Mikserit

379 posts, 19 pages, 203,213 views

DJ_laama

Posts: 123

#141 • • DJ_laama

Illustrator, 1.11.2005 16:43:
Kertokaas nyt vielä viimeiset negatiiviset puolet Pioneerin Djm-600:sesta. Tulossa siis ihan kotikäyttöön, joten mitään mieletöntä rääkkiä laitteen ei tarvitse kestää. Ja saahan tohon Thomanilta 3 vuoden takuunkin.


Samassa hintaluokassa saa paljon parmepiakin laitteita esim. denonin dn-x1500, eclerin nuo5, a&h xone-32 Toi pioneeri jakaa aika paljon mielipiteitä, ite en pioneerin miksereistä harkittis muita kun djm-707:skaa ja djm-1000:tta.
Avatar
#142 • • Edited Jaska Guest

Illustrator, 1.11.2005 16:43:
Kertokaas nyt vielä viimeiset negatiiviset puolet Pioneerin Djm-600:sesta. Tulossa siis ihan kotikäyttöön, joten mitään mieletöntä rääkkiä laitteen ei tarvitse kestää. Ja saahan tohon Thomanilta 3 vuoden takuunkin.




-Nupit alkaa irtoilee/liukujen nupit
-kuuloke liitäntä sanoo sopimuksen irti
-Liut alkaa kitkaantuu-<jtn kikkoja tähän löytyy;)
-alkaa vuotaa
-Ja pikku napit (cue/efektin t.laji) jumittaa tai ei toimi enään

Tossa muutama feelu johon oon meijän ja kavereitten 600.s törmännyt
(kylläkin jotkut noista on paljon nähnyt keikkoja;)

Loistava mikseri kaikin puolin ja varmaankin loistava valinta sinun käyttöön
Itse olen ajatellut ostaa vestaxin pmc-55 pron ja siihen efektiboksin/ tai vastaavasti teknarin uuden 1200 mikserin (4kanavaa)
Kummatkin voittaa kestävyydessä Pioneerin... tässä mun mielipiteet:D
Illustrator

Posts: 3,171

#143 • • Edited Illustrator

Jaska, 1.11.2005 21:38:
---
Illustrator, 1.11.2005 16:43:
Kertokaas nyt vielä viimeiset negatiiviset puolet Pioneerin Djm-600:sesta. Tulossa siis ihan kotikäyttöön, joten mitään mieletöntä rääkkiä laitteen ei tarvitse kestää. Ja saahan tohon Thomanilta 3 vuoden takuunkin.

---



-Nupit alkaa irtoilee/liukujen nupit
-kuuloke liitäntä sanoo sopimuksen irti
-Liut alkaa kitkaantuu-<jtn kikkoja tähän löytyy;)
-alkaa vuotaa
-Ja pikku napit (cue/efektin t.laji) jumittaa tai ei toimi enään

Tossa muutama feelu johon oon meijän ja kavereitten 600.s törmännyt
(kylläkin jotkut noista on paljon nähnyt keikkoja;)

Loistava mikseri kaikin puolin ja varmaankin loistava valinta sinun käyttöön
Itse olen ajatellut ostaa vestaxin pmc-55 pron ja siihen efektiboksin/ tai vastaavasti teknarin uuden 1200 mikserin (4kanavaa)
Kummatkin voittaa kestävyydessä Pioneerin... tässä mun mielipiteet:D

Vestaxi kelpais mullekki. Budjetti tulee vaan pahasti vastaan.*hymy*

Muutaman kerran tommosta 600:sta roplaillu ja vaikutti ihan ok laitteelta. Numarkin Dxm-01:sen jälkeen varmaan toimiva peli meikäläisen soitantoihin. Ei viitsi kuitenkaan ostaa 1000e laitetta mitä ei oo koskaan tullut kokeiltua. Saundiltaan Pioneeri on kyllä vähän tunkkanen.

