Mikserit

379 posts, 19 pages, 203,862 views

Xelfer

Posts: 140

#121 • • Xelfer harder.fi

Xelfer, 18.7.2005 09:51:
Haukkukaa nyt joku tota Numarkin DXM-06 mikseriä ennenkuin menen ja tilaan sellaisen ja tuhoan perjantaina tulleesta palkasta loputkin. Tulisi siis ensimmäiseksi mikseriksi tällaiselle noobille elikkäs aloittelijalle *blush*



Itse itseäni lainaten. Kukaan ei haukkunu, vaikka odotin maltillisesti. Laitoinpas siis kyseisen vehkeen Thomannilta itselleni tulemaan. Kerron sitten myöhemmin miltä tuntuu *pelle*

--
Great people talk about ideas.
Normal people talk about things.
Small people talk about other people.

checki

Posts: 683

#122 • • checki
No Xelfer, toimiiko Numarkki? Ite oon sen ja Pioneeri DJM300 vaiheilla, että kumman ottais. Saa nähä... *ding*

--
Ämpäriin ei huku.

ETJ

Posts: 1,229

#123 • • ETJ Failed specimen

checki, 24.8.2005 22:09:
No Xelfer, toimiiko Numarkki? Ite oon sen ja Pioneeri DJM300 vaiheilla, että kumman ottais. Saa nähä... *ding*



osta djm-707 parempi ja halvempi ku djm-300
kml

Posts: 1,142

#126 • • kml Keyhole Markup Language
Tässähän tulee ihan tippa linssiin kun lompakkoaan vertailee noihin teidän suosituksiin...

Ainoastaan yhtä mikseriä oon kokeillut, Behringerin DJX700:sta, ja ihan mukavalta se tuntu, ainoo on että ne liu'ut on vähän löysiä mun isoille käsille.

Mutta, pihinä ajattelin kuitenkin kotikäyttöön tota VMX300:a kommenteista huolimatta..

Toinen ongelma onkin sitten noi levysoittimet. Sehän tuntuu olevan itsestäänselvyys että noi teknarit on parhaat, mutta sulkeeko se täysin pois kaikki muut ? Pelottaa kysyäkin, mutta miltä kuulostaa Omnitronicin DD5250? Tai onko jotain muita vähän halvempia kuin se 500+e, ja jotka kotikäytössä kestäisi ?

Ois vaan kiva olla rahaa niihin levyihinkin... *justjoo*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

akiapina

Posts: 2,729

#127 • • akiapina apinaki

kumimuumi, 24.8.2005 23:03:
Tai onko jotain muita vähän halvempia kuin se 500+e,



Käytetty teknari ;) ..myös Numarkin TT-500 pitäis olla hinta-laatusuhteeltaan ok, mun käsityksen mukaan se on TTX:n tasoinen muuten paitsi ne digitaaliset ominaisuudet puuttuu..
Avatar
#128 • • Joe Le Bon Guest
Käytetty DJM-600 tai vastaava on halvin keino saada hyvää. Laaturauta kun kestää.

Behringeriä en kyllä suosittelis edes aloitteluun. Kerran kokeillut ja se ei oikeasti ollut edes hauskaa! Slaidit pukkaa volaa vasta viime metreillä, kosketushäikkää siellä täällä (uusi laite), efekti oli yllättävän monipuolinen mutta kovan opettelun (lue:muistamisen) alla kun oliko ne nyt kolmen digitin alla tyyliä 045 = flanger tai jotain muuta tosi outoa...

Odottelen just A & H Xone 92:sta saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä... *juonittel*
Xelfer

Posts: 140

#129 • • Xelfer harder.fi

checki, 24.8.2005 22:09:
No Xelfer, toimiiko Numarkki? Ite oon sen ja Pioneeri DJM300 vaiheilla, että kumman ottais. Saa nähä... *ding*



Toimiihan se ja equt ainaki leikkaa hyvin. Kestävyyttä en menis hirveesti lupaamaan, sen verran lelulta se tuntuu ja näyttää. Hauskoja efektejä siitä lähtee *iloinen* eri asia on kannattaako niitä käyttää. Mut siis tähän asti oon ollu tyytyväinen, eikä se ainakaan kallis ole, joten suosittelen.

--
Great people talk about ideas.
Normal people talk about things.
Small people talk about other people.

Grizzley

Posts: 2,893

#130 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

kumimuumi
Toinen ongelma onkin sitten noi levysoittimet. Sehän tuntuu olevan itsestäänselvyys että noi teknarit on parhaat, mutta sulkeeko se täysin pois kaikki muut ? Pelottaa kysyäkin, mutta miltä kuulostaa Omnitronicin DD5250?


