73 posts, 4 pages, 14,729 views
Galrav:
Sillon ku aloin soittamaan en miettiny proteusta millän tasolla.
Galrav:
Enkä mieti sitä nyttenkään..tossa mun tekstissä taiskin jo lukea (mikäli huomasit?), että fiilistelen siellä ihan vaan musiikin antaumuksen takia. Samalla tavalla kun soitan kotona pompin pää katossa koko ajan.
Galrav:
Enkä myöskään usko tohon, että uudet hard-jäbät tahtoo matkia Harria. Mulla on se käsitys, että he kunnioittavat sitä. Taitaa olla myös niin, että kuuntelijat vertaavat enempi proteukseen ja soittailla se ei käy edes mielessä.
Orfeus:
Itelle ei oo koskaa ihme kyllä tultu sanoon että matkit proteusta, kerran yks tuli sanoon että vedät melkein yhtä hyvin ku proteus tosin olin vähä sillee et iha sama ku en mä täs yritä niinku matkia protskuu!
Orfeus:
Ite en ainakaan tietoisesti koita matkia protskun piisejä, kikkoja tai mitään muutakaan mutta minkäs teet jos Harri on soittanut jotain hyvää piisii ja kikkaillut siinä silleen että itekkin tykkää tehä just sillee ne kikat koska se vaa yksinkertasesti sopii parhaiten?
Orfeus:
Vai oisko se niinku pro sit et alkaa laittaa jotain vitun paskaa kikkaa siihen piisiin ettei vaa matkis protskuu tai et ei kikkailis ollenkaa? Niinku Harri on ite mulle ilmaissut, kaikki kikat kuuluu kaikille eli uskon ettei kenenkää muunkaa siitä kannata hernettä nokkaan ottaa tietty sit on eri asia jos se dj tietoisesti yrittää olla proteus*ding*
Orfeus:
---
jz:
Tärkeintähän kuitenkin on, että yleisöllä ja DJ:llä on kivaa, eikö vain :)
---
Näkisin et tää on koko pileiden tärkein pointti*joo*
climate:
Ei mua haittaa kyllä yhtään jos joku aloitteleva Dj X matkii kuuluisaa Dj:tä Y. Ja miks pitäis haitata? Onko se uusi Dj X sitten väärin perustein saavuttanut suosiota, kun on opetellut jonkun kikka nro #9475:n jota käyttää kuuluisa Dj Y ...?
climate:
Eli, jos teoreettisesti ajatellaan vaikka että Orkidea on nähnyt jonkun khuulin kikan jota on käyttänyt vaikka joku Jeff Mills niin eikö Orkidea sitten saa käyttää tuota kikkaa? Onko hänellä joku moraalinen velvoite olla käyttämättä sitä? Entäpä sitten Rapen Diskon deejii, joka on kerran elämässään käynyt bileissä ja nähnyt kikan nro #49572 kun Orkidea (tai Proteus) soitti...?
climate:
Ja nämä mun aamukohmeiset ajatukset ovat korreloivinaan jopa tähän topicciin --> jos Suomessa joku DJ ottaa kontaktia yleisöön, niin eiköhän sieltä ole kohta joku huutelemassa että Mikä sä luulet olevas? tai Kato tota, luuleeks se olevansa joku kovakin? ... tai sitten sanotaan että Ei se mitään itse oikeesti osaa, se soittaa ihan samaa kuin DJ ''insert-your-favourite-dj-name-here'' ...
