Reseptejä ja ruokalinkkejä

415 posts, 21 pages, 283,753 views

Sankari

Posts: 617

#241 • • Sankari

Sallakat, 11.4.2007 14:20:
---
Sankari, 11.4.2007 14:01:
---
Sallakat, 11.4.2007 13:45:
Ja tietty iltapalaksi ehrman rahkaa, jonka sekaan maustamattomia pähkinöitä vajaa kourallinen, ananaspaloja ja hiukan lientä purkista. Toimii persikoiden kanssakin.

---
Toi on kyllä ihan parhautta *slurps* Ite heitän just ananaspaloja ja lientä sit vähän kaurahiutaleita ja välillä vanilijakastiketta *kuolaa*

---


mä heitän joskus vehnäleseitä (hurjasti kuitua). tota vaniljakastiketta en ookaan kokeillu. olen olettanut vaan että siinä on huonot ravintoarvot??

Todennäkösesti on mutta on se hyvää *tirsk* Kerran viikossa tai parissa hemmottelee itteään niin ei oo paha *vink*
vinsku

Posts: 749

#242 • • vinsku huba huba
http://sekasoppa.vuodatus.net/ *slurps* tuolta pääsee vielä linkkien kautta niiiiiiin monille sivuille että!

--
Proge on niille, jotka osaavat iloita elämän pienistä asioista. -Hurjimus

Sssan*

Posts: 651

#243 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa
Oiii..pakko hehkuttaa tänne..Löysin netistä aivan yyyylihyvän suklaaruutu-reseptin..kokeilin sitte väsätä omille synttäreille ja HYVÄÄ tuli..suussa sulavaa *slurps* Kannattaa ehdottomasti kokeilla jos on suklaan ja varsinki makeen ystävä.On muuten ekat suklaaruudut joista ei tuu yhtään kuivia vaan sellasii ihanan muhkeita.. *hymy*

SUKLAARUUDUT

2½ dl vettä
200 g margariinia
4 rkl kaakaojauhetta (tummaa)
1 tl suolaa
5 dl vehnäjauhoja
5 dl sokeria
2 tl vanilliinisokeria
1½ tl soodaa
1 dl bulgarianjogurttia
2 munaa

Kuorrutus:
2 rkl maitoa (tai kahvia)
100 g margariinia
1 rkl kaakaojauhetta
n. ½ pkt tomusokeria
Päälle voi halutessaan ripotella kookoshiutaleita tai nonparelleja

Kiehauta, vesi, margariini, kaakaojauhe ja suola kattilassa.
Jäähdytä seos.
Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää jäähtynyt margariini-seos siihen. Lisää seokseen myös munat ja jogurtti, sekoita puuhaarukalla.
Laita pellille ja paista 200 asteessa n. 20 minuuttia.
Jäähdytä ja tee kuorrutus sekoittamalla margariini, maito ja kaakaojauhe kattilassa, anna kiehahtaa ja lisää joukkoon tomusokeri.

Helppo tehdä!

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

Sssan*

Posts: 651

#244 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa

Timce, 6.4.2007 12:34:
2 x nuudelipakettia
1 x valmis pakaste wokkisetti
1-2 x tonnikalapurkki

Paista wokkisetti, keitä nuudelit, avaa tonnikalapurkki/purkit. Sekoita ainekset keskenään.

10 minuuttia ja syötävää riittää neljälle.

<3



Tästä paljon herkumpi versio tulee ku korvaa tonnikalan hunajamarinoiduilla broilersuikaleilla ja katkaravuilla *kuolaa*

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

Sallakat

Posts: 2,220

#245 • • Sallakat jungle, baby !

Sssan*, 16.4.2007 15:19:
---
Timce, 6.4.2007 12:34:
2 x nuudelipakettia
1 x valmis pakaste wokkisetti
1-2 x tonnikalapurkki

Paista wokkisetti, keitä nuudelit, avaa tonnikalapurkki/purkit. Sekoita ainekset keskenään.

10 minuuttia ja syötävää riittää neljälle.

<3

---


Tästä paljon herkumpi versio tulee ku korvaa tonnikalan hunajamarinoiduilla broilersuikaleilla ja katkaravuilla *kuolaa*



ja perusnuudelit tuorepastalla.
villelope

Posts: 2,846

#246 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Sallakat, 16.4.2007 16:10:
---
Sssan*, 16.4.2007 15:19:
---
Timce, 6.4.2007 12:34:
2 x nuudelipakettia
1 x valmis pakaste wokkisetti
1-2 x tonnikalapurkki

Paista wokkisetti, keitä nuudelit, avaa tonnikalapurkki/purkit. Sekoita ainekset keskenään.