Tästä tulee taas puristeilta takkiin mutta tulkoot! *muhaha* Ite hankin ekaks soittimeks yhen Omnin (biittimiksasin vinyyliä cd:ltä tulevaan musaan *hih*), syynä lähinnä se et halutti kokeilla että onks tässä touhussa mitään mua kiinnostavaa ennenkun investoin sen kummemmin. Vaikka toki Teknari on totaalisen yliveto vekotin niin väittäisin et kotikäytössä sen suurin ero on lähinnä moottorin poveri joka käytännössä vaikuttaa lähinnä starttinopeuteen, hidastus/kiihdytysherkkyyteen ja pitchin pysyvyyteen. Näin ollen Omni reagoi aika herkästi kaikkeen manipulointiin eikä pysy yhtä hyvin pitchissä, mikä on tietty sinänsä huono asia.

MUTTA, siinä on mun mielestä jotain positiivistakin. Nimittäin kun on treenannu yhdistelmällä Omni + Teknari ja tottunu siihen et sitä Omnia saa olla kokoajan säätämässä ja korjaamassa niin kahella Teknarilla soitto on sen jälkeen kokolailla helppoo puuhaa. Eli jos opettelee perustekniikan Omnilla niin kun sit jossain keikalla saa eteensä 2 kunnon laitetta niin ehtii keskittyä hiukan muuhunkin kun biittiin.

Tätä oon tainnu ennenkin kommentoida mutta ainakaan mulle Omni ei ollu ollenkaan huono ratkasu!

--
Signature summarily executed for treason

Karski

Posts: 6,049

#132 • • Karski Pomon kätyri
Pioneerin DJM-sarja nyt ei välttämättä
parasta laatua saati rautaa edusta,
joku vestaxin PMC17 olis parempi
investointi käytettynä. Paitsi jos
nimenomaan TARVII sen flangerin *igor*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

thomas

Posts: 5,618

#135 • • thomas

PoisoN, 7.9.2005 00:30:
Laitetaan ny tännekkin.. eli
DJM 600:ssa on kuulokkeille cue---master (balance) "väännin". DJM 500:ssa en sellasta nopeasti katottuna löytänyt. Miten kyseinen homma toimii viissatasella?



ei se toimi, pelkästään nappi cuet jokaiselle kanavalle ja masterille.
masterin volyymin voi säätää niin että on tasapainossa sen kanavan
kanssa ja että pystyy miksaamaan. eli vastauksena kysymykseen
sitä ei ole.
Apo

Posts: 1,574

#136 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

thomas, 7.9.2005 00:31:
masterin volyymin voi säätää niin että on tasapainossa sen kanavan
kanssa ja että pystyy miksaamaan. eli vastauksena kysymykseen
sitä ei ole.



Masteriin ei kyllä pahemmin kannata koskea ainakaan kun soittaa bileissä *vink* Ite vääntelen kanavagaineilla volan sopivaks miksausta varten ja sit säädän kanavan oikeelle tasolle vertaamalla toiseen kanavaan (joko kattoen tason ledeillä tai kuunnellen luureilla).
thomas

Posts: 5,618

#137 • • thomas

Apo, 7.9.2005 01:22:
---
thomas, 7.9.2005 00:31:
masterin volyymin voi säätää niin että on tasapainossa sen kanavan
kanssa ja että pystyy miksaamaan. eli vastauksena kysymykseen
sitä ei ole.

---


Masteriin ei kyllä pahemmin kannata koskea ainakaan kun soittaa bileissä *vink* Ite vääntelen kanavagaineilla volan sopivaks miksausta varten ja sit säädän kanavan oikeelle tasolle vertaamalla toiseen kanavaan (joko kattoen tason ledeillä tai kuunnellen luureilla).



tuo olisi itsekin pitänyt lisätä eli master vaikuttaa siihen mitä tulee pihalle bileissä ja pa:sta.
kotioloissa toi master-kikka toimii. itse miksaan vanhalla kunnon viissatasella pelkillä
kanavilla käyttämättä masteria.
checki

Posts: 683

#138 • • checki
Menin sitte ja riskeerasin tilin nolliin. Yksi Pioneerrin DJM-707 mikseri ja kaksi Pioneerin 100-CDS soitinta. Ihan jees soittimilta vaikuttaa. Hintaakaan ei puuttunu*hih* Ei vaiskaan, noitten sit kait pitäis kestää jonku vuoden. Et ei heti pääse rikkumaan. Kiitokset vinkeistä!!!

*jiihaa*

--
Ämpäriin ei huku.

Darkness

Posts: 518

#139 • • Darkness Spank~monkey
Onks ketään kokeillu tota numarkin 5000fx:ää.
Näyttäis aika mielenkiintoiselta vehkeeltä nykyisen behringer vmx 300:sen tilalle.*ding*

--
There aint no party like an alcoholic party!

Illustrator

Posts: 3,171

#140 • • Illustrator
Kertokaas nyt vielä viimeiset negatiiviset puolet Pioneerin Djm-600:sesta. Tulossa siis ihan kotikäyttöön, joten mitään mieletöntä rääkkiä laitteen ei tarvitse kestää. Ja saahan tohon Thomanilta 3 vuoden takuunkin.