Reseptejä ja ruokalinkkejä

415 posts, 21 pages, 283,747 views

nomic

Posts: 4,120

#341 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Kimpsun turbo!

-Hanki jostain kattila
-visko sinne vettä
-anna kiehuu
-heitä sinne makaronit, spagetit tai mitä keksitkään
-rutkuta sinne öljyy, jotain mausteita ja sekoita.
-Jemmaa mukaan lihaliemikuutioita muutama kappale
-lisää mausteita, kun tuli äsken laitettua liian aikaisin
-kun safka on al dente, niin heitä vedet helvettiin tai viemäristä alas (käytä apuna vaikkapa lautasta, jotta safka ei mene mukana!)
-Visko ne jutut lautaselle
-heitä sekaan fetaa ja jotain valkosipulikastiketta (semmoista salaattijuttua)
-sekoita haarukalla
-syö.
Takyon

Posts: 2,945

#342 • • Takyon Möwkö
Tahtoo tehdä kana-currykastikkeen, mut ei osaa eikä netistä löydy helppoa ohjetta (niin varmaan *nauru*)

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

HaTeFiNgEr

Posts: 124

#343 • • Edited HaTeFiNgEr Boston Hc
Munakas 1
-2x kanamuna
-Puolikas tomaatti
-Pinaattia
-Katkarapuja
-Meetvurstia
-Raejuustoa
-Juustoa

Munakas 2
-2x kanamuna
-Lenkkimakkaraa
-Kurkkusalaattia
-Juustoa

Ruokamusiikiksi
-FRANKIE KNUCKLES - THE WHISTLE SONG
Tapi

Posts: 1,437

#345 • • Tapi Dreamstate

Takyon, 16.11.2008 23:17:
Tahtoo tehdä kana-currykastikkeen, mut ei osaa eikä netistä löydy helppoa ohjetta (niin varmaan *nauru*)


Mars etnisiä pöperöitä myyvään kauppaan, saat sieltä kaikki ohjeessa mainitut mausteet, joita tarttet intialaisten aromien syntyyn. Tässä on aineksia aika paljon, ei haittaa jos jotku mausteista jäävät pois.

Neljä broilerin rintafilettä
4 salottisipulia
4 valkosipulinkynttä
1 porkkana
2 paprikaa
1 tuore chili
peukalon kokoinen pala tuoretta inkivääriä
1rkl korianterinsiemeniä
2tl jeeransiemeniä
2tl mustia sinapinsiemeniä
2tl sarviapilansiemeniä
1rkl kurkumaa
6 tuoretta kardemummaa
1 kanelitanko
8 neilikkaa
tölkki tomaattimurskaa
2 kourallista tuoretta korianteria
1 sitruuna
sokeria
öljyä
500g jogurttia
Suolaa
Mustapippuria


1. Kaada jogurtti valumaan siivilään, jonka olet vuorannut talouspaperilla ja laita jääkaappiin odottamaan. Hienonna korianterin-, jeeran- ja sarviapilansiemenet morttelissa jauheeksi.

2. Paloittele kana 2x2cm kuutioiksi, mausta pippurilla ja suolalla.

3. Freesaa paprikakuutiot öljyssä kovalla lämmöllä ja ota pois. Ruskista pannulla broilerinpalat ja heitä mukaan hienonnettu chili, valkosipulit ja raastettu inkivääri, joita pyörittelet hetken kovalla lämmöllä. Lisää hienonnetut siemenet ja loput mausteet - pyörittele n. 5min.

4. Lisää mukaan kuutioidut porkkanat ja sipulit ja freesaa muutama minuutti. Kaada sen jälkeen mukaan tomaattimurska ja n. 3dl vettä tai kasvislientä. Anna hautua kannen alla hiljaisella tulella vajaa tunti. Lisää tarvittaessa suolaa.

5. Lisää keitokseen paprikat ja hienonnettu korianteri juuri ennen tarjoilua. Tarjoile jogurtin ja riisin tai naan-leivän kanssa.
nuance

Posts: 1,963

#346 • • Edited nuance cov ops, combat, sunrise
Hard day's night pasta con pollo e peperone

Nopea, helppo, edullinen ja maukas ateria about kahdelle.