No, kaippa se jotenki kasassa pysyy ja varaosiahan tohon on onneksi hyvin saatavilla.*nauru*
Avatar
#144 • • Jaska Guest


Vestaxi kelpais mullekki. Budjetti tulee vaan pahasti vastaan.*hymy*

Muutaman kerran tommosta 600:sta roplaillu ja vaikutti ihan ok laitteelta. Numarkin Dxm-01:sen jälkeen varmaan toimiva peli meikäläisen soitantoihin. Ei viitsi kuitenkaan ostaa 1000e laitetta mitä ei oo koskaan tullut kokeiltua. Saundiltaan Pioneeri on kyllä vähän tunkkanen.

No, kaippa se jotenki kasassa pysyy ja varaosiahan tohon on onneksi hyvin saatavilla.*nauru*



Jeps, vähän kyl on tunkkanen, mutta kuhan et tuhlaa rahojas paskaan=numark,omnitronic yms...
Jaques

Posts: 1,390

#145 • • Jaques HUGC / So Nice!
Onks kellään kokemuksia Denon DNX1500 miksust???

--
Not everybody understands house music. It&#039;s a spiritual thing , a body thing!

z

Posts: 1,146

#146 • • z

PoisoN, 7.9.2005 00:30:
Laitetaan ny tännekkin.. eli
DJM 600:ssa on kuulokkeille cue---master (balance) "väännin". DJM 500:ssa en sellasta nopeasti katottuna löytänyt. Miten kyseinen homma toimii viissatasella?



pidät kanavien gainit keskiasennossa ja masteria ulos sen verran, että saat masterin kuulumaan kuulokkeista riittävän voimakkaasti. sen jälkeen klikkaat cuetettavan kanavan luureihin ja säädät master/cue -balanssin cue-kanavan gain-säädöllä. kun rupeat tuomaan uutta kanavaa sisään, niin pelaa kanavafeidillä niin pitkälle kuin mahdollista, koska siinä vaiheessa, kun sitten joudut palauttamaan kanavan gainia takaisin normaaliasentoon, menetät tietysti luureista sen säädetyn master/cue balancen.

homma hoituu siis siedettävästi, kunhan et joudu soittamaan settiä 500:lla, jossa masterit, gainit ja eq:t on edellisten soittajien toimesta valmiiksi väännetty täysille, eikä vahvareihin ja muihin volasäätöihin pääse käsiksi.

ihan miksauksen loppuun saakka balanssia ei tosiaan saa luureissa pidettyä, mutta kyseinen ominaisuushan lienee ensisijaisesti sitä varten, että ensimmäinenkin sisäänmiksattu biitti on tarkasti paikallaan, eikä sen kohdalla tarvita pientä korjausliikettä, kuten usein pelkällä monitorilla pelattaessa (vaikkakaan pa:n kautta soitettaessa pikkujutut ei useimmiten niin erotu). EQ:n osalta haluamansalaista kuulokesaundia ei kuussatasallakaan saa pidettyä loppuun, koska EQ:n säätö miksatessa vaikuttaa myös kuulokkeisiin.
Jaques

Posts: 1,390

#147 • • Jaques HUGC / So Nice!

Dj Jaques, 2.11.2005 10:53:
Onks kellään kokemuksia Denon DNX1500 miksust???



Bumpataan vähän jospa tulis vastaus.

Siis onko kukaan kokeillu DNX1500 miksua?? Mitä mieltä??

--
Not everybody understands house music. It&#039;s a spiritual thing , a body thing!

Lnn Sika

Posts: 2,847

#148 • • Lnn Sika

Dj Jaques, 10.11.2005 14:25:
---
Dj Jaques, 2.11.2005 10:53:
Onks kellään kokemuksia Denon DNX1500 miksust???

---


Bumpataan vähän jospa tulis vastaus.