edit: ylipäätään suomessa dissataan kuoliaaksi heti kaikki jotka jotain yrittää, eiköhän olis aika jo unohtaa se perisuomalainen kateus ja yrittää tukea toinen toisiamme? ööh, okei, nyt tulee jo niin hempeetä että taitaa olla paras lähtee töihin
Mä oonkin ikuinen vanhan koulun vastarannankiiski tässä, ja lähden siitä että dj:n homma on soittaa se musiikki ja että muista hymyilevistä ja hauskaa pitävistä tanssijoista pitäisi saada ne kiksit mitä ihmiset nykyään tuntuvat hakevan esiintyjän riehumisesta. Onhan siellä yleensä esiintyjän lisäksi kuitenkin kymmeniä tai satoja ihmisiä, jotka näyttävät siltä että nämä pitävät hauskaa, miksei hyödyntää sitä? Mutta tämä ilmiö on tainnut tulla se rivitanssi-ilmiön kylkiäisinä. Muistakaa nyt toki aina että dj tuskin soittaisi niitä levyjä ja tuhlaisi tuhansia levyihin jos se ei sitä hommaa rakastaisi, vaikkei se sitä ympäri loikkimalla osoittaisi :)alek száhala:
Nojoo, ihan hyvä on keskittyä. Tosin harva meistä lähtee bileisiin kuuntelemaan vaihtojen tasoa. Yleensä kämmejä ei perusbilettäjä edes huomaa, koska itse keskittyy vain tanssimiseen. Lavaesiintyminen taas vaikuttaa aika paljon siihen miten salin puolella reagoidaan settiin, tietysti musiikki vaikuttaa myös, paska biisi itkettää, miksattin ja esinnyttiin kuinka hyvin tahansa. Ja onhan se niinkin, että jotain 13bpm kikulijatsia soitettaessa hirveän näyttävää rehkimistä lavalla ei tarvita.
workunit:
Ite jaksan ihmetellä sitä, kun kaikki tanssii tiskijukkaan päin ja sitten bileet on semmossii rivitansseja. Miks suotta?
Tanssitaan vaan pitkin poikin lattiaan miten sattuu kuitenkin varoen tallomasta muita. Paremman fiiliksenhän niistä ympärillä olevista hymyilevistä bilettäjistä saa kuin tuijottamalla dj:tä koko ajan.
Se voi kyllä olla hyvä mahtumisen kannalta, mutta ainakaan henkkoht en näe että ainakaan mulle tarvi osottaa kunnioitusta tuijottamalla kaikkea mitä mä teen soittaessa. Se, että ihmisillä on hyvä meno ja hauskaa on se tärkein palkinto, ja pari hyvä setti-kommenttia on jo enemmän kuin tarpeeksi ilman että tarvitsee sen enempiä alkaa palvomaan. Ihmisiä ne esiintyjätkin ovat, eivät mitään puolijumalia :)Jone:
Musta toi rivitanssiminen on itseasiassa aivan loistava juttu. Sen takanahan on käsittääkseni juttu esiintyjän kunnioittamisesta,
Jone: Otetaanpas nyt esimerkki bilevalokuvauksen puolelta kun se on itselleni niin paljon läheisempi asia, että osaan selittää sitä kautta tätäkin juttua omien fiilisteni pohjalta. Jos aloitteleva bilevalokuvaaja ottaa mun toiminnastani suoraan mallia jollain tavalla (esim. suoraan varastaa kamerakulman, jonka etsimiseen itse käytin tuhottomasti aikaa tai käyttää muutamaa mun kuvilleni niin tyypillistä jippoa siten että suoraan kopioi ne tekniikastani, jota olen verta ja kyyneliä puskien kehittänyt nyt muutaman vuoden [...ja edelleenkään en osaa asiaani]) niin totta helvetissä se nyt sapettaa. Jos ko. valokuvaaja ei oikeasti itse vaivaudu opettelemaan omaperäisiä juttuja, vaan kopioi ne multa, niin kyllä mä tunnen että siinä mun vuosikausien työtäni ja mua vedetään perseeseen mitään kyselemättä. Et semmosta haittaa kopioinnista mun mielestäni on ja olen omalta kohdaltani tosta parille ihmisellä räjähtänytkin oikein kunnolla kun en ole maailman tasaisin jätkä.
Jone:
---
Musta toi rivitanssiminen on itseasiassa aivan loistava juttu. Sen takanahan on käsittääkseni juttu esiintyjän kunnioittamisesta, mutta IMO se on sen lisäksi aivan hemmetin miellyttävä tapa tanssia. Tapittamalla sinne eteenpän eikä muita yleisön edustajia voi keskittyä paljon paremmin olennaiseen; musiikkiin ja tanssimiseen.