Matskut:
    [li]n. 300g kanan fileesuikaleita, hunajamarinoidut toimii tässä aika hyvin[/li]
    [li]1 punainen paprika[/li]
    [li]1 sitruuna[/li]
    [li]2dl ruokakermaa[/li]
    [li]1 punasipuli[/li]
    [li]pari valkosipulinkynttä[/li]
    [li]chilijauhetta[/li]
    [li]n. 300g laadukasta pastaa, fusilli ja spaghetti toimii ihan hyvin. De Cecco ja Divella on mun lempparimerkit.[/li]

Preppixet:
Poista paprikan sisuskalut ja suikaloi pituussuunnassa ohuiksi suikaleiksi, jotka sitten pistät vielä poikki puolivälistä. Leikkaa punasipuli pituussuunnassa kahtia ja puolirenkaiksi. Hienonna valkosipulit. Tässä kohtaa pastavesi kiehumaan.

Toimenpiteet:
Oliiviöljyä pannuun ja paista kanasuikaleet. Perään punasipuli, valkosipulit ja paprikahakkelus. Mausta chilijauheella; tarkoitus ei ole kuitenkaan tehdä tulista. Pyörittele minsa-pari suht reippaalla lämmöllä. Purista sitruunan mehu pannulle. Sekoittele sekka, jonka jälkeen turauta kermat pannulle. Suolaa. Anna puksutella pienellä lämmöllä kunnes pasta on al dente. Enjoy.

edit: unohtui juttu.
nuance

Posts: 1,963

#347 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Takyon, 16.11.2008 23:17:
Tahtoo tehdä kana-currykastikkeen, mut ei osaa eikä netistä löydy helppoa ohjetta (niin varmaan *nauru*)



Laiskan miehen no excuses thaipunacurrykana

Abyyt kahdelle. Nopeeta helppoa halpaa hyvää nam mucha party sexy bueno.

Matskut:
    [li]300g kanansuikaleita[/li]
    [li]1/2prk punaista thaicurrytahnaa, saa nykyään ihan mistä vaan kaupasta. Semmonen ihan pieni purkki, maksaa joku puoltoist euroo. kovat jätkät ja tapi tekee tän tietty ite.[/li]
    [li]1tlk bambunversoja, ihan standardikamaa nykyään about joka marketissa.[/li]
    [li]pari valkosipulinkynttä[/li]
    [li]1tlk kookosmaitoa[/li]
    [li]thai-kalakastiketta. aika standardia kamaa myöskin.[/li]
    [li]tuoretta chiliä, mielellään rawit-lajiketta, maun mukaan. itselläni menee semmonen puolikas[/li]
    [li]jasmiiniriisiä. ei uncle ben'siä. se on jotenkin tosi substandardia kamaa.[/li]

Toimenpiteet:
Riisivesi kiehumaan. Valkosipuli ja chili hienox. Paista kanat. Perään valkosipulit, chilit ja bambunversot. Nopee pyöräytys ja sit plöräytä sekaan kalakastiketta, sellanen ruokalusikallinen-pari ehkä. Tässä kohtaa käy nopeesti runkkaamassa, koska kämppäsi täytti just ilmiselvä pillunhaju. Sit currytahna pannulle. Sekoita. Kookosmaito. Anna pöhistä pienellä lämmöllä kunnes riisit on done. Saatat joutua välillä lisäämään vähän vettä jos meinaa kuivua kasaan.

Tarjoa Singhan ja sukupuoli-identiteettikriisisen prostituoidun kanssa.
Takyon

Posts: 2,945

#348 • • Takyon Möwkö

Tapi, 17.11.2008 00:28:
---
Takyon, 16.11.2008 23:17:
Tahtoo tehdä kana-currykastikkeen, mut ei osaa eikä netistä löydy helppoa ohjetta (niin varmaan *nauru*)

---

Mars etnisiä pöperöitä myyvään kauppaan, saat sieltä kaikki ohjeessa mainitut mausteet, joita tarttet intialaisten aromien syntyyn. Tässä on aineksia aika paljon, ei haittaa jos jotku mausteista jäävät pois.

