Mitä tarvitaan setin saamiseksi tietokoneelle?

105 posts, 6 pages, 41,934 views

Funktion

Posts: 1,720

#81 • • Funktion over 9000

Amdi, 30.6.2007 22:27:
no mikseri on numark dxm-06, piuha on joku onoff ryösty hinnoilla oleva ja äänikortti on emolevyyn integroitu (olisko ollu 7.1). oliskohan sit vika tos äänäris?*ding*



Itse nauhoittelin joskus kans samaisella miksuttimella, markan piuhoilla ja integroidulla äänikortilla ja huminaa oli niin pertanasti..

Mutta siis luultavimmat on kuitenkin mikseri ja äänikortti, piuhat ei niinkään huminaa taida lisätä.

Tästäkin voidaan vielä kaventaa että kyllä se se äänikortti taitaa olla. Huonot (lue. integroidut) äänikortit ei nauhoituskäytössä yleensä kauheasti pärjää.

*hymy*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Amdi

Posts: 253

#82 • • Amdi

Itse nauhoittelin joskus kans samaisella miksuttimella, markan piuhoilla ja integroidulla äänikortilla ja huminaa oli niin pertanasti..

Mutta siis luultavimmat on kuitenkin mikseri ja äänikortti, piuhat ei niinkään huminaa taida lisätä.

Tästäkin voidaan vielä kaventaa että kyllä se se äänikortti taitaa olla. Huonot (lue. integroidut) äänikortit ei nauhoituskäytössä yleensä kauheasti pärjää.


Joo pitänee ostaa joku halpa PCI paikkaan menevä kortti ni luulis toimivan vai pitääkö se olla joku huippu kortti?

--
Mixing tracks together coz I m the MTF DJ

Funktion

Posts: 1,720

#83 • • Funktion over 9000

Amdi
Joo pitänee ostaa joku halpa PCI paikkaan menevä kortti ni luulis toimivan vai pitääkö se olla joku huippu kortti?



Täähän tietysti riippuu ihan määritelmästä "huippukortille"...

Itsellä studiokäytössä reilu satasen Alesis IO2 eikä kyllä nauhoita minkäännäköistä huminaa..
Jos inputin gainin kääntää kaakkoon ja on vanha suhiseva Nova päällä niin kuulee kyllä jotain suhinaa, mutta normaalissa käytössä ei edes raskaan kompression jälkeen kuule suhinaa.

Toinen asia mikä tietysti vaikuttaa on se että kuinka paljon suhinaa sietää, eli haluaako studiotason kortin / interfacen.

En kyllä osaa noista Bulldog / tms. tietsikkamarkettikorteista sanoa mitään, joten sen suhteen ei ole apua, mutta kyllä se hinta yleensä korreloi laatuun ainakin jonkun verran.

*hymy*

Toivottavasti oli jotain apua.

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Amdi

Posts: 253

#84 • • Amdi
osatko sanoa olisiko Creative Sound Blaster Audigy kortti parempi kuin toi perus integroitu vai pitäisikö sitä panostaa sellaiseen n.100e äänikortiin?
Jos panostan kunnon äänikorttiin ni kannattaako ostaa PCI väylään vai ihan ulkonen?
Minkäs hintainen toi alesisksen äänikortti olisi ja mistä sitä voisi ostaa (verkkokaupas ei taideta myydä*nauru*). jos osaat vastata ni olis aika kiva. (toivottavasti ei menny turhan vaikeeks*hih*).

--
Mixing tracks together coz I m the MTF DJ

Funktion

Posts: 1,720

#85 • • Funktion over 9000
tuolta kannattaa kattella noita studiokortteja.

Onhan se Audigy huomattavastikin parempi kuin perus intergroitu.
PCI väyläinen kortti on lähtökohtaisesti aina nopein, sitten FireWire ja sitten USB. Itse en tosin ole ikinä USB kortin nopeuksiin ollut tyytymätön.

