Ensinnäkin pidän tuota itsenäisyyspäivälle sijoitettua mielenilmausta täysin ällöttävänä. Miten Linnanjuhliin OIKEASTI liittyy se että Maiju-Johanna 18 vee. ja Ilpo-Kalervo 23 vee tuntevat yhteiskunnan olevan julma myöhäsipuberteetin muutosten myllertäessä?
Mielenilmauksen järjetelykin on jo osaltaan kuvottavaa: se tapahtuu salassa, sillä ei ole ketään virallista järjestäjää ja mikä tärkeintä, sen tavoitteet ja syyt ovat hämäriä tai niitä ei oikeastaan ole. Päämäärä on ilmeisesti vain mennä paikalle, huudella vierraille ja estää heidän pääsynsä juhliin. Esimerkiksi estää Kansanedustajaa tekemästä työtään. Mikä mielenosoitus voi toimia tuollaisilla perusteilla?
Ei mikään yleinen kaikkea sitä vastaan mitä yhteiskunta edustaa-mielenosoitus ole minkään arvoinen. Miksi sille pitää edes myöntää lupa? Mitä jos kaikki toimisviat tällä tyylillä. Ei täällä voisi elää.
Kuokkavieras-tapahtuma sitä paitsi toimii onneksi itseään vastaan, koska suurin osa ihmisistä kunnioittaa Suomen itsenäisyyttä, eivätkä hyväksy kuokkavieraiden häiriköivää toimintaa.
Meillä on vuodessa vain muutamia suuria juhlapäiviä ja niiden tarkoitus on nostaa tunnelmaa arkisen aherruksen tiimellyksessä. Nämä Vasemmisto-anarkistit (en tiedä miten hakoteillä he lopulta ovatkaan näistäkin juurista) eivät ilmeisesti tällaisia juhlia edes ymmärrä vaan osoittavat mieltään vaan sen osoittamisen vuoksi.
VASTUSTAN ajattelutapaa, koska:
esim.työtä saa edelleenkin melko helposti jos haluaa. Jospa anarkistit viitsivät edes hakea niitä töitä ja ottaa vastaan jotain sellaista, joka ei ehkä juuri vastaa omia makuja, niin niitä on kyllä tarjolla.
Ihme juttu on se että monissa toiseen asteen oppilaitoksissa juuri näitä villapaita-anarkisti-nuoria pidetään ihan mahdottomimpina tapauksina. Tavoitteet ja odotukset ovat heillä menneet ihan vinksalleen. Sitten kun nämä eivät toteudu, on yhteiskunta syyllinen.
Mistä tämä tämmöinen yhteiskunta-viha on kotoisin?
Pitäisikö kaikki olla rakennettu hampusta ja ilmaista rahaa olla jaossa laiskoille, vai miten sen pitäisi toimia? Realitetteja peliin. Suomi on helkutin hyvä paikka elää verrattuna esim USA:han, Romaniaan, Portugaliin, Isoon Britanniaan, Etelä-Afrikkaan ym....
Itse asiassa, uskoisin Suomen olevan TOP 10 maan joukossa tässä suhteessa.
Itse olen sitä paitsi ainakin valmis tekemään töitä sen eteen, että voin halutessani matkustella, harrastaa, nautiskella ym.