Siis onko kukaan kokeillu DNX1500 miksua?? Mitä mieltä??


mulla on tollanen ollut käytössä tässä jonkin aikaa. oon ihan tyytyväinen ostokseen.
matrix input ja parametriset eq:t on luxusta. epävirallisilla foorumeilla lisää
käyttäjien kokemuksia sun muuta: http://www.denondjforums.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewforum&f=8
:D

Posts: 3,707

#149 • • :D
moon tol villen sekoittimella soitellu kyl ihan tarpeeksi.
super hyvä kyl vrt. pinohiiri. \o/

omiin kuulokkeisiin vaan en saa tarpeeksi volaa ulos,
tosin se on kyl aika monen muunkin mikserin ongelma.
laeski^

Posts: 478

#150 • • laeski^ LaiskaLäski
oon ostamas ekaa mikserii, ja aattelin jotain sellast mikä ois hyvä perus dj mixeri mil ois kiva pelleillä himas. mut ei kummiskaa niin pelkistetty, et pitäis heti ostaa uus ku oppii vähän soittamaan ja pelleilemään....
ja kanaviakin ois hyvä jos ois enemmän ku kaks, koska aattelin iskee mixeriin kiinni levareitten lisäks viel tietokoneen ja ehkä jotain muutaki... olis vähän helpompaa useemmal kanaval kun taas vaihella piuhoi jos haluu pelleillä jollain muullaki laitteel... mut kakski käy jos on oleellisesti parempi ku saman hintanen 4 kanavainen....

kuta kuinki kaikki dissannu behringrii.. ainaki näin yleisesti, elikkästä taitaa olla aikasta paska... mut kysytään nyt silti :)

elikkästä onks jollain kokemuksii behringer djx700:sta??

jotain kommenttei mikä vähä jeesais päätöksen tekoo.... siis jotain muutaki ku vaa et behringer on paska ja hajoo heti(paitsi jos kysees o djx700).
Yallu

Posts: 1,910

#151 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

laeski^, 11.11.2005 01:02:
oon ostamas ekaa mikserii, ja aattelin jotain sellast mikä ois hyvä perus dj mixeri mil ois kiva pelleillä himas. mut ei kummiskaa niin pelkistetty, et pitäis heti ostaa uus ku oppii vähän soittamaan ja pelleilemään....
ja kanaviakin ois hyvä jos ois enemmän ku kaks, koska aattelin iskee mixeriin kiinni levareitten lisäks viel tietokoneen ja ehkä jotain muutaki... olis vähän helpompaa useemmal kanaval kun taas vaihella piuhoi jos haluu pelleillä jollain muullaki laitteel... mut kakski käy jos on oleellisesti parempi ku saman hintanen 4 kanavainen....

kuta kuinki kaikki dissannu behringrii.. ainaki näin yleisesti, elikkästä taitaa olla aikasta paska... mut kysytään nyt silti :)

elikkästä onks jollain kokemuksii behringer djx700:sta??

jotain kommenttei mikä vähä jeesais päätöksen tekoo.... siis jotain muutaki ku vaa et behringer on paska ja hajoo heti(paitsi jos kysees o djx700).



Kyseisestä laitteesta mulla EI ole kokemuksia (ajattelin kyllä ostaa samanlaisen) mut nykyinen mikseri on behringer ja kyllä se on ihan hyvin pelittänyt. Täytyy vaan muistaa, että kyseessä EI ole ammattikäyttöön sopiva laite, kotikäyttöön kyllä ihan OK.. Mun henk.koht. mielipide on, et miksi ihmeessä himassa olevien vehkeiden, varsinkin jos kyseessä on ekat vehkeet, pitää olla parhaimmat ja kalleimmat.. Jos on rahaa, niin okei anna mullekin vähän.. Takuu näissä on kumminkin kaikissa..
Tirppa

