Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,480,823 views

Freja

Posts: 8,775

#12561 • • Freja Sihteeri

Takyon, 13.11.2008 20:27:
monille ihmisille ylitsepääsemättömiä ongelmia "kun ei pääse julkisilla"..



Tää o kyl sellane asia mitä mietin tänää, yks naikkonen tuli pysäkille, venas bussii, hyppäs samaa bussii ku mä, jäi tokalla pysäkillä pois. Öh? Siinä ajassa ku se venas sitä dösää, se ois voinu kävellä siihen pysäkille. Laiska paska, ajattelin.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

onni3mk

Posts: 3,973

#12562 • • onni3mk Onni on.

Takyon, 13.11.2008 19:44:
---
sativa, 13.11.2008 19:05:
Ootteko huomanneet, kuinka tavarataloissa Suomessa on liukuportaat noudattaa aina (tai ainakin usein)vasemmanpuoleista liikennettä? Mietin vaan, että onkohan maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne liukuportaatkin laitettu sitten sillai, että vasen kaista vie ylös ja oikea alas... Kukaan kiinnittänyt huomiota?

---


Nyt kun aloin miettimään liukuportaita joita mä olen käyttänyt täällä pk-seudulla niin kyllä niissä on oikeanpuoleinen mennyt ylös ja vasen alas, eli siis oikeanpuoleinen liikenne. Mut enpä sit tiedä, itsehän en noita edes käytä muuten kuin jos on pakko. Liukuportaat on mordorista *igor*



Katotaaks liukuportaiden liikenne ylhäältä vai alhaalta *ding*

--
Onni on.

Takyon

Posts: 2,945

#12563 • • Takyon Möwkö

onni3mk, 13.11.2008 20:34:
---
Takyon, 13.11.2008 19:44:
---
sativa, 13.11.2008 19:05:
Ootteko huomanneet, kuinka tavarataloissa Suomessa on liukuportaat noudattaa aina (tai ainakin usein)vasemmanpuoleista liikennettä? Mietin vaan, että onkohan maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne liukuportaatkin laitettu sitten sillai, että vasen kaista vie ylös ja oikea alas... Kukaan kiinnittänyt huomiota?

---


Nyt kun aloin miettimään liukuportaita joita mä olen käyttänyt täällä pk-seudulla niin kyllä niissä on oikeanpuoleinen mennyt ylös ja vasen alas, eli siis oikeanpuoleinen liikenne. Mut enpä sit tiedä, itsehän en noita edes käytä muuten kuin jos on pakko. Liukuportaat on mordorista *igor*

---


Katotaaks liukuportaiden liikenne ylhäältä vai alhaalta *ding*



Hyvä pointti *nauru*

Eli siis oikeanpuoleinen liikenne, riippumatta meneekö ylös vai alas :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

onni3mk

Posts: 3,973

#12564 • • onni3mk Onni on.

Takyon, 13.11.2008 20:37:
---
onni3mk, 13.11.2008 20:34:

Katotaaks liukuportaiden liikenne ylhäältä vai alhaalta *ding*

---


Hyvä pointti *nauru*

Eli siis oikeanpuoleinen liikenne, riippumatta meneekö ylös vai alas :D



Rautatieaseman ja Kampin metrorullaportaat on sit vasemmanpuoleiset.

--
Onni on.

wiwi

Posts: 1,575

#12565 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Osaisiko joku suositella paikkaa, josta löytäisi siedettävään hintaan miesten pukuja? Ja mikä sellasissa perusseteissä on suunnilleen hintahaitari?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

remotion

Posts: 5,283

#12566 • • remotion nostatus guru

wiwi, 14.11.2008 10:49:
Osaisiko joku suositella paikkaa, josta löytäisi siedettävään hintaan miesten pukuja? Ja mikä sellasissa perusseteissä on suunnilleen hintahaitari?



Pukuja myydään oikeastaan todella monessa kaupassa, helpompaa sen etsiminen on kuitenkin jostain missä valikoimaa on enemmän.


Halvimmillaan käyttökelpoisen puvun saa vaikka Dressmanista noin 100€, enempää ei Dressmanin kokonaislaadusta/tyylistä/istuvuudesta kannata maksaa.

