Suosikkiravintolasi?

463 posts, 24 pages, 260,753 views

lohikarme

Posts: 1,730

#381 • • lohikarme RitariVittupää
Eiranrannassa Ani -> kebab-buffetti.. vie kielen mennessään
Lauttasaaressa Casa Mare -> Paras ravintola pk-seudulla. Kohtuuhintainen. Maista ehdottomasti talon omaa leipää ja voita.
Tapiolassa Kimene -> Vastaava buffetti kuin Anissa. Tekevät kebabbinsa vanhan perinteen mukaan itse.

--
Qualis artifex pereo

Timce

Posts: 5,381

#382 • • Timce
Sivuraide, Sörnäinen.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Lyylikki

Posts: 2,975

#383 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

lohikarme, 29.8.2008 10:47:
Eiranrannassa Ani -> kebab-buffetti.. vie kielen mennessään



Toi on semmonen mesta, mikä on ikuisuuden pitänyt käydä testaamassa. Nyt vielä asun alle kilometrin päässä siitä, mutta en jotenkin ole muistanut Ania. Kiitos kun muistutit, eipähän tartte miettiä mihin menee sunnuntaina syömään *hymy*
Samu81

Posts: 1,224

#384 • • Edited Samu81 kokolihaa
Suosikkiravintolasta en tiedä, mutta viitaten blogiini (http://klubitus.org/blog.php?nimi=Samu%2A;kk=200808) ravintolaharrastamisesta, aivan mieletön niin kulinaristinen kuin kulttuurillinenkin kokemus oli pari viikkoa sitten mikäpä muukaan kuin Chez Dominique.

Heidän Summer 2008 -menu viineineen; 11 eri ruokalajia ja 9 eri viiniä (http://www.chezdominique.fi/menu?id=1). Reilu 5 tuntia aistien ilotulitusta, makuhermojen hellimistä, aivan käsittämättömän hienoa palvelua, ym ym. Todella upea kokemus, kokonaisuutena siitä hetkestä kun astui ovesta sisään vaille klo.19 siihen saakka kun astui ovesta ulos klo.0.00 jälkeen.

Halpaa lystiähän se ei missään nimessä ollut (295e per nassu), mutta jos rahaa olisi nautiskeluun enemmän, varmasti kävisin ko. paikassa useammin.


EDIT:
Jahas, siellä on menu vaihtunut syksylle, tässä ko. paikasta kiinnostuneille tuo kesä '08:

http://samu81.pp.fi/summer-08%2015.8.doc.pdf

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

ipe

Posts: 1,845

#385 • • ipe X-Rust / Holvi
Suosikkiravintolasta en tiedä, mutta viitaten kintaalla, aivan mieletön niin kulinaristinen kuin kulttuurillinenkin kokemus oli pari viikkoa sitten mikäpä muukaan kuin vakiokebula Nummis Kebab.

Heidän peruskebula-menu kraanavesineen; 8 eri kebablajia ja 15 eri pitsaa. Reilu 5 minuuttia aistien ilotulitusta, makuhermojen hellimistä, ihan jees palvelua, ym ym. Todella keskinkertainen kokemus, kokonaisuutena siitä hetkestä kun astui ovesta sisään vaille klo.19 siihen saakka kun astui ovesta ulos viiden minuutin jälkeen.

Halpaa lystiähän se on aina ollut (5e per nassu), mutta kun rahaa ei kiinnosta laittaa syömiseen enempää niin en laita.

*uros*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

pirpeli

Posts: 5,533

#386 • • pirpeli

Samu*, 29.8.2008 11:07:
http://samu81.pp.fi/summer-08%2015.8.doc.pdf



Voitko avata vähän tossa menussa ollutta kohtaa "Kurkkua(potenssiin 3?)"?
295euroa ruokaan....ravintolassa...No ok, mä oon vaan köyhä duunari,mutta silti keksisin tolle rahalle muuta käyttöä. Sellasta, joka ei tule seuraavana päivänä tiivistetyssä muodossa minusta ulos :D

Olenhan kuitenkin sivistynyt ihminen(kaikesta huolimatta) ja tiedän, että nautinnollinen ravintolakokemus on....juuri sitä. Mutta, vanhassa rahassa lähemmäs 2000mk. Hui!

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Samu81

Posts: 1,224

#387 • • Samu81 kokolihaa

ipe, 29.8.2008 11:47:
Suosikkiravintolasta en tiedä, mutta viitaten kintaalla, aivan mieletön niin kulinaristinen kuin kulttuurillinenkin kokemus oli pari viikkoa sitten mikäpä muukaan kuin vakiokebula Nummis Kebab.

