päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,864,183 views

Jutu

Posts: 3,054

#1861 • • Jutu Blondi

sapeli, 31.7.2005 19:41:
Imo aseille ei ole sijaa Suomen kaduilla, olivatpa käyttäjät kuinka vaarattoman näköisiä tahansa. Ovathan sarjamurhaajatkin aivan tavallisten ihmisten näköisiä ja jopa keskivertoa vaarattomamman oloisia.


Mä taidan sitten elää jossain pilvilinnoissa, koska mulla ei todellakaan heti tule mieleen, että toi on salee joku sarjamurhaaja/joku muu vimppipää joka nyt ampuu mut. Varsinkaan jos en varmasti tiedä onko se ase oikea vai ei. Tosin, pakko myöntää sun olevan oikeassa, että aseilla ei ole sijaa Suomen kaduilla ja kyllähän ne on aika hyvin pysynyt poissa vaikka poikkeuksiakin on. Mutta tämä on vain mun näkemys asiasta.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Umbala

Posts: 769

#1862 • • Edited Umbala d a n c e m a c h i n e s
Lauantai. Venasin steissin metriksellä metroo. Siinä sit paukkaa siihen viereen semmonen 40-50 v äijä ja alkaa kyseleen: -Mitä sul on repus? Mä voin kyl näyttää poliisin paperit yms, mitä sul on siel. No siinä "vähän" hämmentyneenä saan sanottuu et -vaatteit. Kaveri heittää ok. ja lähtee menee. No rupeen kelailee et WTF? niin eiköhän tässä mee joku minuutti nii ukko paukkaa takas. Siinä se sit jotain kertoo et, -sori kun tulin tolleen agressiivisesti kyseleen, mut pitää kato pitä huolta turvallisuudest? yms. Eipä käy meikäläisellä jokapäivä tällästä. Ois vaan pitäny pyytään sitä näyttää ne pahvit. Tietäs oliks se sekopää poliisi vai tavallinen sekopää. No eipä se lauantai siihen loppunu. Menin sit illemmal käymää tuol Sörnäisissä. Onneks oon ihan avuton noitten katujen kans keskustas ja lähin aivan väärään suuntaa. Ja kyllä edelliseen keskusteluun aseet ei kuulu kadulle ja jos ne nyt pitää tuoda niin ei välttämättä tarttis ihan kauheesti ammuskella. Semmosia.
edit: typoja

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Late

Posts: 3,441

#1863 • • Edited Late team Lasse
Heräsin tänään, ensimmäisenä lomapäivänäni 6:40 viedäkseni auton huoltoon klo 8:00.
Tämän hetkinen tilanne on: auto edelleen huollossa ja minä jumissa kultsin duunissa.

Pyritään siihen että tästä ei tehdä tapaa, keksisin aika monta muutakin tapaa viettää vapaitani. O_o


edit: ainakin edes aivot on narikassa jo, kun ei kirjoittamisesta tule yhtään mitään. *hih*
ezzy

Posts: 8,060

#1864 • • ezzy Droid-pappa

koo, 31.7.2005 19:20:

Sä se jaksat aina vittuilla kaikille. En tiedä oliko aseet oikeita vai ei, mutta ei mulla ainakaan ole kovin turvallinen olo kun jotkut nuoret valopääjätkät kävelee aseiden kanssa kadulla. Mikä itse ajattelisit? "Kliffaa hei, aseit!"

En olekaan nähnyt asetta ennen livenä, jos olivat oikeita siis.



Aika todennäköistä, että olivat muovikuula-aseita eli softisaseita, jos kantajat oli jotian ihan junnuja...eipä niitä sais näkyvästi kai kantaakaan, joten turpaan vaan :)
Exlex

Posts: 497

#1865 • • Exlex

koo, 31.7.2005 18:06:
---8<---




Oma veikkaus on että kyseessä oli jotain airsoftia harrastavia ipanoita, jotka eivät tienneet mitä ovat tekemässä. Asialliset airsoft- ja ampuma-ase harrastajat eivät kanniskele aseita näkyvästi julkisella paikalla. Mikäli satut vastaavaan tilanteeseen toisen kerran, soita 112. Eiköhän nulikat opi kuljettamaan aseitaan asiallisesti kun poliisi käy antamassa ohjeistusta asiassa.