10 minuuttia ja syötävää riittää neljälle.

<3

---


Tästä paljon herkumpi versio tulee ku korvaa tonnikalan hunajamarinoiduilla broilersuikaleilla ja katkaravuilla *kuolaa*

---


ja perusnuudelit tuorepastalla.


Eli tonnikalanuudeleista tulee kanapasta käden käänteessä.

Maagista.

*nauru*
Sallakat

Posts: 2,220

#247 • • Sallakat jungle, baby !
mitä hyvää ja hieman erilaista voisi tehdä porsaan sisäfileestä?
ollaan kokeiltu erästä thaimaalaista keittoa, grillattuna, kermakastikkeessa.. ne perusjutut.
Joku uusi lähestymistapa kiinnostaisi.
Anyone?
martina

Posts: 1,875

#248 • • Edited martina FINRG-martat, superhifistelijä

Sallakat, 20.4.2007 10:39:
mitä hyvää ja hieman erilaista voisi tehdä porsaan sisäfileestä?
ollaan kokeiltu erästä thaimaalaista keittoa, grillattuna, kermakastikkeessa.. ne perusjutut.
Joku uusi lähestymistapa kiinnostaisi.
Anyone?



no meiksin yks suosikki on, kun tekee viillon lihaan ja lihan sisälle esimerkiksi tuorejuustoa, jonka seassa on aurinkokuivattua tomaattia hakattuna ja mustapippuria. liha kääritään folioon ja uuniin. *slurps* simppeliä ja helkkarin hyvää.

edit: niin ja liha kannattaa "sulkea" narulla tai cocktail-tikuilla, niin täyte pysyy mehevänä lihan sisällä eikä sula pois.
Sallakat

Posts: 2,220

#249 • • Sallakat jungle, baby !

martina, 20.4.2007 10:55:
---
no meiksin yks suosikki on, kun tekee viillon lihaan ja lihan sisälle esimerkiksi tuorejuustoa, jonka seassa on aurinkokuivattua tomaattia hakattuna ja mustapippuria. liha kääritään folioon ja uuniin. *slurps* simppeliä ja helkkarin hyvää.

edit: niin ja liha kannattaa "sulkea" narulla tai cocktail-tikuilla, niin täyte pysyy mehevänä lihan sisällä eikä sula pois.



eipä tosiaan ole tullut mieleen täyttää liha. Loisto idis, tiedänkin jo mitä laitan sinne väliin! Kiitos *plur*
Jaques

Posts: 1,390

#250 • • Jaques HUGC / So Nice!

Sallakat, 20.4.2007 10:39:
mitä hyvää ja hieman erilaista voisi tehdä porsaan sisäfileestä?
ollaan kokeiltu erästä thaimaalaista keittoa, grillattuna, kermakastikkeessa.. ne perusjutut.
Joku uusi lähestymistapa kiinnostaisi.
Anyone?



Yks tapa on kääriä se taikinaan.

Paista sipulia ja pekonia. Lisää hakattua/murskattua aurinkkuivattua tomaattia+mustapippuria ja sekoita mössöksi. Kuoruta filee mössöllä. Ota filo-taikina ja kääri filee siihen. Uuniin 200 asteeseen ja jotain 30 minsaa pitäs riittää.

Nam

--
Not everybody understands house music. It&#039;s a spiritual thing , a body thing!

dncr

Posts: 249

#251 • • dncr aika notkee
Mmmm, jääkaapin jämistä tuli hyvä kasvispasta...

Ruispastaa
+
Pirkka tomaatti-basilikapastakastike
Tuoreita herkkusieniä (paistettuna ensin öljyssä, maustettu herbamarella ja grillausmausteella)
Paprikaa
Tomaatti
Paljon sipulia
Valkosipulia
Fetaa
Pakastevihanneksia (sis. porkkanaa, parsakaalia, sokeriherneen palkoja, minimaisseja)
Maustetaa chilipippuriseoksella ja italian yrttiseoksella

*slurps*

--
The love we give away is the only love we keep.