Heidän peruskebula-menu kraanavesineen; 8 eri kebablajia ja 15 eri pitsaa. Reilu 5 minuuttia aistien ilotulitusta, makuhermojen hellimistä, ihan jees palvelua, ym ym. Todella keskinkertainen kokemus, kokonaisuutena siitä hetkestä kun astui ovesta sisään vaille klo.19 siihen saakka kun astui ovesta ulos viiden minuutin jälkeen.

Halpaa lystiähän se on aina ollut (5e per nassu), mutta kun rahaa ei kiinnosta laittaa syömiseen enempää niin en laita.

*uros*



Ähh, oliko toi nyt jtn vittuilua? :(

Mikä kumma siinä on, että jos tekee jotain vähääkään spessumpaa (tarkoittaen yleensä rahanmenoa) ja kertoo kokemuskistaan netissä, niin vastaan tulee 90%:sti (piilo)vittuilua ja sen tyylistä settiä, että ikäänkuin leveilisi teoillaan?

Mitenköhän kertomukseni eroaa esimerkiksi tästä Hallucinogenin G. W. Sundmanin experiensistä:

hallucinogen, 19.3.2008 18:31:
Tuli vietettyä synttäreitä G.W. Sundmansissa ja ehdottomasti paras ravintola missä ikinä käynyt ja ennen kaikkea elämys. Ruoka on erittäin hyvää (ja ikävän arvokasta) kuten asiaan kuuluukin ja miljöö on todella mutta se on lähes toissijaista kun ajattelee palvelua. Palvelu Suntussa on aivan järjettömän hyvää. Sisään tullessa takit otetaan pois ja laitetaan narikkaan ja sen jälkeen ohjataan baarin puolelle. Baarin puolella tilattiin sitten samppanjaa ja saadaan siinä rauhassa hengähtää ennen kuin siirrytään itse asiaan ja laseja käydään täyttelemässä kun lasi on puolillaan.

Sitten katseltiin listalta, että mitä syödään ja jonkin ajan päästä ohjattiin itse ruokasaliin. Istuutumisen jälkeen tarjoilijat laitti lautasliinan jokaisen ruokailijan syliin (hyvä ettei itse tarvinnut tehdä moista raskasta asiaa). Tämän jälkeen saapuu tervehdys keittiöstä ja saamme kaikki(kaikki ravintolan ruokailijat saivat saman ilmaisen ruokalajin) ilmaisen ruokalajin, joka oli erittäin hyvää valkosipulikeittoa.

Hetken päästä hovimestari tulee kertomaan, että selasi vähän viinikellaria ja oli valinnut meille jokaiselle sopivat viinit alkuruokamme kanssa. Tämän jälkeen hovimestari esitteli viiniä ja ehdotti leikkiä "arvatkaa rypäle", varsin hauskaa vaikka metsään meni :). Tämän jälkeen saapui alkuruuat ja hovimestari esitteli kunkin alkuruuan erikseen. Tämä "näytelmä" toistui jokaisen ruokalajin kohdalla. Välillä tarjoilija kävi siistimässä pöytää jonkinlaisella kaavinlastalla.

Lopuksi taas baarin puolella nauttimaan kahvia ja humaltumiseen johtavia juomia.

Kannattaa uhrata vähän rahaa ja käydä, on se vaan vähän erilaista kuin perussyöttölässä.

Ainii vessassakaan ei tarvinnut pyyhkiä käsiään mihinkään niin rahvaanomaiseen kuin paperi vaan käsien kuivaamista varten oli höyrylämmitettyjä pieniä kangaspyyhkeitä siistissä rullissa =).



Itse en vain jaksanut mainita noista vessahienouksista sun muista .. esim. pöydästä tarjoilija kaapi murut jokaisen ruokalajin välissä ym. -asioista, joista varmaan 99% ihmisillä ei ole hajuakaan.

Joten eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia ja ollaan kritisoimatta sitä, mihin itse kukin laittaa rahansa. Se, vastoin suomalaista kateuskorttia, ei ole minkäänlaista leveilemistä.

*piis*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

pirpeli

Posts: 5,533

#388 • • pirpeli

Samu*, 29.8.2008 12:17:
*piis*



Kai se vähän oli sitä vittuiluakin (:/)...Kukin tosiaan itse valitsee, mihin rahansa laittaa, ja kuten tuossa omassa postissani mainitsin, ymmärrän hyvin nautinnon ja ruuan yhteyden(se näkyy myös päälle :D). Tosin olisin itse kirjoittanut vaikkapa ruokalajeista kuvausta ja jättänyt hinnan mainitsematta :) Sen voisi sitten jokainen omin päin käydä kauhistelemassa ravintolan sivulta. 295 eurolla täällä päässä olisi tehty reissu johonkin kivaan kohteeseen ja käyty paikallisessa nauttimassa kulinaristisia elämyksiä(tähän kategoriaan ruokailu Chez Domissa myös varmasti kuuluu).

