Miksi suomalaiset DJ:t ottavat niin harvoin kontaktia yleisöön?

73 posts, 4 pages, 14,732 views

remotion

#41 • • remotion nostatus guru

alek száhala:
Yleensä kämmejä ei perusbilettäjä edes huomaa, koska itse keskittyy vain tanssimiseen.

Vaikka niistä ei dj:tä tuomitakaan niin usko pois, kyllä huomataan ja toisinaan se saattaa myös vähän laskea fiilistä jos niitä kämmejä rupeaa tulemaan enemmänkin...
Jone

#42 • • Jone Archibald Haddock
Pistetääs nyt sitten vastausta pitemmän kaavan mukaan aamutuimaan:

Galrav:
Sillon ku aloin soittamaan en miettiny proteusta millän tasolla.

Toi on mun mielestäni siinä mielessä vähän erikoista, että jos itse olisin aloitteleva hard-puolen dj suomesta (olen muuten juuri ostanut itselleni pinon plattoja mättögenreistä, kehkeh), niin ainakin mun olisi turha kiistää Proteuksen vaikutusta asiaan. En mäkään nyt mietti ko. miestä pippeliä nysvätessäni (vaikka se suloinen onkin), mutta sattuupahan nyt olemaan ainakin mulle se dj, jonka settien kuuleminen on joskus ylipäätään tehnyt musta ”bilettäjän.” Vuosien saatossa olen Proteuksen settejä kuullut n + 7 (jossa n > ihan pieni luku), olen niistä pitänyt ja ne ovat minuun vaikutuksen tehneet (joka nyt ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mulla olisi tarvetta matkia miestä).

Tästä johtuen hänen vaikutuksensa kiistäminen olisi omalta osaltani ainakin aikamoista Juudastelua ja olen valmis väittämään että se on sitä myös useimmilta nuorilta aloittelevilta suomalaisilta hard-puolen dj:ltä. Kuitenkin tuntuu olevan trendikästä kiistää miehen vaikutus omiin juttuihin (ihan niinkuin rehellisyys tekisi jotenkin huonomman ihmisen).

En kuitenkaan väitä että näin on juuri Galravin kohdalla. Sen tietää lopulta vain mies itse.

Galrav:
Enkä mieti sitä nyttenkään..tossa mun tekstissä taiskin jo lukea (mikäli huomasit?), että fiilistelen siellä ihan vaan musiikin antaumuksen takia. Samalla tavalla kun soitan kotona pompin pää katossa koko ajan.

Joo, en mäkään mieti sitä nyt. Nyt mietin sitä mitä söisin aamupalaksi.

Hyvä kuitenkin että fiilistelet ihan oman itsesi takia. Esiintymistäsi näkemättä on vaikeaa tietää miksi sulle tullaan Proteuksen imitoinnista sanomaan, mutta muutamien muiden esiintymisessä olen kyllä nähnyt tässä muutaman vuoden aikana sellaista copycat-menoa ettei asiaa ole juuri tarvinnut kahta kertaa miettiä. Proteuksella kun kuitenkin on ne tietyt vakiot lavamaneerit ja tietyt vakiokikat, jotka varmaan kaikki meistä tuntevat. Niiden lisäksi maailmassa on helvetisti lisää erilaisia juttuja joita lavalla voi tehdä tai jättää tekemättä & levareista ja mikseristä saa uskomattomia määriä sellaisia kikkoja ulos, joilla ei ole mitään tekemistä niiden muutaman tyypillinen ”Proteus-kikan” kanssa. Just tän vuoksi mun mielestä osoittaa mielen köyhyyttä uudelta dj:ltä lähteä näitä kopioimaan. Soittavathan aloittelevat rokkibänditkin käsittääkseni edelleen treenikämpillä vaikkapa nyt Hurriganesia, mutta pääsääntöisesti edes yrittävät duunata omia biisejä keikkoja varten.

Galrav:
Enkä myöskään usko tohon, että uudet hard-jäbät tahtoo matkia Harria. Mulla on se käsitys, että he kunnioittavat sitä. Taitaa olla myös niin, että kuuntelijat vertaavat enempi proteukseen ja soittailla se ei käy edes mielessä.