Laadukkaamman sekä tod.näk. kotimaisen puvun löydät vaikka haloselta tai stockmannilta tai sokokselta ja hintahaitari n. 150-300€.

Itse talsisin kuitenkin suoraan Ateneuminkujalle Soloon, ja sieltä särmä puku 250-500€.

Ero tämän ja noiden edellä mainittujen välillä on tähtitieteellinen.

Puku on vähän semmonen asia mikä voi maksaa femman tai sit 50-tuhatta, mutta itse maksaisin suosiolla ainakin sen 200, mutta jos ei ole mitään pukumatskua ennen ollut niin kyllä siinä sit menee kenkä, paita, kravatti, sukka yms ostoksiin myöskin rahaa. Hyvänkin puvun pilaa keskinkertainen kokonaisuus, halvan puvun tai snadisti kulahtaneen voi jossainmäärin pelastaa toimiva kokonaisuus.
Avatar
#12567 • • Annakins Guest

Takyon, 13.11.2008 20:27:
No siis onkohan kovinkaan moni miettiny miks kaikissa länsimaissa liikalihavuus, liikuntasairaudet yms lisääntyy jatkuvasti. No tottakai kun on varaa tuhlata ja varaa syödä kaikkee sontaa (niinku minä :D ),



Mä väittäisin, et yks iso syy on myös siinä, että skeida ruoka on halvempaa kuin terveellinen ruoka (vrt. lounas Mäkkärissä on monesti halvempi kuin jokin terveellisempi vaihtoehto). Käsittääkseni juuri siksi esim. Jenkkilässä köyhien parissa liikalihavuus on suurempi ongelma kuin rikkaiden parissa.
sapeli

Posts: 11,768

#12568 • • sapeli jokukukamikä?

Freja, 13.11.2008 20:31:
---
Takyon, 13.11.2008 20:27:
monille ihmisille ylitsepääsemättömiä ongelmia "kun ei pääse julkisilla"..
---
Tää o kyl sellane asia mitä mietin tänää, yks naikkonen tuli pysäkille, venas bussii, hyppäs samaa bussii ku mä, jäi tokalla pysäkillä pois. Öh? Siinä ajassa ku se venas sitä dösää, se ois voinu kävellä siihen pysäkille. Laiska paska, ajattelin.



Yleensä kun menen kotiin töistä, menen bussilla vain yhden pysäkin. *hih* Jos kävelisin, minun pitäisi kulkea pikkuteitä ja siinä menisi arviolta 20min pitempään - bussi taas menee hämeenlinnanväylää, minkä viertä olisi vähän nihkeä kävellä. *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

Posts: 8,775

#12569 • • Edited Freja Sihteeri

sapeli, 14.11.2008 11:01:
Yleensä kun menen kotiin töistä, menen bussilla vain yhden pysäkin. *hih* Jos kävelisin, minun pitäisi kulkea pikkuteitä ja siinä menisi arviolta 20min pitempään - bussi taas menee hämeenlinnanväylää, minkä viertä olisi vähän nihkeä kävellä. *vink*



[o]Joo mut Kaupintieltä siitä passelin luota siihen Sampoa vastapäätä.. Jes :D[/o]
Eiku sori se jäikin siinä näyttelijäntiellä pois. no silti :D alle 10 min kävelymatka.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

whispering

Posts: 871

#12570 • • Edited whispering Super Juusto

wiwi, 14.11.2008 10:49:
Osaisiko joku suositella paikkaa, josta löytäisi siedettävään hintaan miesten pukuja? Ja mikä sellasissa perusseteissä on suunnilleen hintahaitari?



En tiedä mitä kauppoja välitilassa on :p mutta oma sutkot perus puku makso muistaakseni 300e (puku, pari paitaa ja pari kravaattia).
Amma

Posts: 2,383

#12571 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

onni3mk, 13.11.2008 20:41:
---
Takyon, 13.11.2008 20:37:
---
onni3mk, 13.11.2008 20:34:

Katotaaks liukuportaiden liikenne ylhäältä vai alhaalta *ding*
---
Hyvä pointti *nauru*

Eli siis oikeanpuoleinen liikenne, riippumatta meneekö ylös vai alas :D
---
Rautatieaseman ja Kampin metrorullaportaat on sit vasemmanpuoleiset.


