Replying to ..entäpä kuoleman jälkeen?:
Epailija, 30.11.2009 16:44:
---
..no such user.., 29.11.2009 00:39:
Ongelmahan tässä on lähinnä Tiedeuskovainen lähtökohta, jonka mukaan joku järjellä käsitettävä asia, niinku 1+1=2 pitää olla mitattavissa, ennen kun sen voi hyväksyä todeks.
Homman nimi on kuitenkin sellanen, et todellisuudessa moista ynnäystä on liki mahdoton tehdä, sillä 2 samankaltasta objektia ei vaan voi löytää, ja tietyt asiat pitää tajuta abstraktilla tasolla, ennen kun ne asiat voidaan tuoda "käytäntöön".
---
Sanoisin, että tässä ei ole kyse tiedemiesten ongelmasta hahmottaa matematiikan ja todellisuuden välistä suhdetta. Jos sinä et kykene ynnäämään 1 omena + 1 omena ja tulla tulokseen 2 omenaa sen takia, että ne eivät ole identtisiä, sanoisin ongelman olevan enemmän sinun pääsi sisällä kuin missään muualla. Olet lisäksi väärässä väittäessäsi ettei kahta samanlaista objektia voida löytää, sillä esimerkiksi kaksi samassa tilassa olevaa alkeishiukkasta ovat identtisiä (identtinen = niitä ei pystytä millään mittauksella erottamaan toisistaan).
Ehm, eli kun meillä ei oo instrumentteja jotka kykenis erottaan liki äärettömän pienen eron noiden hiukkasten välillä, väität et ne on varmasti identtisiä.
:D
..how far out is that!!
Joka kerta kun sanot että mä oon väärässä, lauseen taustalta löytyy aina epämääränen läjä mututietoo.. sori nyt vaan :)
Väität myös mua hihhuliks, mut samalla väität et todellisuus on aina ollut olemassa, olematta kuitenkaan ajaton... totaöööööhhh :)
Ihan oikeesti, ei tätä keskustelua kannata ees koettaa jatkaa.
Jos teidän parhaat argumentit on et mun käsitys vapaasta vaikuttamisesta jalkapalloon on paskaa, kun en haluu uskoo teidän visioon et muurahainen joka kuolee sen tielle on yhtä vahva vaikuttaja kun mies joka palloon potkasee - ja sen takia "ootte puhkonu tän teorian täyteen reikiä" (jos joku ei pidä vettä btw. tarviiko sitä ees puhkoo - kielikuvakin ontuu), niin en oikeen ymmärrä kuin voin teille aukottoman teorian sitten tarjota jos moinen yksinkertaisuus edes ei putoo.
:)
1+1=2 ... tästä näemma ainakin oltiin loppujenlopuks samaa mieltä. Hienoa edistystä sekin.