Mitä tarvitaan setin saamiseksi tietokoneelle?

105 posts, 6 pages, 41,927 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#21 • • Jussi Soro choon!
Sitten kun niitä settejä nauhottaa, ni kannattaa nauhottaa ne about -6 dB:llä, ja sit vetää perään Normalize. Ei tuu säröö niin helposti. Sit kannattaa vetää vielä vaikka kompurasta läpi, ettei pikku pomput ja heilunnat vähennä maksimivolumea.

[muokattu 26.3.2004 10:31]
pyhimys

Posts: 622

#22 • • pyhimys

LAZ:
---
a:
---
pyhimys:
---
soundforge
LAZ:
jos se vaan toimii windows 98:ssa, niin hyvä

---


Kuutonen ei tainnu enää kauheesti tykätä muista ku 2000/XP:stä, mut varhemmat diggailee vähemmästäki multimediakikkailusta.

---




Viitonen toimii ainaki ja on vallan loistava sekin, jos itse win98 sattuu toimimaan! eh heh...



*lmao* tää windows 98 on kyllä huippu *hahjust*... netistä ei oikein tahdo löytyä tuota viitosta *hmph*... kuutosen ja seiskan olen kyllä löytänyt *poks*
Funktion

Posts: 1,720

#23 • • Funktion over 9000

anton:
Paras vaihtoehto on REC-ulostulo, jos vain mikseristä sellainen löytyy.
Ei tartte välittää masterista olenkaan, q se signaali kiertää sen. Tulee helpommin tasaisempaa jälkeä. Varsinkin jos halajat keikan tallentamista.

edit - typo

[muokattu 10.3.2004 16:31]



Täh? Eli siis rec ulostuloll ainoostaan softasta säädetyt volum et ratkasee vai? *ding* Oon vähän pihalla nyt..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Funktion

Posts: 1,720

#26 • • Funktion over 9000
Mut tietysti normi eequutukset huomaa? Noni joo.. Tää selvitti jo paljon! Voisin ostaa aivot seuraavan laitteisto upgraden sijaa... *hih*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Karski

Posts: 6,049

#27 • • Edited Karski Pomon kätyri

polly:
---
JussiS:
. Sit kannattaa vetää vielä vaikka kompurasta
---
???



As in. kompressori. Jos sitä käyttää
sopivasti ni settiin tulee lisää dynamiikkaa.
Jos käyttää liikaa niin loputkin dynamiikat
häviää *nauru* Kompressori-limitteri -kombo
on kyl aika jees viimeistelyyn jos tietää
mitä on tekemässä. Jussin kommentti
viittaa siis lähinnä tohon limitteri-toimintoon,
ei kompressointiin.

Lue vaikst toi:

http://www.homerecordingconnection.com/news.php?action=view_story&id=13

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Funktion

Posts: 1,720

#28 • • Edited Funktion over 9000
Mutta jos taas ei oo pienintäkää v*itun käsitystä asioista (kuten mulla) niin voi olla parempi jättää tekemättä ja luottaa omaan eq taitoon.. *lmao* (näin mä luulen)

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Funktion

Posts: 1,720

#29 • • Funktion over 9000
Sitten vielä se, että kun mä avasin äskön Soundforgen (seiska) ja kattelin sit rec juttua, niin ei siinä ainakaan saa valita tallenettavan äänen lähdettä, eikä säätää volumetasoja? Tietääkö joku miten kyseinen versio sit peuhii? *on tyhmä newbie*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Karski

Posts: 6,049

#30 • • Edited Karski Pomon kätyri

Funktion:
Sitten vielä se, että kun mä avasin äskön Soundforgen (seiska) ja kattelin sit rec juttua, niin ei siinä ainakaan saa valita tallenettavan äänen lähdettä, eikä säätää volumetasoja? Tietääkö joku miten kyseinen versio sit peuhii? *on tyhmä newbie*



vois kuvitella et siel on joku setup/options/preferences
jossa määritellään et mistä rööristä ääni tulee sisään.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Funktion

Posts: 1,720

#31 • • Funktion over 9000
Niin vois.. Sen mäkin tajuan.. *hih* Mut eipä näy.. Ainoostaan on kohta device joka tietysti liittyis siihen, josta en tosin tiedä ilmestyykö siihen sitten joku "external audio source" kun pistän piuhan kii line inniin, mut nyt kun levarit ei oo tässä niin en pysty sitä katsoon..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

hrdkvr

Posts: 3,929

#32 • • hrdkvr KURGO
jos oot noob nini käy hakee audio wizard niin siin saat määrittää helposti äänen lähteen ja samalla se voi äänittää sen suoraan mp3 haluamallasi bitratella

--
-keep it hard-

Funktion

Posts: 1,720

#33 • • Funktion over 9000
Ah.. Erooko äänenlaatu kovin ratkasevasti?

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

hrdkvr

Posts: 3,929

#34 • • hrdkvr KURGO
riippuu sun äänikortista...ja neuloista

voihan vähän suhinaa olla mut jos et osaa käsitellä tuotettua ääntä niin voit unohtaa ihan kokonaan...
pääasia et saat nyt miksaukses kasaan

--
-keep it hard-

Funktion

Posts: 1,720

#35 • • Edited Funktion over 9000
En mä edes aio jälkikäsitellä sitä mitenkään.. Mä luotan omaan eq.. Mut yritän vaan saada sen ensin koneelle.. *hih*
Ja neulat on Shuren whitelabelit että eiköhän niillä äänenlaadun luulis riittävän.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

polly

Posts: 1,259

#36 • • polly Herra
Näin itse nauhoitan.

Ohjelma on audio grabber (saa ilmais version)
mikseristä ulos joko master 2 tai rec.
äänikorttiin sisään line in
avaa audio grabber
laita line in sampling pälle
laita musiikki soimaan
avaa mikseri audio grabberissä ja valitse line in ja säädä volume kohdalleen, sama volume säädin löytyy windowsista.
Paina rec ja tee parhaasi dekkien takana.
Funktion

Posts: 1,720

#37 • • Funktion over 9000
Ok! This is good.. Kiitoksia..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

LAZ

Posts: 245

#38 • • LAZ Re-form

pyhimys:
---
LAZ:
---
a:
---
pyhimys:
---
soundforge
LAZ:
jos se vaan toimii windows 98:ssa, niin hyvä

---


Kuutonen ei tainnu enää kauheesti tykätä muista ku 2000/XP:stä, mut varhemmat diggailee vähemmästäki multimediakikkailusta.

---




Viitonen toimii ainaki ja on vallan loistava sekin, jos itse win98 sattuu toimimaan! eh heh...

---


*lmao* tää windows 98 on kyllä huippu *hahjust*... netistä ei oikein tahdo löytyä tuota viitosta *hmph*... kuutosen ja seiskan olen kyllä löytänyt *poks*




Ei vidu älä leiki enää sen 98:n kaa! lyö siihen xp kiinni =)
Rocca

Posts: 3,064

#39 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Hei mikä mahtaa olla vikana...ku koitan nauhottaa settiä ni ääni on helvetin hiljaa ja vaikka säädän joka potkista ni ei tuu ääntä ja sitten ku vääntää mixeristä äänet kaakkoon ni sitten tulee mut pätkittäistä ja helvetin epätarkaan *uuh* mut sit taas mun äänikortti päästää kyllä äänen läpi ilman mitään murinoita et kuulen sen kaiuttimista...mutta ei päästä ääntä siihen ohjelmaan...mistä kiikastaa vaiko vesänkö koneen paskaks vaan *nauru* menee HERMO *uros*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!