Posts: 45

#152 • • Tirppa

Yallu, 11.11.2005 09:38:
---
laeski^, 11.11.2005 01:02:
oon ostamas ekaa mikserii, ja aattelin jotain sellast mikä ois hyvä perus dj mixeri mil ois kiva pelleillä himas. mut ei kummiskaa niin pelkistetty, et pitäis heti ostaa uus ku oppii vähän soittamaan ja pelleilemään....
ja kanaviakin ois hyvä jos ois enemmän ku kaks, koska aattelin iskee mixeriin kiinni levareitten lisäks viel tietokoneen ja ehkä jotain muutaki... olis vähän helpompaa useemmal kanaval kun taas vaihella piuhoi jos haluu pelleillä jollain muullaki laitteel... mut kakski käy jos on oleellisesti parempi ku saman hintanen 4 kanavainen....

kuta kuinki kaikki dissannu behringrii.. ainaki näin yleisesti, elikkästä taitaa olla aikasta paska... mut kysytään nyt silti :)

elikkästä onks jollain kokemuksii behringer djx700:sta??

jotain kommenttei mikä vähä jeesais päätöksen tekoo.... siis jotain muutaki ku vaa et behringer on paska ja hajoo heti(paitsi jos kysees o djx700).

---


Kyseisestä laitteesta mulla EI ole kokemuksia (ajattelin kyllä ostaa samanlaisen) mut nykyinen mikseri on behringer ja kyllä se on ihan hyvin pelittänyt. Täytyy vaan muistaa, että kyseessä EI ole ammattikäyttöön sopiva laite, kotikäyttöön kyllä ihan OK.. Mun henk.koht. mielipide on, et miksi ihmeessä himassa olevien vehkeiden, varsinkin jos kyseessä on ekat vehkeet, pitää olla parhaimmat ja kalleimmat.. Jos on rahaa, niin okei anna mullekin vähän.. Takuu näissä on kumminkin kaikissa..



Aika pitkälti varmaan sen takia et itse ostin Behringerin ja kyllähän sillä alkuun pääsee mut se äänenlaatu :|
Jaques

Posts: 1,390

#153 • • Jaques HUGC / So Nice!

Niklas N., 10.11.2005 16:19:
---
Dj Jaques, 10.11.2005 14:25:
---
Dj Jaques, 2.11.2005 10:53:
Onks kellään kokemuksia Denon DNX1500 miksust???

---


Bumpataan vähän jospa tulis vastaus.

Siis onko kukaan kokeillu DNX1500 miksua?? Mitä mieltä??

---

mulla on tollanen ollut käytössä tässä jonkin aikaa. oon ihan tyytyväinen ostokseen.
matrix input ja parametriset eq:t on luxusta. epävirallisilla foorumeilla lisää
käyttäjien kokemuksia sun muuta: http://www.denondjforums.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewforum&f=8



Kiitos linkistä. Ajattelin kyl et vois investoida tohon mikseriin luettuani noita juttuja. Vaikuttais et hinta/laatu-suhde on aika hyvä. joten nyt vaan vanha myyntiin ja säästämään rahnaa.*pepsodent*

--
Not everybody understands house music. It&#039;s a spiritual thing , a body thing!

DJ_laama

Posts: 123

#154 • • DJ_laama

laeski^, 11.11.2005 01:02:
oon ostamas ekaa mikserii, ja aattelin jotain sellast mikä ois hyvä perus dj mixeri mil ois kiva pelleillä himas. mut ei kummiskaa niin pelkistetty, et pitäis heti ostaa uus ku oppii vähän soittamaan ja pelleilemään....
ja kanaviakin ois hyvä jos ois enemmän ku kaks, koska aattelin iskee mixeriin kiinni levareitten lisäks viel tietokoneen ja ehkä jotain muutaki... olis vähän helpompaa useemmal kanaval kun taas vaihella piuhoi jos haluu pelleillä jollain muullaki laitteel... mut kakski käy jos on oleellisesti parempi ku saman hintanen 4 kanavainen....

kuta kuinki kaikki dissannu behringrii.. ainaki näin yleisesti, elikkästä taitaa olla aikasta paska... mut kysytään nyt silti :)

elikkästä onks jollain kokemuksii behringer djx700:sta??

jotain kommenttei mikä vähä jeesais päätöksen tekoo.... siis jotain muutaki ku vaa et behringer on paska ja hajoo heti(paitsi jos kysees o djx700).



