greenie:
Kysymys naisille;
Tunnetko olevasi yksilö yhteisössä vai yhteisö yksilössä? Oletko Mari vai oletko nainen?
Itse en ainakaan ajattele itseäni osana pihviä syövänä, kaljaa kittaavana ja persettä raapivana mieskulttuurin edustajana. Tästä syystä mua onkin alkanut mietityttämään, että kai on myös naisia, jotka ovat vain yksilöitä - eivät osa (Suomen) Cosmopolitan -sukupolvea tai sen vastavoimana syntynyttä tiedostavaa -massaa.
Kuinka vaikeaa on mahdollisesti olla yksilö?
Esimerkiksi eräs tuttu tyttö on kovasti sitä mieltä, että mainokset pyrkivät sullomaan kaikkia samaan muottiin ja joka on erittäin raskasta. Ilmeisesti jopa niin raskasta, että muotti menee rikki, synnyttäen kaikkea normaalia pelkäävän ja syvästi halveksuvan ihmisen. Itse olen joko liian typerä omaksuakseni mainosten välittämiä arvoja tai sitten vain mulla on luontainen kyky ajatella itseäni yksilönä.
Tuntuuko sinusta epämukavalta, kun luet Kysymyksiä naisille?
Olen ilman muuta yksilö yhteisössä,
Just tässä aamulla mietin, että mun vanhemmilla on menny pahasti joku vikaan mun kasvatuksessa, kun ne ei oo saanu musta tehtyä sellaista nättiä, kilttiä, meikkejä ja vaatteita palvovaa normaalia tyttöä
Olen cosmopolitanin tilaaja, mutta harvemmin sitä edes luen, joko sen lukeminen alkaa ketuttaa tai sitten vaan nauran kippurassa niille tyhmille jutuille, Mainoksiin mua ei alisteta, ainakaan kaikkiin, ite oman tyylini päätän, ja harvemmin mulla on vaatekomerossa just sen hetken muotivaatteita, useimmin käy niin, että joku tietty tyyli on out, niin siinä vaiheessa sen löydän.
Yksilö on aika vaikea olla, tuntuu, että sekä kundit, että muijat oudoksuu, kun alan puhumaan moottoreista ja levikessarjoista... eli asioista, jotka MUA kiinnostaa...
Kysymyksiä naisille lukeminen ei tee mitenkään oloani vaivautuneeksi... osa kysymyksistä naurattaa, ja osa laittaa oikeasti mietityttämään....
Ja pyydän kaikilta anteeksi nämä karrikoinnit, joita tekstissäni saattoi esiintyä