Tuon miehen(ja itseni) tuntien voin sanoa, että kateudesta ei ole kyse. On vain asioiden arvottamisesta. Ja se tietysti on kaikkien oma asia:)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

ipe

Posts: 1,845

#389 • • ipe X-Rust / Holvi

Samu*, 29.8.2008 12:17:

Ähh, oliko toi nyt jtn vittuilua? :(

*piis*



Sori. Ei ollut tarkoitus nyt ihan suoraan vittuilla, mutta en ymmärrä miten joku voi laittaa tuommoisia rahasummia syömiseen. Oli kyse ihan mistä tahansa kulinaristisesta nautinnosta niin itselleni kyllä 50 euroa on se ihan äärimmäinen kipuraja. Kolmellasadalla kuitenkin saa jo kuukauden sapuskat kaupasta kahdelle ihmiselle.

(toisaalta mulle ei tuota minkäänlaista tuskaa laittaa toi sama rahasumma levyostoksiin) *vink*


*piis*

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

sapeli

Posts: 11,768

#390 • • sapeli jokukukamikä?

hallucinogen, 19.3.2008 18:31:
Tuli vietettyä synttäreitä G.W. Sundmansissa ja ehdottomasti paras ravintola missä ikinä käynyt ja ennen kaikkea elämys.



Jopas tämä nyt saa kommentteja *nauru* Mutta sitä piti sanomani että tuo kaikki sais mut tavattoman vaivautuneeksi... No, ei helmiä sioille! *vink*

Mulla on oikeastaan aika vaatimattomasti kokemuksia ravintoloista Suomessa, mikään ei ole ollut niin hyvä että sinne haluaisin toiste, mutta harvassa on mahdottoman huonoakaan ollut.

Koko maailmassa mun lemppari on Seattlen Broadwaylla sijaitseva Noodlebar, mahdottoman hyvää thaikkuruokaa. *slurps* Noodlebarin Pa Nang kookoscurrykana on yhä parasta ruokaa mitä olen ikinä syönyt. *kuolaa* *pökr*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

hallucinogen

Posts: 8,190

#391 • • hallucinogen Edain

Samu*, 29.8.2008 12:17:
Mitenköhän kertomukseni eroaa esimerkiksi tästä Hallucinogenin G. W. Sundmanin experiensistä:


Älä vedä mua mukaan sun soppaan :D. No ei. Mun mielestä on kiva, että ihmiset kertoo mahdollisimman tarkasti niistä paikoista joissa ovat käyneet syömässä. Ehkä sitä pitää sit ens kerralla kirjoittaa jotakuinkin näin -> Postres, iha jees.

--
pikku-*possu*

Samu81

Posts: 1,224

#392 • • Edited Samu81 kokolihaa

hallucinogen, 29.8.2008 12:38:
---
Samu*, 29.8.2008 12:17:
Mitenköhän kertomukseni eroaa esimerkiksi tästä Hallucinogenin G. W. Sundmanin experiensistä:

---

Älä vedä mua mukaan sun soppaan :D. No ei. Mun mielestä on kiva, että ihmiset kertoo mahdollisimman tarkasti niistä paikoista joissa ovat käyneet syömässä. Ehkä sitä pitää sit ens kerralla kirjoittaa jotakuinkin näin -> Postres, iha jees.



No aivan.. Mikähän siinä on, jos kertoo (varsinkin netissä) asioista mihin rahansa laittaa, niin siitä tulee ikäänkuin haloota jos ko. asia vähääkään poikkeaa normaalista tahi siitä innostuu kertomaan enemmän kuin mainitsemasi yhden lauseen..

Piis vaan kaikille.


pirpeli, 29.8.2008 11:47:
---
Samu*, 29.8.2008 11:07:
http://samu81.pp.fi/summer-08%2015.8.doc.pdf

---


Voitko avata vähän tossa menussa ollutta kohtaa "Kurkkua(potenssiin 3?)"?



