Mikserinä on Behringer vmx200 ja äänikorttina Creative Sound Blaster . Ja tietokoneessa Windows XP.
105 posts, 6 pages, 42,239 views
pyhimys, 22.1.2007 23:33:
No niin, nyt monien mutkien kautta voisi vihdoinkin pistää miksauksen nauhalle, MUTTA... Kun tuo nauhoitus ei vaan tunnu onnistuvan. Ohjelmat toimii hyvin, mutta mitään ei tallennu, kun pistää nauhoituksen päälle. Edes tasolevelit eivät värähdä, vaikka musiikki soi ja liitäntöjen pitäisi olla kunnossa... Varmuuden vuoksi kysyn noista liitännöistä vielä. Mikseriin siis tulee ne rca-piuhat siihen tape-lähtöön ja tietokoneeseen tulee se plugi siihen kiinni mihin yleensä menee se pöytäkauittumien plugi kiinni. Right? Jossain vikaa? Käyttäjässä kenties... Ideoita? Kuten ehkä huomaatte niin oon pikkaisen pihalla näistä asioista...
Mikserinä on Behringer vmx200 ja äänikorttina Creative Sound Blaster . Ja tietokoneessa Windows XP.
kotivalo, 23.1.2007 11:38:
Hm, pöytäkaijuttimet tulee siis äänikortin line-OUT valintaan. jos haluut ääntä sisään koneelle, ni sun pitää laittaa se mikseristä tuleva piuha loogisesti line-IN valintaan. Mahtokohan jeesata yhtään?
pyhimys, 23.1.2007 13:08:
Nyt sitä taas nähdään ettei järki puussa kasva. Siis itsellä... Yllättäen sitä töpseliä tuli tökittyä väärään reikään. Nyt alkoi toimimaan hieman paremmin tuo nauhoitus. Seuraavaksi vielä pitäisi onnistua kääntämään nuo wav:t mp3:ksi.
plink, 23.1.2007 13:14:
---
pyhimys, 23.1.2007 13:08:
Nyt sitä taas nähdään ettei järki puussa kasva. Siis itsellä... Yllättäen sitä töpseliä tuli tökittyä väärään reikään. Nyt alkoi toimimaan hieman paremmin tuo nauhoitus. Seuraavaksi vielä pitäisi onnistua kääntämään nuo wav:t mp3:ksi.
---
http://lame.sourceforge.net/index.php
tossa on paras vehje siihen hommaan, kuhan pikkasen vaan tietää miten käytetään komentoriviä.
Lumpy, 9.3.2004 14:02:
Äänikortti tietokoneeseen. Johto, jossa toisessa päässä kaksi rca-liitintä ja toisessa pieni stereoplugi (Riippuu tietysti äänikortista, mutta pieni stereoplugi on yleisin) Elikäs se rca-johdon pää tulee sinne mikseriin ja pikku stereoplugi äänikortin Line-In liitäntään. Ja tietysti mielummin hyvä internet yhteys, eikä sellanen niinku esim. mulla, että uploudaus kestää koko päivän.
Mellu-, 30.1.2007 21:39:
---
arvaa mitä me tehää ku sä tuut tänne seuraavan kerran
bates, 30.1.2007 21:41:
---
---
---
Hei Mellu, ei me haluta oikeesti tietää...
bates, 30.1.2007 21:41:
---
---
---
Hei Mellu, ei me haluta oikeesti tietää...
kotivalo, 31.1.2007 23:56:
Noniin, tuli vaihdettua PC:stä Mäkkiin, ja tarvis softan, jolla nauhottaa setit koneelle...Garageband ei vakuuttanu
PC:llä käyttelin Sound Forgea, eli joku vastaava ois hakusessa. Mieluusti ilmanen tietty.
mange, 21.5.2007 22:02:
Tämä ei nyt varsinaisesti liity itse topikkiin mutta aika lähelle eli kuinka saisin rahinat ja paukkeet pois kun olen tallentanut biisin koneelle?
Käytän Goldwavea ja tallentelen vanhoja vinyylejä. Kovasti yrittänyt kikkailla tolla softalla mutta en vaan ole saanut tarpeeksi hyvää tulosta aikaiseksi.
Amdi, 30.6.2007 22:18:
Osaako kukaan sanoa mistä johtuu sound forgea käyttäessä taustalla oleva "humina" tai jtn(olen sound forge noobi ). Aina kun yritän nauhoittaa niin siellä on taustalla sellainen ihme saundi ja nauhoitus ei kuullosta yhtään hyvältä. jos joku osais auttaa ni olis aika helmi