Vaihtoehtoja on tosiaan n+1 tuolla thomannillakin, ja sieltä niitä kannattaa katsella. *hymy* Mikä tahansa kortti periaatteessa missä on stereosisäänmeno, käy tuohon tarkoitukseen vallankin hyvin..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Dante D'Arc

Posts: 50

#86 • • Dante D'Arc
Saako setin nauhotettua kannettavalle tietokoneelle?
Dante D'Arc

Posts: 50

#88 • • Dante D'Arc
Onkohan sille johdolle virallista nimee mikä menee mikseristä tietokoneeseen? :D
Decion

Posts: 1,569

#89 • • Edited Decion Koneradio

Dante D'Arc, 30.10.2007 09:59:
Saako setin nauhotettua kannettavalle tietokoneelle?




kyllä juu saa, ei ainakaan omissa kannettavalla nauhotetuissa seteissäni mitään äänitys/laatuongelmia ole ilmennyt, nauhoitussoftaksi suosittelen itse audacityä sen yksinkertaisuuden vuoksi, tuuppaat vaan sen RCA - 3.5mm Stereoplugin (oikealta nimeltään audiokaapeli) konees äänikortin line-inniin ja rca puoliskon mikseris record/booth portteihin ja painat audacitystä että record ja soittimestas play niin homma on siinä :)


ja vielä tässä vielä siitä johdosta jos et käsittäny mun selostusta http://www.bulldog.fi/prodinfo.php?ti=1205

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

antOn°

Posts: 1,094

#90 • • antOn° 02200

Decion, 17.12.2007 14:03:
..painat audacitystä että record ja soittimestas play..



Sanopas miks audacity tallentaa kovalla kaiulla? Penkonu ja säätäny asetuksia, mut ei vaan tunnu olevan apua. Kyseessähän on joku pikku viba säädöksissä tms. mutQ ei vaan nyt osu silmään. Any ideas?
thomas

Posts: 5,618

#91 • • thomas

antOn°, 10.5.2008 11:25:
---
Decion, 17.12.2007 14:03:
..painat audacitystä että record ja soittimestas play..
---


Sanopas miks audacity tallentaa kovalla kaiulla? Penkonu ja säätäny asetuksia, mut ei vaan tunnu olevan apua. Kyseessähän on joku pikku viba säädöksissä tms. mutQ ei vaan nyt osu silmään. Any ideas?



varmaankin lähde on väärin.. laita kaikki muu mutelle paitsi line-in.
antOn°

Posts: 1,094

#92 • • antOn° 02200
Vitun puusilmä minäkin. Skoben asetuksissa joku stanan rewerb tai delay päällä!!! 'Ongelma' toistossa, ei talteenotossa.. *toktok*
CtD

Posts: 51

#93 • • CtD
Tekisi mieli kans tallentaa omia tuotoksia koneelle.

Kerran pikaisesti koitin äänittää, mutta jotku asetukset väärin xp:ssä kun ei mitään kummiskaan nauhoitu.
Äänikortti on ihan perus emolevyn oma kortti. Äänen saa kyllä kuulumaan koneen kautta kun laittaa liittimen audio in- kanavaan piuhan. Mutta wintoosan oma nauhurikaan ei mitään silti tallenna. Koitin tätä keskustelua selata, mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa.

Missä asetuksissa vois olla vika vai oisko oikean äänikortin hommaamin helpointa?
Saarre

Posts: 1,151

#94 • • Saarre

CtD, 13.5.2008 12:40:
Tekisi mieli kans tallentaa omia tuotoksia koneelle.

Kerran pikaisesti koitin äänittää, mutta jotku asetukset väärin xp:ssä kun ei mitään kummiskaan nauhoitu.
Äänikortti on ihan perus emolevyn oma kortti. Äänen saa kyllä kuulumaan koneen kautta kun laittaa liittimen audio in- kanavaan piuhan. Mutta wintoosan oma nauhurikaan ei mitään silti tallenna. Koitin tätä keskustelua selata, mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa.

Missä asetuksissa vois olla vika vai oisko oikean äänikortin hommaamin helpointa?



Windowsin ääniasetukset ja Nauhotus-asetukset, ruksi oikeeseen sisääntuloon ja skädäm.

--
*tähti* Full hearts cant lose

CtD

Posts: 51

#95 • • Edited CtD

Saarre, 13.5.2008 12:41:
---
CtD, 13.5.2008 12:40:
Tekisi mieli kans tallentaa omia tuotoksia koneelle.

