Kuokkavieras 2003

142 posts, 8 pages, 22,241 views

Jone

#81 • • Jone Archibald Haddock

salama jack:
Siis jos oon oikein nyt ymmärtänyt, ainoot motiivit mennä tukkii tiet linnan eteen on ku tunnetut ja yhteiskunnalle tärkeät ihmiset menee juhlimaan heille tarkoitettuun tilaisuuteen sillä aikaan kun elämänsä lokaan enemmän tai vähemmän tahalleen vetäneet ihmiset kärsivät kylmyydestä ja nälästä, joista silti jokainen sossun tukea saava vetää parempaa liksaa kun minä työssä käyvä nuori opiskelija? Ompa asiat huonosti, tarvii varmaan pystyttää oma koju sinne kans.

Jos on rahasta pulaa, käyttäis vaikka senkin ajan töiden tekemiseen ku turhaan valittamiseen mistä ei varmasti makseta centtiäkään.

Opiskeletko kenties peruskoulussa vai miten on mahdollista ettet kykene yhtään tota monitasoisempaan ja laajempialaiseen ajatteluun? *hahjust*
rZi

#82 • • rZi 42
Vedin ton tekstin lähinnä ihmisten kommentteja yhdistäen ja silleen...poislukien UMTS-whtevr keskutelun kommentit.
Ei oo tullut vieläkään selkeetä vastausta mikä siinä on se syvin ja keskeisin idea mikä ajaa kaikkia mielenosoittajia osollistumaan...
Jone

#83 • • Jone Archibald Haddock

salama jack:
Ei oo tullut vieläkään selkeetä vastausta mikä siinä on se syvin ja keskeisin idea mikä ajaa kaikkia mielenosoittajia osollistumaan...

Tässä nimenomaisessa vai muissa tapauksissa? Mitä tulee Kuokkavieras-jengiin, niin enpä tiedä joten joutuisin vain spekuloimaan faktojen sijaan. Voin kyllä kehittää liudan syitä mikä saattaisi jonkun mielestä tehdä linnan juhlista protestoinnin arvoiset pippalot.

Mitä tulee mielenosoittamiseen ylipäätään, niin keskeinen idea valkenee jo varmasti siten, että mietit mitä mielenosoitus ihan kirjaimellisesti tarkoittaa.
rZi

#84 • • rZi 42
Kyseisessä tapauksessa, miks mennä kuokkavieras bileisiin?
Jone, sä vaikutat ihan fiksulta sälliltä. Olen varma että jos alkaa miettimään mitä syitä vois löytyä
ihan minkä asian tahansa vastustamiseen niin aina jotain löytyisi.
Haluisin vaan saada tietää sen mikä on saanut kaikki ne ko mielenosoitukseen osallistujat ajattelemaan ja syttymään saman asian vuoksi, vai onko heillä kaikilla vähän samanlainen tai erilainen syy osallistua ja saada ääni kuulluksi.
Niillä jotka sinne on menossa, on jo olemassa varmasti mielipide ja ”juttu” mikä vaatii toimintaa ja kansan huomiota. Ja just tämä on se tai ne syy(t) mitkä mä haluiaisin tietää/kuulla, että voisin muodostaa oman- enkä valmiiksi muokatun mielipiteen.
#85 • • ALIEN Guest

Jone:
---
salama jack:
---
Tässä nimenomaisessa vai muissa tapauksissa? Mitä tulee Kuokkavieras-jengiin, niin enpä tiedä joten joutuisin vain spekuloimaan faktojen sijaan. Voin kyllä kehittää liudan syitä mikä saattaisi jonkun mielestä tehdä linnan juhlista protestoinnin arvoiset pippalot.

...eli?
Jone

#86 • • Jone Archibald Haddock
Vastailen tohon vaikkapa MLNM:eista tullessani jos muistan. Tähän väliin nainen iskee mut kyökkiin tiskaamaan (parempi totella tai tulee turmio) ja sitten pitääkin suunnata jo Turkuun. *vink*
Ozie

#87 • • Ozie
Mielenosoituksessa ei sinäänsä mun mielestä oo mitään vikaa. Jokainen saa sitä harrastaa ihan vapaasti. Mutta sitte jos siellä ruvetaan takseja rikkomaan ja muuta ilkivaltaa/väkivaltaa harrastamaan niin homma menee yli. Turvatoimet tätä tapahtumaa varten ei taida nekään olla aivan ilmasia. Pari rajavartiolaitoksen laivaa, helikopteri (vai koptereita?) ja monta sataa poliisia ympäri maata.

