päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,863,436 views

Avatar
#10021 • • Norb Guest

wiwi, 16.10.2008 12:15:
Kaikki vähänkään varteenotettavat ja mahdolliset paikat, joita olen bongannut on tosi huonosti palkattuja. Ei huvittaisi vaihtaa ~2€ pienempään tuntipalkkaan ja huonompiin lisiin.


Voithan miettiä asiaa myös kokemuksen kautta. Kaupalla ei varmaankaan kauheesti pysty kehittyä ennen kun tulee seinä vastaan. Mutta monessa muussa duunissa se on mahdollista. Ja vaikka aluksi olisikin ns. huonompi palkka niin se nousee jossakin vaiheessa :) Nuorena immeisenä ajattelisin duunia kokemuksena ennemmin kuin saisi parempaa palkkaa. Palkkaa ehtii sitten myöhemmin tienata *joo*
hemuz

Posts: 2,178

#10022 • • hemuz kätevä emäntä

Norb, 16.10.2008 12:25:
---
wiwi, 16.10.2008 12:15:
Kaikki vähänkään varteenotettavat ja mahdolliset paikat, joita olen bongannut on tosi huonosti palkattuja. Ei huvittaisi vaihtaa ~2€ pienempään tuntipalkkaan ja huonompiin lisiin.

---

Voithan miettiä asiaa myös kokemuksen kautta. Kaupalla ei varmaankaan kauheesti pysty kehittyä ennen kun tulee seinä vastaan. Mutta monessa muussa duunissa se on mahdollista. Ja vaikka aluksi olisikin ns. huonompi palkka niin se nousee jossakin vaiheessa :) Nuorena immeisenä ajattelisin duunia kokemuksena ennemmin kuin saisi parempaa palkkaa. Palkkaa ehtii sitten myöhemmin tienata *joo*



Kyl kaupan alallakin voi kehittyä ja ylentyä.
Kysehän on sit mitä haluu.
Kyl ne siellä eduskunnassa pitää huolen, ettei käy aika pitkäks, ku pitää koko ajan opetella uusia säädöksiä/lakeja.
Avatar
#10023 • • Norb Guest

hemuz, 16.10.2008 12:34:
Kyl kaupan alallakin voi kehittyä ja ylentyä.
Kysehän on sit mitä haluu.
Kyl ne siellä eduskunnassa pitää huolen, ettei käy aika pitkäks, ku pitää koko ajan opetella uusia säädöksiä/lakeja.


Joka alalla pitää tietenkin olla kykyä oppia uutta. Mutta ylentymiseen vaaditaan kyllä kouluja. Tai sekin riippuu ihmisestä mitä hän pitää ylentymisenä..
Marjo

Posts: 1,796

#10024 • • Marjo pupuTupuna

sapeli, 13.10.2008 13:46:

PS: onko ihmisillä hyviä/huonoja kokemuksia eri malariaestolääkityksistä? Niitä on näköjään muutamaa erilaista ja moni on ilmoittanut ainakin joistain aika inhottaviakin sivuvaikutuksia - olisi ikävä viettää lomareissu nähden pelkkiä painajaisia tai koko ajan huipaten, mutta vielä inhottavampi olisi kuolla malariaan.



Lariam: on varmaan kaikista halvin eikä edes tehoa kaikkiin malarioihin ja monet meinanneet flipata siitä, eli valveunia ja jopa todellisuuden ja unen erottaminen muuttunut vaikeaksi. Se on kai muutenkin aika vanha lääke, eikä sitä lääkärit enää suosittele.

Doxicykliini: antibiootti, jota syödään kerran päivässä ja neljä viikkoa malariaaluleeltapoistumisen jälkeen. Se voi aiheuttaa yleismmin aurinkoyliherkkyyttä. Itselleni ei siitä tullut mitään sivuoireita. Toiselle puoliskolle taas kauheita painajaisia ja ahdistusta, joten hän lopetti sen heti. Yleisesti lääkärit suosittelevat sitä sillä se on edullinen, sitä saa kaikista maista ja se on yleensä hyvin siedetty.

Malarone: Tästä olen ymmärtänyt, että se olisi kaikista paras, eli vähiten sivuoireita ja sitä ei tarvitse syödä niin pitkään. Siinä vain se varjopuoli, että hinta on todella korkea ja sitä ei ihan oikeasti saa mistään Aasiasta. (ainakaan oman kokemuksen ja etsinnän perusteella) sekä lääkäri sanoi matkailuklinikalla, että sitä saa Suomesta, Kanadasta (ja oisiko ollut parista muusta maasta).