Amuck

Posts: 2,396

#252 • • Edited Amuck dub-i-dub
http://resepti.starttisivu.com/
Siinä o, muuta ette tarvi *nauru*


Tässä oma kontribuutioni, nimeäisin sen Tuulan ituhippisetiksi mutta quinoa ei oo lähiruokaa. :D Tästä tulee ihan pirusti, riittää varmaan neljälle ja maistuu melkein vielä paremmalle vietettyään yön jääkaapissa.



mukillinen quinoaa
1/4 mukillista öljyä
sipuli
pari valkosipulinkynttä
paljon currya (shoppaa jostain karvaranneliikkeestä parempaa kuin meiracurryt)
jeeraa
kanelia
chiliä varovasti

2 perunaa
2 porkkanaa
2 tomaattia
mukillinen herneitä
(mitä vaan kasviksia nyt haluat sekaan heittää - parsakaalia ja maissia voisi kokeilla seuraavaksi.)
kasvisliemikuutio

persiljaa
kananmunia (omatuntomunia tietty)
oliiveja (itse tykkään mustista)

Pilho ja keitä perunat ja porkkanat kasvisliemikuutiolla maustetussa vedessä.

Huuhdo quinoa ja kuullota paistokasarissa öljyn, sipulin, valkosipulin ja mausteiden kanssa. Niin paljon mausteita että tässä kohtaa keittiöön leviää huumaava tuoksu.
Lisää 2 mukillista perunoiden keitinlientä, tai vaan kuumaa vettä jos menee liian hankalaksi.
Lisää suolaa.
Anna kiehua miedolla lämmöllä 15 minuuttia.

Samaan aikaan toisaalla:
keitä ja viipaloi kananmunia
poista tomanteista siemenet, pilko

Sekoita quinoasetti ja kasvit, tarkista suola.
Tarjoile persiljan, kananmunan ja oliivien kanssa.
Nam!



Jos ei ole quinoaa, voi käyttää linssejä (puy-linssit, nam) - niitä ei sitten kuulloteta, vaan lisätään sipuli-mauste-settiin liemen kanssa samaan aikaan ja annetaan kiehua hieman pidempään. Enemmän vettä.

Nuo mausteet on ihan itsekeksittyjä, muutosehdotuksia otetaan vastaan! Seuraavalla kerralla ajattelin kokeilla komboa
kurkuma
kaneli(tanko)
(tähti)anis
kardemumma

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Amuck

Posts: 2,396

#253 • • Amuck dub-i-dub
Koska saadun palautteen mukaan edellinen resepti oli liian pitkä kokkailtavaksi, tai joissain tapauksissa jopa luettavaksi, laitan tähän vähän yksinkertaisemman. ^_^

Nakkirisotto

* riisiä
* suolaa
* nakei paketillinen
* HMP-pakastepussi

Keitä riisi pakkauksen ohjeen mukaan.
Ennen kuin kaikki vesi on mennyt, lisää nakkipalat ja HMP kuumenemaan.

Syö.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

Lyylikki

Posts: 2,975

#254 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Olen jo pitkään himoinnut tekeväni jotakin tuoreesta punajuuresta. En vain ole jotenkin osannut tarttua härkää sarvista, mutta nyt viikonlopuuruokaa miettiessäni tuli punajuuri mieleen. Katsastelin netistä erilaisia reseptejä ja säveltelin sitten itselleni sopivan pastakastikkeen.

Lyppätyyn parempi punainen about neljälle

1 punasipuli
250-300 g jauhelihaa
3-4 punajuurta
1 prk ruokakermaa
½ Aura-juustokuutio
vettä
mustaapippuria

Heitin pannulle ekana pieneksi silputun sipulin, sitten ruskistin jauhelihan ja lykkäsin sille hiukan mustaapippuria.

Punajuuret pilkoin semmoisiksi pitkulaisiksi palasiksi, koska mulla on siihen semmoinen hyvä apuväline. Kukakin voi leikellä oman tahtonsa mukaan kuutioiksi, raastaa tms. Viskasin punajuuret myöskin pannuun. Päälle ruokakermaa ja vettä niin, että näyttää kastikkeen oloiselta.

Sitten vain oman maun mukana murustelin Auraa. Ja hautuu kannen alla kotvasen. Suolat sun muut tietenkin jokainen tarkistaa itse. Mä en käytä.

Kylkeen keitin ihan perus tagliatelle-pastaa. Koko komeuden päälle vielä hieman Aura-muruja. Namskis ja maiskis, hyvää ja huomattavasti helpompaa, kuin olin kuvitellut.

---

Omassa kokkailussani kävi niin, että piheys iski ja ostin 400 g jauhelihaa kun se oli vain 10 senttiä kalliimpi rasia. Pistin myös 5 punajuurta, joten kastiketta on nyt aivan valtavasti. Syön siitä vielä ensi viikollakin, mutta eipähän tarvitse pähkäillä viikonloppuna, että mitä sitä söisi.

