Mikserit

379 posts, 19 pages, 205,389 views

gummi

Posts: 30

#261 • • gummi

Klabi, 5.5.2007 15:06:
http://www.evobyecler.com/index.html


Ecleriltä uutta mikseriä...
Ihan varteenotettava uutuus!!!



Juu tuo kyllä kiinnostaisi. Tosin eiköhän tuo Nuo4 riitä omiin tarpeisiin vielä pitkään. Ainakin ~vuoden Nuo4 käytön perusteella uudet Eclerin mikserit tuntuvat oikein päteviltä - suosittelen lämpimästi.
Amdi

Posts: 253

#262 • • Amdi
Osaako joku sanoa onko tuo korgin km 402 mistään kotosin, sillä katoin et on aika näpsäkkä vehje uudeks mikseriks kotiin. Eikä oo hinnalla pilattu, mietityttää vaa et kestääkö se loppujen lopuks?

--
Mixing tracks together coz I m the MTF DJ

Mark

Posts: 7,311

#263 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Olen katsellut sopivaa ensimmäistä mikseriä ihan himaan harjoituskäyttöön, hankinta tulee eteen joskus kun rahaa on, mutta pari kyssäriä ois:

1. Jos soittaa kahdella cd-soittimella, kannattaako satsata useampikanavaiseen mikseriin? Mitä hyötyä lisäkanavista on jos ei koskaan aiokkaan soittaa useammalla kun kahdella dekillä / cd-pesällä, vai onko mitään?

2. Mitä teknisiä ominaisuuksia kannattaa vilkuilla miksereissä? Mitkä ovat ne 'must' jutut minkä pitää mikseristä löytyä? Mitään skrätsiominaisuuksia en hae..

3. Kokemuksia / vertailua alla olevista, näitä olen harkinnut..?

http://www.numark.com/dxm01usb
http://www.stantondj.com/v2/prod_sa3.asp
http://www.vestax.com/v/products/mixers/vmc-004.html

Thnks, jos kuuluu tyhmien kysymysten osastolle modet voinee siirtää :P

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Occu

Posts: 2,528

#264 • • Occu

Mark, 10.7.2007 12:45:
Olen katsellut sopivaa ensimmäistä mikseriä ihan himaan harjoituskäyttöön, hankinta tulee eteen joskus kun rahaa on, mutta pari kyssäriä ois:

1. Jos soittaa kahdella cd-soittimella, kannattaako satsata useampikanavaiseen mikseriin? Mitä hyötyä lisäkanavista on jos ei koskaan aiokkaan soittaa useammalla kun kahdella dekillä / cd-pesällä, vai onko mitään?

2. Mitä teknisiä ominaisuuksia kannattaa vilkuilla miksereissä? Mitkä ovat ne 'must' jutut minkä pitää mikseristä löytyä? Mitään skrätsiominaisuuksia en hae..

3. Kokemuksia / vertailua alla olevista, näitä olen harkinnut..?

http://www.numark.com/dxm01usb
http://www.stantondj.com/v2/prod_sa3.asp
http://www.vestax.com/v/products/mixers/vmc-004.html

Thnks, jos kuuluu tyhmien kysymysten osastolle modet voinee siirtää :P

-M



itselläin on tuo vestaxin vmc-004 mikseri ja olen ollut erittäin tyytyväinen sen toimitoihin.
ihan perus mikserihän se tosin on, ilman mitään sen kummempia hienouksia, mutta toimiva vehje kaiken kaikkiaan.
hinta-laatusuhde siinä on ainakin kunnossa. noihin muihin miksereihin en ole päässyt ikinä sen kummemmin tutustumaan joten en osaa sanoa juuta enkä jaata niistä.

tosin jos et ikinä aijo hommata kuin kaksi soitinta niin et tee neljällä kanavalla juuri mitään.
tuosta on olemassa kaksi kanavainenkin versio olemassa joten kannattaa ostaa se mielummin.

--
..::MOI::..

m1kk3

Posts: 5,560

#265 • • Edited m1kk3 no-life

Occu, 10.7.2007 13:05:
tuosta on olemassa kaksi kanavainenkin versio olemassa joten kannattaa ostaa se mielummin.


joo, näky olevan viel Thomannilla tarjouksessa hintaan 101 euroa *whaat* Hitto täshä joutuu ostoksille kohta itekin ;)

edit: se olikin näköjään käytetty *ding*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

inspector

Posts: 209

#266 • • inspector gadget
Kukaan päässyt kokeilemaan korgin zero 4 mikseriä ?

http://www.korg.com/gear/prod_info.asp?A_PROD_NO=Zero4

Itselläni kokemukset korgista(microkorg löytyy ja paria laatikkoa on tullut testattua), ovat olleet suhteellisen hyviä. Laitteet ovat saundillisesti olleet laadukkaita ja käytettävyyskin on ollut hyvä.

Olisi tässä tarkoituksena päivittää mikseriä vähän jämerämpään, kunhan rahaa saisi kasaan. Vaihtoehdot ovat olleet tämä zero 4 sekä eclerin Nuo 5. Myöskään pioneerin 800 en sulje pois sillä sekin on saanut ihan hyvää palautetta. Suunnilleen samoissa hinnoissahan nuo pyörii. Ilmeisesti pioneer on kallein.

--
tärkeintä elektronisessa musiikissa on basso - Leena Lehtinen

samlainio

Posts: 1,264

#267 • • samlainio
Ostin itelleni tos taannoin Ranen potikka mixerin lisäosalla ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Paras mixeri ehdottomasti, millä olen ikinä soittanu!
Puni

Posts: 3

#268 • • Edited Puni

Femi, 8.11.2006 21:24:
no niin, ei ollutkaan sen pahempi juttu ranen crossin kanssa. ruuvit oli vaan irronnu *igor*
*ding* *pepsodent*


Miten toi vika ilmeni kun mulla on ollu nyt pari päivää empath ja crossi alko temppuileen.
edit. Nyt alko koko vehje hajota... taitaa lähteä saksan pojille vihaista sähköpostia...
Daniel Braun

Posts: 1,626

#269 • • Daniel Braun wednesday?

inspector, 13.7.2007 10:48:
Kukaan päässyt kokeilemaan korgin zero 4 mikseriä ?

http://www.korg.com/gear/prod_info.asp?A_PROD_NO=Zero4

Itselläni kokemukset korgista(microkorg löytyy ja paria laatikkoa on tullut testattua), ovat olleet suhteellisen hyviä. Laitteet ovat saundillisesti olleet laadukkaita ja käytettävyyskin on ollut hyvä.

Olisi tässä tarkoituksena päivittää mikseriä vähän jämerämpään, kunhan rahaa saisi kasaan. Vaihtoehdot ovat olleet tämä zero 4 sekä eclerin Nuo 5. Myöskään pioneerin 800 en sulje pois sillä sekin on saanut ihan hyvää palautetta. Suunnilleen samoissa hinnoissahan nuo pyörii. Ilmeisesti pioneer on kallein.


En o päässy testaamaan, halu kyllä olis kova.
Olis melko loistava tiski paperilla, toivottavasti myös oikeesti.

Mua eniten kiehtois kyllä toi zero8, mut karkaa "vähän" budjetista+on hiukka iso.
Mut kuitenkin toi nelikanavainenki skulaa varmaan riittävän hyvin setupilla 2 teknaria+ableton.
oZq

Posts: 153

#271 • • oZq
Kaipailisin mielipiteitä tai käyttökokemuksia Stanton SA-5 -miksuttimesta. Suunnitelmissa olisi mahdollisesti päivitellä soittokalustoa, ja tuo on pyörinyt mielessä yhtenä vaihtoehtona.

Battlesekoitinhan tuo lähinnä on ja nyt tuota saisi ihan kohtuullisella rahalla. Faderit tuossa on Penny&Gillesin tekoa, jotka eivät käsittääkseni aivan roskaakaan ole. Mielenkiintoinen idea tuossa tiskissä on se, että kaikki säädöt on toteutettu liu'uilla. Vaatinee hieman totuttelua knobien pyörittelyn jälkeen, mutta muuten naamataulu vaikuttaa selkeältä.