Neljä broilerin rintafilettä
4 salottisipulia
4 valkosipulinkynttä
1 porkkana
2 paprikaa
1 tuore chili
peukalon kokoinen pala tuoretta inkivääriä
1rkl korianterinsiemeniä
2tl jeeransiemeniä
2tl mustia sinapinsiemeniä
2tl sarviapilansiemeniä
1rkl kurkumaa
6 tuoretta kardemummaa
1 kanelitanko
8 neilikkaa
tölkki tomaattimurskaa
2 kourallista tuoretta korianteria
1 sitruuna
sokeria
öljyä
500g jogurttia
Suolaa
Mustapippuria


1. Kaada jogurtti valumaan siivilään, jonka olet vuorannut talouspaperilla ja laita jääkaappiin odottamaan. Hienonna korianterin-, jeeran- ja sarviapilansiemenet morttelissa jauheeksi.

2. Paloittele kana 2x2cm kuutioiksi, mausta pippurilla ja suolalla.

3. Freesaa paprikakuutiot öljyssä kovalla lämmöllä ja ota pois. Ruskista pannulla broilerinpalat ja heitä mukaan hienonnettu chili, valkosipulit ja raastettu inkivääri, joita pyörittelet hetken kovalla lämmöllä. Lisää hienonnetut siemenet ja loput mausteet - pyörittele n. 5min.

4. Lisää mukaan kuutioidut porkkanat ja sipulit ja freesaa muutama minuutti. Kaada sen jälkeen mukaan tomaattimurska ja n. 3dl vettä tai kasvislientä. Anna hautua kannen alla hiljaisella tulella vajaa tunti. Lisää tarvittaessa suolaa.

5. Lisää keitokseen paprikat ja hienonnettu korianteri juuri ennen tarjoilua. Tarjoile jogurtin ja riisin tai naan-leivän kanssa.



Enks mä maininnu jotain helposta ohjeesta? *nauru* Itse asiassa mulle vasta eilen selvis että curry ei olekaan itsessään mauste vaan mausteseos, joten mä olen kokoajan etsinyt ohjetta jossa tehdään yksinkertainen pohja kastikkeelle ja lisätään curry + muita mausteita :D

Toi Timpan ohje on jo melko lähellä, mut joudun jättämään kalakastikkeen pois. Jotain tilalle?

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Tapi

Posts: 1,437

#349 • • Tapi Dreamstate

nuance, 17.11.2008 01:44:
kovat jätkät ja tapi tekee tän tietty ite.


Väitätsä et mä en muka kuulu noihin koviin jätkiin? *hmph*

Laitan tähän vielä kovien jätkien punaisen currytahnan ohjeen, tää on thaimaalainen versio:

3 peukalon kokoista palaa tuoretta inkivääriä
5 valkosipulinkynttä
3 isoa tuoretta punaista chiliä
2 peukalon kokoista palaa galangal-juurta
5 sitruunaruohoa
6 korianterinjuurta
8 limenlehteä
Rypsiöljyä

Kuori inkivääri ja galangal, poista sitruunaruohosta pari ulointa kerrosta. Paloittele kaikki ainekset ja anna pyöriä tehosekoittimessa n. 5min. Lisää mukaan loraus öljyä ja pyöritä vielä toiset 5min. Tahnan kuuluu olla pehmeää ja hienojakoista, sattumia saa olla.

Takyon, 17.11.2008 08:35:
Enks mä maininnu jotain helposta ohjeesta?