---
lohikarme:
Minä en taida kuulua tähän matkijajoukkoon? Sen verta kyl rispectiä sua kohtaan tossa kuvausasiassa heruu Ja olet aina valmis antamaan neuvojakin kuvauksessa, etkä heti oo dissaamassa et vitun noob mee himaas
pHaze:
Se voi kyllä olla hyvä mahtumisen kannalta, mutta ainakaan henkkoht en näe että ainakaan mulle tarvi osottaa kunnioitusta tuijottamalla kaikkea mitä mä teen soittaessa. Se, että ihmisillä on hyvä meno ja hauskaa on se tärkein palkinto, ja pari hyvä setti-kommenttia on jo enemmän kuin tarpeeksi ilman että tarvitsee sen enempiä alkaa palvomaan. Ihmisiä ne esiintyjätkin ovat, eivät mitään puolijumalia :)
workunit:
Niin kyllähän rivitanssilla pysyy paremmin paikat ehjinä, kun ei tarvi varoa joka suunnasta tulevia heiluvia iskuja. Ite vaan saan paljon enemmän bileistä fiilistä, kun katselee ympärilleen ja näkee ne bileet eli hymyilevät tanssivat ihmiset.
Tuo on nimenomaan se huono puoli rivitanssista, että kontaktia muihin tanssijoihin ja muiden fiilikseen ei pääse niin hyvin syntymään. Mutta you win some, you lose some.workunit:
Ite vaan saan paljon enemmän bileistä fiilistä, kun katselee ympärilleen ja näkee ne bileet eli hymyilevät tanssivat ihmiset.
pHaze:Ihmisiä ne esiintyjätkin ovat, eivät mitään puolijumalia :)
Jone:
Orfeus:
Itelle ei oo koskaa ihme kyllä tultu sanoon että matkit proteusta, kerran yks tuli sanoon että vedät melkein yhtä hyvin ku proteus tosin olin vähä sillee et iha sama ku en mä täs yritä niinku matkia protskuu!
---
Kaikella kunnioituksella pieni huuli asiasta; tää yks on kyllä sitten ollut joko kännissä tai kamoissa. Uskoisin että sulla itselläsi on realistisempi käsitys siitä millainen ero sun ja Proteuksen soittotaidoissa on.
Mitä tulee samojen biisien soittamiseen, niin kyllähän niitä samoja biisejä nyt saa soittaa (tietyin rajoittein). On kuitenkin ehkä hilppasen naurettavaa mennä mestoille spottaamaan et ”mitähän se Protsku tänään soittaa”, juosta huomenna levykauppaan ja soittaa ylihuomenna samoja biisejä bileissä. Ei varmaan tarvitse selittää mikä tossa ei ole oikein?
jz:
---
---
Näkisin et toi on täyttä paskaa. Siinä vaiheessa kun bileitä ruvetaan järjestämään dj:tä eikä yleisöä varten, niin ollaan eittämättä aivan väärillä urilla. DJ:n viihtyvyys on luonnollisesti hyvin tärkeää, mutta sitä paljon tärkeämpää on yleisön viihtyvyys.
Orfeus:
---
Jone:
jz:
---
---
Näkisin et toi on täyttä paskaa. Siinä vaiheessa kun bileitä ruvetaan järjestämään dj:tä eikä yleisöä varten, niin ollaan eittämättä aivan väärillä urilla. DJ:n viihtyvyys on luonnollisesti hyvin tärkeää, mutta sitä paljon tärkeämpää on yleisön viihtyvyys.
---
No ei tietenkään djtä varten tossahan oli et yleisöllä ja djllä pitää olla kivaa! Tottakai yleisön viihtyvyys on se pääasia mut en mä ainakaa viittis soittaa minuuttiikaa kyrpä ottas ja siks en esim koskaa menis mihkää baarii soittaa mitää j karjalaista vain muiden iloks!
Eiks se yleensä mee suurinpiirtein niin, että kikka on se kun dj vahingossa vetää väärän kanavan ylös hetkeks, ja laukka on se kun neula hyppää ;) Ainakin oon sen verran monta kertaa kuullut jonkun wannabe-laukkaspottailijan jupisevan jotain dj:n mokailusta siinä vaiheessa kun laitteet kusee =)nigel:
minua kiinnostaisi tietää mitä täällä nyt tarkoitetaan sanalla kikka..
ihan muuten vaa..