Olen kuullut että joillan djx700 tiskeillä on ollut sellanen onglema että kaikki laitteen valot saattavat syttyä ilman mitään järkevää selitystä tai alkaa vilkkumaan tms. (voi olla että uudemmissa laitteissa vika korjattu). Yleisesti ottaen kaikissa b-rinkerlin dj-miksereissä liu'ut ovat kestävyydeltään huonot (alkaa vuotamaan aivan liian helposti/aikaisin) Yleisesti ottaen tuntuma näissä on aikas "lelumainen". Mutta toisaalta eipähän hintakaan ole suuruudella pilattu. Sanotaan vaikka niin että sitä saa mistä maksaa (eli laite on just sellanen mitä tossa hintaluokassa voi odottaa).
Lnn Sika

Posts: 2,847

#155 • • Lnn Sika

laeski^[/url], 11.11.2005 01:02:
elikkästä onks jollain kokemuksii behringer djx700:sta??

jotain kommenttei mikä vähä jeesais päätöksen tekoo.... siis jotain muutaki ku vaa et behringer on paska ja hajoo heti(paitsi jos kysees o djx700).


parilla frendillä on tollanen ollu, toinen kesti vajaan vuoden ja kosahti. toisessa on erilaisia spesiaali-
ominaisuuksia esim. efektit saa päälle napin lisäksi koputtamalla mikserin kylkeä.
lilius

Posts: 719

#156 • • lilius
..Behringerit kuuluuu suohon. Ei voi kyllä suositellla kenellekään. *eiei*
laeski^

Posts: 478

#157 • • laeski^ LaiskaLäski
Elikkästä varmaanki kannattaa jatkaa mixerin ettimist... sen vert on tullu erinnäisii kommenttei et behringer ei kestä ja on huono... ja vaan muutama positiivinen kommentti....
Halpahan se kyl ois, eli tuskin ny hirveesti sapettais jos rupee temppuilee muttaman käyttö vuoden jälkeen...
Juuh tiiän kyllä että laatuunhan kannattaa aina satsata, mut pitää kaikki ostaa kerral (mixeri, levarit,muutamii levyi,läjä johtoi ja ehkä viel parempi vahvari,kajarit ja kuulokkeet), tulee helposti hintaa lähemmäs 2000e jos heti rupee satsaamaan vähänki enemmän laatuun kaikissa.
ja sit kestää taas joku vuos ennenku saa rahat kasaan ja pääsee ostaa ite laitteet, eikä viel täs vaihees oikein tiiä mitä ominaisuuksii tarvii miltäki laitteelt.
Vissiinki parempi (ainaki mun mielest) on ostaa kohtalaiset/ala-arvoset laitteet eka, ja sit ruveta rauhassa korvailemaan paskat parempiin vehkeisiin..

plääh, vissiinki vähän eksyin ite aiheest :/ mut joo enköhän viel jatka noitten vehkeitten etiskelyy.
pingving

Posts: 46

#158 • • pingving
mites vestaxin mixerit onks ne hyviä jotkut on ainakin kehunut. miteköhän suuri ero on raneen ja A&H hon?
DJ_laama

Posts: 123

#159 • • DJ_laama

pingving, 16.11.2005 14:06:
mites vestaxin mixerit onks ne hyviä jotkut on ainakin kehunut. miteköhän suuri ero on raneen ja A&H hon?



Aika samoilla linjoilla... lähinnä siitä että kumpi istuu kätteen paremmin.
Avatar
#160 • • aaaaaaaaaa Guest
Teknarithan sinänsä maksaa ittensä takaisin.
Jossei soittaminen enää maistukkaan niin paljon ni tiedän monia ihmisiä jolla on tarkotuksena ostaa käytetyt.