Mitä tarvitaan setin saamiseksi tietokoneelle?

105 posts, 6 pages, 41,915 views

pyhimys

Posts: 622

#61 • • Edited pyhimys
No niin, nyt monien mutkien kautta voisi vihdoinkin pistää miksauksen nauhalle, MUTTA... Kun tuo nauhoitus ei vaan tunnu onnistuvan. Ohjelmat toimii hyvin, mutta mitään ei tallennu, kun pistää nauhoituksen päälle. Edes tasolevelit eivät värähdä, vaikka musiikki soi ja liitäntöjen pitäisi olla kunnossa... Varmuuden vuoksi kysyn noista liitännöistä vielä. Mikseriin siis tulee ne rca-piuhat siihen tape-lähtöön ja tietokoneeseen tulee se plugi siihen kiinni mihin yleensä menee se pöytäkauittumien plugi kiinni. Right? Jossain vikaa? Käyttäjässä kenties... Ideoita? Kuten ehkä huomaatte niin oon pikkaisen pihalla näistä asioista...

Mikserinä on Behringer vmx200 ja äänikorttina Creative Sound Blaster . Ja tietokoneessa Windows XP.
kotivalo

Posts: 190

#62 • • kotivalo
Hm, pöytäkaijuttimet tulee siis äänikortin line-OUT valintaan. jos haluut ääntä sisään koneelle, ni sun pitää laittaa se mikseristä tuleva piuha loogisesti line-IN valintaan. Mahtokohan jeesata yhtään?
sts

Posts: 7,969

#63 • • sts Sama pyynti aitta!

pyhimys, 22.1.2007 23:33:
No niin, nyt monien mutkien kautta voisi vihdoinkin pistää miksauksen nauhalle, MUTTA... Kun tuo nauhoitus ei vaan tunnu onnistuvan. Ohjelmat toimii hyvin, mutta mitään ei tallennu, kun pistää nauhoituksen päälle. Edes tasolevelit eivät värähdä, vaikka musiikki soi ja liitäntöjen pitäisi olla kunnossa... Varmuuden vuoksi kysyn noista liitännöistä vielä. Mikseriin siis tulee ne rca-piuhat siihen tape-lähtöön ja tietokoneeseen tulee se plugi siihen kiinni mihin yleensä menee se pöytäkauittumien plugi kiinni. Right? Jossain vikaa? Käyttäjässä kenties... Ideoita? Kuten ehkä huomaatte niin oon pikkaisen pihalla näistä asioista...

Mikserinä on Behringer vmx200 ja äänikorttina Creative Sound Blaster . Ja tietokoneessa Windows XP.



avaa windowsin mikseri [volume control] (se yleensä aukee siitä kaijuttimesta tehtävä palkista tai ohjauspaneelin kautta), klikkaa options, valitse properties, valitse recording, paina ok, ja katso että oikea sisääntulolähde on valittu ja että tasot siinä ovat kohdillaan
pyhimys

Posts: 622

#64 • • pyhimys

kotivalo, 23.1.2007 11:38:
Hm, pöytäkaijuttimet tulee siis äänikortin line-OUT valintaan. jos haluut ääntä sisään koneelle, ni sun pitää laittaa se mikseristä tuleva piuha loogisesti line-IN valintaan. Mahtokohan jeesata yhtään?



Nyt sitä taas nähdään ettei järki puussa kasva. Siis itsellä... Yllättäen sitä töpseliä tuli tökittyä väärään reikään. Nyt alkoi toimimaan hieman paremmin tuo nauhoitus. Seuraavaksi vielä pitäisi onnistua kääntämään nuo wav:t mp3:ksi.
plink

Posts: 1,405

#65 • • plink team paska

pyhimys, 23.1.2007 13:08:
Nyt sitä taas nähdään ettei järki puussa kasva. Siis itsellä... Yllättäen sitä töpseliä tuli tökittyä väärään reikään. Nyt alkoi toimimaan hieman paremmin tuo nauhoitus. Seuraavaksi vielä pitäisi onnistua kääntämään nuo wav:t mp3:ksi.



http://lame.sourceforge.net/index.php

tossa on paras vehje siihen hommaan, kuhan pikkasen vaan tietää miten käytetään komentoriviä.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

pyhimys

Posts: 622

#66 • • pyhimys

plink, 23.1.2007 13:14:
---
pyhimys, 23.1.2007 13:08:
Nyt sitä taas nähdään ettei järki puussa kasva. Siis itsellä... Yllättäen sitä töpseliä tuli tökittyä väärään reikään. Nyt alkoi toimimaan hieman paremmin tuo nauhoitus. Seuraavaksi vielä pitäisi onnistua kääntämään nuo wav:t mp3:ksi.

---


http://lame.sourceforge.net/index.php

tossa on paras vehje siihen hommaan, kuhan pikkasen vaan tietää miten käytetään komentoriviä.



Thx. Eiköhän se tästä ala onnistumaan. Jos ensi viikolla saisi jo sen ensimmäisen miksauksen vihdoinkin pihalle...
Mellu-

Posts: 4,006

#68 • • Mellu-

Lumpy, 9.3.2004 14:02:
Äänikortti tietokoneeseen. Johto, jossa toisessa päässä kaksi rca-liitintä ja toisessa pieni stereoplugi (Riippuu tietysti äänikortista, mutta pieni stereoplugi on yleisin) Elikäs se rca-johdon pää tulee sinne mikseriin ja pikku stereoplugi äänikortin Line-In liitäntään. Ja tietysti mielummin hyvä internet yhteys, eikä sellanen niinku esim. mulla, että uploudaus kestää koko päivän.*hih*



arvaa mitä me tehää ku sä tuut tänne seuraavan kerran *plur*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

bates

Posts: 707

#69 • • bates Tirehtööri

Mellu-, 30.1.2007 21:39:
---
arvaa mitä me tehää ku sä tuut tänne seuraavan kerran *plur*



Hei Mellu, ei me haluta oikeesti tietää... *nauru*

--
The best way to predict the future is to invent it.

