Mikserit

379 posts, 19 pages, 203,832 views

djputte

Posts: 578

#281 • • Edited djputte Techmu
Kuukauden ollut nyt Eclerin Nuo 2 -mikseri käytössä kotona ja parissa bileissäkin toi on ehtinyt käymään. Äänenlaatu ihan eri galaksilta verrattuna vanhaan halpismikseriini. Tuntuu varsin jämäkältä laitteelta, hyvä tuntuma liu'uissa ja potikoissa. Equnupit ovat tosiaan todella muhkean kokoiset, toiset tykkää, toiset ei. Itse diggaan. Nupeissa voisi tosin olla nollakohdassa paremmin erottuva pykälä, nyt pari soittajaa on kommentoinut, että on joutunut vähän tihrustamaan, että missä asennossa potikka on. Lisäksi täytyy antaa miinusta siitä, että jotkut potikat on löystyny jonkun verran tässä kuukauden aikana. "Käyttöliittymältään" looginen laite, ei mitään omia erikoisia ratkaisuja cue-osastolla tai muuta vastaavaa. Eli nopeasti omaksuttava mikseri.

Kaikenkaikkiaan olen ollut oikein tyytyväinen.
m1kk3

Posts: 5,560

#282 • • m1kk3 no-life

reinoh, 4.10.2007 19:45:
Sattuuko jollain olemaan kokemusta KORG KM 402 dj-mixeristä?


Joo, samaa kaipailisin... Tai Korgin miksereistä ylipäätään. Onko niistä mihinkään :)

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

elysion

Posts: 1,036

#283 • • elysion `laaserkiiski, järviemme teknokampela!`
Pitää tänne kirjotella pientä hypeä tosta omasta denonin sekottimesta, eli DN-X1500S:tä. Oon tosiaan omistanu kyseisen laitteen noin puolisen vuotta, eikä paljoo huonoa sanottavaa laitteesta oo. Hyviä puolia taas löytyy melko paljonkin. Ulkoisesti tuota mikseriä helposti vertailisi esim. pioneerin djm-600:een, mutta itse en edes harkitsisi kyseisen mikserin hankkimista vaikka sen saisikin melkein samaan hintaan. Jotta tässä viestissä olisi jotain hyödyllistäkin infoa, erotellaan vähän plussia ja miinuksia:

Luetellaan ensin hyvät asiat:
Mikserissä pystyy säätämään todella montaa asiaa. Näitä ovat esimerkiksi krossin & pystyliukujen kurvit, equjen leikkaustaajuudet, efektivalikon optio yms. Räväkämmän vaihdon tekemiseen laitteesta löytyy myös EQ on/off nupikat joka kanavalle. Lisäksi laitteessa on mahdollista laittaa jokainen kanava mihin tahansa liu'uista ja vielä säätää kanava kerrallaan kummalle puolelle krossia kyseiset kanavat sijoittuvat. Mikserissä on myös send/recieve liittimet, joita tosin itse en ole vielä kerennyt testailemaan. Laitteen efektit ovat (ainakin omasta mielestä) huomattavasti paremmat kuin esimerkiksi djm-600:n vastaavat. Parasta efektiantia tarjoaa suodinefektit, joiden syvyys ei muutu ajan suhteen vaan sitä voi itse säätää dry/wet potikan avulla. Perusominaisuudet mikserissä on myöskin erittäin kohdallaan eikä masteria todellakaan säädetä liu'ulla. Boothiin voi laitteessa säätää minkä tahansa kanavan tai masterin.