Aineksia tossa on toki paljon, mutta ohje itsessään on helppo. Mikäli tekstin määrä hirvittää, niin tässä sama lyhyesti: ruskista broileri, heitä sekaan mausteet, kasvikset ja tomaatti, anna hautua tunti. *vink*
Takyon

Posts: 2,945

#350 • • Edited Takyon Möwkö

Tapi, 17.11.2008 12:11:
---
Takyon, 17.11.2008 08:35:
Enks mä maininnu jotain helposta ohjeesta?
---

Aineksia tossa on toki paljon, mutta ohje itsessään on helppo. Mikäli tekstin määrä hirvittää, niin tässä sama lyhyesti: ruskista broileri, heitä sekaan mausteet, kasvikset ja tomaatti, anna hautua tunti. *vink*



No siis joo varmaan kun alkais vaan tekemään niin ei se mikään vaikea olis tehdä, enemmänkin hain takaa sitä että mä en jaksa pilkkoa ja hienontaa noita kaikkia vaan mä haluun kaataa ne suoraan maustepurkista. Olen siis hyvin, Hyvin laiska ruuanlaittaja *nauru*

edit. Mieluiten siis yhdestä maustepurkista ;D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

nuance

Posts: 1,963

#351 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Takyon, 17.11.2008 08:35:
Toi Timpan ohje on jo melko lähellä, mut joudun jättämään kalakastikkeen pois. Jotain tilalle?



No, sanotaan että kalakastike on thaikkujen soija, et soija toiminee kans ihan ok. Jos oot fisuille allerginen ni suosittelen tsekkaa ettei siinä currytahnassa oo kalasoosia. Harvemmin kai on, mutta thaikut tykkää läträä sillä aika ahkerasti.
nuance

Posts: 1,963

#352 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Tapi, 17.11.2008 12:11:
Väitätsä et mä en muka kuulu noihin koviin jätkiin? *hmph*



No mutku sä oot niin söpö. Limenlehtien pitäis sit kai olla kaffir-limetin lehtiä, eiks je?
Lyylikki

Posts: 2,975

#353 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Maut mullin mallin siitä mitä kaapista löytyy

- perunaa (jauhoinen lajike) syöjien mukaan
- pala palsternakkaa
- pala purjoa (tai mitä tahansa sipulikasvia)
- purkki jotain kerman kaltaista
- korianteria (paska-Alepassa ei ollu tuoretta eli tällä kertaa purkista)
- inkivääriä (sekin meni purkista, kun tuoksuin niin sopivalta)
- perussetti mausteita (suola, pippuri, valkosipuli...)
- lohta (itse ostin kaupasta hunaja-kerma marinoituja suikaleita. Graavin kalan loppu käy. Eilisen päivän uunikala varmaan käy.)
- limetin mehua


1. Perunat pilkoin tikuiksi ja heitin pannuun öljytilkkaseen paistumaan.
2. Leikkasin purjon renkaiksi ja perunan kanssa pannuun köllöttelemään. Sitten tikutin palsternakan ja viskasin senkin pannulle.
3. Kääntelin ja vääntelin aineksia ja lisäilin vuorotellen eri mausteita ja maistelin (aika paljon heitin korianteria ja inkiväärinkään määrässä en säästellyt, mut maistelin aina väleissä). Lisäsin purkin kermamaista ainesta ja löin kannen päälle.
4. Aloin lämmittämään toista pannua ja paistoin kuumalla kalasuikaleet.
5. Kun perunat oli kunnolla pehmenneitä (jopa vähän hajoinneita, jauhoisia kun olivat) lisäsin joukkoon paistetut kalat ja puristin puolen limetin mehun joukkoon.

Huh heijaa, kun tuli hyvää. Jotenkin mukavan pehmoista, mutta kuitenkin makoisaa. Ainoa aineet, mitä kaupasta kävin hakemassa olivat siis kala ja limetti (korianteria olisin ostanut, jos olisi ollut). Välillä meinasi usko loppua perunoitten möyssääntymiseen, mutta kyllä rakenne alkoi jo kivasti menemään rikki. Aikaa tähän meni about 30 min ja tuli samalla hoidettua useampi hyvä tehtävä eli kalaa, perunaa ja kaapin tyhjennys.
Syce

Posts: 1,649

#354 • • Syce

nuance, 17.11.2008 01:44:

Tässä kohtaa käy nopeesti runkkaamassa, koska kämppäsi täytti just ilmiselvä pillunhaju.
Tarjoa Singhan ja sukupuoli-identiteettikriisisen prostituoidun kanssa.



