Miksi suomalaiset DJ:t ottavat niin harvoin kontaktia yleisöön?

73 posts, 4 pages, 13,839 views

Garo

Posts: 446

#1 • • Garo #jake
Muistan kun Thilseekkers oli soittamassa Hallmarkin 4v synttäreillä. Aivan uskomaton tunnelma. Sen lisäksi, että musiikki oli loistavaa, kaveri otti kokoajan kontaktia yleisöön.

Vastapainona eilinen Hallmark ja Joken setti. Musiikki oli aivan loistavaa, mutta monta kertaa sai tanssia tyhjälle dj pöydälle. Muutenkin Joken, ja aivan liian monen muun suomalaisen DJ:n, soittotyyli on lähinnä levyn vaihto, napin vääntö ja dekkeihin tuijjottaminen. Ikäänkuin yleisöä ei olisi ollenkaan :(

Toki poikkeuksia löytyy, esim Tab ja Proteus =)

Miksi näin? Ainakin itselläni on paljon parempi fiilis kun näen että DJ todellakin nauttii soittamisesta (vastapainona niille soittajille jotka näyttää siltä että ne olis pakotettu sinne dekkien taakse) =)

- garo
Orfeus

Posts: 5,872

#2 • • Orfeus
Mä en kans osaa sanoo! Mul on aina itellä hirveen hubaa siä dekkien takana ja vedän täysii oli jengii lattialla tai ei*joo*
Rocca

Posts: 3,064

#3 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew

Orfeus:
Mä en kans osaa sanoo! Mul on aina itellä hirveen hubaa siä dekkien takana ja vedän täysii oli jengii lattialla tai ei*joo*



Joo tää tuli huomattuuu, ja todellaki siel tanssii ittekki paljon mielummin... *joo**aplodit**jiihaa*

[muokattu 10.4.2004 22:21]

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

Orfeus

Posts: 5,872

#4 • • Orfeus

Rocca:
Joo tää tuli huomattuuu, ja todellaki siel tanssii ittekki paljon mielummin... *joo**aplodit**jiihaa*


Täähän lämmittää jo*sydän*
Tripod

Posts: 26

#5 • • Tripod salakavala salakka
tabi oot hassu mies *jiihaa*

--
Jag heter Janne, what\'s your heter?

snoxn

Posts: 350

#6 • • snoxn
Ei tuota minusta voi ihan nuin yksioikoisesti ajatella. Toisille sopii aktiivisempi ja toisille eleettömämpi tyyli. Riippuu soittajan persoonasta, soitettavasta musiikista jne.
ville

Posts: 3,780

#7 • • ville olen oikeasti ujo
jokaisella dj:llä on oma tyyli eikä niitä mun mielestä pitäisi lähteä sekoittamaan. Olisi jotenkin vaikea kuvitella jokkea, jolla olisi kädet kohti kattoa ja hymy korviin asti ....

dj voi näyttää fiiliksiänsä myös muulla tavoin kuin hyppimällä ja pomppimalla. Ainakin itse koen mukavaksi huomata ne vähät hetket jolloin orkidean jalka vipattaa ja puolittainen hymy nousee naamalle - tällöin bileissä vaan ei voi olla huono meno :)

mielestäni dj:n tehtävä on soittaa eikä esiintyä. Jos joku dj sen sijaan haluaa esiintyä niin en koe että siinä mitään pahaa on ...
jazmo

Posts: 393

#8 • • jazmo techmu
Minusta on kanssa kivaa, jos dj on jotenkin mukana menossa. Toisaalta siitä en pidä kyllä yhtään, mitä ainakin Darude aikoinaan harrasti, että huutaa siihen musiikin päälle jotain että 'hand up' tai jotai. Soittais parempaa musiikkia, ni kyl ne kädet nousee *hih*
Orfeus

Posts: 5,872

#9 • • Orfeus

jz:
Toisaalta siitä en pidä kyllä yhtään, mitä ainakin Darude aikoinaan harrasti, että huutaa siihen musiikin päälle jotain että 'hand up' tai jotai. Soittais parempaa musiikkia, ni kyl ne kädet nousee *hih*


Aivan*joo*
iam

Posts: 3,085

#10 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Mietin just että Orkideakin nauttii suunnattomasta suosiosta vaikkei itse jamittelekaan kuten esim Tab. Jotenkin itselle on jäänyt semmoinen kuvatus päähän että ennenmuinoin DJn kuuluikin olla vähän semmoinen kivikasvo, eikä DJ ollut edes niin kovin hyvin näkyvissä.

Nykyään kun kaikki tanssii rivitanssia DJ:hin päin, joka on paistattelee älyttömässä valokeilassa niin vois luulla että odotukset DJ:n esiintymisestäkin ovat muuttuneet. Jokke ja Orkideahan edustavat kuitenkin tuota vanhempaa DJ sukupolvea joiden alkuaikoina DJ:n tanssiminen olisi tiputtanut katu-uskottavuutta ankarasti.. Vai oonko ihan metsässä??
Jussi Soro

Posts: 6,385

#11 • • Jussi Soro choon!
Mä en oo oikeestaan ikinä miettiny mitään mitä teen dj-kopissa etukäteen, kaikki lähtee aina fiilispohjalta. Silti oon sitä mieltä, että setti on helpompi soittaa pikku hiki päällä, hiukan tanssien, pääsee ite paremmin samaan fiilikseen tanssilattian kanssa.
styrOx

Posts: 485

#12 • • styrOx Hardcore Hooligan!!!
no ainaki eilen rusheis protsku joras siin lavalla.

en kyl muista nähneeni ketään muuta joka olis niin enrginen ku protz

joo tulee aivan uskomattoman hyvä fiilis ku deejay on messis kybäl

no jokel nyt vaan on se tyyli.....