Kerran pikaisesti koitin äänittää, mutta jotku asetukset väärin xp:ssä kun ei mitään kummiskaan nauhoitu.
Äänikortti on ihan perus emolevyn oma kortti. Äänen saa kyllä kuulumaan koneen kautta kun laittaa liittimen audio in- kanavaan piuhan. Mutta wintoosan oma nauhurikaan ei mitään silti tallenna. Koitin tätä keskustelua selata, mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa.

Missä asetuksissa vois olla vika vai oisko oikean äänikortin hommaamin helpointa?

---


Windowsin ääniasetukset ja Nauhotus-asetukset, ruksi oikeeseen sisääntuloon ja skädäm.



Yritetty on, mutta ei apua. Doh pitää tutkia vielä jos keksis jotain. Ristiriin meneviä asetuksia jossain tai jotain
antOn°

Posts: 1,094

#96 • • Edited antOn° 02200
Vit*n Audacity!

Toisen kerran, reilun tunnin purkituksen jälkeen: OHJELMA EI VASTAA!

Eiks se tykkää Vistasta vai mikä sillä nyt on hätänä. Anyone?

Käytössä viimeisin vakaa versio, eli 1.2.6
onni3mk

Posts: 3,973

#97 • • onni3mk Onni on.

antOn°, 14.5.2008 17:49:
Eiks se tykkää Vistasta vai mikä sillä nyt on hätänä. Anyone?



Kyllä mulla Audacity toimii Vistan kanssa. Ja vielä ihan Vista Home Editionin kans vai mikä iisein versio tää nyt onkaan.

--
Onni on.

antOn°

Posts: 1,094

#98 • • Edited antOn° 02200
Niinpä tietenkin. Pitää asentaa Auda uudelleen ja kattoo mitä se sit sanoo..

Njaa.. vika saattaakin olla koneessa, sen asetuksissa tms. Ei audassa? Jostain kumman syystä, kun menen nauhurin (sisäänrakennetun) tai audanvalikoista vastaaviin 'input-valintoihin' kone tekee kattavan jumin. Pitää nyt yrittää ratkoo, tai kiikuttaa läppis takaisin kauppaan. Joku asetus tms. riitelee jonkin toisen kanssa tms. mä en vaan osaa shittiä!
Aleks G

Posts: 284

#99 • • Aleks G Club 86 Recordings/FINITY/Mosso/DSTXX
Joo.. mullakin Audacity toimii hienosti Vistan(XP paljon parempi!) kanssa,ja mulla on läppäri,Presario.
Mulla oli ongelmia ton äänen kanssa paljon ja kokoajan.. eli mun koneessa ei ole Line in.iä,vaan Mic in ja Out. Ihan sama mitä ja mistä sääteli ,niin aina oli tasot korkea,myös silloin kun kaikki oli mutella. Se vaan aina äänitti täysillä :(
..Hankin ulkoisen äänikortin/laitteen. Nyt on Terratec usb malli,ja ongelmat loppui siihen.
Mukana on softa kortille,joten kaikki äänittämiseen liittyvän säädön voi tehdä sillä.

..
Ozma

Posts: 867

#100 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Aleks Gemin, 20.5.2008 16:04:
Joo.. mullakin Audacity toimii hienosti Vistan(XP paljon parempi!) kanssa,ja mulla on läppäri,Presario.
Mulla oli ongelmia ton äänen kanssa paljon ja kokoajan.. eli mun koneessa ei ole Line in.iä,vaan Mic in ja Out. Ihan sama mitä ja mistä sääteli ,niin aina oli tasot korkea,myös silloin kun kaikki oli mutella. Se vaan aina äänitti täysillä :(
..Hankin ulkoisen äänikortin/laitteen. Nyt on Terratec usb malli,ja ongelmat loppui siihen.
Mukana on softa kortille,joten kaikki äänittämiseen liittyvän säädön voi tehdä sillä.

..


Taytyy varmaan itsekkin hommata ulkoinen aanikortti! Helpottais varmaan jo ihan yleistakin aanentasoa aika paljon. Jos kuitenkin ottaisi pcmcia paikkasen :)