Tästä ollaan sitten eri mieltä. Mun mielestä kun toi Proteuksen matkiminen on ollut sellainen vitsaus, joka aina satunnaisesti nostaa päätään. Juudaskin muuten varmaan kunnioitti opettajaansa, mutta kun tämä olisi pitänyt julkisesti tunnustaa, niin Juudas kielsi hänet. Vähän samanlaista mentaliteettia on IMO ollut valloillaan dj-puolella mitä olen satunnaisesti nuorien aloittelevien tiskijoonasten juttuja kuunnellut.

Kyllä varmasti yleisökin vertailee soittajaa Proteukseen jos selkeä kiinnekohta löytyy, mutta tuskin muuten (elleivät vertailijat sitten ole jotain pällejä, jotka ei yksinkertaisesti oikeasti tajua yhtään mitään asiasta). Soittajillakin asian taas olis kyllä IMO ihan hyvä käydä mielessä ja niin munaton ei pidä olla, että tietää itsekin kopioivansa mutta kieltää sen julkisesti.

Orfeus:
Itelle ei oo koskaa ihme kyllä tultu sanoon että matkit proteusta, kerran yks tuli sanoon että vedät melkein yhtä hyvin ku proteus tosin olin vähä sillee et iha sama ku en mä täs yritä niinku matkia protskuu!

Kaikella kunnioituksella pieni huuli asiasta; tää yks on kyllä sitten ollut joko kännissä tai kamoissa. *vink* Uskoisin että sulla itselläsi on realistisempi käsitys siitä millainen ero sun ja Proteuksen soittotaidoissa on.

Orfeus:
Ite en ainakaan tietoisesti koita matkia protskun piisejä, kikkoja tai mitään muutakaan mutta minkäs teet jos Harri on soittanut jotain hyvää piisii ja kikkaillut siinä silleen että itekkin tykkää tehä just sillee ne kikat koska se vaa yksinkertasesti sopii parhaiten?

Toi kikkailu ja samojen biisien soittaminen on näitä asioita, joista mä olen vähän eri mieltä. Kuten aikaisemmin sanoinkin, niin mun käsitykseni on se, että siitä mikseristä ja niistä levareista saa helvetin paljon erilaisia kikkoja irti, joista Proteus ehkä tyypillisimmillään käyttää ainoastaan kourallista. Et kyllä niitä ”sopivia kikkoja” varmasti löytyy monenlaisia kun vähän kokeilee ja miettii. Levynsahailustahan pientä esimerkkiä näytti vähän aikaa sitten Kevin Energy. (Pitäisköhän laittaa siitä videopätkä äänien kanssa webiin? *vink*)

Mitä tulee samojen biisien soittamiseen, niin kyllähän niitä samoja biisejä nyt saa soittaa (tietyin rajoittein). On kuitenkin ehkä hilppasen naurettavaa mennä mestoille spottaamaan et ”mitähän se Protsku tänään soittaa”, juosta huomenna levykauppaan ja soittaa ylihuomenna samoja biisejä bileissä. Ei varmaan tarvitse selittää mikä tossa ei ole oikein?

Orfeus:
Vai oisko se niinku pro sit et alkaa laittaa jotain vitun paskaa kikkaa siihen piisiin ettei vaa matkis protskuu tai et ei kikkailis ollenkaa? Niinku Harri on ite mulle ilmaissut, ”kaikki kikat kuuluu kaikille” eli uskon ettei kenenkää muunkaa siitä kannata hernettä nokkaan ottaa tietty sit on eri asia jos se dj tietoisesti yrittää olla proteus*ding*

Read above. Sanoisin et niitä hyviäkin kikkoja on enemmän kuin viisi tai kymmenen. *vink*

...ja Proteus nyt tosiaan on niin herttainen mies, että se tuskin sanois kenellekkään mitään tosta copycat-touhusta vaikka voisinkin. Mä en ole niin herttainen. *nauru*

(Pakollinen disclaimer tähän väliin : Kaikki kirjoittamani jutut ovat yleisellä tasolla, eivätkä ole mitenkään kohdistettu sen paremmin Galravia kuin Orfeustakaan kohti dj:nä)

Orfeus:
---
jz:
Tärkeintähän kuitenkin on, että yleisöllä ja DJ:llä on kivaa, eikö vain :)

---

Näkisin et tää on koko pileiden tärkein pointti*joo*

Näkisin et toi on täyttä paskaa. Siinä vaiheessa kun bileitä ruvetaan järjestämään dj:tä eikä yleisöä varten, niin ollaan eittämättä aivan väärillä urilla. DJ:n viihtyvyys on luonnollisesti hyvin tärkeää, mutta sitä paljon tärkeämpää on yleisön viihtyvyys.

climate:
Ei mua haittaa kyllä yhtään jos joku aloitteleva Dj X matkii kuuluisaa Dj:tä Y. Ja miks pitäis haitata? Onko se uusi Dj X sitten ”väärin perustein” saavuttanut suosiota, kun on opetellut jonkun kikka nro #9475:n jota käyttää kuuluisa Dj Y ...?