Järjestyslaki 27.6.2003/612

[pieni]
10 §
Toisen vahingoittamiseen soveltuvien esineiden ja aineiden hallussapito

Seuraavien toisen vakavaan vahingoittamiseen tarkoitettujen tai siihen soveltuvien esineiden tai aineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty:

1) teräaseet, rikotut lasiesineet ja muut näihin rinnastettavat viiltämiseen tai pistämiseen soveltuvat esineet;

2) patukat, ketjut, jouset, vaijerit, kaapelit, pesäpallomailat ja muut näihin rinnastettavat lyömiseen soveltuvat esineet;

3) tikat, kuulat ja muut näihin rinnastettavat heittämiseen soveltuvat esineet;

4) syövyttävät sekä toisen vakavaan vahingoittamiseen taikka lamauttamiseen soveltuvat aineet;
[iso]
5) ilma-aseet, jousitoimiset aseet, harppuunat, ritsat, puhallusputket ja muut näihin rinnastettavat ampumiseen soveltuvat esineet;[/iso]


6) terveydelle vaaralliset laserosoittimet.
[iso]
Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty.
[/iso]

Mitä 1 ja 2 momentissa säädetään, ei koske esineitä tai aineita, joiden hallussapito on työtehtävän tai muun hyväksyttävän syyn vuoksi tarpeen.

Ampuma-aseiden ja räjähteiden hallussapidosta säädetään ampuma-aselaissa (1/1998), räjähdysvaarallisista aineista annetussa laissa (263/1953) ja räjähdeasetuksessa (473/1993).
[/pieni]


Niin. Ja tuohon lievään asepelkoon suosittelisin hoidoksi vierailua ampumaradalla asiallisessa opastuksessa. Katsoppa vaikka Helsinki Shooting Club ja sieltä >> Ensikertalaiselle
o_°

Posts: 224

#1866 • • o_°

Juhgu, 1.8.2005 16:35:

Mä en oikein ymmärrä tuota ajattelumallia. Asianhan voisi vaan antaa olla, tai jos jotenkin kokee että airsoft-aseiden kanniskelu on niin kertakaikkisen häiritsevä, huutava vääryys että siitä ei mitenkään pääse yli, niin sittenhän niitä pentuja voi itse vaikka opastaa. Vai onko toisten ihmisten pulaan saattaminen niin kivaa että sen eteen jaksaa nähdä vaivaa?



Lähinnä luulen että kyse on auktoriteetistä. Voi tehdä monelle nuorelle vaikeata uskoa tuntematonta ohikulkijaa, varsinkin jos sattuu vielä olemaan ruumiinrakeenteeltaan etc. mahdollisimman "nörtin" oloinen.

Tosin pelastuslaitoksella on muutakin tekemistä kuin käydä antamassa tapakasvatusta nuorisolle...*sydän**piis*
Exlex

Posts: 497

#1867 • • Exlex

Juhgu, 1.8.2005 16:35:
---
ezzy, 1.8.2005 14:26:
---
Eipä niitä sais näkyvästi kai kantaakaan, joten turpaan vaan :)
---



---
Exlex, 1.8.2005 15:15:
---
Mikäli satut vastaavaan tilanteeseen toisen kerran, soita 112.
---


Mä en oikein ymmärrä tuota ajattelumallia. Asianhan voisi vaan antaa olla, tai jos jotenkin kokee että airsoft-aseiden kanniskelu on niin kertakaikkisen häiritsevä, huutava vääryys että siitä ei mitenkään pääse yli, niin sittenhän niitä pentuja voi itse vaikka opastaa. Vai onko toisten ihmisten pulaan saattaminen niin kivaa että sen eteen jaksaa nähdä vaivaa?



Siis tuon toimenpiteen tarkoituksena ei ole saattaa ketään pulaan. Tuollainen (airsoft)aseiden kanssa liikuskelu vaan herättää "pahennusta" ja kauhistelua mistä on vain haittaa niin airsoftaajille kuin ampuma-ase harrastajillekkin. Kaiken maailman "kukkahattutädit" ja jeesustelijat kun ovat muutenkin jo kyseisiä harrastuksia vastaan.

Jos itse näen lapsen kanniskelevan airsoftasetta julkisella paikalla, menen kyllä huomauttamaan asiasta, mutta jos kyseessä on nuorisojoukko, siinä tuskin ohikulkijan opastuksia otetaan samalla tavalla vastaan kuin poliisin antamia ohjeita. Tuskin poliisi tuossakaan tapauksessa raahaisi poikia raudat ranteissa putkaan, vaan huomauttaisi asiasta.

