Kuokkavieras 2003

142 posts, 8 pages, 22,224 views

Riku

#41 • • Riku The Little Prince

salama jack:
. Jokainen itsestään huolehtimaan kykenevä henkilö on vastuussa omasta menestyksestään ja hyvinvoinnistaan

Eli elämä on täyttä arpapeliä, ja jos käy paska säkä, niin se on voivoi ja kadulle. Mä todella toivon että sä joskus vielä putoat tuolta pilveltäs kovaa, ja opit vähän epäitsekkyyttä, muiden huomioonottamista ja sitä, että ihan kaikki elämässä ei välttämättä ole pelkästään siitä kiinni mitä itse tekee. Onnittelut toki jos olet itse päässyt aina niin helpolla ettet ole koskaan joutunut mitään paskaa kokemaan, etkä sitä myötä jaksa ymmärrystä jakaa niille heikompiosaisille. ”Vitun välii jos joku palelee kadulla, kunhan mulla on 4 autoa lämmitetyssä tallissa”. Huoh. Ilman juuri tuollaista ajattelua kapitalismi voisikin olla ihan hyvä ja toimiva systeemi.

--
Kyseenalaista aina kaikki.

hallucinogen

#42 • • hallucinogen Edain

pHaze:
Eikös valtio silloin saa Soneran osingonjaosta sen osuutensa aivan kuin muutkin sijoittajat? Eli Suomen valtio kyllä menettää osansa sekä osinkotuloista että omaisuutensa arvosta Soneran mokailuiden takia, jonka taas maksavat lopulta kaikki veronmaksajat.

Itse tapahtumasta sanottakoon, että periaate siitä, että vastustetaan harvojen eliitin tuhlausta siinä vaiheessa kun monet vähempiosaiset kärsivät ilman omaa syytään, on hyvä, mutta tässä tapauksessa uskoisin että toteutus kusee aika pahasti, ja tuon energian voisi ehkä käyttää hyödyllisempiin ja tehokkaampiinkin tapoihin vaikuttaa. Tosin en väitä tästä koko jutusta paljoa tietäväni, olen yhtä valtamedian vietävänä tässä kuin luultavasti suurin osa teistä muistakin.

[muokattu 5.12.2003 01:59]

Toi oli mun mut kyse olikin siitä ,että ne rahat jota suoraan sijoitettiin niin niihin ei valtiolla oo oikeutta, osinkoa valtio saa siinä missä muukin sijoittaja.
Mutta myös siitä, kuinka paljon osinkoa jaetaan päättää yhtiö.

--
pikku-*possu*

#43 • • greenie Guest

pHaze:
---
salama jack:
. Jokainen itsestään huolehtimaan kykenevä henkilö on vastuussa omasta menestyksestään ja hyvinvoinnistaan
---
Eli elämä on täyttä arpapeliä, ja jos käy paska säkä, niin se on voivoi ja kadulle.

Nimenomaan päinvastoin. Itse ainakin käsitin tuon siten, että elämä ei ole arpapeliä, vaan sitä rakennetaan itse - ollaan ns. oman elämänsä seppiä. Tietysti, jos halusit vain luoda keskustelua, niin voithan sen toki kuvaamallasi tavallakin ymmärtää :)
[Nuclear]

#44 • • [Nuclear] el aprendiz
pHaze: Ihan mielenkiinnosta, teetkö paljon hyväntekeväisyyttä tai jätät oikeutettuja tukia ottamatta jos pärjäät nykyisellään?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Riku

#45 • • Riku The Little Prince

greenie:
Nimenomaan päinvastoin. Itse ainakin käsitin tuon siten, että elämä ei ole arpapeliä, vaan sitä rakennetaan itse - ollaan ns. oman elämänsä seppiä. Tietysti, jos halusit vain luoda keskustelua, niin voithan sen toki kuvaamallasi tavallakin ymmärtää :)

Anteeksi jos ilmaisin itseäni epäselvästi, koska ainakin missasit pointtini täysin. Eli siis jos jokainen on täysin vastuussa itsestään, eikä mitään suojaverkkoja pitäisi olla tälläisille yksilöille, niin yksi väärä valinta, joka vaikuttaa hyvältä sen hetkisissä olosuhteissa, voi johtaa elämän murenemiseen myöhemmin ulkopuolisten vaikuttajien muuttuessa päälaelleen. Tälläisiä muutoksia on tapahtunut jo minunkin elinikäni aikana useita (pari pahempaa lamaa, eri alojen romahtamisia, asunto- ja korkomarkkinoiden heilahteluja). Näitä on suurimman osan tavallisista ihmisistä täysin mahdotonta ennustaa tarpeeksi etukäteen, kun se tuntuu asiantuntijoillekin olevan vähintään vaikeaa, jolloin ihmisen menestyminen riippuu pitkälti siitä, onnistuuko tämä aikanaan arvaamaan oikein mitä vaikkapa maailmantaloudessa ja politiikassa tulee seuraavaksi tapahtumaan. Tajusitko nyt?