Tää sun koko viestis on mun näkökulmastani eräänasteinen stereotypinen PLURahdus, jota oikeastaan oletinkin tulevaksi pikkuhiljaa. *nauru*

Otetaanpas nyt esimerkki bilevalokuvauksen puolelta kun se on itselleni niin paljon läheisempi asia, että osaan selittää sitä kautta tätäkin juttua omien fiilisteni pohjalta. Jos aloitteleva bilevalokuvaaja ottaa mun toiminnastani suoraan mallia jollain tavalla (esim. suoraan ”varastaa” kamerakulman, jonka etsimiseen itse käytin tuhottomasti aikaa tai käyttää muutamaa mun kuvilleni niin tyypillistä jippoa siten että suoraan kopioi ne tekniikastani, jota olen verta ja kyyneliä puskien kehittänyt nyt muutaman vuoden [...ja edelleenkään en osaa asiaani]) niin totta helvetissä se nyt sapettaa. Jos ko. valokuvaaja ei oikeasti itse vaivaudu opettelemaan omaperäisiä juttuja, vaan kopioi ne multa, niin kyllä mä tunnen että siinä mun vuosikausien työtäni ja mua vedetään perseeseen mitään kyselemättä. Et semmosta haittaa kopioinnista mun mielestäni on ja olen omalta kohdaltani tosta parille ihmisellä räjähtänytkin oikein kunnolla kun en ole maailman tasaisin jätkä.

climate:
Eli, jos teoreettisesti ajatellaan vaikka että Orkidea on nähnyt jonkun khuulin kikan jota on käyttänyt vaikka joku Jeff Mills niin eikö Orkidea sitten saa käyttää tuota kikkaa? Onko hänellä joku moraalinen velvoite olla käyttämättä sitä? Entäpä sitten ”Rapen Diskon” deejii, joka on kerran elämässään käynyt bileissä ja nähnyt kikan nro #49572 kun Orkidea (tai Proteus) soitti...?

No totta munassa saa? Jos kyseessä kuitenkin on kikka, josta tietty dj laajasti tunnetaan ja jota ko. dj käyttää pretty much kaiken aikaa, niin sit varmaan kannattais miettiä onko syytä tehdä esikuvan kikasta suoraa kloonia.

climate:
Ja nämä mun aamukohmeiset ajatukset ovat korreloivinaan jopa tähän topicciin *nauru* --> jos Suomessa joku DJ ”ottaa kontaktia yleisöön”, niin eiköhän sieltä ole kohta joku huutelemassa että ”Mikä sä luulet olevas?” tai ”Kato tota, luuleeks se olevansa joku kovakin?” ... tai sitten sanotaan että ”Ei se mitään itse oikeesti osaa, se soittaa ihan samaa kuin DJ ''insert-your-favourite-dj-name-here'' ...”

edit: ylipäätään suomessa dissataan kuoliaaksi heti kaikki jotka jotain yrittää, eiköhän olis aika jo unohtaa se perisuomalainen kateus ja yrittää tukea toinen toisiamme? ööh, okei, nyt tulee jo niin hempeetä että taitaa olla paras lähtee töihin

Mun mielestäni taas se on vaan helvetin hyvä, että Suomessa runkkarit palautetaan takaisin maan pinnalle, mutta mä nyt olenkin mä. *vink*

En kyllä ole juurikaan havainnut täysin perusteetonta dissaamista asian suhteen, eli jos jotakuta jostain asiasta dissataan, niin yleensä siihen on olemassa muukin syy kuin se, että ko. henkilön pärstä ei miellytä. Lisäksi mun mielestäni on helvetin typerää väittää että kaiken tai edes suurimman osan dissaamisesta syynä olisi kateus. Kateuden piikkiin dissaamista pistävät yleensä lähinnä oikeasti lahjattomat spedet, joilla on vain isompi ego kuin on heille itselleen hyväksi.