Musta tuntuu, että joissain paikoissa portaiden suuntaa vaihdetaan aina välillä. Mieleen tulis ainakin Pasilan aseman junalaitureiden portaat. Voisko olla näin?

--
*etsiskel*

wiwi

Posts: 1,575

#12572 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

remotion, 14.11.2008 10:59:

Pukuja myydään oikeastaan todella monessa kaupassa, helpompaa sen etsiminen on kuitenkin jostain missä valikoimaa on enemmän...


whispering, 14.11.2008 11:07:

En tiedä mitä kauppoja välitilassa on :p mutta oma sutkot perus puku makso muistaakseni 300e (puku, pari paitaa ja pari kravaattia).



Kiitos vastauksista. Miehelle siis (ylläri!) pitäis hankkia uusi puku kun se vaihtaa duunia ja edellisestä näkyy aika hyvin että on jonkun verran tullut työpöytää ja -penkkiä kulutettua. Aika peruspuku on siis haussa, koska tulee ihan arkikäyttöön. Toisaalta sitten kai onkin järkevä satsata laatuun, että kestää kulutusta. Krakoja löytyy ja kauluspaitoja vaikka pienelle kylälle.

Pitää lähteä etsimään. Onneksi oon itse kuitenkin makutuomarin, en maksumiehen roolissa. *iloinen*

Miehiä puvuissa. Lääh.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Epailija

Posts: 5,636

#12573 • • Epailija Physicist, 2nd class.

wiwi, 14.11.2008 11:30:
Pitää lähteä etsimään. Onneksi oon itse kuitenkin makutuomarin, en maksumiehen roolissa. *iloinen*



Myös Kämp-gallerian H&M:stä löytyy pukuja. Hinta on about samalla tasolla Dressmanin kanssa ja muistaakseni kankaat tulevat samoista kutomoista kuin Bossinkin pukujen kankaat, joten laatu on hintaan nähden ihan kohdallaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

whispering

Posts: 871

#12574 • • whispering Super Juusto

wiwi, 14.11.2008 11:30:
Miehelle siis (ylläri!) pitäis hankkia uusi puku kun se vaihtaa duunia ja edellisestä näkyy aika hyvin että on jonkun verran tullut työpöytää ja -penkkiä kulutettua.



Jos kunnon pukua hakemassa niin voi olla vähän huono yhtälö. Kun oman puvun ostin se käväs 3 kertaa ompelijalla (että istuu kunnolla).
remotion

Posts: 5,283

#12575 • • remotion nostatus guru

whispering, 14.11.2008 12:10:
---
wiwi, 14.11.2008 11:30:
Miehelle siis (ylläri!) pitäis hankkia uusi puku kun se vaihtaa duunia ja edellisestä näkyy aika hyvin että on jonkun verran tullut työpöytää ja -penkkiä kulutettua.
---


Jos kunnon pukua hakemassa niin voi olla vähän huono yhtälö. Kun oman puvun ostin se käväs 3 kertaa ompelijalla (että istuu kunnolla).



Kannattaa ostaa kerralla sopiva. Itse oon kokeillu kymmenen kertaa ainakin kumpaakin yhtälöä, ja kyllä se vaan on parempi kun sattuu löytämään puvun joka on just suoraan ku nakutettu, ompelija kun siirtää yhtä asiaa niin mitotus muuttuu taas kymmenellä muullakin tavalla. (Pois lukien lahkeiden lyhennys.)
Amma

Posts: 2,383

#12576 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Ainakin muutama kävi ostamassa Hulluilta päiviltä kirkasvalokellolamppuhässäkän....

josbe, 8.10.2008 09:41:
Dodi! Kellon onnellinen omistaja raportoi... Loppuivat keskustan Stockalta ennen klo 8.30. o_O
Nimim. Tästä lähtien neiti aamu-aurinkoinen.


