päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,807,284 views

Luppis

Posts: 204

#5842 • • Luppis Primus Lapsorum

petraxx,
mikas se tollanen kortti on? laitan heti hakuun :)

edit. american express nakojaan.

Myöhästyminen ja lennon peruuntuminen 4h 300
Ylivaraustilanne 300
Ylivaraustilanteessa myöhästyminen ja lennon peruuntuminen 6h tai 22.00 jälkeen 600
Jatkolennolta myöhästyminen 4h 300
Matkatavaroiden myöhästyminen 6h 300
Matkatavaroiden katoaminen 48h 450



Toi taitaa olla normi tai kulta amexin vakuutustiedot.

Amex Platinum:
http://www.americanexpress.com/lacidc/iccsite/pdf/Platinum_Card_Summary_of_Travel_Insurance_Benefits.pdf
- Melko älyttömät edut kun nyt kävin noi kattomassa. Esim. jos joutuu jäämään sairaalaan kohteessa ja on matkustanut yksin sinne, niin amex lennättää jonkun läheisen sinne ja maksaa sen menoja 250e / pvä. Ja kaikkee muuta vastaavaa. En uskalla ees ajatella mitä mustan amexin haltija sitten saisi.

Ottaen huomioon, että faijan kortti maksaa n. 450 vuosi, niin ei ollenkaan paha.

Laukut tuli kanssa eilen, mutta ei ennen kuin oltiin ehitty n. 1000e kahestaan ostaa vaatteita *pepsodent*.
remotion

Posts: 5,283

#5843 • • remotion nostatus guru

Luppis, 28.3.2007 13:33:


Toi taitaa olla normi tai kulta amexin vakuutustiedot.

Amex Platinum:
http://www.americanexpress.com/lacidc/iccsite/pdf/Platinum_Card_Summary_of_Travel_Insurance_Benefits.pdf
- Melko älyttömät edut kun nyt kävin noi kattomassa. Esim. jos joutuu jäämään sairaalaan kohteessa ja on matkustanut yksin sinne, niin amex lennättää jonkun läheisen sinne ja maksaa sen menoja 250e / pvä. Ja kaikkee muuta vastaavaa. En uskalla ees ajatella mitä mustan amexin haltija sitten saisi.

Ottaen huomioon, että faijan kortti maksaa n. 450 vuosi, niin ei ollenkaan paha.

Laukut tuli kanssa eilen, mutta ei ennen kuin oltiin ehitty n. 1000e kahestaan ostaa vaatteita *pepsodent*.



tuossahan on aivan uskomattoman hyviö juttuja. jos toi maksaa ainoastaan 450 vuodessa niin mikä on heidän täkynsä millä tuota tarjotaan? mikä on ton yrityksen koukku, miten ne siitä hyötyy?
saako ne tietyn prosentin aina kun kortilla maksetaan vai miten?
Luppis

Posts: 204

#5844 • • Luppis Primus Lapsorum

remozione, 28.3.2007 13:56:
tuossahan on aivan uskomattoman hyviö juttuja. jos toi maksaa ainoastaan 450 vuodessa niin mikä on heidän täkynsä millä tuota tarjotaan? mikä on ton yrityksen koukku, miten ne siitä hyötyy?
saako ne tietyn prosentin aina kun kortilla maksetaan vai miten?



Jep, Amexile menee aina joku prossamäärä ostoista, jonka kauppias maksaa. Sen takia amex ei välttämättä kkäy kaikissa kaupoissa kun niillä taitaa olla kovin (tai ainakin melkein) maksumäärä.

Lisäksi Amexilla on aika kovat edut noille "parempien" (Platinum ja Centurion) korttien haltioille muutenkin. Ilmasiksi lentokenttäloungeihin ja esim automaattinen hotellihuoneen tason kasvu jne. Ennen Platinakortti oli kutsulla ainoastaan, nykyisin sen arvon saa Centurion, mutta kyllä ne ilmeisesti kattelee kelle ne noita myöntää, et varmaan joutuu vähän käyttämään rahaakin jos noi hyvät edut haluaa.

Katoin Wikipediasta ( http://en.wikipedia.org/wiki/American_Express ), että kurantti kauppiaskustannus amexilla on n. 2.3% kun jollain Visalla ja Masterilla se on 1.7%
%

Posts: 568

#5845 • • %

Norb, 28.3.2007 12:30:
Mä oon tullu siihen tulokseen, et oon todella hajamielinen. Taas unohdin jotain kaupan kassalle. Hiuslakan joka mun on pitänyt ostaa jonkun aikaa. Viikko sitten unohdin kulmakarvakynän. Ja puhumattakaan niistä lukuisista tupakka-askeista jotka on jäänyt siihen hihnalle.En tietenkään koskaa ota kuittia, että voisin mennä kyselee niitä. Mä en saa kirjekuoria postiin asti vaikka oon saanut ne kirjekuoreen, aaarg! Mä en koskaan maksa laskuja ajoissa, vaikka mulla olisikin tilillä rahaa.


Jos nyt muistat edes tuotteen nimen(tai osaat hakea samanlaisen hyllystä) ja päivän jolloin oot sen kassalle jättänyt, niin kyllä sen sieltä saa itselle takaisin kysymällä.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Karski

Posts: 6,049

#5848 • • Karski Pomon kätyri

remozione, 28.3.2007 14:53:
Katso kännykän numeron perusteella missä kaverisi luuraa.