Siitä oon ihan samaa mieltä että jengin pitäisi tukea toinen toistaan, mutta toisaalta oon myöskin sitä mieltä että tukea ansaitsevia ihmisiä oikeastaan tuetaan nykyäänkin jo aika hyvin ja hyvä niin.

PS. Nyt olen päättänyt mitä syön aamupalaksi; Omenalörtsyn! *sydän*

[muokattu 29.4.2004 10:07]
Howdy

#43 • • Howdy Oldie
Koska niitä ujostuttaa ja ne haluaa mahdollisimman nopeesti verhon taakse kuikuilemaan ja myhistelemään ..

[muokattu 29.4.2004 10:09]

--
Käpy vailla vertaa

Riku

#44 • • Riku The Little Prince

alek száhala:
Nojoo, ihan hyvä on keskittyä. Tosin harva meistä lähtee bileisiin kuuntelemaan vaihtojen tasoa. Yleensä kämmejä ei perusbilettäjä edes huomaa, koska itse keskittyy vain tanssimiseen. Lavaesiintyminen taas vaikuttaa aika paljon siihen miten salin puolella reagoidaan settiin, tietysti musiikki vaikuttaa myös, paska biisi itkettää, miksattin ja esinnyttiin kuinka hyvin tahansa. Ja onhan se niinkin, että jotain 13bpm kikulijatsia soitettaessa hirveän näyttävää rehkimistä lavalla ei tarvita.

Mä oonkin ikuinen ”vanhan koulun” vastarannankiiski tässä, ja lähden siitä että dj:n homma on soittaa se musiikki ja että muista hymyilevistä ja hauskaa pitävistä tanssijoista pitäisi saada ne kiksit mitä ihmiset nykyään tuntuvat hakevan esiintyjän riehumisesta. Onhan siellä yleensä esiintyjän lisäksi kuitenkin kymmeniä tai satoja ihmisiä, jotka näyttävät siltä että nämä pitävät hauskaa, miksei hyödyntää sitä? Mutta tämä ilmiö on tainnut tulla se rivitanssi-ilmiön kylkiäisinä. Muistakaa nyt toki aina että dj tuskin soittaisi niitä levyjä ja tuhlaisi tuhansia levyihin jos se ei sitä hommaa rakastaisi, vaikkei se sitä ympäri loikkimalla osoittaisi :)

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Jone

#45 • • Jone Archibald Haddock

workunit:
Ite jaksan ihmetellä sitä, kun kaikki tanssii tiskijukkaan päin ja sitten bileet on semmossii rivitansseja. Miks suotta?

Tanssitaan vaan pitkin poikin lattiaan miten sattuu kuitenkin varoen tallomasta muita. Paremman fiiliksenhän niistä ympärillä olevista hymyilevistä bilettäjistä saa kuin tuijottamalla dj:tä koko ajan. *nauru*

Musta toi rivitanssiminen on itseasiassa aivan loistava juttu. Sen takanahan on käsittääkseni juttu esiintyjän kunnioittamisesta, mutta IMO se on sen lisäksi aivan hemmetin miellyttävä tapa tanssia. Tapittamalla sinne eteenpän eikä muita yleisön edustajia voi keskittyä paljon paremmin olennaiseen; musiikkiin ja tanssimiseen. Siinä vaiheessa kun bileissä ruvetaan tanssimaan pitkin poikin lattiaa miten sattuu (joka ei muuten kyllä ole mitenkään kiellettyä missään), niin osa viihtyisyydestä ainakin mun mielestäni katoaa. DJ:stäkään ei välttämättä tarvitse tehdä ikonia, mutta ei siihen nyt ihan kuin jukeboksiinkaan olis hyvä suhtautua.