Vaikka laite onkin hyvä, on siinä kuitenkin muutama huono puoli:
Jos vahingossa sohaisee mikserin kuulokevolan säätönupin yläpuolella olevaa cue split kytkintä, poistaa mikseri masterin cue valinna, joka siis tarkoittaa sitä, että kun cue splitin laittaa pois päältä, ei kuulokkeista kuulukkaan enää masteria ennen kuin sen valitsee käyttöön uudelleen. Kyseinen ominaisuus on aiheuttanut muutamaan kertaan hieman hämmennystä. Toinen huono puoli mikserissä on se, että pystyliu'ut eivät välttämättä ole hirveän tukevan tuntuiset, eivätkä mitenkään äärettömän liukkaat, tosin eipä noista ominaisuuksista kauheasti ongelmiakaan ole syntynyt. Laitteen pitch shift efekti on ainakin omasta mielestä aivan käyttökelvoton. Sinällään harmillista, että tuosta efektistä olisi voinut olla jopa jotain käytännön hyötyä.

All in all aivan loistava mikseri hintaisekseen. Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille, jotka harkitsee nelikanavaisen mikserin hankkimista. *piis*
reinoh

Posts: 818

#284 • • reinoh

mikke, 17.10.2007 00:19:
---
reinoh, 4.10.2007 19:45:
Sattuuko jollain olemaan kokemusta KORG KM 402 dj-mixeristä?

---

Joo, samaa kaipailisin... Tai Korgin miksereistä ylipäätään. Onko niistä mihinkään :)



Tilattu on ja vissiinki matkalla jo suomea kohti. Kirjotelen siitä jotain heti kun hieman tutustun...
Jinkso

Posts: 1,209

#285 • • Jinkso FINRG

elysion:., 17.10.2007 01:26:
All in all aivan loistava mikseri hintaisekseen. Suosittelen kyllä lämpimästi kaikille, jotka harkitsee nelikanavaisen mikserin hankkimista. *piis*



Allekirjotan tän täysin. Itelläni ollut niin ikään puolisen vuotta sama vehje, mutta ilman S-merkintää. Teknisesti omani eroaa S-mallista värillä, Penny & Gilesin faderilla sekä vanhemmalla softalla. Softa oli kuitenkin todella helppo päivittää uudeksi tavallisen standardi USB-kaapelin avulla.

Penny & Gilesin faderi on erinomainen ja vastaa liikeeseen mainiosti, kunhan softapäivitys on tehty. Nyt tosin ruvennut hieman tahmaamaan, mutta ainakin on helppo saada irti rasvausta varten.

Masteriongelman olen huoamnnut, mutta ei itseäni haittaa pätkääkään, sillä käytän kuulokkeissa pelkkää cuea.

Ensimmäisenä Pioneerin jälkeen oudolta käteen tuntui hieman pienemmät potikat kuin mihin olin tottunut, mutta pienen totuttelun jälkeen sopivat ainakin meikäläisen käteen melkeempä paremmin kuin Pioneerin vastaavat!

Yhteenvetona erinomainen vaihtoehto Pioneereille. Itse kokeilemistani tiskeistä ainoastaan DJM-800 ja Xone92 ovat tuntuneet mukavemmilta, mutta painivatkin sitten jo reilusti korkeammassa hintaluokassa.
Avatar
#286 • • Jaska Guest
Kellään kokemuksia Urein miksereistä? Erityisesti kiinnostaa malli 1605.
Ääni, liu´ut, potikat ? Käyttökokemuksia?
Timce

Posts: 5,381

#287 • • Timce
Olis uuden mikserin osto edessä ja olen kuolannut Vestax pmc 08:n perään. Kokemuksia?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Syntse

Posts: 1,652

#288 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Timce, 19.2.2008 19:33:
Olis uuden mikserin osto edessä ja olen kuolannut Vestax pmc 08:n perään. Kokemuksia?



Ei oo mitään valittamista ollu vehkeeseen... omanlaista totuttelemista nuo liuku equt ehkä vaatii muuten on kyl jämäkän olonen ja soundikin on hyvä sekä mukavat liu-ut muutenkin ja about kaikki mahollinen on säädettävissä paitti jäykkyydet ellei nekin nyt jostain sais. Mitä tuosta ny osaa sanoa, voithan kysästä niin voin aina tarkistella :P
Timce

Posts: 5,381

#289 • • Timce

Syntse, 19.2.2008 19:56:
---
Timce, 19.2.2008 19:33:
Olis uuden mikserin osto edessä ja olen kuolannut Vestax pmc 08:n perään. Kokemuksia?