--

Jone

#46 • • Jone Archibald Haddock

[Nuclear]:
pHaze: Ihan mielenkiinnosta, teetkö paljon hyväntekeväisyyttä tai jätät oikeutettuja tukia ottamatta jos pärjäät nykyisellään?

Que?
patis

#47 • • patis 10
Joka väittää menevänsä osoittamaan mieltään kuokkavieras tapahtumaan niin haistakoon paskan. Jokainen on nähnyt parin viimevuoden aikana mitä tuo kuokkavieras touhu on ja ainakin minun käsitykseni mielenosoituksesta on tuosta menosta varsin kaukana.

En edes usko, että ihminen joka oikeasti tahtoo osoittaa mieltään eikä mellakoida, vaivautuu tuonne paikalle.

Mielenosoitus on ok, mellakointi ei.

Minun puolestani mokomille voi tarjota kumiluoteja ja patukkaa ”sitä saa mitä tilaa” mentaliteetilla aivan estoitta.
hallucinogen

#48 • • hallucinogen Edain
ykköseltä tulis linnanjuhlia ja kakkoselta tulis kun poliisit pieksee kuokkavieraita *hih*

--
pikku-*possu*

Riku

#49 • • Riku The Little Prince

[Nuclear]:

En tietenkään tarpeeksi. Nykyisessä elämäntilanteessani se on melkoisen vaikeaakin, ainakin rahallisesti. Aikanaan olen maksanut kannatusjäsenmaksuja yhdistyksiin, joiden toimintaa halusin tukea. Nykyisin osallistun lähinnä toisinaan keräyksiin toisinaan. Toki voisin elää vähemmälläkin, ostaa muutaman levyn vähemmän, syödä vähemmän, kuluttaa vähemmän sähköä. Mutta äärimmäisyyksiin asti vietynä tuo malli johtaa ihmisen itsensä kuolemaan. Samoin kuin taas tuo itsekkyyden malli äärimmäisyyksiin vietynä johtaa melkeinpä kaikkien muiden kuolemaan.

Ahh, lisäys vielä: Olen kyllä jo pari vuotta jättänyt tiettyjä tukia nostamatta vaikka minulla olisi ollut niitä mahdollisuus saada.

[muokattu 5.12.2003 14:39]

--

Hupsu

#50 • • Hupsu

hallucinogen:
ykköseltä tulis linnanjuhlia ja kakkoselta tulis kun poliisit pieksee kuokkavieraita *hih*

Kakkoselta tulee vaan swärjeks noi kemut.

--
Päivän mietelause?

#51 • • greenie Guest

patis:
Minun puolestani mokomille voi tarjota kumiluoteja ja patukkaa ”sitä saa mitä tilaa” mentaliteetilla aivan estoitta.

Ei helvetti *nauru*

Mulle tuli jostain syystä ihan toisenlaiset bileet ekana mieleen tosta, mutta tosiaan - olen samaa mieltä. Jos mellakoitsijat käyttää väkivaltaa, on se pyrittävä tukahduttamaan. Saa nähdä, pyritäänkö tänä vuonna provosoimaan yhtä paljon virkavaltaa kuin viime vuonna. Toivottavasti ei, koska konfliktille ei sinänsä ole tarvetta, mutta kuten pupuankka tuossa aiemmin sanoikin - siellä on näitä avohoidossa olevia tyyppejä, jotka käyttää tapahtumaa varaventtiilinä :(
Riku

#52 • • Riku The Little Prince

hallucinogen:
Toi oli mun mut kyse olikin siitä ,että ne rahat jota suoraan sijoitettiin niin niihin ei valtiolla oo oikeutta, osinkoa valtio saa siinä missä muukin sijoittaja.
Mutta myös siitä, kuinka paljon osinkoa jaetaan päättää yhtiö.

Sorry quottausvirhe. Mutta siis jos Sonera mokailee, firman arvo laskee ja silloin valtion omaisuuden arvo laskee. Lopputulos: Valtion kassa kuihtuu. Ja osinkoahan ei voida pahemmin jakaa jos kassavirta uppoaa miinuksen puolelle.

Olet toki oikeassa ettei rahoja suoraan valtioan kassaan olisi voitukaan tunkea, mutta on se silti osittain sieltä pois.

[muokattu 5.12.2003 14:48]

--

[Nuclear]

#53 • • [Nuclear] el aprendiz

pHaze:
En tietenkään tarpeeksi. Nykyisessä elämäntilanteessani se on melkoisen vaikeaakin, ainakin rahallisesti. Aikanaan olen maksanut kannatusjäsenmaksuja yhdistyksiin, joiden toimintaa halusin tukea. Nykyisin osallistun lähinnä toisinaan keräyksiin toisinaan. Toki voisin elää vähemmälläkin, ostaa muutaman levyn vähemmän, syödä vähemmän, kuluttaa vähemmän sähköä. Mutta äärimmäisyyksiin asti vietynä tuo malli johtaa ihmisen itsensä kuolemaan. Samoin kuin taas tuo itsekkyyden malli äärimmäisyyksiin vietynä johtaa melkeinpä kaikkien muiden kuolemaan.

Ahh, lisäys vielä: Olen kyllä jo pari vuotta jättänyt tiettyjä tukia nostamatta vaikka minulla olisi ollut niitä mahdollisuus saada.

No hyvä näin. Kunhan kyselin (vaikkakin aivan väärässä topikissa, yhteiskunta vai mikä topikki olikaan ois ollu otollisempi) kun välillä tuntuu, että ihmiset pitää kauheeta älämölöä jostain asiasta, mutta sit tosipaikan tullen ei oo ite valmis tekemään mitään asian eteen. Varsinkin suomalaisissa tuntuu kateus olevan kovin pinnalla: naapurin Matti ostaa upean auton, niin aletaan syyttämään häntä ties mistä (puhumalla p*skaa) ja lopetetaan sitten kun hän on myynyt auton pois, tunnetaan taas ittemme tasavertaisiksi.

--

#54 • • greenie Guest

[Nuclear]:
Varsinkin suomalaisissa tuntuu kateus olevan kovin pinnalla: naapurin Matti ostaa upean auton, niin aletaan syyttämään häntä ties mistä (puhumalla p*skaa) ja lopetetaan sitten kun hän on myynyt auton pois, tunnetaan taas ittemme tasavertaisiksi.

Nojaa, mä yritän ajatella ainakin positiivisesti. Tyyliin, ”Jos Matti pysty tohon, niin miksen minäkin.” Mutta mitä olen ns. kansan ääniä kuunnellut, niin olet oikeassa. Ainut vaan, että tuo juoruilu ei suinkaan lopu sen jälkeen kun auto on myyty, vaan sen jälkeen aletaan pohtimaan, että onkohan se mennyt vararikkoon tai muuttaakohan se sinne paratiisisaarelleen :)
Hupsu

#55 • • Hupsu

[Nuclear]:

No hyvä näin. Kunhan kyselin (vaikkakin aivan väärässä topikissa, yhteiskunta vai mikä topikki olikaan ois ollu otollisempi) kun välillä tuntuu, että ihmiset pitää kauheeta älämölöä jostain asiasta, mutta sit tosipaikan tullen ei oo ite valmis tekemään mitään asian eteen. Varsinkin suomalaisissa tuntuu kateus olevan kovin pinnalla: naapurin Matti ostaa upean auton, niin aletaan syyttämään häntä ties mistä (puhumalla p*skaa) ja lopetetaan sitten kun hän on myynyt auton pois, tunnetaan taas ittemme tasavertaisiksi.

Oiskohan sillä ihmisen luonteenpiirteellä mitään tekemistä asian kanssa, että koskaan ei voi olla tyytyväinen mihinkään, vaan aina pitää saada lisää. Altruismi taitaa olla nykyisessä kapitalistisessa meinigissä kadonnu luonnonvara.

--
Päivän mietelause?

rZi

#56 • • rZi 42

pHaze:
---
salama jack:
---
Eli elämä on täyttä arpapeliä, ja jos käy paska säkä, niin se on voivoi ja kadulle. Mä todella toivon että sä joskus vielä putoat tuolta pilveltäs kovaa, ja opit vähän epäitsekkyyttä, muiden huomioonottamista ja sitä, että ihan kaikki elämässä ei välttämättä ole pelkästään siitä kiinni mitä itse tekee. Onnittelut toki jos olet itse päässyt aina niin helpolla ettet ole koskaan joutunut mitään paskaa kokemaan, etkä sitä myötä jaksa ymmärrystä jakaa niille heikompiosaisille. ”Vitun välii jos joku palelee kadulla, kunhan mulla on 4 autoa lämmitetyssä tallissa”. Huoh. Ilman juuri tuollaista ajattelua kapitalismi voisikin olla ihan hyvä ja toimiva systeemi.