[muokattu 29.4.2004 10:28]
Riku

#46 • • Riku The Little Prince

Jone:
Musta toi rivitanssiminen on itseasiassa aivan loistava juttu. Sen takanahan on käsittääkseni juttu esiintyjän kunnioittamisesta,

Se voi kyllä olla hyvä mahtumisen kannalta, mutta ainakaan henkkoht en näe että ainakaan mulle tarvi osottaa kunnioitusta tuijottamalla kaikkea mitä mä teen soittaessa. Se, että ihmisillä on hyvä meno ja hauskaa on se tärkein palkinto, ja pari ”hyvä setti”-kommenttia on jo enemmän kuin tarpeeksi ilman että tarvitsee sen enempiä alkaa palvomaan. Ihmisiä ne esiintyjätkin ovat, eivät mitään puolijumalia :)

--

lohikarme

#47 • • lohikarme RitariVittupää

Jone: ”Otetaanpas nyt esimerkki bilevalokuvauksen puolelta kun se on itselleni niin paljon läheisempi asia, että osaan selittää sitä kautta tätäkin juttua omien fiilisteni pohjalta. Jos aloitteleva bilevalokuvaaja ottaa mun toiminnastani suoraan mallia jollain tavalla (esim. suoraan ”varastaa” kamerakulman, jonka etsimiseen itse käytin tuhottomasti aikaa tai käyttää muutamaa mun kuvilleni niin tyypillistä jippoa siten että suoraan kopioi ne tekniikastani, jota olen verta ja kyyneliä puskien kehittänyt nyt muutaman vuoden [...ja edelleenkään en osaa asiaani]) niin totta helvetissä se nyt sapettaa. Jos ko. valokuvaaja ei oikeasti itse vaivaudu opettelemaan omaperäisiä juttuja, vaan kopioi ne multa, niin kyllä mä tunnen että siinä mun vuosikausien työtäni ja mua vedetään perseeseen mitään kyselemättä. Et semmosta haittaa kopioinnista mun mielestäni on ja olen omalta kohdaltani tosta parille ihmisellä räjähtänytkin oikein kunnolla kun en ole maailman tasaisin jätkä.”

Minä en taida kuulua tähän matkijajoukkoon? *ding* Sen verta kyl rispectiä sua kohtaan tossa kuvausasiassa heruu *sydän* Ja olet aina valmis antamaan neuvojakin kuvauksessa, etkä heti oo dissaamassa et ”vitun noob mee himaas” *hymy*

Ja mitä tohon dj-keskusteluun tulee ni rispectit menee kyl miehille, jotka näitä hyviä soitettavia kipaleita suoltaa mielestään (esim, nemes, alek szahala jnejne.) Dj on ”vain” (ei millään tavoin halveksien!) taideopas, joka esittelee meille taideteoksia!

--
Qualis artifex pereo

workunit

#48 • • workunit Hymyilevä kukkakeppi

Jone:
---
Musta toi rivitanssiminen on itseasiassa aivan loistava juttu. Sen takanahan on käsittääkseni juttu esiintyjän kunnioittamisesta, mutta IMO se on sen lisäksi aivan hemmetin miellyttävä tapa tanssia. Tapittamalla sinne eteenpän eikä muita yleisön edustajia voi keskittyä paljon paremmin olennaiseen; musiikkiin ja tanssimiseen.
---

Niin kyllähän rivitanssilla pysyy paremmin paikat ehjinä, kun ei tarvi varoa joka suunnasta tulevia heiluvia \”iskuja\”. Ite vaan saan paljon enemmän bileistä fiilistä, kun katselee ympärilleen ja näkee ne bileet eli hymyilevät tanssivat ihmiset.

Tosin hyvien settien aikana ei paljon tule ympärilleen katottua vaan nautittua olosta silmät kiinni ja toivoo löytävänsä takaisin ne avatessaan. *hymy*
Jone

#49 • • Jone Archibald Haddock

lohikarme:
Minä en taida kuulua tähän matkijajoukkoon? *ding* Sen verta kyl rispectiä sua kohtaan tossa kuvausasiassa heruu *sydän* Ja olet aina valmis antamaan neuvojakin kuvauksessa, etkä heti oo dissaamassa et ”vitun noob mee himaas” *hymy*

No en oo kyllä ainakaan havainnut ja mä olen aika kärkäs tekemään tollasia havaintoja. *nauru*

Luonnollisesti annan neuvoja asiasta niin paljon kuin pystyn jos niitä multa kysytään ja vastaavasti kyselen itsekin paljon neuvoja itseäni paremmilta kuvaajilta, joista heille suuret kiitokset. *plurhali* Halu oppia on äärimmäisen positiivista, mutta kopiointi on vaan halpaa. Onneksi aika harvat siihen kuvauspuolella sortuvat.

