Etkö sä oikeasti osaa tulla askeltakaan puolitiehen vastaan ja myöntää että olisit missään asiassa tehnyt ylilyöntejä :D
Lene:
Mun mielestä arvostella saa ja kritiikkiä esittää (ja ehdottomasti pitää), vaikka ei koko maailmaa pystykään muuttamaa sormien napautuksella.
Kritiikki nykyisiä asioita kohtaan, ja niin menneiden kuin nykyistenkin ihmisten syyllistäminen, ovat täysin eri asioita. Sinä pyrit minun tulkintani mukaan vierittämään kaiken vastuun muiden harteille ja luistamaan itse kuin koira veräjästä. En rupea psykologisoimaan sen enempää, mutta jotain tuo kertoo.
Sellaista asemaa ei tarvita, jotta voi esittää kritiikkiä.
Mutta sellaisen aseman tarvitsee että voi syyttää kaikkia sinua ennen olleita kaikesta siitä paskasta mitä sinun mielestäsi sinun niskaasi tällä hetkellä putoaa. Ja se ei ole tervettä. Taas kerran kerran asia josta kannattaa puhua jollekin ammattitaitoiselle.
Kumma, etten minä mitenkään vetoa siihen, että sinä et opiskele lakia.
Ja minäkö vetosin sinun lain lukemiseesi? En usko. Taisin ainoastaan mainita asiasta sivulauseessa, en perustaa mitään argumenttiäni sille.
Jälkiviisaus on paljon parempi vaihtoehto, kuin ei viisautta ollenkaan - jälkikäteenkään. Mitä koskaan edes oppisimme, ellemme virheiden kautta?
Jotkut käyttävät siihen omaa ajatteluakin. Historia ei todellisuudessa opeta meille juuri mitään, ne samat virheet tehdään aina siihen asti kunnes jokainen yksilö oppii ne henkilökohtaisesti. Ei tarvitse verrata nykyajan asenteita kovin kauas historiaan että tämä selviää. Ja se, että jälkiviisaus on parempi kuin täydellinen tyhmyys, ei vielä tee kovin pätevää argumenttia mihinkään.
Tuollainen on ihan omaa tulkintaasi.
Jälleen kerran, se on vain se kuva jonka sinä olet onnistunut ainakin minulle ulospäin antamaan. Ja kirjoittajalla on aina lopulta vastuu siitä miten tämän kirjoitukset tulkitaan. Jos haluat että sinua ymmärretään oikein, kirjoita sen mukaisesti.
Mitään en ole puhunut naisten vallasta tuossa asiassa.
Olen pahoillani että osaan lukea rivien välistä. En mä noin sanalleen sanonu vaikka mun teksti sitä tarkottikin. Voitaisiinko edes tämä keskustelu pitää rakentavalla ja järkevällä tasolla eikä alentua siihen mun on pakko voittaa tää väittely-läppään?
Varmaankin oli olemassa miehiä, jotka ajattelivat eri tavalla kuin valtaosa miehistä, mutta eipä siinä riitä voimaa muutoksia tekemään.
Ja taas täysin perusteeton faktana esitetty väite, jolle sinulla ei ole tarjota mitään pohjaa. Read my lips: A-S-E-N-N-E-O-N-G-E-L-M-A. Naiset taistelivat itselleen vapauden miesten sorron ikeestä, ja tästä on pelkästään sokeasti sukupuoleen katsoen naisia kiittäminen, riippumatta siitä kuinka moni nainen tai mies teki mitä ja kuinka paljon asian eteen, HALLELUJAA! Ja tästä sorrosta te miehet saatte nyt maksaa!
Totta kai se tapahtui miesten myötävaikutuksella.
Eli siis myönnät että miehet ovat olleet antamassa naisille ne vapaudet, joista he tänä päivänä nauttivat?