Et oo Timppa suunnitellu omaa kokkiohjelmaa maikkarille? =D
Sallakat

Posts: 2,220

#355 • • Sallakat jungle, baby !
eihän tää ees oo oikein ohje, mutta virkistänpä mieliin miten maukasta saa perunasta (helpolla):

-raakaa perunaa lohkoiksi leikattuna
-olive oil
-suolaa + pippuria
-timjami
-oregano
-vaik meirami tai mitä tahansa yrttej kuivattuna
-valkosipulia missä tahansa haluamassa muodossa

potaattilohkot isoon kulhoon, sekaan lorautat sopivan määrän öljyä: sillee ett kaikki pottulohkot on öljytty. sekaan esim puristettu kynsi tai pari valkosipulia ja ne yrtit. suolaa ja pippuria sopivasti. kun oot saanu (huom käsin!) sekoitettua mausteet ja öljyt pottuihin niin levitä pellille ja paista uunissa tunnin. vaik 180 asteessa.
maalaispottuj, nam.

tein vietnamilaistyylistä kanasalaattiakin, kerran.

-porkkanat, kaalit ja juurisellerit a la julien.
-riisinuudeleita (ei niitä ohkasimpia vaan niinku tagliatellen oloisia muodoltaan)
-kanapihvitkin paistelin pannulla ja revin ohuiksi suikaleiksi vihannesten sekaan

kastike sekaan seuraavasti (sekoita siis eri kupissa ensin):
-3 rkl sokeria
-2 rklvettä
-1rkl Nuoc cham kastiketta (eipä ollu niin piti tehdä ite, ohje alempana minkä löysin netistä)
-1valkosipulii murskattuna tai raastettuna
-2 rkl riisiviinietikkaa
-1 chilii tai chilijauhetta

Nuoc cham (sopii muuten kastikkeeksi itessäänkin tälläsille aasialaisruoille):
tää on siis netistä suoraa otettu
* 2 cloves garlic, minced
* 1 teaspoon crushed red pepper flakes (laitoin kyl chilijauhetta ku ei ollu fleiksei)
* 3 tablespoons white sugar
* 2 tablespoons lime juice
* 4 tablespoons fish sauce
* 1 cup water

oli aika pirun hyvää ku syötii loppuja vielä seuraavana päivänäkin. ja MÄ en ikinä syö salaattia toisena päivänä, ellei oo joku pastahässäkkäsalaatti ku ne vetistyessää on kauheit.
nuance

Posts: 1,963

#356 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Syce, 15.1.2009 18:15:
Et oo Timppa suunnitellu omaa kokkiohjelmaa maikkarille? =D



En kyl, sellaseen pitäis kai osata kokkaa :P
peikkolapsi

Posts: 1,180

#357 • • peikkolapsi miisa the maskotti

Takyon, 17.11.2008 12:22:
---
Tapi, 17.11.2008 12:11:
---
Takyon, 17.11.2008 08:35:

No siis joo varmaan kun alkais vaan tekemään niin ei se mikään vaikea olis tehdä, enemmänkin hain takaa sitä että mä en jaksa pilkkoa ja hienontaa noita kaikkia vaan mä haluun kaataa ne suoraan maustepurkista. Olen siis hyvin, Hyvin laiska ruuanlaittaja *nauru*

edit. Mieluiten siis yhdestä maustepurkista ;D



no jo nyt on markkinat.
maailman helpoin ja mainion makuinen kanasoossi:
-vähintään 300g kananpojan fileesuikaleita hunajamarinadissa
-ruokakermaa 2-3 dl
-curryä siitä yhdestä purkista ihan reippaasti, pari ruokalusikallista alkuun ja sit lisää ja siltä tuntuu >> huom jos hulahtaa liikaa ni ripaus sokerii pelastaa *nauru*
-suolaa maun mukaan, ehkis vähä pippurisekotusta ja paprikamaustetta (chiliä skidisti jos tykkää tulisesta)
(jos alkaa oikeen kikkailemaan niin sekaan voi vippaa ananasta/ja tai paprikaa pilkottuna)

duunit: paista kana tilkassa öljyy. vippaa sekaan kerma. mausta.
riisin kanssa jees.

