, että naiset saavat samaa palkkaa kuin miehet, samanlaisen kohtelun ylipäätään ja tasa-arvoisen aseman yhteiskunnassa muutenkin. Näen sen oikeaksi ja oikeutetuksi. Mutta samalla miesten velvollisuuksia ja tasa-arvoa pitää edistää niissä asioissa joissa se on vaillinainen, josta räikeimpänä esimerkkinä tulee mieleeni tuo jo mainitsemani armeija.

Hohhoijjjaa... se oli sarkasmia. Mutta sulla ei ole huumorintajua.

Tuo sit sulla on huono semmonen. Huumorissa on kuitenkin aina takana ripaus totuutta, vaikka miten sitä peittelisit. Huonot argumentoijat usein heittävät vitsin varjolla argumenttejä, joista tietävät etteivät ne kestä kritisointia, mutta joista nämä haluavat silti vastoin omaakin järkeään pitää kiinni ja jotka on pakko silti päästää suustaan ulos.

[muokattu 27.4.2004 16:35]

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Avatar
#280 • • yana Guest

climate:
---
Astaroth:
---
Lene:
Mutta eikös toinen rotu ole lähinnä koettu viholliseksi?
---
Miten tämä korreloi itse raiskausyritykseen, josta thread on saanut alkunsa?
---


Omasta puolestani voin sanoa että mun tekstit ei liity mitenkään tohon premin insidenttiin. Tää keskustelu karkas käsistä ihan totaalisesti ja sitten kun olin lukenut 6 sivua irrelevantteja poustauksia niin unohdin itsekkin mistä tässä threadissa oli kyse. Ja sit mä lankesin kirjoittamaan tähän jotain. *blush*



se lienee röyhkeää. mikä näyttäis olevan topic, aivan sama mista se alkoikaan ;)