pHaze:
Se voi kyllä olla hyvä mahtumisen kannalta, mutta ainakaan henkkoht en näe että ainakaan mulle tarvi osottaa kunnioitusta tuijottamalla kaikkea mitä mä teen soittaessa. Se, että ihmisillä on hyvä meno ja hauskaa on se tärkein palkinto, ja pari ”hyvä setti”-kommenttia on jo enemmän kuin tarpeeksi ilman että tarvitsee sen enempiä alkaa palvomaan. Ihmisiä ne esiintyjätkin ovat, eivät mitään puolijumalia :)

No sulle mä nyt osoitankin kunnioitukseni aivan muilla tavoilla. *nauru*

Lähtökohtaisesti mulle tossa rivitanssimisessa on tärkeintä nimenomaan juuri se, että se IMO kaikkein kätevintä monen asian suhteen ja että pystyn siten nauttimaan musiikista paljon ”rinkitanssimista” enemmän.

workunit:
Niin kyllähän rivitanssilla pysyy paremmin paikat ehjinä, kun ei tarvi varoa joka suunnasta tulevia heiluvia ”iskuja”. Ite vaan saan paljon enemmän bileistä fiilistä, kun katselee ympärilleen ja näkee ne bileet eli hymyilevät tanssivat ihmiset.

Kyllä mäkin ympärilleni katselen tanssiessani juuri samasta syystä kuin sinäkin, mutta rivitanssien sekin onnistuu juuri niillä ehdoilla kuin haluan sen onnistuvan; voin katsoa muuta porukkaa juuri silloin kuin lystään, eikä itse tanssimisesta tarvitse tehdä suurta sosiaalista tapahtumaa. Kaikki tanssimassa tietyllä tavalla yksin, mutta kuitenkin yhdessä isossa porukassa sopii mulle paljon paremmin kuin kaikki tanssimassa pienissä porukoissa.

[muokattu 29.4.2004 10:51]
hallucinogen

#50 • • hallucinogen Edain
Rivitanssi on kyllä paljon parempi vaihtoehto kuin se et jengi heiluis miten sattuis tai sit tulis niitä laukku + rinki-porukoita *nauru* Varmaan valot ja niiden ohjaus on helpompi toteuttaa näyttävästi kaikille jos jengi tanssii samaan suuntaan *hymy*

--
pikku-*possu*

Riku

#51 • • Riku The Little Prince

lohikarme:
Dj on ”vain” (ei millään tavoin halveksien!) taideopas, joka esittelee meille taideteoksia!

Ennemminkin gallerianjohtaja, joka valitsee mitkä teokset pääsevät esille *pilknus*

--

Riku

#52 • • Riku The Little Prince

workunit:
Ite vaan saan paljon enemmän bileistä fiilistä, kun katselee ympärilleen ja näkee ne bileet eli hymyilevät tanssivat ihmiset.

Tuo on nimenomaan se huono puoli rivitanssista, että kontaktia muihin tanssijoihin ja muiden fiilikseen ei pääse niin hyvin syntymään. Mutta you win some, you lose some.

--

noemi

#53 • • noemi

pHaze:Ihmisiä ne esiintyjätkin ovat, eivät mitään puolijumalia :)

Tota, totta, eij deejiit mitään PUOLIjumalia o, vaan ihan oikeita sellasia...

Henkilö, joka parin dekin, mikserin ja levypinon avulla voi hallita pariatuhattakin ihmistä ei voi olla mikään puolijumala, saati sitten joku tavallinen ihminen; kyse on pakko olla jostain suuremmasta... *vink*

Kädet kohti kattoa, kunnia deejiille korkeuksissa!!! Halleluja, PLUR! *plur*

Amen.

--
Oikeutta koneille!

Orfeus

#54 • • Orfeus

Jone:
Orfeus:
Itelle ei oo koskaa ihme kyllä tultu sanoon että matkit proteusta, kerran yks tuli sanoon että vedät melkein yhtä hyvin ku proteus tosin olin vähä sillee et iha sama ku en mä täs yritä niinku matkia protskuu!

---

Kaikella kunnioituksella pieni huuli asiasta; tää yks on kyllä sitten ollut joko kännissä tai kamoissa. *vink* Uskoisin että sulla itselläsi on realistisempi käsitys siitä millainen ero sun ja Proteuksen soittotaidoissa on.

