pHaze:
---
salama jack:
. Jokainen itsestään huolehtimaan kykenevä henkilö on vastuussa omasta menestyksestään ja hyvinvoinnistaan
---
Eli elämä on täyttä arpapeliä, ja jos käy paska säkä, niin se on voivoi ja kadulle. Mä todella toivon että sä joskus vielä putoat tuolta pilveltäs kovaa, ja opit vähän epäitsekkyyttä, muiden huomioonottamista ja sitä, että ihan kaikki elämässä ei välttämättä ole pelkästään siitä kiinni mitä itse tekee. Onnittelut toki jos olet itse päässyt aina niin helpolla ettet ole koskaan joutunut mitään paskaa kokemaan, etkä sitä myötä jaksa ymmärrystä jakaa niille heikompiosaisille. Vitun välii jos joku palelee kadulla, kunhan mulla on 4 autoa lämmitetyssä tallissa. Huoh. Ilman juuri tuollaista ajattelua kapitalismi voisikin olla ihan hyvä ja toimiva systeemi.
Toi mitä kirjoitit pätee just niihin narkkareihin ja spugeihin jotka on valinnut sen yhden tai muutaman aineen tärkeimmäks asiaks niiden elämässä. Ei kyllä niitä käy sääliks niinku sitten yhtään, tosin jos valtio tarjoo apujaan niille ja vaatii multa veroissa rahaa siihen, so be it.
Mut suomessa on asiat niin hyvin nykyään että vähällä kiinnostuksella ja yrityksellä saa varmasti asunnon suojaksi. Mutta jos haaskaa nuoruuden huumeisiin ja johonkin mistä ei ole hyötyä, tai muuten vaan riskeeraa tulevaisuutensa, niin se on silloin kyllä itse aiheutettua ja siitä ei voi syyttää ketään muuta kuin vain itseään. Elämä on arpapeliä, ja jos osaa säännöt ei tarvitse ottaa riskejä pärjätäkseen.
Niinku sanoin multa ei heru sääliä niille jotka eivät edes yritä pärjää.
Ja et voi sanoo mun elämästä mitään, kun et voi kun olettaa.