W

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

kilobitti

Posts: 2,419

#5849 • • kilobitti 1-2-3 techno
tajusin etten käy klubbarissa nykyään tekemässä juuri mitään muuta ku tsekkaamassa onko tutuilta tullut kommentteja.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Janisa

Posts: 2,226

#5850 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

remonkey, 28.3.2007 14:53:
Katso kännykän numeron perusteella missä kaverisi luuraa.
http://sat-gps-locate.com/

en meinannu uskoo mutta kyllä se vaan toimii! 0_o



Ihan vaan itseani kokeilin ja meinasin ihan saikahtaa...! *nauru*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Jutu

Posts: 3,054

#5851 • • Jutu Blondi
Nukuin tosi huonosti viime yönä kun toi prkl:n kipu piti koko ajan hereillä ja ei siitä särkylääkkeestäkään ollut pahemmin apua. No mutta kuitenkin heräsin sitten kasilta ja olo ei ollut yhtään väsynyt vaikka luulis, että olisin ihan puolikuollut *ding* Sit täytyy toivoa, että tätä kestää enää tän päivän koska noita särkylääkkeitä ei oo ku enää 5 jäljellä.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

hemuz

Posts: 2,178

#5852 • • hemuz kätevä emäntä

%, 28.3.2007 14:32:
---
Norb, 28.3.2007 12:30:
Taas unohdin jotain kaupan kassalle
---
Jos nyt muistat edes tuotteen nimen(tai osaat hakea samanlaisen hyllystä) ja päivän jolloin oot sen kassalle jättänyt, niin kyllä sen sieltä saa itselle takaisin kysymällä.



Joo. Eihä sitä osaa tulla kysymäänkää, ellei oo oikeesti unohtanu. Meillä ainaki merkataan kaikki mitä jää hihnalle!
Jocular

Posts: 1,359

#5853 • • Jocular Janni
Päässä on napsahtanu ja oon alkanu menee pyörällä töihin.. Tossa kun polkee mäkkylästä pitskuun pyörätietä niin siinä pyörätien vieressä on pari sellasta röttelötaloa, joihin teinit on käyny jotain bommailemassa, rikkomassa ikkunoita, raahannu sohvat pihalle ja polttanu ne.. Nooh tossa kun äsken poljin tuon kyseisen talon/talojen ohi niin näin jo kaukaa, että poliisi eristäny koko tönön siitä ympäriltä.. Vasta ku pääsin lähemmäs ni.. Koko mörskä poltettu O_o Ei mitään uutista missään, ei mitään paloautojen ääniä työaikana, ei mitään. Spooky. Noh, ei kai noista autiotaloista paljon uutisoida. Aika keskeisellä paikalla vaan junaradan vieressä ja vähän matkaa siihen vanhalle turuntielle. Niin outoa.

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Avatar
#5854 • • Edited astaroth Guest
oon porskuttanu koko päivän yhdellä murokupillisella, eikä ole edes kunnolla nälkä o_O
asdf

Posts: 3,155

#5855 • • asdf
Tulihan se morkkis sieltä, meinasin jo huolestua ku ei näkyny aikasemmin.
La Petite

Posts: 1,160

#5856 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Joka aamu sporaan tulee sama mummu ja ostaa aina tasarahalla lipun.

o_O oliskohan kätevämpää hankkia se matkakortti...
ja miten ihmees sil riittää niitä kolikoita...

--
Rem tene, verba seqventur

Karski

Posts: 6,049

#5857 • • Karski Pomon kätyri

La Petite, 30.3.2007 09:15:
Joka aamu sporaan tulee sama mummu ja ostaa aina tasarahalla lipun.

o_O oliskohan kätevämpää hankkia se matkakortti...



Nykyajan hömpötyksiä. Seuraavaksi varmaan
pitäis hankkia pankkikorttikin?

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

crissy

Posts: 1,958

#5858 • • crissy
voiko joku oottaa lääkärikäyntiä näin kovasti ku mä!?
Pätkis

Posts: 1,038

#5860 • • Pätkis Pikkis
Löysin pankkiautomaatista automaattikortin*ding*

Vähän huonosti katoin ja yritin laittaa omaani siruaukkoon. Ei kelpaa. Tihrustin lähempää ja siinä oli kaksi vaihtoehtoa, joista toista en muista ja toinen oli "lopeta". En tajunnut laisinkaan mistä tää masiina puhuu, joten valitsin "lopeta". Sain automaatista kortin*ding*

Vasta noin kymmenen sekunnin jälkeen tajusin, että siis edellisen asiakkaan kortti oli jäänyt masiinaan*nauru* Enpä tajunnut edes ajatella et voisin yrittää ryövätä sitä asiakasta, jonka palvelut oli vielä kesken.. enkä olis niin tehny tietty muutenkaan.

Maanantaina reippahasti Nordean kautta palauttamaan tämä pois kuleksimasta*hymy* Vaik ei kai näitä pelkkiä automaattikortteja kukaan jää kaipailemaan kun ei niillä saa kuin seinästä rahaa ja siihenkin tarvittais tunnusluku *ding* emt. vien pois kuitenkin.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.