Muistatko kenties sodat, joiden takia naisten piti osallistua muuhunkin kuin patojen ja kattiloiden jne. parista työskentelemiseen vähän enemmänkin? Voisin myös arvella, että sodassa kaatuneet miehet aiheuttivat työvoimapulaa sodan jälkeenkin. Ja tietenkin täytyy ottaa huomioon teollisuuden ja tekniikan kehitys jne. kaikenlaiset yhteiskunnalliset muutokset.
Pitäisikö tästä nyt taas päätellä, että sinun mielestäsi miehet toimivat aina vain pakon edessä antaessaan naisille enemmän oikeuksia, eivätkä hetkeäkään sen takia että nämä kokivat sen oikeutetuksi? Sinähän halvennat tuollaisella kokonaisten sukupolvien arvomaailmoja, mitään poikkeuksia huomioimatta, nykyiset mukaanlukien. En minäkään pieksisi tyttöystävääni päin näköä vaikka jokin lakimuutos antaisi minulle siihen oikeuden, haloo.
Hmmm... naiset voisivat aina tehdä joukkoitsemurhan.
Jos alottaisit itsestäsi ja näyttäisit mallia että se on mahdollista, niin suostun harkitsemaan tuon mahdollisuuden olemassaoloa.
Onko tämä miesten vai naisten syytä?
Hetkinen nyt. Ensin sinä syytät miehiä niistä velvollisuuksista mitä naisilla on, ja pidät sitä vääränä. Sen jälkeen sinä syytät miehiä niistä velvollisuuksista mitä näillä on ja sanot että oma moka. Jälleen kerran rivien välistä selkeästi luettuna väität että kaikki naisten oikeudet ovat naisten ansiota, naisten velvollisuudet ja miesten velvollisuudet ovat miesten syytä, ja miesten oikeudet ovat miesten aiheuttamaa riistoa? Etkö huomaa mitään vastuunpakoilua, muiden harteille sysäämistä ja oikeudentajun pettämistä ajattelussasi? Minusta kuulostaa siltä että sinä syytät maailmaa kaikesta paskasta, etkä yritäkään kantaa omaa vastuutasi. Aikamoista raukkamaisuutta ja katkeruutta osoittaa että kaikki paska sysätään sen enempää erittelemättä jonkun tietyn ryhmän niskaan, ja sen jälkeen vielä taputellaan olkapäällä omia joukkoja siitä että ainakin me ollaan saatu jotain hyvää itelle aikaan.
En ole mielestäni sanonut kertaakaan, että naiset ovat jääneet jostakin paitsi.
Etkö sinä tässä ole ollut itkemässä niistä asioista joissa mielestäsi naiset ovat miehiä heikommassa asemassa?
Joten mihin perustat tuon väitteen, paitsi omiin ennakkoluuloihisi? Puhutko sinäkin tasa-arvosta, koska olet valmis luopumaan omista eduistasi? Mitä nämä edut ovat?
Sinun kirjoittamiisi teksteihin kultaseni. Ja vastauksena, minä olen valmis siihen, että naiset saavat samaa palkkaa kuin miehet, samanlaisen kohtelun ylipäätään ja tasa-arvoisen aseman yhteiskunnassa muutenkin. Näen sen oikeaksi ja oikeutetuksi. Mutta samalla miesten velvollisuuksia ja tasa-arvoa pitää edistää niissä asioissa joissa se on vaillinainen, josta räikeimpänä esimerkkinä tulee mieleeni tuo jo mainitsemani armeija.
Hohhoijjjaa... se oli sarkasmia. Mutta sulla ei ole huumorintajua.
Tuo sit sulla on huono semmonen. Huumorissa on kuitenkin aina takana ripaus totuutta, vaikka miten sitä peittelisit. Huonot argumentoijat usein heittävät vitsin varjolla argumenttejä, joista tietävät etteivät ne kestä kritisointia, mutta joista nämä haluavat silti vastoin omaakin järkeään pitää kiinni ja jotka on pakko silti päästää suustaan ulos.
[muokattu 27.4.2004 16:35]