Lauttasaaressa Casa Mare -> Paras ravintola pk-seudulla. Kohtuuhintainen. Maista ehdottomasti talon omaa leipää ja voita.
Tapiolassa Kimene -> Vastaava buffetti kuin Anissa. Tekevät kebabbinsa vanhan perinteen mukaan itse.
463 posts, 24 pages, 264,158 views
lohikarme, 29.8.2008 10:47:
Eiranrannassa Ani -> kebab-buffetti.. vie kielen mennessään
Samu*, 29.8.2008 11:07:
http://samu81.pp.fi/summer-08%2015.8.doc.pdf
ipe, 29.8.2008 11:47:
Suosikkiravintolasta en tiedä, mutta viitaten kintaalla, aivan mieletön niin kulinaristinen kuin kulttuurillinenkin kokemus oli pari viikkoa sitten mikäpä muukaan kuin vakiokebula Nummis Kebab.
Heidän peruskebula-menu kraanavesineen; 8 eri kebablajia ja 15 eri pitsaa. Reilu 5 minuuttia aistien ilotulitusta, makuhermojen hellimistä, ihan jees palvelua, ym ym. Todella keskinkertainen kokemus, kokonaisuutena siitä hetkestä kun astui ovesta sisään vaille klo.19 siihen saakka kun astui ovesta ulos viiden minuutin jälkeen.
Halpaa lystiähän se on aina ollut (5e per nassu), mutta kun rahaa ei kiinnosta laittaa syömiseen enempää niin en laita.
hallucinogen, 19.3.2008 18:31:
Tuli vietettyä synttäreitä G.W. Sundmansissa ja ehdottomasti paras ravintola missä ikinä käynyt ja ennen kaikkea elämys. Ruoka on erittäin hyvää (ja ikävän arvokasta) kuten asiaan kuuluukin ja miljöö on todella mutta se on lähes toissijaista kun ajattelee palvelua. Palvelu Suntussa on aivan järjettömän hyvää. Sisään tullessa takit otetaan pois ja laitetaan narikkaan ja sen jälkeen ohjataan baarin puolelle. Baarin puolella tilattiin sitten samppanjaa ja saadaan siinä rauhassa hengähtää ennen kuin siirrytään itse asiaan ja laseja käydään täyttelemässä kun lasi on puolillaan.
Sitten katseltiin listalta, että mitä syödään ja jonkin ajan päästä ohjattiin itse ruokasaliin. Istuutumisen jälkeen tarjoilijat laitti lautasliinan jokaisen ruokailijan syliin (hyvä ettei itse tarvinnut tehdä moista raskasta asiaa). Tämän jälkeen saapuu tervehdys keittiöstä ja saamme kaikki(kaikki ravintolan ruokailijat saivat saman ilmaisen ruokalajin) ilmaisen ruokalajin, joka oli erittäin hyvää valkosipulikeittoa.
Hetken päästä hovimestari tulee kertomaan, että selasi vähän viinikellaria ja oli valinnut meille jokaiselle sopivat viinit alkuruokamme kanssa. Tämän jälkeen hovimestari esitteli viiniä ja ehdotti leikkiä "arvatkaa rypäle", varsin hauskaa vaikka metsään meni :). Tämän jälkeen saapui alkuruuat ja hovimestari esitteli kunkin alkuruuan erikseen. Tämä "näytelmä" toistui jokaisen ruokalajin kohdalla. Välillä tarjoilija kävi siistimässä pöytää jonkinlaisella kaavinlastalla.
Lopuksi taas baarin puolella nauttimaan kahvia ja humaltumiseen johtavia juomia.
Kannattaa uhrata vähän rahaa ja käydä, on se vaan vähän erilaista kuin perussyöttölässä.
Ainii vessassakaan ei tarvinnut pyyhkiä käsiään mihinkään niin rahvaanomaiseen kuin paperi vaan käsien kuivaamista varten oli höyrylämmitettyjä pieniä kangaspyyhkeitä siistissä rullissa =).
Samu*, 29.8.2008 12:17:
Ähh, oliko toi nyt jtn vittuilua? :(
hallucinogen, 19.3.2008 18:31:
Tuli vietettyä synttäreitä G.W. Sundmansissa ja ehdottomasti paras ravintola missä ikinä käynyt ja ennen kaikkea elämys.
Mitenköhän kertomukseni eroaa esimerkiksi tästä Hallucinogenin G. W. Sundmanin experiensistä:
hallucinogen, 29.8.2008 12:38:
---
Mitenköhän kertomukseni eroaa esimerkiksi tästä Hallucinogenin G. W. Sundmanin experiensistä:
---
Älä vedä mua mukaan sun soppaan :D. No ei. Mun mielestä on kiva, että ihmiset kertoo mahdollisimman tarkasti niistä paikoista joissa ovat käyneet syömässä. Ehkä sitä pitää sit ens kerralla kirjoittaa jotakuinkin näin -> Postres, iha jees.
pirpeli, 29.8.2008 11:47:
---
Samu*, 29.8.2008 11:07:
http://samu81.pp.fi/summer-08%2015.8.doc.pdf
---
Voitko avata vähän tossa menussa ollutta kohtaa "Kurkkua(potenssiin 3?)"?
Samu*, 29.8.2008 12:59:
Mikähän siinä on, jos kertoo (varsinkin netissä) asioista mihin rahansa laittaa, niin siitä tulee ikäänkuin haloota jos ko. asia vähääkään poikkeaa normaalista tahi siitä innostuu kertomaan enemmän kuin mainitsemasi yhden lauseen..
tbo, 29.8.2008 13:11:
Chez Domi pyytää aivanvitustipaalua ruoistaan, ei siks että niiden safka tai palvelu olis oikeesti sen hinnan arvosta
Tapiolassa Kimene -> Vastaava buffetti kuin Anissa. Tekevät kebabbinsa vanhan perinteen mukaan itse.
ezzy, 29.8.2008 13:33:
---
---
Ettet tarkoittaisi Kilimiä? On kyllä loistava kebab-buffetti ^_^ Harmi, että lounas on vaan 30min ja larusta menee vähän liikaa aikaa ajaa tonne ts. tulee käytyä aina harvoin.
Tapi, 29.8.2008 13:12:
Sä et oo selvästikään käyny mestoilla tai tiedä asiasta mitään, joten jätetääs tällaiset asiantuntemattomat ja spedet kommentit väliin, ok?
Mikä kumma siinä on, että jos tekee jotain vähääkään spessumpaa (tarkoittaen yleensä rahanmenoa) ja kertoo kokemuskistaan netissä, niin vastaan tulee 90%:sti (piilo)vittuilua ja sen tyylistä settiä, että ikäänkuin leveilisi teoillaan?
esim. pöydästä tarjoilija kaapi murut jokaisen ruokalajin välissä ym. -asioista, joista varmaan 99% ihmisillä ei ole hajuakaan.
Timce, 29.8.2008 10:53:
Sivuraide, Sörnäinen.