Mellu-

Posts: 4,006

#70 • • Mellu-

bates, 30.1.2007 21:41:
---
Mellu-, 30.1.2007 21:39:
---
arvaa mitä me tehää ku sä tuut tänne seuraavan kerran *plur*

---


Hei Mellu, ei me haluta oikeesti tietää... *nauru*



Argh! sinä likainen kerubi! ei ny ajatella asioita taas noi jakomielisesti *lmao*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Mellu-

Posts: 4,006

#72 • • Mellu-
lisäksi pullo kossua ja koppa kalijaa ni hyvä tulee *joo*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

kotivalo

Posts: 190

#73 • • kotivalo
Noniin, tuli vaihdettua PC:stä Mäkkiin, ja tarvis softan, jolla nauhottaa setit koneelle...Garageband ei vakuuttanu *ding*
PC:llä käyttelin Sound Forgea, eli joku vastaava ois hakusessa. Mieluusti ilmanen tietty.
thomas

Posts: 5,618

#74 • • thomas

kotivalo, 31.1.2007 23:56:
Noniin, tuli vaihdettua PC:stä Mäkkiin, ja tarvis softan, jolla nauhottaa setit koneelle...Garageband ei vakuuttanu *ding*
PC:llä käyttelin Sound Forgea, eli joku vastaava ois hakusessa. Mieluusti ilmanen tietty.



audio recorder 3, editointi sit audacityllä tai vastaavalla. toimii erinomaisesti
mange

Posts: 1,913

#75 • • mange Terrorcraft
Tämä ei nyt varsinaisesti liity itse topikkiin mutta aika lähelle eli kuinka saisin rahinat ja paukkeet pois kun olen tallentanut biisin koneelle?
Käytän Goldwavea ja tallentelen vanhoja vinyylejä. Kovasti yrittänyt kikkailla tolla softalla mutta en vaan ole saanut tarpeeksi hyvää tulosta aikaiseksi.
Avatar
#76 • • SE7EN Guest

mange, 21.5.2007 22:02:
Tämä ei nyt varsinaisesti liity itse topikkiin mutta aika lähelle eli kuinka saisin rahinat ja paukkeet pois kun olen tallentanut biisin koneelle?
Käytän Goldwavea ja tallentelen vanhoja vinyylejä. Kovasti yrittänyt kikkailla tolla softalla mutta en vaan ole saanut tarpeeksi hyvää tulosta aikaiseksi.


Onhan noita filttereitä mutta eikös ne rahinat ja paukkeet anna jo siveysarvoa alkuperå4selle!!? ;)
yoni k

Posts: 667

#77 • • yoni k disko
Hehei, miten Goldwavessa saa tuon graafisen äänentaso kuvaajan liikkumaan biisin mukaan ?

Siis meinaan, ettei ensimmäisen "sivun" jälkeen jäisi siihen paikalleen, vaan että kokoajan näkyisi tallentava kohta graafisesti, elikkä voisi nähdä äänentasoja suoraan lennosta ?

Elikkä vielä vaikeesti selitettävämmin:

Jos alan äänittämään settiä, ensimmäiset n. 10sekuntia näkyy graafisesti, mutta siitä eteenpäin tuleva nauhoitus ja äänentasokuvaaja ei näy vaan se jää tuohon alkuun.
Eli miten saan sen viivan joka etenee kokoajan, pysymään nauhoituksessa mukana, jotta näkisin koko ajan, että millaset tasot sieltä tulee ?

Yrittäkää saada selvää tästä tekstistä. *nauru*
Amdi

Posts: 253

#78 • • Amdi
Osaako kukaan sanoa mistä johtuu sound forgea käyttäessä taustalla oleva "humina" tai jtn(olen sound forge noobi *hymy*). Aina kun yritän nauhoittaa niin siellä on taustalla sellainen ihme saundi ja nauhoitus ei kuullosta yhtään hyvältä. jos joku osais auttaa ni olis aika helmi *nauru*

--
Mixing tracks together coz I m the MTF DJ

Funktion

Posts: 1,720

#79 • • Funktion over 9000

Amdi, 30.6.2007 22:18:
Osaako kukaan sanoa mistä johtuu sound forgea käyttäessä taustalla oleva "humina" tai jtn(olen sound forge noobi *hymy*). Aina kun yritän nauhoittaa niin siellä on taustalla sellainen ihme saundi ja nauhoitus ei kuullosta yhtään hyvältä. jos joku osais auttaa ni olis aika helmi *nauru*



muutama vaihtoehto:

-Mikseri
-Piuhat
-Äänikortti


99% todennäiköisyydellä joku noista... *hymy*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Amdi

Posts: 253

#80 • • Amdi
no mikseri on numark dxm-06, piuha on joku onoff ryösty hinnoilla oleva ja äänikortti on emolevyyn integroitu (olisko ollu 7.1). oliskohan sit vika tos äänäris?*ding*

--
Mixing tracks together coz I m the MTF DJ