---


Ei oo mitään valittamista ollu vehkeeseen... omanlaista totuttelemista nuo liuku equt ehkä vaatii muuten on kyl jämäkän olonen ja soundikin on hyvä sekä mukavat liu-ut muutenkin ja about kaikki mahollinen on säädettävissä paitti jäykkyydet ellei nekin nyt jostain sais. Mitä tuosta ny osaa sanoa, voithan kysästä niin voin aina tarkistella :P



Voi pärkele..Luulin, että tuossa on normaalit equt, mutta noi nupit taitaakin olla muihin tarkoituksiin.
Tiedä sitte, olenko valmis kokeilemaan uutta. :(

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Syntse

Posts: 1,652

#290 • • Edited Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Timce, 19.2.2008 20:04:
---
Syntse, 19.2.2008 19:56:
---
Timce, 19.2.2008 19:33:
Olis uuden mikserin osto edessä ja olen kuolannut Vestax pmc 08:n perään. Kokemuksia?

---


Ei oo mitään valittamista ollu vehkeeseen... omanlaista totuttelemista nuo liuku equt ehkä vaatii muuten on kyl jämäkän olonen ja soundikin on hyvä sekä mukavat liu-ut muutenkin ja about kaikki mahollinen on säädettävissä paitti jäykkyydet ellei nekin nyt jostain sais. Mitä tuosta ny osaa sanoa, voithan kysästä niin voin aina tarkistella :P

---


Voi pärkele..Luulin, että tuossa on normaalit equt, mutta noi nupit taitaakin olla muihin tarkoituksiin.
Tiedä sitte, olenko valmis kokeilemaan uutta. :(



Tuossa isohko kuva noista toiminnoista:
448272.jpg

Ja sit viel arvostelu:
http://www.skratchworx.com/reviews/pmc08pro.php
reinoh

Posts: 818

#291 • • Edited reinoh
Se taas alko uus mixeri kuume. Tällä kertaa kiikarissa SYNQ SMX-2. Oisko kellään mitään kokemuksia tai sanottavaa?

SMX-2%20small.JPG
trevize

Posts: 24

#292 • • trevize
Onkos kellään kokemusta seuraavanlaisesta:

http://www.panasonic.com/consumer_electronics/technics_dj/prod_intro_shmz1200.asp

Eli Technicsin SH-MZ1200? Speksien mukaan näyttäisi itselle just passelilta, mutta aina olisi kiva kuulla kokemuksia käytettävyydestä, käyttövarmuudesta, equista ja kaikesta mahdollisesta.

Vai löytyykö keneltäkään tällaista, tai minkäänlaisia käyttökokemuksia? Kiitän jo etukäteen :-)
Fakap

Posts: 49

#293 • • Fakap Full-on hands-up massive banging epic trance -fani

Putte, 14.10.2007 18:22:
Kuukauden ollut nyt Eclerin Nuo 2 -mikseri käytössä kotona ja parissa bileissäkin toi on ehtinyt käymään. Äänenlaatu ihan eri galaksilta verrattuna vanhaan halpismikseriini. Tuntuu varsin jämäkältä laitteelta, hyvä tuntuma liu'uissa ja potikoissa. Equnupit ovat tosiaan todella muhkean kokoiset, toiset tykkää, toiset ei. Itse diggaan. Nupeissa voisi tosin olla nollakohdassa paremmin erottuva pykälä, nyt pari soittajaa on kommentoinut, että on joutunut vähän tihrustamaan, että missä asennossa potikka on. Lisäksi täytyy antaa miinusta siitä, että jotkut potikat on löystyny jonkun verran tässä kuukauden aikana. "Käyttöliittymältään" looginen laite, ei mitään omia erikoisia ratkaisuja cue-osastolla tai muuta vastaavaa. Eli nopeasti omaksuttava mikseri.

Kaikenkaikkiaan olen ollut oikein tyytyväinen.