Se tarkoitti sitä, että menossa oli ko. kurkusta versio numero kolme. Vähän samaan tapaan kuin kyyhkystä numero 12, tai niin ainakin minä sen käsitin paikan päällä :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

tbo

Posts: 935

#393 • • tbo budhisattva

Samu*, 29.8.2008 12:59:
Mikähän siinä on, jos kertoo (varsinkin netissä) asioista mihin rahansa laittaa, niin siitä tulee ikäänkuin haloota jos ko. asia vähääkään poikkeaa normaalista tahi siitä innostuu kertomaan enemmän kuin mainitsemasi yhden lauseen..



Keskiverto suomalainen ymmärtää hyvin helposti tonkaltasen rafla-arvostelun vain snobbailuksi ja elvistelyksi, jota se itse asiassa myös kovin usein on ("-onpas kolme hunttia aivan helvetisti rahaa ravintola-ateriasta" "-no, nii vois köyhästä tuntua"). Chez Domi pyytää aivanvitustipaalua ruoistaan, ei siks että niiden safka tai palvelu olis oikeesti sen hinnan arvosta (montako euroa oikeesti pistäisit siihen että kyyppari viikkaa sulle lautasliinan syliin?), vaan siks et se jengi joka siellä käy normisti safkaamassa ei kovin paljoa kato sitä hintalappua koska a) niillä on siihen varaa anyway ja b) siinä yhteydessä hinnan mainitseminen on aivan yhtä rahvaanomaista kuin palkkakuitin loppusumman kyseleminen.

If you got it, you don't need to flaunt it.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Tapi

Posts: 1,437

#394 • • Edited Tapi Dreamstate
Chez Dominiquen, G.W. Sundmanssin tai muiden todellisten fine dining-ruokaloiden meininkiä taivastelevien kannattaa käydä lähimmässä kirjakaupassa, sillä kumpikin ravintola on julkaissut parisen vuotta sitten ihan loistavan kirjan, joissa on ravintolan keittiön reseptejä. Viimeistään kirjoja selaamaalla ymmärtää, ettei niitä ruokia yksinkertaisesti voi myydä perusravintoloiden hinnoilla.

Sitä paitsi jos saa käsittämättömällä pieteetillä tehtyä ruokaa maailman huipulta ja juomaksi harvinaisia maailman huipputuottajien viinejä, niin onko tuo 300€ tästä kaikesta kovin paljoa? Absoluuttisena rahasummana tuo on tietenkin ihan julmetusti, mutta kun tarkistelee asiaa hieman pidemmälle, niin hinta on täysin hyväksyttävissä.

G.W Sundmans on vielä testaamatta, mutta Chez Dominique on koettu kahdesti. Molemmista reissuista kertoo paljon se, että muistan vieläkin kummankin käyntikerran yhdeksän ruokalajin safkat suunnilleen oikein ja näen vieläkin sieluni silmillä annokset edessäni...

tbo, 29.8.2008 13:11:
Chez Domi pyytää aivanvitustipaalua ruoistaan, ei siks että niiden safka tai palvelu olis oikeesti sen hinnan arvosta


Sä et oo selvästikään käyny mestoilla tai tiedä asiasta mitään, joten jätetääs tällaiset asiantuntemattomat ja spedet kommentit väliin, ok?
ezzy

Posts: 8,060

#395 • • ezzy Droid-pappa

lohikarme, 29.8.2008 10:47:
Tapiolassa Kimene -> Vastaava buffetti kuin Anissa. Tekevät kebabbinsa vanhan perinteen mukaan itse.



Ettet tarkoittaisi Kilimiä? On kyllä loistava kebab-buffetti ^_^ Harmi, että lounas on vaan 30min ja larusta menee vähän liikaa aikaa ajaa tonne ts. tulee käytyä aina harvoin.
lohikarme

Posts: 1,730

#396 • • lohikarme RitariVittupää

ezzy, 29.8.2008 13:33:
---
lohikarme, 29.8.2008 10:47:
Tapiolassa Kimene -> Vastaava buffetti kuin Anissa. Tekevät kebabbinsa vanhan perinteen mukaan itse.

---


Ettet tarkoittaisi Kilimiä? On kyllä loistava kebab-buffetti ^_^ Harmi, että lounas on vaan 30min ja larusta menee vähän liikaa aikaa ajaa tonne ts. tulee käytyä aina harvoin.



Juurikin Kilim :D Sekotin kimeneen joka sijaitsee taasen itiksessä...sekin kyllä ihan loistava.

--
Qualis artifex pereo

tbo

Posts: 935

#397 • • tbo budhisattva

Tapi, 29.8.2008 13:12:
Sä et oo selvästikään käyny mestoilla tai tiedä asiasta mitään, joten jätetääs tällaiset asiantuntemattomat ja spedet kommentit väliin, ok?