Yksi vaihtoehto on olla syömättä lääkettä ja jos malaria oireet iskevät, niin silloin ottaa nelinkertaisen päiväannksen oli sitten lääke Malarone tai Doxicykliini ja hakeutuu hoitoon. Tämä on tapa, jota oma siippani aikoo noudattaa tästä lähtien.
Displacer

Posts: 1,828

#10025 • • Displacer

Marjo, 16.10.2008 12:44:
---
sapeli, 13.10.2008 13:46:

PS: onko ihmisillä hyviä/huonoja kokemuksia eri malariaestolääkityksistä? Niitä on näköjään muutamaa erilaista ja moni on ilmoittanut ainakin joistain aika inhottaviakin sivuvaikutuksia - olisi ikävä viettää lomareissu nähden pelkkiä painajaisia tai koko ajan huipaten, mutta vielä inhottavampi olisi kuolla malariaan.

---


Lariam: on varmaan kaikista halvin eikä edes tehoa kaikkiin malarioihin ja monet meinanneet flipata siitä, eli valveunia ja jopa todellisuuden ja unen erottaminen muuttunut vaikeaksi. Se on kai muutenkin aika vanha lääke, eikä sitä lääkärit enää suosittele.



Mä vetelin tuota Lariamia muutama vuosi sitten viikon-pari, ei tullut mitään sivuoireita mutta totesin että tämä on turhaa niillä alueilla missä liikuttiin (Vietnamissa) ja turvauduin vaihtoehtoon B jonka Marjo tuossa mainitsi:


Yksi vaihtoehto on olla syömättä lääkettä ja jos malaria oireet iskevät, niin silloin ottaa nelinkertaisen päiväannksen oli sitten lääke Malarone tai Doxicykliini ja hakeutuu hoitoon. Tämä on tapa, jota oma siippani aikoo noudattaa tästä lähtien.

wiwi

Posts: 1,575

#10027 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Norb, 16.10.2008 12:41:
---
hemuz, 16.10.2008 12:34:
Kyl kaupan alallakin voi kehittyä ja ylentyä.
Kysehän on sit mitä haluu.
Kyl ne siellä eduskunnassa pitää huolen, ettei käy aika pitkäks, ku pitää koko ajan opetella uusia säädöksiä/lakeja.

---

Joka alalla pitää tietenkin olla kykyä oppia uutta. Mutta ylentymiseen vaaditaan kyllä kouluja. Tai sekin riippuu ihmisestä mitä hän pitää ylentymisenä..


No juu, oikeessa ootte monissa asioissa. Tällä hetkellä en vaan voi ajatella työtä muuna kun tulonlähteenä (vaikka tietenkin haluan sellaisen työn, missä viihdyn). Olen päätoiminen opiskelija, joten tarvitsen työn, josta voin saada suhteellisen pienellä tuntimäärällä kelvollista palkkaa. Puolison tulot vaikuttaa mun tukiinkin sen verran ettei niillä makseta kuin tasan oma osa vuokrasta. Vaikka kyllä mä töissä kävisin joka tapauksessa, oon tottunut siihen ja antaa mukavaa vastapainoa opiskelulle.

En haluaisi lähteä nykyisestä työstä, mutta sijainnin takia (entisellä asuinpaikkakunnallani) on pakko.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

tiiplis

Posts: 1,043

#10028 • • tiiplis also available in sober

Norb, 16.10.2008 12:41:
---

Joka alalla pitää tietenkin olla kykyä oppia uutta. Mutta ylentymiseen vaaditaan kyllä kouluja. Tai sekin riippuu ihmisestä mitä hän pitää ylentymisenä..



Kyllä kaupan alalla pääsee ylentymään myös työkokemuksen ja osaamisen karttuessa ihan ilman kouluja. Toki on työnantajan järjestämiä koulutuksia (S- ja K-ryhmällä on kummallakin omansa eikä kyseessä käsittääkseni ole mitkään pilipalijutut), mutta ei tällä alalla niinkuin ei missään muuallakaan pelkkä koulunkäynti/tutkinto ole ylentämisen peruste.

Ja esimerkki elävästä elämästä: työkaveri eteni myyjästä tuoteassistentiksi, tuoteassistentista tuotepäälliköksi ja tämä kaikki merkonomin papereilla ja runsaalla työkokemuksella.

--
italia litania nainati lailati

crissy

Posts: 1,958

#10029 • • crissy
lotus-synnytys!

"Lotussynnytyksessä, jonka kehittäjänä tunnetaan aiheesta kirjan kirjoittanut Shivam Rachanan, napanuoraa ei katkaista. Tulehdusten välttämiseksi se pestään huolellisesti ja suljetaan laatikkoon, jossa on aukko napanuoraa varten. Napanuora saa sitten irrota omia aikojaan. Molemmille on yhteistä se, että vastasyntyneelle annetaan aikaa aloittaa hengittäminen sitten kun siltä tuntuu."

Alkaa tää "luomuilu" menee joillakin piiikkkkkasen överiks!
Avatar
#10030 • • gnomex Guest
Hävytöntä miten PASKALLA kuvanlaadulla kehtaa MTV3 lähettää lähetyksiä. Nyt tulee Idols ja kuvanlaatu on suorastaan oksettavaa pikselimössöä!
wiwi

Posts: 1,575

#10031 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Wot? Äiti soitti tossa, että tiedänkö mitä on puhelin/nettiliittymän käyttömaksut. Oli saanut Elisalta laskun, jossa on sen puhelin- ja mun mobiililaajakaistan maksut samassa. Mun kuukausimaksun (~30€) ja äitin puhelinlaskun (~9€) lisäksi näitä mystisiä käyttömaksuja oli ollut 167,90€. Mitä vittua? En oo aikoihin käyttänyt sitä nettiä, kun nyt on vuokranantajan puolesta toimiva laajakaista - tää mobiilisetti kun toimii harvoin ja hitaasti. Silti sopimusta ei saa purettua, tai niin ne mulle ilmoitti kun lähetin palautetta.

Nyt sitten syyskuussa ensimmäistä kertaa kuukausiin käytin muutaman tunnin tuota nettiä, kun olin kaverin luona Tampereella. Ja sen kuukausimaksun lisäksi ei siis pitäisi tulla mitään lisämaksuja. Ttu et ottaa päähän. Varsinkin se, että toi tyhjästä maksaminen menee äitin piikkiin kun se aikoinaan kustansi mulle ton netin, että voisin tehdä koulujuttuja.

*dissaa*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Josssu

Posts: 506

#10033 • • Josssu
Aikuiset? miehet soittelee mulle pilareita *lmao*
Heli

Posts: 1,489

#10035 • • Heli vai kuka se oli
Pääsykokeisiin luettava kirja O.o
Varsinaista O_________________________________o

--
ei se väärin ole.

onni3mk

Posts: 3,973

#10036 • • onni3mk Onni on.
Voi luoja!

Kadulla tuli vastaan tyttö, joka myö joulukalentereita!

--
Onni on.

Jocular

Posts: 1,359

#10037 • • Jocular Janni

onni3mk, 22.10.2008 18:54:
Voi luoja!

Kadulla tuli vastaan tyttö, joka myö joulukalentereita!



Pomolla oli kunnolla huuli pyöreenä tänää ku menin kyselemään, että koska ruvetaan kirjottamaan asiakkaille joulukortteja *nauru*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Avatar
#10038 • • gnomex Guest
Ihmisten typeryys o_O

Valittaa pitää kaikesta mahdollisesta ja omia oikeuksia peritään kynsin hampain. Sitten kun on kyse omista velvollisuuksista asian eteen, niin sitten mennään kiven alle piiloon ja itketään kun on niin hankalaa ja kun pitää nyt tehdä sitä ja tätä.

Jos et ole valmis täyttämään velvollisuuksiasi, älä sitten tinkaa oikeuksiasikaan!
Avatar
#10039 • • Rujo Mutantti Guest
Ruisleipäkilju!
Mimir

Posts: 1,366

#10040 • • Mimir Rouva Yninä

onni3mk, 22.10.2008 18:54:
Voi luoja!

Kadulla tuli vastaan tyttö, joka myö joulukalentereita!



Mua tuli keskustassa vastaan joulupukki. Elättelen tosin toiveita, että se oli vaan joku polttarijuttu.

--
[Wings are growing on her.]