Itse ainakin koen moisen aseiden kanniskelun haittaavan molempia mainitsemiani harrastuksia juuri tuon yleisen reaktion takia jonka Koo ensimmäisessä asiaan liittyvässä postauksessaan todisti.

Itse en kyllä kantaisi asetta julkisella paikalla näkyvissä vaikka se olisikin laillista. Mielestäni se on vain turhaa provosointia.





*vink*
Timce

Posts: 5,381

#1868 • • Timce
Vuoden xD

Olen lauantai-yönä tilannut umpi kännissä, järkyttävän kokoisen kasan vinyylejä. Ei jaksa edes harmittaa...Melkein tekis mieli postata kuva tilausvahvistuksesta.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

koo

Posts: 379

#1869 • • koo

Exlex, 1.8.2005 15:15:

Oma veikkaus on että kyseessä oli jotain airsoftia harrastavia ipanoita, jotka eivät tienneet mitä ovat tekemässä. Asialliset airsoft- ja ampuma-ase harrastajat eivät kanniskele aseita näkyvästi julkisella paikalla. Mikäli satut vastaavaan tilanteeseen toisen kerran, soita 112. Eiköhän nulikat opi kuljettamaan aseitaan asiallisesti kun poliisi käy antamassa ohjeistusta asiassa.



Kiitti neuvoista. *hymy*

--
Backstagella on paratiisi.

lostgone

Posts: 2,493

#1870 • • lostgone
Huomenna pitää osata tehdä taikatemppuja..
Onkin tosi zimsalabim-olo.*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

ezzy

Posts: 8,060

#1871 • • ezzy Droid-pappa

Timce, 1.8.2005 21:15:
Vuoden xD

Olen lauantai-yönä tilannut umpi kännissä, järkyttävän kokoisen kasan vinyylejä. Ei jaksa edes harmittaa...Melkein tekis mieli postata kuva tilausvahvistuksesta.



Please do. Millanen maku sulla oli kännissä? *nauru*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1872 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
tästä onkin tullu oikee jäätelökesä *ding* en oo ennen edes jätskistä niin paljoa perustanut, mut nykyään pitää syödä vähintään se yks päivässä. Ja viel ois suunnitelmissa noi pari rasvakilookin pudottaa.. ei hyvin mee *igor* *hakee lisää jätskiä*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

sapeli

Posts: 11,768

#1873 • • sapeli jokukukamikä?
Tapon pari ötökkää seinälle, jäi valkoiselle tapetille kirkkaan neonvihreän väriset läikät *eiei* Onneks lähti vedellä ja rätillä pois *hih* Mut se väri oli vaan vähän o_O

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

ezzy

Posts: 8,060

#1874 • • ezzy Droid-pappa

Hyzenthlay, 2.8.2005 19:58:
tästä onkin tullu oikee jäätelökesä *ding* en oo ennen edes jätskistä niin paljoa perustanut, mut nykyään pitää syödä vähintään se yks päivässä. Ja viel ois suunnitelmissa noi pari rasvakilookin pudottaa.. ei hyvin mee *igor* *hakee lisää jätskiä*



Mehujäitä menee tonnikaupalla _*nauru*/
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1875 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mä en oo edes koskenu mehujäihin, menee vaan kilokaupalla sitä prkl sokerirasvamössöä *grr*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Pätkis

Posts: 1,038

#1876 • • Pätkis Pikkis

sapeli, 3.8.2005 02:38:
Tapon pari ötökkää seinälle, jäi valkoiselle tapetille kirkkaan neonvihreän väriset läikät *eiei* Onneks lähti vedellä ja rätillä pois *hih* Mut se väri oli vaan vähän o_O


the truth is out there *hih*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

evvk

Posts: 1,918

#1877 • • evvk
Mikä on o_O?
sapeli

Posts: 11,768

#1879 • • sapeli jokukukamikä?

Neiti Etsivä, 4.8.2005 16:49:
Töihin lähtiessäni kävin heittämässä roskat ja löysin sieltä roskalaatikoiden vierestä lastenvaunut. Pakkohan ne oli ottaa mukaan, vaikka en kyllä tiedä mitä niillä teen.. *nauru*



*nuotti* Jollain *nuotti* on *nuotti* vauvakuume *nuotti*

*plur*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Timce

Posts: 5,381

#1880 • • Timce
O_o

Äiteillä tylsää?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss