290 posts, 15 pages, 80,912 views
drS, 8.4.2005 13:01:
---
mrx, 8.4.2005 12:49:
mä oon skene.
---
miten suhun pääsee sisälle?
UnityF, 8.4.2005 13:09:
Tietenkin mua saa lahjoo paljolla rahalla niin voin luopuu parista omasta skenepisteestä..
Esa, 1.3.2005 09:41:
Skene fundamentals for dummies:
i. pukeutumisesta: aloittelijalle kiksukarva voi olla hyvä lähtökohta, mutta vastoin yleistä harhaluuloa tämä ei suinkaan ole välttämätön!
T0mbstone, 8.4.2005 13:19:
Seuraavaksi varmaan pitäisi ruveta pohdiskelemaan, kuinka skenestä pääsee ulos.
mekaanikko, 23.6.2005 19:02:
Tuli tossa erinäisiä topikkeja selaillessa mieleen tämmöinen juttu. Moni bilettäjä tuntuu pitävän DJ:tä jonkinlaisina yli-ihmisinä joille ei voi tavis edes mennä puhumaan ja jos joku tuntee jonkun DJ:n niin sen on pakko olla Ihan Vitun Skene(TM).
Asiahan ei ole näin. Suomen skene on tosi pieni, meillä ei ole kuin muutama kansainvälisesti katsoen staraluokan DJ. Näin ollen useimmat DJ:t ovat ihan taviksia siinä missä bilettäjätkin. Ja kaiken lisäks yleensä suht jalat maassa ja ylipäänsä rentoja tyyppejä. En ole itse kovinkaan montaa kotimaista DJ:tä tavannut jolla olisi noussut kusi päähän ja nekin harvat ovat olleet sellaisia joilla ei todellisuudessa ole mitään varaa elvistellä. Isoimmat starat ovat todella rentoja häiskiä (juu, myös esim. Proteus ja Orkidea... eiku siis HARRI ja TAPSA, huh, nyt meinas skenepisteet mennä) .
Niin että ihan rohkeasti vaan juttelemaan DJ:lle jos on jotain fiksua sanottavaa. (Fiksua ei ole takiaisena tarttua suosikki-DJ:seensä koko illaksi ja selittää esim. että "vittu sä oot niinku vittu niin vitun hyvä DJ niinku tiäksä, niinku ihan paras" tai "mul on kans levarit himassa ja soitan levyi, tiäksä niinku Reloopit tiäksä, ei oo varaa Teknareihin viel mut niinku on levarit kuitenkin tiäksä ja soitan niinku et mul on yks keikka tuol kaverin landella yksis privabileis ens vuonna tulossa".) Esimerkiksi DJ:t kuulevat mielellään mitä yleisö on diggaillut keikoista ja miksauksista, eli kukapa ei kehuista pitäisi (niin kauan kuin ei mennä tohon seläntaputtelumeininkiin) ja useimmat kuulevat mielellään myös perusteltua, rakentavaa kritiikkiä. Ja kun tosiaan kyseessä ovat ihan tavalliset ihmiset, niiden kanssa voi puhua ihan normaaleista aiheista. Eli ei pelkästään musasta. Väittäisin, että useimmat kokeneemmat DJ:t ovat ihan vitun väsyneitä puhumaan aina vaan musasta (ainakaan konemusasta, sen sijaan oon esim. itse käynyt viime aikoina erittäin hyviä keskusteluja Suomi-iskelmästä monenkin DJ:n kanssa), eli ei ehkä kannata lähteä sille linjalle että käy läpi kaikki uutuuslevyt ja tiukkaa DJ:n mielipidettä niistä jokaiseen.
(Ja siis toivon mukaan tää kaikki oli jo muutenkin ihmisille selvää, mut tuntuu et ei välttämättä ole.)
gerry, 24.6.2005 12:14:
---8<----
Juu, toi on totta... Keskustelin muutama päivä sitten erään kaverin kanssa joka vaikuttaa HipHop skenessä ja yllätyin kovasti sen jutuista kuinka paljon se eroa konemusasta.
Vaikka hiphop piirit ovat myöskin pieniä (noita MC kalle 14vee ei lasketa) ne eivät silti ole yhtä suurta "perhettä" vaan niitten välissä ilmenee kuitenkin aika paljon kilpailua, uhoa sekä erimielisyyksiä... Yhen tunnetun nimeltä mainitsemattoman hiphopparin veli oli hakannut viime vuonna kaverini ihan ilman syytä... Kai koki että hän uhkaa veljen asema hiphopissa täällä.
---8<----
mekaanikko
Isoimmat starat ovat todella rentoja häiskiä (juu, myös esim. Proteus ja Orkidea... eiku siis HARRI ja TAPSA, huh, nyt meinas skenepisteet mennä).
mekaanikko
Niin että ihan rohkeasti vaan juttelemaan DJ:lle jos on jotain fiksua sanottavaa.
mekaanikkoDJ:t ovat ihan vitun väsyneitä puhumaan aina vaan musasta (ainakaan konemusasta)
milla, 24.6.2005 20:53:
jos on tyttö ni kandee näyttää tissei, panna kaikkii deejiitä jne. varma sisäänpääsy! nimim. kokemusta on.
jos on tyttö ni kandee näyttää tissei, panna kaikkii deejiitä jne. varma sisäänpääsy! nimim. kokemusta on.
ninni, 25.6.2005 04:17:
---
---
kyllä sinne helpomminki pääsee