*känni*

[muokattu 11.4.2004 13:12]

--
Distort a 909 bassdrum, go extreme with the volume, reach your limit, feel the power, destroy the dancefloor, refuse to loose, party 'till you die... I stick to my style!

Avatar
#13 • • CryOniC Guest

mkuisma:
Mietin just että Orkideakin nauttii suunnattomasta suosiosta vaikkei itse jamittelekaan kuten esim Tab. Jotenkin itselle on jäänyt semmoinen kuvatus päähän että ennenmuinoin DJn kuuluikin olla vähän semmoinen kivikasvo, eikä DJ ollut edes niin kovin hyvin näkyvissä.

Nykyään kun kaikki tanssii rivitanssia DJ:hin päin, joka on paistattelee älyttömässä valokeilassa niin vois luulla että odotukset DJ:n esiintymisestäkin ovat muuttuneet. Jokke ja Orkideahan edustavat kuitenkin tuota vanhempaa DJ sukupolvea joiden alkuaikoina DJ:n tanssiminen olisi tiputtanut katu-uskottavuutta ankarasti.. Vai oonko ihan metsässä??



Kumma juttu muuten*justjoo*...luulisin et tossa jutus ois jotain perää..*joo*
Avatar
#14 • • Mosquito Guest
Proteus piiskaa *nauru*
noemi

Posts: 535

#15 • • noemi
Hyms, eiköhä jokasella dejiillä o omat syynsä siihen mite itteään dekkien takana ilmasee...*joo*
Vähäeleiseen esiintymiseen voi olla syynä ankara keskittyminen, jokku levynkääntäjät ottaa homman senverta tosissaan etteij ajatusta ehkä riitä enää koreografioitten esittämiseen, toiset taas on ehkä persoonaltaan senverta ujoja että pitävät lavallaki mieluummin matalaa profiilia...esim Orkidea on loisto esimerkki viimeks mainituista...ujompaa superdeejiitä sa varmaan hakee jo toisesta galaksista... *vink*

Orkideasta puheenollen, tuli täs just miäleen yhet pilet ko aikatauluis oli tullu jotain muutoksii ja Tapsa meni vahingossa lavalle vaik olis ollu vuoros vast parhaillaan settiään lopettelevan deejiin ja vielä jossain takahuoneessa jumittavan toisen dejiiin jälkeen. Ko tää mattimyöhänen saapu lavalle oli Tapsa jo ehtiny pistää levyn soimaa, mut huamattuaan erehdyksena miekkonen nappas sen pois ja meni yhen vahvistimen taakse piiloon. Siellä se sitte istuskeli kiltisti kyykyssä aina omaan vuoroonsa asti...aika sööttiä *nauru*

[muokattu 11.4.2004 14:29]

--
Oikeutta koneille!

Garo

Posts: 446

#16 • • Garo #jake
Tarkoituksenani ei todellakaan ollut loukata ketään, halusin vain ilmaista mielipiteeni.

On totta että olisi vaikea kuvitella Jokkea riehumassa dekkien takana proteuksen tyyliin, lähinnä vain harmitti se, että dj lähtee kokonaan pois lavalta, välillä useammaksi minuutiksi :(

Tarkoituksenani olikin yleistää. Jos vanhat dj:t eivät enää voi muuttaa tyyliänsä, näkisin kuitnekin mielelläni uusien dj:den petraavan tässä suhteessa. On toki totta että kaikkia ei voi mielyttää ja ihmiste on erilaisia =)

- garo

edit: pilkkuvirheiden vähennystä

[muokattu 12.4.2004 11:48]
Riku

Posts: 3,187

#17 • • Riku The Little Prince
Itsellä ainakin menee nimenomaan niin paljon yritystä siihen, että pyrkii keskittymään soittamiseen ja mahdollisimman hyvin setin aikaansaamiseen. Keskittyy kuulemaan kaikki pienetkin heitot, säätämään äänitasot tarkasti, painamaan päähänsä vielä tarkasti biisin rakenteen jne. Jos siinä rupeaisi hirveästi riehumaan, niin musiikin soittaminen jäisi sitten kakkossijalle ja jälki olisi varmasti huonompaa koska kaikkeen ei voi keskittyä kerralla. Ja itse ainakin pidän sitä musiikkia tärkeämpänä hommana kuin lavaesiintymistä. Musiikin ja sen tuomien fiilisten jakamisen takiahan tähän hommaan on aikanaan ryhdytty.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Riku

Posts: 3,187

#18 • • Riku The Little Prince

kuilu:
Oot vaa nii paska jäykkänä

Parempi niin. Löysät (paskat) housuissa ois vielä vaikeempi keskittyä.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

Orfeus

Posts: 5,872

#19 • • Orfeus
Mielestäni kukin taaplaa tyylillään ja tärkeintä on se et dj itse nauttii ja et yleisölläkin on kiva tanssii hyvää musaa ja esim ite tulee niin himassa ku keikalla vedettyy ihan täysii rankempaa kamaa mut sitte ku himas fiilistelee trancee ni tulee vaa vähä keinuttuu! Kyl se mulla on paljo soitettavast musast kii et kui energisesti vetää siä! Ei trancee vaa pysty tanssii ympäri lavaa hirveellä raivolla!
JayVee

Posts: 887

#20 • • JayVee FINRG / Supercharged
omast mielest on ihan sama oottaako dj kontaktia yleisöö vai ei..pää asia on se et musa hyvää =)

--
FINRG / Supercharged