Toi mitä kirjoitit pätee just niihin narkkareihin ja spugeihin jotka on valinnut sen yhden tai muutaman aineen tärkeimmäks asiaks niiden elämässä. Ei kyllä niitä käy sääliks niinku sitten yhtään, tosin jos valtio tarjoo apujaan niille ja vaatii multa veroissa rahaa siihen, so be it.
Mut suomessa on asiat niin hyvin nykyään että vähällä kiinnostuksella ja yrityksellä saa varmasti asunnon suojaksi. Mutta jos haaskaa nuoruuden huumeisiin ja johonkin mistä ei ole hyötyä, tai muuten vaan riskeeraa tulevaisuutensa, niin se on silloin kyllä itse aiheutettua ja siitä ei voi syyttää ketään muuta kuin vain itseään. Elämä on arpapeliä, ja jos osaa säännöt ei tarvitse ottaa riskejä pärjätäkseen.
Niinku sanoin multa ei heru sääliä niille jotka eivät edes yritä pärjää.

Ja et voi sanoo mun elämästä mitään, kun et voi kun olettaa.
Howdy

#57 • • Howdy Oldie
Ei mitään jäekee missään koskaan milloinkaan kenenkään kohdalla ....täysin turhaa touhua ... mistähän olikaan kyse *ding*
*nauru*

--
Käpy vailla vertaa

hallucinogen

#58 • • hallucinogen Edain

pHaze:

Sorry quottausvirhe. Mutta siis jos Sonera mokailee, firman arvo laskee ja silloin valtion omaisuuden arvo laskee. Lopputulos: Valtion kassa kuihtuu. Ja osinkoahan ei voida pahemmin jakaa jos kassavirta uppoaa miinuksen puolelle.

Olet toki oikeassa ettei rahoja suoraan valtioan kassaan olisi voitukaan tunkea, mutta on se silti osittain sieltä pois.

[muokattu 5.12.2003 14:48]

tottakai mutta niiden on turha kitistä jotka sanoo et neljä miljardia oltais voitu käyttää johonkin yhteiskuntapalveluihin *hymy*

--
pikku-*possu*

#59 • • greenie Guest

poro:
Oiskohan sillä ihmisen luonteenpiirteellä mitään tekemistä asian kanssa, että koskaan ei voi olla tyytyväinen mihinkään, vaan aina pitää saada lisää. Altruismi taitaa olla nykyisessä kapitalistisessa meinigissä kadonnu luonnonvara.

Kyllähän sillä asenteellakin on vaikutusta asiaan, ainakin omasta mielestäni. Mitä taas tulee altruismiin, niin en usko, että se on koskaan ollut erityisen suosittua, vaikka viittaatkin johonkin menneeseen aikaan. Yksinkertaisesti sanottuna, noin selviämisen kannalta ei kannata uhrata itseään. Itse tajusin ton vasta käytännössä sen jälkeen, kun olin tehnyt kaikenlaisia palveluksia yhdessä vaiheessa ystäville, tutuille ja ei niinkään tutuille. Käytännössä olin siis paiskinut ihan rankkaa työtä saamatta siitä korvausta. Täysin altruistista käytöstä, mutta erittäin typerää.
[Nuclear]

#60 • • [Nuclear] el aprendiz

greenie:
Nojaa, mä yritän ajatella ainakin positiivisesti. Tyyliin, ”Jos Matti pysty tohon, niin miksen minäkin.” Mutta mitä olen ns. kansan ääniä kuunnellut, niin olet oikeassa. Ainut vaan, että tuo juoruilu ei suinkaan lopu sen jälkeen kun auto on myyty, vaan sen jälkeen aletaan pohtimaan, että onkohan se mennyt vararikkoon tai muuttaakohan se sinne paratiisisaarelleen :)

Totta, seläntakana puhuva kansa valitettavasti. Spekuloidaan asioita omassa pikku päässä ja juoruillaan naapureiden kanssa, mutta ei uskalleta kysyä suoraan asiasta kohteelta itsestään.

--