Tästä on siis kyse:
http://www.stantondj.com/v2/prod_sa5.asp
http://www.bananas.com/productdetail.asp/pid_1312/productname_Stanton-SA-5-DJ-Mixer

Tuo vanhempi malli miellyttää kyllä omaa silmää enemmän. Heittäkäähän kapistukseen tutustuneet kommentteja.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#274 • • Daniel Braun wednesday?
Pöh.
Nyt olis ongelma.
Punta on sen verta alhaalla että tekis miel tilata uus tiski englannista, vahvin ehdokas omaan budjettiin olis A&H Xone:32 jonka sais jopa alle kuuteen hunttiin <3
Mutta, vaikka Caro tossa eräänä iltana/yönä jo valistikin A&H:n loistavista puolista ja suositteli hankkimaan ton tiskin tällä budjetilla.
MUTTA...
Kaipais vähän käyttökokemuksia?
Löytyykös keltään?

Ja pääsääntöinen käyttö olis kahden teknarin sekoittimeksi musiikkityyleissä tekno/house/proge.
Joten, mitään hurjaa kikkailuvääntömikseriä en tarvi, ja muutenkin kun toi soittotyyli ei o mikään "liu'ut heittämällä tappiin" ni en kokisi ongelmaksi noita gaineja takapaneelissa etc.
Mut, käyttösta kokemuksia siis kaipaisin...
T-mu

Posts: 2,980

#275 • • T-mu Läskimooses

Syntse, 20.4.2007 14:22:
Laitetaan tänne myös kun huomasin tuolla mr-dj:llä ilmoituksen uudesta behringerin mixeristä.

Behringer DDM4000
http://www.behringer.com/DDM4000/index.cfm?lang=ENG



Hintakaan ei vaikuttanut paljolta tuolle vehkeelle joka tietysti pistää miettimään hyvinkin paljon että kuinkakohan jaksaa toimia lopulta.



Nappulaa ja hanikkaa näkyy olevan sen verran että käyttäsköhän NASA samaa vehettä kuumoduulin laskeutumisohjaimena. *hih*
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#276 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
en nopealla selauksella huomannut mitään puhetta Pioneerin 707:stä,
mutta onko kellään kokemuksia siitä ja poikkeaako se kovinkin paljon
esim. 600:sta?

joo, tiedän sen olevan battlemikseri skrätsääville (yms) deejille, enkä
sitä itse sellaiseen käyttöön tarvitse... sain vain hyvän tarjouksen ko.
laitteesta ja harkitsen sen poistamista tässä lähitulevaisuudessa.

--
dasinoaisnvs

reinoh

Posts: 818

#277 • • Edited reinoh
Hakuammuntaa. Sattuuko jollain olemaan kokemusta KORG KM 402 dj-mixeristä? Pikkusen ois harkinnan alla tilata tuommonen kapistus. Aluksi oli Vestax mielessä mutta poistui juuri thomannin valikoimasta... (sais kait noita muualtakin mut...)

KORG KM_402_oblique.jpg

Kaikki info tervetullutta!
oZq

Posts: 153

#278 • • oZq

kimmø, 4.10.2007 12:50:
en nopealla selauksella huomannut mitään puhetta Pioneerin 707:stä,
mutta onko kellään kokemuksia siitä ja poikkeaako se kovinkin paljon
esim. 600:sta?

joo, tiedän sen olevan battlemikseri skrätsääville (yms) deejille, enkä
sitä itse sellaiseen käyttöön tarvitse... sain vain hyvän tarjouksen ko.
laitteesta ja harkitsen sen poistamista tässä lähitulevaisuudessa.


Onpa tuollaisella soitettu paljon muutakin kuin battle/raapustushommia. Näin amatöörin mielipiteenä heittäisin, että hinta/laatusuhteeltaan varsin kohtuullinen sekoitin. Naamataulu on ainakin varsin selkeä. Kyllä tuota voi varmaan harkita rauhallisempaankin soittoon, varsinkin jos tosiaan olet hyvän tarjouksen saanut. Kuussataseen en näin makkarisoittajana osaa oikein verrata, enkä tiedä onko se oikeinkaan. Kuitenkin niin eriluonteisista tiskeistä on kyse.


reinoh:
Sattuuko jollain olemaan kokemusta KORG KM 402 dj-mixeristä?