Mulla on ollut joulusta asti Nuo 3, joka on melkein sama laite kolmannella kanavalla. Ja komppaan täysin sun mielipiteitäs: hyvä tatsi, mukavan isot equt ja se pikku nypykkä nollakohdassa sais olla vähän vastaanpanevampi. Knobit oli aluksi vähän uutuudenjäykät, mutta löystyivät pienellä veivaamisella nykyiseen herkkyyteensä. On tosin mun eka mikseri, joten en pysty aikaisemmasta kokemuksesta sanoa mitään viisasta. Ecleri oli kehuttu merkki ja löysin yhestä nettistoresta hyvän tarjouksen, joten en miettinyt sen pitempään. En muista oliko kakkosessa fader shape-säätimiä, mutta niistä on ollut mulle hyötyä. Tykkään pitää sitä melko reippaasti hardin puolella, jolloin levelit hyökkää nopeammin sisään. Bonuksena tämä hiilenmusta tiski on nätti kuin mikä. Ei tosin sovi yhtään CDJ-200:sten väliin, levarit olisivat paljon esteettisemmät. Tämä onkin vissiin suunniteltu skrätsääjiä ajatellen.
Stilian

Posts: 12

#294 • • Stilian snyggt
Mitä mieltä Pioneerin DJM600:sta? ja Behringerin miksereistä?

--
Stilian => Stil => Style

Syntse

Posts: 1,652

#295 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Stilian, 7.3.2008 15:45:
Mitä mieltä Pioneerin DJM600:sta? ja Behringerin miksereistä?



Ei varmaan kannata lukea tätä threadia. Heti ekalla sivulla puhutaan noista molemmista.
Stilian

Posts: 12

#296 • • Stilian snyggt
Uu nais, pakko katsoa :) danx.

--
Stilian => Stil => Style

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#297 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Uuden mikserin hankinta on edessä hyvin palvelleen Stantonin SK 2F:n kyllästyttyä muksujen rääkkiin.

Hakusessa olisi monipuolinen mikseri, jossa olisi sekä battle että klubi-mikserin ominaisuuksia. 2-3 kanavaa, 3EQ, laadukas crossi raaputtelua silmälläpitäen, crossin curve säätö, monitorin cue säätö, jotain perus efektejä jne. Osien tulisi olla kestäviä, koska muksut saattaa silmän välttäessä olla rääkkäämässä laitteita (on tosin case mikserille ja levareille hankinnassa), mutta muutenkin ennemmin laatua kuin halpista; ei kuitenkaan tarvitse olla kullattua tai timanteilla koristeltua. Soundi hyvää, muttei välttämättä mitään hifistelyä, on kuulo jo sen verran heikentynyt, että en kuitenkaan erota.

Saksanmaalta tilataan ja budjetti antaa myöten tuonne 800 euron hujakoille, mutta ei tietenkään pakolla tarvitse koko summaa mällätä jos vaatimukset täyttävä mikseri löytyy halvemmallakin. Antakaa ehdotuksia, niin saan jotain selkoa monenkirjavaan valikoimaan.

Itse olen katsellut seuraavia:

-Rane TTM 56
-Vestax PMC-08 (vahvin ehdokas, mutta ne efektit puuttuu...)
-Pioneer DJM 400 (efektit löytyy, mutta mutta...)
-Ecler Nuo 5.0 (palaa tuohta vähän liikaa...)

Miten ulkoiset efektilaitteet toimivat? (kanavakohtaisesti?, monitorointi?) Joskus kokeillut jotain vestaxin efektilaitetta ja se tuli masterin ja vahvarin välille, eikä pystynyt käyttämään kanavakohtaisesti saati sitten monitoroimaan... tosin tämä on kai vähän mikseristäkin kiinni, vai? (fx send/receive)

Entä onnistuuko em. miksereiden synkkaaminen Abletonin kanssa?

