Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,480,813 views

Takyon

Posts: 2,945

#12582 • • Takyon Möwkö

Annakins, 14.11.2008 11:00:
---
Takyon, 13.11.2008 20:27:
---


Mä väittäisin, et yks iso syy on myös siinä, että skeida ruoka on halvempaa kuin terveellinen ruoka (vrt. lounas Mäkkärissä on monesti halvempi kuin jokin terveellisempi vaihtoehto). Käsittääkseni juuri siksi esim. Jenkkilässä köyhien parissa liikalihavuus on suurempi ongelma kuin rikkaiden parissa.



Tämän olenkin huomannut ihan henkilökohtaisesti. Pirssihommassa kun se ruoka-aika tulee niin ikinä ei tietenkään ole samassa paikassa syömässä ja yleensä se ruoka pitäisi löytää suht läheltä ja helposti. Ja tietysti halvalla. Mäkkäri on se halvin ja helpoin mahdollinen kun niitä on joka kulmassa. Nykyään pyrin tekemään safkat valmiiksi himassa ja käyn sitten kotona syömässä vaikka se vähän viekin aikaa enemmän.

Ja sitten voisinkin hiukan muotoilla uudestaan tuota edellistä postaustani, eli kun ihmisille tehdään suht. helpoksi ja halvaksi ostaa ruokaa valmiina (einekset, mäkkärit ym. skeida) niin taas laiskistutaan lisää eikä osata enää itse tehdä omia ruokia jotka mahdollisesti olisivat hiukan terveellisempiä, vaan ostetaan niitä valmiita kun siihen kuitenkin on varaa.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Takyon

Posts: 2,945

#12583 • • Takyon Möwkö

Amma, 14.11.2008 16:07:
---
Takyon, 14.11.2008 15:58:
Siis perustuuko toi herätys pelkästään siihen valoon?

---

Ei, on siinä ääntäkin (jossakin vaihtoehtoina esim. radio ja linnunlaulu).

Philipsin versio:
http://www.webmarket.fi/index.php?page=2&c=29&id=118&pid=5962&ad=gowake&gclid=CJiV44Pr9JYCFQ6R1QodA2PUYg



Mä en kyl ymmärrä miten lampusta kukaan kehtaa edes pyytää noin paljoo rahaa :D

Taino eihän se ole tyhmä joka pyytää..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

kinderi

Posts: 1,783

#12584 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Saakohan windows xp:n recovery cd:tä jostain peruskaupasta,esmes prismasta?
Mä olen niin vittuuntunu tähän masiinaan et ennemmin paiskaan parvekkeelta alas ku lähen metsästelemään jotain tietokoneputiikkeja.

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Dave

Posts: 1,750

#12585 • • Dave Team Teknolipat :) / The Bunk

kindertin, 15.11.2008 10:52:
Saakohan windows xp:n recovery cd:tä jostain peruskaupasta,esmes prismasta?
Mä olen niin vittuuntunu tähän masiinaan et ennemmin paiskaan parvekkeelta alas ku lähen metsästelemään jotain tietokoneputiikkeja.



Eipä saa muualta ku juurikin noista putiikeista..

--
a veteran police of means and talent can wear whatever the fuck he damn well pleases.

ezzy

Posts: 8,060

#12586 • • ezzy Droid-pappa

kindertin, 15.11.2008 10:52:
Saakohan windows xp:n recovery cd:tä jostain peruskaupasta,esmes prismasta?
Mä olen niin vittuuntunu tähän masiinaan et ennemmin paiskaan parvekkeelta alas ku lähen metsästelemään jotain tietokoneputiikkeja.



Jos sulla on merkkikone, niin revovery cd on merkkikohtainen. Sitä EI saa kaupasta, vaan valmistajalta tilaamalla, jos se on kadonnut.
kinderi

Posts: 1,783

#12587 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

ezzy, 15.11.2008 12:29:
---
kindertin, 15.11.2008 10:52:
Saakohan windows xp:n recovery cd:tä jostain peruskaupasta,esmes prismasta?
Mä olen niin vittuuntunu tähän masiinaan et ennemmin paiskaan parvekkeelta alas ku lähen metsästelemään jotain tietokoneputiikkeja.