Ja jos loppupeleissä taas nähdään jotain edellämainittua niin koko Kuokkavieras jutusta jää mitään positiivistä mieleen kenellekkään. Se että uutisissa kerrotaan 3 miljoonalle ihmiselle miten taas vahingoitettiin takseja jää varmaan normaalille kaduntallaajalle paremmin mieleen kun ne alkuperäset syyt minkä takia koko Kuokkavieras -juttu järjestettiin (En muuten edes tiedä näitä syitä tarkemmin vieläkään).
Jusuplussa

#88 • • Jusuplussa UG-///
Perustuslaissa sanotaan, että jokainen ihminen saa järjestää kokouksia ja mielenosoituksia. Osoittakoon mieltä niin paljon kun haluavat, mutta jos kekkerit muuttuvat mellakaksi, niin sitten asiaan pitää puuttua
Individual

#90 • • Individual HYPNO!
Taisivat lyödä vieraat kuokkansa kiveen...Well, better luck next time...
*hahjust*

Korjatkaa nyt sitten minua, mutta ainakin jos ” valtamedian” tiedotukseen on uskomista, niin
” Kuokkavieraat” ja seuraava on suora lainaus teksti tv:ltä ” ilmoittivat vastustavansa markkinavoimia ja eliitin juhlintaa.”

Minkä vitun eliitin? Noh, onhan tietysti esim. Kalle Palander pujottelun eliittiä maailmassa jne...
Edelleenkin olen sitä mieltä, että tässä maassa verrattuna moneen muuhuun on asiat hyvin, ei täydellisesti, mutta hyvin.

T:T

[muokattu 7.12.2003 03:00]
flygfisk

#91 • • flygfisk
Kun jossakin televisiolähetyksessä kysyttiin mielenosoittajalta, että minkä takia hän on täällä osoittamassa mieltään, niin kyseinen nainen vastasi jotenkin näin: ”Kun muutin Suomeen reilu 10v. sitten, niin maksoin palkastani vähemmän veroa ja palvelut olivat parempia, kuin nykyisin.” Tämän kyseisen kommentin jälkeen minä *nauru*
kilobitti

#92 • • kilobitti 1-2-3 techno
mtv3:n uutisiin klo 19.00 oli napattu pätkä haastattelua, jossa eräs symppiksen oloinen kuokkavieras kertoi hymyssä suin tapahtumasta ilmeisesti pe- tai la-päivällä: ”tarkoitus on tulla paikalle mahdollisimman rauhallisin mielin, ja silleen positiivisesti latautuneena” Juontaja jatkoi: ”ja tässä sama mies itsenäisyyspäivän iltana” - kuvassa näkyi sama heppu kaulahuivi naamallaan, joka töni, huusi, vittuili poliisille ja yritti lyödä pitkällä kepillä. Näiden kuvien /kommenttien jälkeen minä *nauru*

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

flygfisk

#93 • • flygfisk

kilobitti:
mtv3:n uutisiin klo 19.00 oli napattu pätkä haastattelua, jossa eräs symppiksen oloinen kuokkavieras kertoi hymyssä suin tapahtumasta ilmeisesti pe- tai la-päivällä: ”tarkoitus on tulla paikalle mahdollisimman rauhallisin mielin, ja silleen positiivisesti latautuneena” Juontaja jatkoi: ”ja tässä sama mies itsenäisyyspäivän iltana” - kuvassa näkyi sama heppu kaulahuivi naamallaan, joka töni, huusi, vittuili poliisille ja yritti lyödä pitkällä kepillä. Näiden kuvien /kommenttien jälkeen minä *nauru*

*nauru*
nvd

#94 • • nvd

Optimus Prime:
No kuvaamassasi tilanteessa kannattaisi mielestäni karttaa ottamasta niitä riskejä jotka saattavat johtaa elämän murenemiseen. Vaikka kuinka hyvältä ne sen hetkisessä olosuhteessa vaikuttavatkin.

öö... siinä on vaan sellanen pieni ongelma, että on ihan hiton hankala sanoa etukäteen että mitä mistäkin seuraa. Ja jos tuota riskittömyysperiaattetta noudattais, niin silloin esimerkiksi yrityksiä ei kannattais perustaa. Koskaan. Samoten sellaisen opiskelupaikan valitseminen, minkä avulla saa varmuudella töitä loppuiäkseen on aika mahdotonta. MItä ylipäätään sitten vois tehdä? Mä en ihan heti pysty kekismään yhtään asiaa, mihin ei sisältyis jonkinnäköistä riskiä.

Ja kun omaan terveyteensäkin voi vaikuttaa vain johonkin rajaan asti...
henkka

#95 • • henkka

nvd:
öö... siinä on vaan sellanen pieni ongelma, että on ihan hiton hankala sanoa etukäteen että mitä mistäkin seuraa. Ja jos tuota riskittömyysperiaattetta noudattais, niin silloin esimerkiksi yrityksiä ei kannattais perustaa. Koskaan. Samoten sellaisen opiskelupaikan valitseminen, minkä avulla saa varmuudella töitä loppuiäkseen on aika mahdotonta. MItä ylipäätään sitten vois tehdä? Mä en ihan heti pysty kekismään yhtään asiaa, mihin ei sisältyis jonkinnäköistä riskiä.