*joo* kamoista en tiä mutta muutenki se on aika hämärä tyyppi*ding*

Mitä tulee samojen biisien soittamiseen, niin kyllähän niitä samoja biisejä nyt saa soittaa (tietyin rajoittein). On kuitenkin ehkä hilppasen naurettavaa mennä mestoille spottaamaan et ”mitähän se Protsku tänään soittaa”, juosta huomenna levykauppaan ja soittaa ylihuomenna samoja biisejä bileissä. Ei varmaan tarvitse selittää mikä tossa ei ole oikein?

No ei tietenkään näin mutta esim mulle on käynyt aika monta kerta niin että kun on viikolla tullut uusii levyi himaan ja ajtellut et ompas vitun hyvii ja ne jää soittoon ni kas kas sitte viikonlopun pileis harri soittaakin niitä, eli esim tälläsessäki tilanteessa en todelakaa jätä piisejä soittamatta siks et joku muu ehti niit ekana pileis soittaan ku en kuitenkaan oo niitä hankkinut siks et oo proteus soitti näitä*vink*

jz:

---

---

Näkisin et toi on täyttä paskaa. Siinä vaiheessa kun bileitä ruvetaan järjestämään dj:tä eikä yleisöä varten, niin ollaan eittämättä aivan väärillä urilla. DJ:n viihtyvyys on luonnollisesti hyvin tärkeää, mutta sitä paljon tärkeämpää on yleisön viihtyvyys.

No ei tietenkään djtä varten tossahan oli et yleisöllä ja djllä pitää olla kivaa! Tottakai yleisön viihtyvyys on se pääasia mut en mä ainakaa viittis soittaa minuuttiikaa kyrpä ottas ja siks en esim koskaa menis mihkää baarii soittaa mitää j karjalaista vain muiden iloks!
lohikarme

#55 • • lohikarme RitariVittupää

pHaze:
---
lohikarme:
Dj on ”vain” (ei millään tavoin halveksien!) taideopas, joka esittelee meille taideteoksia!

---
Ennemminkin gallerianjohtaja, joka valitsee mitkä teokset pääsevät esille *pilknus*

Juu voi sen nuinkin sanoa *hymy*

--
Qualis artifex pereo

Jone

#56 • • Jone Archibald Haddock

Orfeus:
---
Jone:

jz:

---

---

---

No ei tietenkään djtä varten tossahan oli et yleisöllä ja djllä pitää olla kivaa! Tottakai yleisön viihtyvyys on se pääasia mut en mä ainakaa viittis soittaa minuuttiikaa kyrpä ottas ja siks en esim koskaa menis mihkää baarii soittaa mitää j karjalaista vain muiden iloks!

Katsohan, silmäni onnistuivat jotenkin maagisesti skippaamaan ton sanan ”yleisö” tuolta välistä. Ei sit niinku mitään ja sithän mä kirjoitin ihan turhaan. *nauru*
Orfeus

#57 • • Orfeus

Jone:
Katsohan, silmäni onnistuivat jotenkin maagisesti skippaamaan ton sanan ”yleisö” tuolta välistä. Ei sit niinku mitään ja sithän mä kirjoitin ihan turhaan. *nauru*

Joo, olit nii ajatuksissas jo sun aamupalaa kohtaan*joo*
nigel

#58 • • nigel
minua kiinnostaisi tietää mitä täällä nyt tarkoitetaan sanalla ”kikka”.. *ding*
ihan muuten vaa..
Orfeus

#59 • • Orfeus
Mä käsittäsin esim sanalla kikka sen et vaikka iha simpelisti kun soivan piisin sekaan ”lainataan” pari biittiä tulevasta piisistä tms.
Riku

#60 • • Riku The Little Prince

nigel:
minua kiinnostaisi tietää mitä täällä nyt tarkoitetaan sanalla ”kikka”.. *ding*
ihan muuten vaa..

Eiks se yleensä mee suurinpiirtein niin, että ”kikka” on se kun dj vahingossa vetää väärän kanavan ylös hetkeks, ja ”laukka” on se kun neula hyppää ;) Ainakin oon sen verran monta kertaa kuullut jonkun wannabe-laukkaspottailijan jupisevan jotain dj:n mokailusta siinä vaiheessa kun laitteet kusee =)

--