---


Jos sulla on merkkikone, niin revovery cd on merkkikohtainen. Sitä EI saa kaupasta, vaan valmistajalta tilaamalla, jos se on kadonnut.



Niinpä tietysti.. Tää on fujitsu siemensin jonku romu.. Muutaman vuoden ikänen ja voi että osaa kone olla sekasin *igor*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

yertle

Posts: 421

#12588 • • yertle
Minkähänlaista vaivaa sitä joutuu näkemään, että sais koneen kuvan näkymään telkkarissa? S-videokaapelilla vissiin, mutta veikka sano et siitä tulee sitten ehkä mustavalkonen kuva tai muuten vaan kauheen huono kuva. Oisko asiaan jotain muuta (ja bonuksena tosi simppeliä) ratkasua? Tai toimiiks s-video ihan hyvin ja veikka on väärässä?
ezzy

Posts: 8,060

#12589 • • ezzy Droid-pappa

yertle, 15.11.2008 18:08:
Minkähänlaista vaivaa sitä joutuu näkemään, että sais koneen kuvan näkymään telkkarissa? S-videokaapelilla vissiin, mutta veikka sano et siitä tulee sitten ehkä mustavalkonen kuva tai muuten vaan kauheen huono kuva. Oisko asiaan jotain muuta (ja bonuksena tosi simppeliä) ratkasua? Tai toimiiks s-video ihan hyvin ja veikka on väärässä?



Riippuu ihan millaset liitännät löytyy laitteista, s-video tai komponentti (ihan rca-audiokaapelikin käy). Ei se laatu huippua ole, mut varmaan toimeen tulee ja putki-tv pehmentää jonkin verran kuvaa, niin se ehkä kompensoi.
yertle

Posts: 421

#12590 • • Edited yertle

ezzy, 15.11.2008 19:01:
---

Riippuu ihan millaset liitännät löytyy laitteista, s-video tai komponentti (ihan rca-audiokaapelikin käy). Ei se laatu huippua ole, mut varmaan toimeen tulee ja putki-tv pehmentää jonkin verran kuvaa, niin se ehkä kompensoi.



En nyt ihan kauheesti näist hommista tiiä, mut ainaki koneesta ja televisiosta löytyy molemmista s-video kaapelille mestat, et kait se ois sit se helpoin? Kaapeilinki tartteis olla vaan 5 mertrii, oon ymmärtäny et se auttaa laadun säilymisessä vähän parempana?

Edit.

Niin ja siirtyyks ääniki ton s-videon kaa, vai tulisko ääni sit koneelta ja kuva telkkarista vai miten? :D
ezzy

Posts: 8,060

#12591 • • ezzy Droid-pappa

yertle, 15.11.2008 19:39:
---
ezzy, 15.11.2008 19:01:
---

Riippuu ihan millaset liitännät löytyy laitteista, s-video tai komponentti (ihan rca-audiokaapelikin käy). Ei se laatu huippua ole, mut varmaan toimeen tulee ja putki-tv pehmentää jonkin verran kuvaa, niin se ehkä kompensoi.

---


En nyt ihan kauheesti näist hommista tiiä, mut ainaki koneesta ja televisiosta löytyy molemmista s-video kaapelille mestat, et kait se ois sit se helpoin? Kaapeilinki tartteis olla vaan 5 mertrii, oon ymmärtäny et se auttaa laadun säilymisessä vähän parempana?

Edit.

Niin ja siirtyyks ääniki ton s-videon kaa, vai tulisko ääni sit koneelta ja kuva telkkarista vai miten? :D



ääni ei siirry, tarviit ihan normi äänikaapelin kone -> stereot tai luurit tai jos telkussa on audio-in.
Apo

Posts: 1,574

#12592 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

ezzy, 15.11.2008 19:01:
Riippuu ihan millaset liitännät löytyy laitteista, s-video tai komponentti (ihan rca-audiokaapelikin käy).



Uudessa telkkarissa ja tietokoneessa voi myös olla HDMI tai ihan d-sub yhdistämismahdollisuus. HDMI:llä kuva siirtyy digitaalisessa muodossa, d-sub on taas se perinteinen analoginen vga liitäntä.
yertle

Posts: 421

#12593 • • yertle

ezzy, 15.11.2008 19:53:
---

ääni ei siirry, tarviit ihan normi äänikaapelin kone -> stereot tai luurit tai jos telkussa on audio-in.



Ahhaa, ahhaa. Tosin telkku ja tietsi on vastakkain, et periaatteessa mulle kelpaa jos se tulee tietsiltäki ääni. Paitsi tiettty jos se kuva tulee sit vähän myöhässä sielt telkkarista?
sapeli

Posts: 11,768

#12594 • • sapeli jokukukamikä?
Mistä saa hankittua sinistä elintarvikeväriä? Missään ruokakaupassa en ole nähnyt... Olis hauska tehdä esim. sinistä kermavaahtoa tai vaikka smurffikakkua! *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

KiimanenKurre

Posts: 791

#12595 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**

sapeli, 15.11.2008 23:43:
Mistä saa hankittua sinistä elintarvikeväriä? Missään ruokakaupassa en ole nähnyt... Olis hauska tehdä esim. sinistä kermavaahtoa tai vaikka smurffikakkua! *hih*



ootkos koittanu ettiä näistä mulatti kaupoista ..???

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

sapeli

Posts: 11,768

#12596 • • sapeli jokukukamikä?

KiimanenKurre, 15.11.2008 23:49:
---
sapeli, 15.11.2008 23:43:
Mistä saa hankittua sinistä elintarvikeväriä? Missään ruokakaupassa en ole nähnyt... Olis hauska tehdä esim. sinistä kermavaahtoa tai vaikka smurffikakkua! *hih*
---
ootkos koittanu ettiä näistä mulatti kaupoista ..???



Siis meinaatko tuolla näitä eksoottisempien ruokien kauppoja? Onko niillä jotenkin erityisen paljon sinistä safkaa vai? Nyt en kyllä oikein hoksaa mitä tarkoitat...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

whispering

Posts: 871

#12597 • • whispering Super Juusto

sapeli, 15.11.2008 23:43:
Mistä saa hankittua sinistä elintarvikeväriä? Missään ruokakaupassa en ole nähnyt... Olis hauska tehdä esim. sinistä kermavaahtoa tai vaikka smurffikakkua! *hih*



Linkki

Muistelisin ite että ne oli kaupoissa maustehyllyillä, karamelliväreinä tjsp.
Amuck

Posts: 2,396

#12598 • • Amuck dub-i-dub

sapeli, 15.11.2008 23:43:
Mistä saa hankittua sinistä elintarvikeväriä? Missään ruokakaupassa en ole nähnyt... Olis hauska tehdä esim. sinistä kermavaahtoa tai vaikka smurffikakkua! *hih*


Noitahan myytiin ennenvanhaan vain apteekeissa, ootko käynyt katsomassa?

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

sapeli

Posts: 11,768

#12599 • • sapeli jokukukamikä?

*, 16.11.2008 00:11:
pikaisesti googlen avulla katsottun ainakin joku www.verkkoapteekki.fi myy sinistä karamelliväriä



Tämä oli hyvä, tilattu on. *joo*

Ruokakaupoista tätä olin aiemmin etsinyt ja jotain muistelin että apteekissa ehkä olisi, mutta en muistanut oliko kyse nimenomaan elintarvikeväristä. Jotenkin outoa että sitä olisi juuri apteekissa eikä esim. ruokakaupan mauste/leivontakoristehyllyllä...

Mutta tuolta löytyi ja tilattu on, kotiinkuljetus mukaanluettuna 5,20e. *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.