Ja kun omaan terveyteensäkin voi vaikuttaa vain johonkin rajaan asti...

No tämähän nyt on päivänselvää. *täh*

Kyse oli oletetusta olosuhteesta. Missä minkäänlaista suojaverkkoa ei olisi siltä varalta että tiputaan, kannattaisikin viimeiseen asti karttaa ottamasta semmoisia riskejä jotka voivat tuoda pohjalle, siis aiheuttaa sen 'elämän murenemisen'.

Tohon opiskeluhommeliin sen verran että itse en näe kouluttautumista riskinä, ainakaan täällä missä se on ilmaista. ”Ei oppi ojaan kaada.” Varmuudella ei oo kenelläkään meistä töitä. Olit kouluttautunut tai et.

[muokattu 7.12.2003 23:12]
Cofu

#96 • • Cofu
Jotenkin tuntuu että kaikki nuo kuokkavieraat ja kettutytöt elää jossain fantasia/mielikuva-maailmassa, jossa he luulevat tekevänsä maailmasta paremman. Mitä kukaan päättäjä oikeasti välittää siitä, että nämä soskun rahoilla elävät, ilmeisemminkin täysin saamattomat nuoret räyhää jostain linnanjuhlista. Ei niitä tod. kiinnosta.*hahjust*

Ei oo kaikki ihan kotona, päät ei taida leikata itsenäisesti, laumasieluja kaikki... Joku johtaa ja muut seuraa kiltisti perässä *justjoo*
POSER

#97 • • POSER Wimp and Poser
Ensinnäkin pidän tuota itsenäisyyspäivälle sijoitettua ”mielenilmausta” täysin ällöttävänä. Miten Linnanjuhliin OIKEASTI liittyy se että Maiju-Johanna 18 vee. ja Ilpo-Kalervo 23 vee tuntevat yhteiskunnan olevan julma myöhäsipuberteetin muutosten myllertäessä?

Mielenilmauksen järjetelykin on jo osaltaan kuvottavaa: se tapahtuu salassa, sillä ei ole ketään virallista järjestäjää ja mikä tärkeintä, sen tavoitteet ja syyt ovat hämäriä tai niitä ei oikeastaan ole. Päämäärä on ilmeisesti vain mennä paikalle, huudella vierraille ja estää heidän pääsynsä juhliin. Esimerkiksi estää Kansanedustajaa tekemästä työtään. Mikä mielenosoitus voi toimia tuollaisilla perusteilla?
Ei mikään yleinen ”kaikkea sitä vastaan mitä yhteiskunta edustaa”-mielenosoitus ole minkään arvoinen. Miksi sille pitää edes myöntää lupa? Mitä jos kaikki toimisviat tällä tyylillä. Ei täällä voisi elää.

Kuokkavieras-tapahtuma sitä paitsi toimii onneksi itseään vastaan, koska suurin osa ihmisistä kunnioittaa Suomen itsenäisyyttä, eivätkä hyväksy kuokkavieraiden häiriköivää toimintaa.
Meillä on vuodessa vain muutamia suuria juhlapäiviä ja niiden tarkoitus on nostaa tunnelmaa arkisen aherruksen tiimellyksessä. Nämä ”Vasemmisto-anarkistit” (en tiedä miten hakoteillä he lopulta ovatkaan näistäkin juurista) eivät ilmeisesti tällaisia juhlia edes ymmärrä vaan osoittavat mieltään vaan sen osoittamisen vuoksi.

VASTUSTAN ajattelutapaa, koska:
esim.työtä saa edelleenkin melko helposti jos haluaa. Jospa anarkistit viitsivät edes hakea niitä töitä ja ottaa vastaan jotain sellaista, joka ei ehkä juuri vastaa omia makuja, niin niitä on kyllä tarjolla.

Ihme juttu on se että monissa toiseen asteen oppilaitoksissa juuri näitä villapaita-anarkisti-nuoria pidetään ihan mahdottomimpina tapauksina. Tavoitteet ja odotukset ovat heillä menneet ihan vinksalleen. Sitten kun nämä eivät toteudu, on yhteiskunta syyllinen.
Mistä tämä tämmöinen yhteiskunta-viha on kotoisin?
Pitäisikö kaikki olla rakennettu hampusta ja ilmaista rahaa olla jaossa laiskoille, vai miten sen pitäisi toimia? Realitetteja peliin. Suomi on helkutin hyvä paikka elää verrattuna esim USA:han, Romaniaan, Portugaliin, Isoon Britanniaan, Etelä-Afrikkaan ym....
Itse asiassa, uskoisin Suomen olevan TOP 10 maan joukossa tässä suhteessa.
Itse olen sitä paitsi ainakin valmis tekemään töitä sen eteen, että voin halutessani matkustella, harrastaa, nautiskella ym.