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

Hitchhiker

Posts: 1,754

#358 • • Hitchhiker

peikkolapsi, 28.1.2009 22:44:
---
Takyon, 17.11.2008 12:22:
---
Tapi, 17.11.2008 12:11:
---
Takyon, 17.11.2008 08:35:

No siis joo varmaan kun alkais vaan tekemään niin ei se mikään vaikea olis tehdä, enemmänkin hain takaa sitä että mä en jaksa pilkkoa ja hienontaa noita kaikkia vaan mä haluun kaataa ne suoraan maustepurkista. Olen siis hyvin, Hyvin laiska ruuanlaittaja *nauru*

edit. Mieluiten siis yhdestä maustepurkista ;D

---


no jo nyt on markkinat.
maailman helpoin ja mainion makuinen kanasoossi:
-vähintään 300g kananpojan fileesuikaleita hunajamarinadissa
-ruokakermaa 2-3 dl
-curryä siitä yhdestä purkista ihan reippaasti, pari ruokalusikallista alkuun ja sit lisää ja siltä tuntuu >> huom jos hulahtaa liikaa ni ripaus sokerii pelastaa *nauru*
-suolaa maun mukaan, ehkis vähä pippurisekotusta ja paprikamaustetta (chiliä skidisti jos tykkää tulisesta)
(jos alkaa oikeen kikkailemaan niin sekaan voi vippaa ananasta/ja tai paprikaa pilkottuna)

duunit: paista kana tilkassa öljyy. vippaa sekaan kerma. mausta.
riisin kanssa jees.


Ja ihan pieni vinkki, curry kannattaa freesata nopeasti ennen lihan lisäämistä maun pehmentämiseksi (eli hieman antaa sen kiertää vaikka sipulien seassa, eli pari kierrosta kauhan/ lastan/ yms. sekoittimen kanssa ja liha joukkoon) *vink*.
Takyon

Posts: 2,945

#359 • • Takyon Möwkö

peikkolapsi, 28.1.2009 22:44:
---
Takyon, 17.11.2008 08:35:

No siis joo varmaan kun alkais vaan tekemään niin ei se mikään vaikea olis tehdä, enemmänkin hain takaa sitä että mä en jaksa pilkkoa ja hienontaa noita kaikkia vaan mä haluun kaataa ne suoraan maustepurkista. Olen siis hyvin, Hyvin laiska ruuanlaittaja *nauru*

edit. Mieluiten siis yhdestä maustepurkista ;D

---


no jo nyt on markkinat.
maailman helpoin ja mainion makuinen kanasoossi:
-vähintään 300g kananpojan fileesuikaleita hunajamarinadissa
-ruokakermaa 2-3 dl
-curryä siitä yhdestä purkista ihan reippaasti, pari ruokalusikallista alkuun ja sit lisää ja siltä tuntuu >> huom jos hulahtaa liikaa ni ripaus sokerii pelastaa *nauru*
-suolaa maun mukaan, ehkis vähä pippurisekotusta ja paprikamaustetta (chiliä skidisti jos tykkää tulisesta)
(jos alkaa oikeen kikkailemaan niin sekaan voi vippaa ananasta/ja tai paprikaa pilkottuna)

duunit: paista kana tilkassa öljyy. vippaa sekaan kerma. mausta.
riisin kanssa jees.



Vihdoinki joku tajus mitä mä hain takaa, kiitos *nauru*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

peikkolapsi

Posts: 1,180

#360 • • peikkolapsi miisa the maskotti

Takyon, 29.1.2009 17:10:
---
peikkolapsi, 28.1.2009 22:44:
---
Takyon, 17.11.2008 08:35:

Vihdoinki joku tajus mitä mä hain takaa, kiitos *nauru*



hahah ole hyvä *tirsk*
on kyllä noin miljoona kertaa tehty ohje ja helppo muokata jos löytyy aikaa/aineita/mielenkiintoa.
yksinkertainen on kaunista *pepsodent*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla