Suosikkiravintolasi?

463 posts, 24 pages, 261,035 views

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#342 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
Govinda's -kasvisravintola ihan tos keskustas.

ruoka on aivan ihanaa, annokset suuria ja on vieläpä
aika halpaki mesta <3

--
dasinoaisnvs

tomii

Posts: 3,594

#343 • • tomii kallion herttua

Twist, 7.3.2008 13:09:
Lemon Grass kannattaa käydä kokeilemassa kalliossa. Todella hyvää thairuokaa.



On kyl hyvä mesta, mut viime aikoina tuntunut olevan kokoajan täynnä (viimeks ei mahduttu edes sisään). Toivon, että toi suosio laantuisi sille tasolle mitä se oli ennen Cityn ja NYTin arvosteluja. Tuntui, että heti niiden suitsutusten jälkeen toi mesta meni ihan tukkoon (suoraan sanoen mua vituttaa toi, kun LG on täs lähellä ehdottomasti paras syöttölä mun makuun :). Pitäisi käydä joku päivä vilkasemassa taas, että mahtuisko tällä kertaa sisälle. :P

--
reivaan kunnes kuolen

fantaB

Posts: 134

#344 • • fantaB

hallucinogen, 23.3.2008 12:39:
---
fantaB, 23.3.2008 12:25:
Pitää kyllä käydä kokeilemassa!

---

Mut saa ottaa mukaan, jos maksat ;).



*nauru* Hahaaa joo oon niin rikas. No ei vaa, mut jonain merkkipäivänä
olis kyllä kiva saada tollasta "vähän" asiallisempaa kohtelua. *joo*

--
Come and take a trip with me
to a land where love is free...

tomii

Posts: 3,594

#345 • • tomii kallion herttua
Käytiin just tyttöystävän vanhempien kanssa miseliinitähdellisessä Postresissa. Oli kyl helvetin hyvää ruokaa ja viinit kans todella hyviä (otettiin sillain, että talo valkkaa sopivat juomat, kannatti). Ehkä eka paikka, jossa oon käynyt, jossa korkea hinta oli kyl ihan täysin oikeutettu. Palvelu kanssa täys kybä. Eli jos lompakko repee tohon, niin suosittelen lämpimästi. *piis*

--
reivaan kunnes kuolen

terraluna

Posts: 1,270

#346 • • terraluna Agentti
Don Corleonessa (Helsinki, Kampin ostoskeskus) loman kunniaksi. Safkat (perusvarmat tomaattipasta, mozzasalaatti ja bruschetat) ihan laadukasta, hyvän kokin tunnistaa tomaattikastikkeesta. ;) Miinusta kuitenkin hätäisestä ja sanoisinko jopa amatöörimäisestä palvelusta, eikä sijaintikaan ole kovin viehättävä. Kyllä noilla hinnoilla (pääruuat 12->) saa parempaakin. 7 1/2

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

ville

Posts: 3,780

#347 • • ville olen oikeasti ujo

hallucinogen, 19.3.2008 18:31:
Tuli vietettyä synttäreitä G.W. Sundmansissa ja ehdottomasti paras ravintola missä ikinä käynyt ja ennen kaikkea elämys.

<--klip-->



Sundmans tippuu aika hyvin samaan kategoriaan kaikkien nykyisten ja entisten michelinpaikkojen kanssa. Yhteisiä nimittäjiä tosi paljon ja suureen osaan törmäsit itsekin:

- eteispalvelu toimii

- alkudrinkkinä suositaan shamppista

- paikat, joissa ilmapiirin halutaan olevan harras, tuo liinojen laitto syliin

- ruokien ja viinien esittely

- keittiön tervehdykset. Mitä enemmän maksaa, sitä enemmän saa. Jos esim ostaa chez dominiquessa 9 ruokalajia, eteensä saa todennäköisesti 14-15 lautasta. Aluksi pari ruokahalun herättäjää, välissä makunystyröiden nollausta ja jälkeenpäin vaikka käsin tehtyjä suklaakonvehteja

- vaahdot, pyreet, musseet, reduktiot, konfitit, elumsiot jne. Ateriassa komponentteja paljon, komponentit on yleensä pitkälle jalostettuja ja yhdessä näistä sitten muodostuu joko kokonaisuus

- raaka-aineissa ei turhia säästellä. Ankanmaksaa, kampasimpukkaa, tryffeliä, erikoisia yrttejä ja kukkia sekä harvinaisempia lihoja kuten kyyhkyä, juottovasikkaa jne

- tarjoilijoiden määrä. Jos pöytäseurueessa esim 10 ihmistä, saattaa pääruokaa tuoda 5 tarjoilijaa. Kaikki asettuvat pöydän ympäri sovitun kaavan mukaisesti ja ateriat tarjoillaan kaikille muutaman sekunnin sisällä

- vessassa käsipyyhkeet ja hajuvesiä

- poistuessa eteispalvelu ja taksin soittaminen

Allekirjoitan kyllä ton sun "elämyksen" tosi hyvin. Käydään vaavun kanssa tosi harvoin syömässä ulkona, mut sit kun käydään, ostetaan ruokaa ja palvelua, jota itse ei osaa kovin helpolla tehdä. Sitä mielummin maksaa itsensä kipeäksi pari kertaa vuodessa, kun käy kerran kuussa syömässä paikassa, jonka tasoista ruokaa tekisi itse parissa tunnissa ja murto-osalla hinnasta.

Tänä vuonna michelinin ravintolaoppaassa erikoismaininnan piti ravintola olo (palkittu pekka terävä) ja toisen sai grotesk (demon kokkien oman rahan paikka). Jos haluaa tutustua upeaan ruokaan, mutta ei maksaa ihan överihintaa, niin näistä kumpi tahansa toimii aika hyvin. Groteskissa kaksi ihmistä vetäisee alkudrinkit ja kolme ruokalajia viinisuosituksilla about 150e hintaan ja olossa kehuttu nordic menuu about 200e. Molemmat on hirvittävästi ruoasta, mutta kumpikin paikka tarjoaa aika hyvin käsityksen siitä, mitä on aika pitkälle viety ruokanautinto. Näistä Olossa palvelu & konsepti on selkeästi lähellä michelintähtitasoa, mutta ihan pikkusen vielä jäädään jälkeen. Sitten jos haluaa nähdä vähän enemmän pokkurointia, toi sundmands on ihan jees ja jos haluaa vetäistä kaiken överiksi, kannattaa käydä dominiquessa.
katrihana

Posts: 127

#348 • • katrihana

astaroth, 10.3.2004 00:05:
Mikä on/oli sinun kantaravintolasi/-klubisi? Nyt ei tarkoiteta bileitä, vaan yleisesti ottaen ravintola normaalina viikonloppuna ilman mitään sen kummempia erityistilaisuuksia. ..


Normaali viikonloppu?

--
Jos olen riippumaton kaikesta, täydellisesti vapaa, olen yksin maailmassa.

z

Posts: 1,146

#349 • • z
sundmans on jees ja demo halpa, mut mäkis on parhaat burgerit ja nopein palvelu. vaikee valita - riippuu ajankohdasta.
katrihana

Posts: 127

#350 • • katrihana

zZz, 30.3.2008 05:21:
sundmans on jees ja demo halpa, mut mäkis on parhaat burgerit ja nopein palvelu. vaikee valita - riippuu ajankohdasta.



Hese hakkaa niin mäkin mennen tullen! Ja oikeasti jos pitää syödä muutaki ku burgeria tai savusiikaa kotinurkassa ni se olis sitte Kuurna.

--
Jos olen riippumaton kaikesta, täydellisesti vapaa, olen yksin maailmassa.

z

Posts: 1,146

#351 • • Edited z

katrihana, 30.3.2008 05:25:
---
zZz, 30.3.2008 05:21:
sundmans on jees ja demo halpa, mut mäkis on parhaat burgerit ja nopein palvelu. vaikee valita - riippuu ajankohdasta.

---


Hese hakkaa niin mäkin mennen tullen! Ja oikeasti jos pitää syödä muutaki ku burgeria tai savusiikaa kotinurkassa ni se olis sitte Kuurna.


hese olis muuten kiva, mut se majoneesi... vuositolkulla ku vetää sitä ni näkyy massussanaamassa ja muutenki tursuaa korvista ulos.. :D hyää se toki on, sitä ei sovi kieltää.. Ja Kuurna on Jees :)
katrihana

Posts: 127

#352 • • katrihana

zZz, 30.3.2008 05:29:
---
katrihana, 30.3.2008 05:25:
---
zZz, 30.3.2008 05:21:
sundmans on jees ja demo halpa, mut mäkis on parhaat burgerit ja nopein palvelu. vaikee valita - riippuu ajankohdasta.

---


Hese hakkaa niin mäkin mennen tullen! Ja oikeasti jos pitää syödä muutaki ku burgeria tai savusiikaa kotinurkassa ni se olis sitte Kuurna.

---

hese olis muuten kiva, mut se majoneesi... vuositolkulla ku vetää sitä ni näkyy massussanaamassa ja muutenki tursuaa korvista ulos.. :D hyää se toki on, sitä ei sovi kieltää.. Ja Kuurna on Jees :)



No se majoneesipa hyvinki! Ronald duunaa mäkkimajot jostain ydinjätteistä, ne on niiiiin moskaa!!! Juustohampparin pystyy just ja just syömään ku siinä on ne kurkut. Muuten tulee kyynel ku miettiikki vaikka jotain feastia! Löysin muuten tovi sitten maailman parhaan mässyn joka on ehkä pakko käydä kotimatkalla kohta hakeen jos vaan kehtaa mennä naapuriheseen (4. kerta tällä viikolla..) MINTTUSUKLAADOMINO -PYÖRRE. Aivan tajuton herkku! Eka ranet kurkkumajolla (muuten ottasin pekoniaterian mutta ku on massu vähä jo täynnä..) ja sitte se the PYÖRRE! Suosittelen. Sitä ku kuurnan ilmapiirissä sais ni olisin taivaassa.

--
Jos olen riippumaton kaikesta, täydellisesti vapaa, olen yksin maailmassa.

katrihana

Posts: 127

#353 • • katrihana

Dioxid-13, 21.3.2008 12:26:
Mun lemppariravintola Helsingissä on ehdottomasti Iguana(t). Mukavan nuorekkaita paikkoja, hyvää ruokaa ja edulliset annokset. Mmmm.. <3



Mä en kyllä tiedä kuin yhden hyvän iguanan.. ..... :)

--
Jos olen riippumaton kaikesta, täydellisesti vapaa, olen yksin maailmassa.

Troy

Posts: 5

#354 • • Troy
Liksapäivänä Kämp, ei voi mitään. Kakkosena Pub Britannia ja kolmosena Yume, slurp nam
tws

Posts: 512

#355 • • tws
puotilan pizza

--
FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU-

Anu

Posts: 158

#356 • • Anu
Tänään parantelemassa eilisen mökömökö-fiilistä fredan Krulla´sin brunssilla... *slurps*

Onhan se hintava (liki 25e), mutta kahvi tarjoillaan pöytiin ja alkuun saa valita kahvilistalta erikoiskahvin tai -teen ja sen jälkeen täydennys hoituu tarjoilijalle nyökkäämällä, pöydästä löytyy sämpylää ja lisukkeita (erilaisia juustoja, oliiveja, artisokansydämiä, kinkkuja, aurinkokuivattuja tomaatteja, savulohta....), munakokkelia, prinssinnakkeja ja pekonia, munia, kermaista vihannespastaa, jotain herkkulihaa punaviinisoosissa, croissanteja ja monen sortin hilloja, erilaisia tuoremehuja, muroja ja mysliä....... Eikä tässä edes kaikki!

Ja kaiken päälle saa valkata kakkuvitriinistä jonkun superihkun kakkupalan, kuten mä latasin mahaani päällimmäiseksi ihanaa suklaa-kirsikkakakkua... Ja sitten vaan pyörien kotiin ja masun viereen päiväunille... *hymy*
Mai

Posts: 374

#357 • • Mai Villikisu
Kauppakeskus Itäkeskuksen kiinalainen*kuolaa*
tomii

Posts: 3,594

#358 • • tomii kallion herttua
"Niin ja syömässä tulee käytyä aika harvoin, kun teen pitkälti itse ruuat." Haha... mun läpät tässä threadissa vuodelta 2005. :D Huomaa, että noi oli poikamiesaikoja, kun puhutaan muutenkin lähinnä juomisesta, ei syömisestä. :D

Yllättävän mukava kotiruokaa tarjoava paikka omaan makuun on Cella Flemarilla. Tuli käytyä eilen kaverin kanssa siinä bissellä ja lihpulilla, maistui. Kokkikin pisti taas pudottavat läpät, kuten aina, kun se tuo safkat pöytään :D

--
reivaan kunnes kuolen

kotivalo

Posts: 190

#359 • • kotivalo
Indima testattu. Sapuska oli hyvää, mut palvelussa jäi imho parantamisen varaa aika reippaasti :(
Ja ravintolassa mä nähdäkseni maksan nimenomaan siitä palvelusta, ja ilmapiiristä, ja vasta tois-sijaisesti sapuskasta? En oo kylläkään missään satojen eurojen paikoissa syönyt, mut näin mutu-tuntumalla ajattelisin asian olevan näin.
nomic

Posts: 4,120

#360 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Dondo ja Pinkku!