Neko, 8.10.2008 12:08:
Onneksi myyjä keksi ottaa varausmaksuja vastaan, joten itse tuollaisen Wake-Up lampun sain :D


Kon-tiki, 8.10.2008 11:05:
Aika tiheeseen kävi kauppa myös Itiksessä, koska mm. mä olin ostanut ne loppuun jo 8.20 mennessä (siis mähän laitoin pari sivua sitten tänne kyselyä monenlaisten Hullut päivät -elektroniikkatuotteiden oston mielekkyydestä, mutta kellosta en edes kysellyt vaan ostin).


No, toimiiko se?
(Toki muutkin kuin HP:ltä lampun ostaneet ja ylipäätään kokemuksia asiasta omaavat saavat ilmaista mielipiteensä...)

--
*etsiskel*

Jussi Soro

Posts: 6,385

#12577 • • Jussi Soro choon!

Amma, 14.11.2008 15:28:
No, toimiiko se?


Kyllä mun mielestä toimii. Ilman lamppua herääminen on ainakin tuskaa. Tuskaa se on lampun kanssakin, mutta ehkä edes hiukan vähemmän.
josbe

Posts: 1,982

#12578 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Amma, 14.11.2008 15:28:
Ainakin muutama kävi ostamassa Hulluilta päiviltä kirkasvalokellolamppuhässäkän....


---
josbe, 8.10.2008 09:41:
Dodi! Kellon onnellinen omistaja raportoi... Loppuivat keskustan Stockalta ennen klo 8.30. o_O
Nimim. Tästä lähtien neiti aamu-aurinkoinen.

No, toimiiko se?
(Toki muutkin kuin HP:ltä lampun ostaneet ja ylipäätään kokemuksia asiasta omaavat saavat ilmaista mielipiteensä...)


Toimii! Mulle kun on kamalin kauhistus herätä pimeässä johonkin pirinään, niin tämän kanssa herään vähäsen noin varttia vaille herätystä, joten herätys ei tule yllätyksenä. Lampun kanssa on myös helpompi jäädä makoilemaan, jos vähän väsyttää. Ei nimittäin nukahda helposti uudelleen, vaan piristyy pikku hiljaa. Tiedä sitten, miten se toimii ihmisillä, jotka on kovin syväunisia, eikä herää helposti esim. just valoon.
blastic

Posts: 930

#12579 • • blastic ballistic ballstick

JussiS, 14.11.2008 15:36:
---
Amma, 14.11.2008 15:28:
No, toimiiko se?
---

Kyllä mun mielestä toimii. Ilman lamppua herääminen on ainakin tuskaa. Tuskaa se on lampun kanssakin, mutta ehkä edes hiukan vähemmän.



Sain tollasen lampun synttärilahjaks ja kyllä se kieltämättä auttaa heräämään ainakin vähän paremmin.
Takyon

Posts: 2,945

#12580 • • Takyon Möwkö

josbe, 14.11.2008 15:39:
---
Amma, 14.11.2008 15:28:
Ainakin muutama kävi ostamassa Hulluilta päiviltä kirkasvalokellolamppuhässäkän....


---
josbe, 8.10.2008 09:41:
Dodi! Kellon onnellinen omistaja raportoi... Loppuivat keskustan Stockalta ennen klo 8.30. o_O
Nimim. Tästä lähtien neiti aamu-aurinkoinen.

No, toimiiko se?
(Toki muutkin kuin HP:ltä lampun ostaneet ja ylipäätään kokemuksia asiasta omaavat saavat ilmaista mielipiteensä...)

---

Toimii! Mulle kun on kamalin kauhistus herätä pimeässä johonkin pirinään, niin tämän kanssa herään vähäsen noin varttia vaille herätystä, joten herätys ei tule yllätyksenä. Lampun kanssa on myös helpompi jäädä makoilemaan, jos vähän väsyttää. Ei nimittäin nukahda helposti uudelleen, vaan piristyy pikku hiljaa. Tiedä sitten, miten se toimii ihmisillä, jotka on kovin syväunisia, eikä herää helposti esim. just valoon.



Siis perustuuko toi herätys pelkästään siihen valoon? Vai tuleeko siinä sitten loppuvaiheessa joku äänikin mukaan? Jos pelkkä valo niin ihan turha yrittääkään mua sillä herättää, vaikutus olis sama kun laittais kuurolle sellasen pirinäkellon *nauru*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.