Myönnän etten oo Domissa käyny syömässä, mutta olen silti saanut aivan pomminvarmasti parempia, maukkaampia ja ravitsevampia aterioita kuin mitä Domi ikinä pystyisi edes kuvittelemaan tarjoavansa, joten voit tunkea noi kommentit spedeilystä ja asiantuntemattomuudesta samaan väliin.

"käsittämättömällä pieteetillä tehtyä ruokaa" ja "harvinaisia maailman huipputuottajien viinejä" ei automaattisesti tarkoita hyvää ruokaa. Tällaisena simppelinä esimerkkinä, jos kokki ei oo vaikka edellisenä iltana saanu hoidoltaan ja aamuruuhkassa joku on tullu takapuskuriin risteyksessä niin se väistämättä heijastuu myös siihen ruokaan jota se tekee. Tai sama juttu jos olet itse tapellu paremman/huonomman puoliskon kanssa just ennen ravintilaan astumista niin ihan sama mitä tryffeliankkaa kiskoo, se maistuu pahvilta anyway.

Jos useampi ihminen tajuais että rakkaus a) ruoantekemiseen, b) ruokaseuraan jossa se ateria nautitaan ja c) elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen on tärkeämpi ruoan ainesosa kuin ne porkkanat tai päärynät joista se ruoka noin fyysisesti koostuu, paskimmassa kebbelässäkin vois saada yhtä hyvää safkaa kuin siellä Domissa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

ville

Posts: 3,780

#398 • • ville olen oikeasti ujo

Samu*, 29.8.2008 12:17:
Mikä kumma siinä on, että jos tekee jotain vähääkään spessumpaa (tarkoittaen yleensä rahanmenoa) ja kertoo kokemuskistaan netissä, niin vastaan tulee 90%:sti (piilo)vittuilua ja sen tyylistä settiä, että ikäänkuin leveilisi teoillaan?



Kokemusta voi mainostaa kahdella tavalla:

Mainitsemalla, miten helvetin upeaa ja se oli ja todeta kohtalaisen suureen ääneen, että maksoi muuten sitten xxx euroa, joka on ihan helvetisti. (Klubbarissa tätä voisi myös kutsua malliksi dorkan postaus)

tai

Mainitsemalla kuinka hemmetin upea kokomus oli, sen kummemmin mainitsematta kokemuksen hintaa.

Ja jos vielä perään toteaa suht ylimielisesti:

esim. pöydästä tarjoilija kaapi murut jokaisen ruokalajin välissä ym. -asioista, joista varmaan 99% ihmisillä ei ole hajuakaan.



Niin kyllä toi nyt vaan näyttää siltä, että sä kuulut johonkin 1% eliittiin, joka ymmärtää asioista enemmän kuin tuo 99% (tai sitten koet niitä asioita ensimmäistä kertaa itse, ja luulet, että nyt kuulut johonkin suureen ja tuntemattomaan eliittiin)


Jotenkin tulee vaan olo, että tätä keskustelua voisi lähteä vertaamaan siihen kellovääntöön, jossa osa jengistä lokeroi toisia sen mukaan, mikälainen ja minkä hintainen rauta löytyy ranteesta.
tomii

Posts: 3,594

#399 • • Edited tomii kallion herttua
vittu, jos joku haluaa pistää 300e safkaan pistäkööt. jotkut laittaa saman viinaan, huumeisiin, levyihin, tiattariin, konsertteihin, tauluihin tai vaikka huoriin tai helvetti johonkin paitaan! mitä väliä oikeasti? jos harrastuksena on fine dining ja kulinarististen elämysten kerääminen, niin varmaan taivas rajana siinä mitä halua pistää siihen elämykseen kiinni. helvetti mä oon laittanut aikoinaan keräilykortteihin varmaan useamman tonnin kiinni eikä harmita vittuakaan, siistiä oli. lähinnä ymmärrän ton oman keräämisviettini takia miksi joku voi pistää safkaamiseenkin vitullisia summia kiinni. se on se harrastus yo! *piis*'

toki se, että voisiko rahojaan käyttää järkevämmin herää muidenkin harrastusten kanssa, mutta se lienee eri threadin paikka. eiks tässä ollut tarkoitus kertoa kokemuksiaan eri rafloista ja mun mielestä hintataso on ihan paikallaan mainittavaksi.

--
reivaan kunnes kuolen

tomii

Posts: 3,594

#400 • • tomii kallion herttua

Timce, 29.8.2008 10:53:
Sivuraide, Sörnäinen.



Hei kaverini heitti huhua, että tuolta ei enää saisi litran stobe + pizza -tarjousta. Voitko vahvistaa? :)

--
reivaan kunnes kuolen