--
Keppiä Jehoville!

Howdy

#98 • • Howdy Oldie

neiti etsivä:
---
hyperventilaatio:
Itse asiassa ainoat muutama jotka tunnen ja joiden tiedän tuonne suuntaavan, elävät nimenomaan sossun tuella, käymättä edes koulua. Miksi pitäis, kun toimeentulotuki on parempi kuin opintotuki. *eiei**hmph*

---

Olen samaa mieltä! Jouduin nimittäin hakemaan sossulta rahaa muutama kesä sitten. Kesätyöt alkoivat sen verran myöhässä, et kuukauden verran olisi joutunut pureksimaan kynsiä... Mutta asiaan.. Kuitenkin järkytyin, kun myönnetyn tuen summa oli puolet enemmän mitä opintotukea kuukaudessa herui!! Meinasi omalta puurtamiselta pudota pohja pois.. Joku tässä hommassa kyllä mättää!!! *eiei* *eiei* *eiei*

Samaa mieltä .. opiskelijat on tosi huonossa asemassa vaikka niistä tulee lopulta veron maksajia .. jossain klikkaa nyt pahasti .. ihan kun lorvailua suosittais *ding*

--
Käpy vailla vertaa

pupuankka

#99 • • pupuankka poly-wtf?!
äyh. mä en ymmärrä miksi juuri ne yhteiskuntakriitikot olis niitä aivottomia laumasieluja? eiköhän tuo ”mullaonkaikkihyvinsiissuljensilmänimuidenongelmilta” -ajattelu ole sitä aivotonta mielikuvitusmaailmassa elämistä? *hmph*

kuokkavierasjuhlien osallistujat kritisoivat tätä meidän järjestelmää yleisemmällä tasolla, globaalimmin, kuin vain sitä et itselle pitäis saada sossusta lisää massia. maailmanlaajuinen epäoikeudenmukaisuus ja taloudellisen liberalismin aiheuttama turvattomuus heijastuu kaikkien elämään, myös meille tänne lintukotoon pohjoiseen...

mut joo, kuokkiksien formaattia voi kritisoida, viime vuosina touhu on ollut aika älytöntä... *eiei* siksipä en ole paikalla vuosiin ollutkaan. demon järjestelyt oli tänä vuonna minimissä, ja sen kyllä huomaa.. (tosin en tiedä mitä kuvottavaa järjestelyissä oli *nauru*) myöskään nettisivut ei hienosta ulkonäöstään huolimatta olleet kovin informatiiviset *ding*

mut edelleen kritisoin tollasta ajattelua, et mielenosoitukset olis typerä tapa vaikuttaa asioihin ja ”ne pitäs kieltää...” niillä on tärkeä yhteiskunnallinen merkitys, jos ei muuta niin ainakin keskustelun herättäjinä *vink*

imo parhaita mielenosoituksia on reclaim the streetsit! *sydän* if i can't dance to it... *pahis*
kilobitti

#100 • • kilobitti 1-2-3 techno

pupuankka:
mut edelleen kritisoin tollasta ajattelua, et mielenosoitukset olis typerä tapa vaikuttaa asioihin ja ”ne pitäs kieltää...” niillä on tärkeä yhteiskunnallinen merkitys, jos ei muuta niin ainakin keskustelun herättäjinä *vink*

Ei kai kukaan ole täällä ollut mielenosoituksia kieltämässäkään, tai edes haukkumassa. Kuokkavieraat eivät kuitenkaan ensisijaisesti osoita mieltään, vaan mellakoivat menettäen samalla oman uskottavuutensa. Sen lisäksi he eivät edelleenkään ole pystyneet viestittämään kansalle mitä _oikeasti_ vastustavat. Ja kansahan tässä juuri se jolle tieto pitäis välittää - hehän äänestävät seuraavista päättäjistä.

Keskustelun herättäjinä? Normikansalaisten keskuudessa keskustelu painottunee lähinnä poliisien valtuuksien lisäämiseen - ”sanomasta” keskustelu kiinnostaa edelleenkin vain marginaaliryhmää.

Entä se sanoma? Yhteiskunnallinen lakko. Ota omaa lomaa ja varasta bonusta kassasta? tms. Barrikaadeille! Kerro mulle mitä hyötyä siitä on?

[muokattu 10.12.2003 13:07]

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993