Eipä nyt mitään oikeaa infoa ole, mutta pitää kuitenkin mainita että näyttääpäs taas niin näiltä nykyajan avaruuslaitteilta. *hymy*
elysion

Posts: 1,036

#279 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`

kimmø, 4.10.2007 12:50:
en nopealla selauksella huomannut mitään puhetta Pioneerin 707:stä,
mutta onko kellään kokemuksia siitä ja poikkeaako se kovinkin paljon
esim. 600:sta?

joo, tiedän sen olevan battlemikseri skrätsääville (yms) deejille, enkä
sitä itse sellaiseen käyttöön tarvitse... sain vain hyvän tarjouksen ko.
laitteesta ja harkitsen sen poistamista tässä lähitulevaisuudessa.



600 ja 707 on kyllä luonteeltaan kovin erilaisia. 600 on perus nelikanavainen klubimikseri, jossa oikeastaan noiden normitoimintojen lisäksi on efuboksi ja sämpleri(?). 707 taas puolestaan on tuollainen kaksikanavainen battlemikseri, jossa erikoisuutena on liukujen ja crossin säädöt. Sanoisin, että nuo mikserit on tarkotettu kovin eri tarpeisiin, joten hankinta riippuu paljolti siitä mihin tarkoitukseen mikseri tulee. Jos tarkoituksena on biittimiksata biisejä yhteen, menee nuo 707:n ominaisuudet aika ohi-sektorille ja parempi valinta tuolloin olis djm-600. Itse en kuitenkaan ole hirveän tykästynyt noista pioneerin tuotteista (tosin djm-707 on varsin bueno), joten sijoittaisin rahat esimerkiksi denonin dnx-1500:een, joka oikeastaan jonkin verran yhdistelee noiden kahden mikserin ominaisuuksia. Skräbäämiseen siis kuitenkin ehdottomasti djm-707.
remotion

Posts: 5,283

#280 • • Edited remotion nostatus guru

kimmø, 4.10.2007 12:50:
en nopealla selauksella huomannut mitään puhetta Pioneerin 707:stä,
mutta onko kellään kokemuksia siitä ja poikkeaako se kovinkin paljon
esim. 600:sta?

joo, tiedän sen olevan battlemikseri skrätsääville (yms) deejille, enkä
sitä itse sellaiseen käyttöön tarvitse... sain vain hyvän tarjouksen ko.
laitteesta ja harkitsen sen poistamista tässä lähitulevaisuudessa.


Heh, poikkeaa paljon 600, jossa on mielestäni huonompi tuntuma kaikkeen ja sijoittelu on ruuhkainen.

Jotain kokemuksia
Mä en todellakaan skrätsää enkä bätlää vaan soitan trancea. mulle toi 707 on täydellinen laite.
Olen kokenut crossin curvesäädöt todella hyödyllisinä nimenomaan biittimiksauksessa kun haluaa omaan tyyliin sopivia voluumiltaan tasaisia vaihtoja. Tokhan tranceenkin jonkin sortin beatjuglingia voi käyttää ja tuolla se onnistuu.
Myös cue crossi on ominaisuus johon totuin jo ekas mikserissäni ja en siitä tuu ikinä luopumaan.

session in:ssä mul on usein läppäri kiinni ku kuuntelen systeemin läpi esim. muiden miksauksia tai jotain leffaa koneelta.

mastereita saa kahdet kiinni ja lisäksi boothin, kotikäytössä tuota hyödynnän itse jatkossa siten että tulevissa kaiuttimissa on piuhoitus erikseen normi rangelle ja subeille. jollon saan säädettyä toisesta napista kaiuttimien vollea ja sit toisesta subbareiden vollee.

lisäksi tossa on mukavat pienet nappulat, nimittäin send namiskat ja kun oma systeemini on ryyditetty korgin kaoss pad 3:lla niin ne ovat todella kätevät.

naamataulu on selkeä joka tavalla, eikä vääriin nappuloihin tule sohittua vahingossa.