Kiitos!!
Pompeli

Posts: 8

#298 • • Pompeli

De Souza, 14.6.2008 09:16:
Uuden mikserin hankinta on edessä hyvin palvelleen Stantonin SK 2F:n kyllästyttyä muksujen rääkkiin.

Hakusessa olisi monipuolinen mikseri, jossa olisi sekä battle että klubi-mikserin ominaisuuksia. 2-3 kanavaa, 3EQ, laadukas crossi raaputtelua silmälläpitäen, crossin curve säätö, monitorin cue säätö, jotain perus efektejä jne. Osien tulisi olla kestäviä, koska muksut saattaa silmän välttäessä olla rääkkäämässä laitteita (on tosin case mikserille ja levareille hankinnassa), mutta muutenkin ennemmin laatua kuin halpista; ei kuitenkaan tarvitse olla kullattua tai timanteilla koristeltua. Soundi hyvää, muttei välttämättä mitään hifistelyä, on kuulo jo sen verran heikentynyt, että en kuitenkaan erota.

Saksanmaalta tilataan ja budjetti antaa myöten tuonne 800 euron hujakoille, mutta ei tietenkään pakolla tarvitse koko summaa mällätä jos vaatimukset täyttävä mikseri löytyy halvemmallakin. Antakaa ehdotuksia, niin saan jotain selkoa monenkirjavaan valikoimaan.

Itse olen katsellut seuraavia:

-Rane TTM 56
-Vestax PMC-08

Olen vähän hukassa, mikä on efektien laita näissä kahdessa?? Kokemuksia??

Kiitos!!



Noissa kummasakaan sekä Vestaxissa ja Rane the kikkopäässä ei ole effektejä, mutta niihin saa sitten erikseen sen effektorin kiinni.

Itsellä oli toi Rane 56 hetken aikaa, kunnes kyllästyin odottelee, että se saataisi korjattua (Phono-puoli humisi ja sirisi ärsyttävästi). Sinäänsä ihan toimiva tiski, mutta sen kokeilun jälkeen ottaisin varmasti Vestaxin ennemmin.
Jäi paha maku suuhun Ranelta.
Rakenne ei ollu (omasta mielestä) yhtä hyvää kuin edellisessä mikserissäni (Vestax PMC-05pro3), joka hoiti oman hommansa hienosti kotiin.
Lopputulos oli se, että tuli vaihdettua Rane A&H Xone 32:een, johon olen ollut paljon tyytyväisempi kuin Raneen, vaikka tosin piti hyvästellä raaputtelu... ainakin joksikin aikaan.

Nii, jos sitä mikserii ei niin kaipais raaputteluun toi Xone 32 on aika hyvä, tosin vähän vanhempi, mutta toimiva ja hintakin on n. 650 euron luokkaa saksassa.

Mutta kun vähän tsiikailee kaupan tarjontaa kyllä niitä tiskejä löytyy.

Esim.
Ecler Nuo 3.0 (3-kanavaa)
Vestax PMC-260 (4-kanavaa)
Mackie d.2 pro (2-kanavaa)

Noiden hinnat on siinä 550 - 670 euroa
Sam One

Posts: 275

#299 • • Sam One - FiNRG Hybridize, Kreatrix -
Itellä ollu DJM-300 ja DJM-600 ja ihan tyytyväinen olen ollut molempiin *joo* Suosittelen!
AuralCandy.Net

Posts: 289

#300 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast

Sam One, 11.7.2008 17:28:
Itellä ollu DJM-300 ja DJM-600 ja ihan tyytyväinen olen ollut molempiin *joo* Suosittelen!



Mä en lämmennyt kummallekaan laitteelle. DJM-300 on muuten OK, mutta ajan kuluessa liitäntöjen puute (esim. XLR) ja crossin ja liukujen kurvisäädön puute käy tökkimään. DJM-500/600:n master volumen säätö liulla taas on typerin juttu ikinä.

Itse on aikeissa hankkia pikapuolin Ecler Nuo2.0:n...rohkaisevaa lukea positiivisia lausuntoja edeltävästä mallista.