Punajuuri värjäsi kädet aika hassun värisiksi, mutta välineistä väri lähti yllättävän hyvin pois. Olin jo valmistautunut ostamaan uutta leikkuulautaa, mutta ei mun tarvitsekaan. Punajuuria jäi vielä toinen mokoma jäljelle, että ehkä niistä kehittelen jonkun padan ensiviikolla.
Lyylikki

Posts: 2,975

#255 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Minä itse olen peräänkuuluttanut vaihtoehtoja tomaattimurska/kerma kastikepohjille ja nyt sitten viisauksissani semmoisen hutaisin. Oli jäänyt kaappiin purkillinen kikherneitä, vedin ne pimerillä mössöksi (hummuksen uusiokäyttöä), sekaan mausteita, sekä sitruunamehua ja valkoista balsemicoa katkaisemaan terää tunkkaisuudelta. Sitten vaan pastan, kasvisten ja katkarapujen kanssa sekaisin.

Hyvvee tuli. Olis varmaan ollu vielä enemmän namnam, jos "lihanretaleena" olis ollu kanaa, esim. niitä rosé-pippuri -marinoituja, mutta ihan sama loppujen viimein. Kandee kokeilla.
Lyylikki

Posts: 2,975

#257 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Sallakat, 15.8.2007 20:48:
---
Lyylikki, 15.8.2007 20:22:
valkoista balsemicoa

---

mitä tuo on?



Tiedät varmaan perus balsamicon? Eli se on siis sen punertavan balsamiviinietikan (en oo varma, että onko sama asia, mutta näin olen ymmärtäntyt) valkoinen vastine. Maku ei ole ihan täysin sama, mutta melko lähellä kuitenkin. "Tavallisella" balsamicolla kun maustaa ruokia, niin niihin jää se punainen väri, mutta tuosta värittömästä/valkoisesta ei jää.
Hitchhiker

Posts: 1,754

#258 • • Hitchhiker
Pirun nopea kauraherkku:
n. 40 g voita
n. 1,5 dl kaurahutaleita
n. 2 tl sokeria /oman maun mukaan

Kaikki kasataa päällekkäin: hiutaleet-->sokeri-->voi, jonka jälkeen laitetaan mikroaaltouuniin ja annetaan olla siellä niin kauan että voi on sulanut. Tämän jälkeen setti poistetaan mikrosta ja sekataan niin kauan että ei ole enää jäjellä "kuivia" hiutaleita, jonka jälkeen se on valmista syötäväksi ja on hyvää + nopeaa *vink*.
Miinapiina

Posts: 3,494

#259 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
-appelsiini marinoituja broilerin fileesuikaleita (käy tietty muutki maut)
-tonnikalaa
-katkarapuja
nuo paistaa mieluusti isolla paistinpannulla, ja sit lisäks tomaattipyrettä ku kanat sun muut alkaa olee valmiita

samaan aikaan on tietty sit makaroonat kiehumas, ja ku ne on valmiita ni heittää paistinpannulle sekaan ja hetken paistelee... ui ui et on namii *kuolaa*

seuraavaks koklaan sinihomejuustokanaa tohon settiin

--
pinkki on pop!!!

DiamonDie

Posts: 676

#260 • • DiamonDie mediahippi

Lyylikki, 15.8.2007 20:22:
Minä itse olen peräänkuuluttanut vaihtoehtoja tomaattimurska/kerma kastikepohjille ja nyt sitten viisauksissani semmoisen hutaisin.



Kikherneestä olen minäkin tehnyt hyviä kastikkeita. Kannattaa kokeilla punajuurihummusta, eli soseuta kikherneiden sekaan punajuurta.

Käytän kastikepohjina myös mm. soseutettua porkkanaa, bataattia ja maa-artisokkaa (lähinnä pastoihin) ja joskus sipulikeittoa. Kuulemma soseutettu kukkakaalikin toimii hyvin, mutta vaatii tietysti paljon mausteita. Samoin pinaatista (tai nokkosesta) voi tehdä kastikkeen pohjan - intialaiset taitavat tämän parhaiten, TJEU esim. saag paneer/palak paneer. Myös esim. tahinia (seesamtahnaa) monet käyttävät, itse olen vasta opettelemassa sen käyttöä.

Vauvanruokamangososeesta saa hyvän mangokastikkeen, ja varmasti monet muutkin hedelmäsoseet sopivat tähän. Karpalomehustakin olen tehnyt hyvää kastiketta ihan kiisselityyliin (kannattanee käyttää sokeritonta tiivistettä, ellei halua kovin makeaa kastiketta). Syön sitä mm. tofuruokien kanssa, joten lihaanille se sopinee kanan ja kalkkunan seuraksi.

Itämaisissa kaupoissa vaihtoehtoja riittää lähes loputtomasti.