Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,485,791 views

oooo

Posts: 1,249

#6781 • • oooo

Steven Hoaks, 17.8.2006 20:55:

Ei *igor* Suullinen sopimus tehtiin... Jos mulla olis kirjallinen sopimus kädessä olisin haastanut noi heti sopimuksen rikosta *grr* Tai jotain *uuh*



Niin.. suullista sopimusta on vaikea todistella jälkikäteen. Ikävä homma, enkä kyllä keksi mitään keinoa ratkaisuksi.

Tietysti voit soitella sinne kenen kanssa sopimus on tehty tai mennä paikan päälle ja vähän kysellä että mitäs hemmettiä *släp* Valitat kyseiselle ihmiselle jonka kanssa olit asiasta sopinut.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#6782 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Yhdellä paskiaisella konttorirotalla oli kuukautiset ja se unohti pistää jonkun yhden paperin jakoon. Seuraamus = Vuokralainen menettää neljäks vuodeks luottotiedot?!?! Eikä mitään voida tehdä? VOI KYRPÄ VAAN SANON MINÄ!! Mä heitän sinne huomenna kranaatin *grr*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Jusna666

Posts: 1,447

#6783 • • Edited Jusna666 Diablo

Steven Hoaks, 17.8.2006 20:50:
Kun lähdin Ranskan reissuun tein sopimuksen Kannelmäen kiinteistön kanssa että maksan vuokran heti kun palaan maanantaina. Sanoivat että asia on ok. Kun tulen takaisin minut oli haastettu käräjille. Syyte peruutettiin mutta minulta meni äsken lukemani kirjeen mukaan luottotiedot ja tästä syystä minulla tulee olemaan kohta HYVIN HYVIN paljon ongelmia... Tekis mieli mennä ton paperin kanssa niiden luokse ja syöttää se niille vitun konttorirotille *släp*

Mutta toivoisisin ehkä jotain muita neuvoja. Voiko kiinteistö tehdä asialle jotain koska vika oli kuitenkin heidän. Voinko heittää heille jonkun syytteen tapahtuneesta *grr* Jotain? Mitä vain? Tää ei saa jäädä tähän!



Ootko käyny sanomassa niille asiasta?

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin ja tässä tapauksessahan on todiste siitä, että sopimus on tehty, sillä he peruivat haastehakemuksen, eli siis ovat velvollisia korjaamaan syntyneet väärinkäsitykset..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Zandy

Posts: 273

#6784 • • Zandy

Steven Hoaks, 17.8.2006 21:03:
Yhdellä paskiaisella konttorirotalla oli kuukautiset ja se unohti pistää jonkun yhden paperin jakoon. Seuraamus = Vuokralainen menettää neljäks vuodeks luottotiedot?!?! Eikä mitään voida tehdä? VOI KYRPÄ VAAN SANON MINÄ!! Mä heitän sinne huomenna kranaatin *grr*



No hei, eikö nyt fiksuinta olisi rauhoittua ja mennä huomenna paikan päälle asiallisesti keskustelemaan kyseisen henkilön kanssa, kenen kanssa asiasta alunperin sovitkin. Varmasti asia selviää, kunhan olet vain rauhallinen, asiallinen ja sitkeä. Suullinen sopimus on tietääkseni yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Tsemppiä! *piis*
Jusna666

Posts: 1,447

#6785 • • Jusna666 Diablo
Jos ne kerran on perunu sen syytteen ni sehän todistaa et teil on ollu sopimus..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#6786 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Jusna666, 17.8.2006 21:06:
Ootko käyny sanomassa niille asiasta?



No tottakai... Ne makso kulut jotka aiheutui siitä että ne laitto asian käsittelyyn käräjille. Ja mä luulin että väistin luodin. Kunnes tänään sain kirjeen että multa meni luottotiedot.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Jusna666

Posts: 1,447

#6787 • • Jusna666 Diablo

Steven Hoaks, 17.8.2006 21:12:
---
Jusna666, 17.8.2006 21:06:
Ootko käyny sanomassa niille asiasta?

---


No tottakai... Ne makso kulut jotka aiheutui siitä että ne laitto asian käsittelyyn käräjille. Ja mä luulin että väistin luodin. Kunnes tänään sain kirjeen että multa meni luottotiedot.



Nii mut meinasinki et ootko käyny sanoo et sult meni luottotiedot?

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#6788 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Jusna666, 17.8.2006 21:15:
Nii mut meinasinki et ootko käyny sanoo et sult meni luottotiedot?



Sitä en ole vielä ehtinyt tehdä kun tänään vasta töiden jälkeen luin kirjeen. Seuraavan kerran voin käydä siellä vasta maanantaina *uuh* Jos silloinkaan.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Jusna666

Posts: 1,447

#6789 • • Edited Jusna666 Diablo

Steven Hoaks, 17.8.2006 21:18:

Sitä en ole vielä ehtinyt tehdä kun tänään vasta töiden jälkeen luin kirjeen. Seuraavan kerran voin käydä siellä vasta maanantaina *uuh* Jos silloinkaan.



Ota nyt ihmeessä yhteyttä siihen firmaan!
Ja kerro miten asiat on.. ihan asiallisesti.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#6790 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Jusna666, 17.8.2006 21:19:
---
Steven Hoaks, 17.8.2006 21:18:

Sitä en ole vielä ehtinyt tehdä kun tänään vasta töiden jälkeen luin kirjeen. Seuraavan kerran voin käydä siellä vasta maanantaina *uuh* Jos silloinkaan.

---

Ota nyt ihmeessä yhteyttä siihen firmaan!
Ja kerro miten asiat on.. ihan asiallisesti.



Mihin firmaan? Siis kiinteistöön? Ja sanon mitä? Sitä tässä olen kysymässäkin teiltä.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Avatar
#6791 • • Peppi Guest

Steven Hoaks, 17.8.2006 21:12:
---
Jusna666, 17.8.2006 21:06:
Ootko käyny sanomassa niille asiasta?
---
No tottakai... Ne makso kulut jotka aiheutui siitä että ne laitto asian käsittelyyn käräjille. Ja mä luulin että väistin luodin. Kunnes tänään sain kirjeen että multa meni luottotiedot.



Mun käsityksen mukaan tuosta käräjäoikeuden haasteen päiväyksestä on tasan kaksi viikkoa aikaa maksaa karhuttava summa, muussa tapauksessa menee luottotiedot. Termi "luottotietojen menettäminen" tarkoittaa ilmeisesti virkamiehen (olisko varatuomari tai vastaava) puumerkkiä/leimaa paperilla, joten sen suurempi prosessi se ei ole.

Ihmetyttää, miten voit menettää luottotiedot, jos kerran kiinteistöyhtiö on vetänyt haasteen pois. Silloin, kun kiista sovitaan ja asia ei mene eteenpäin, pitäisi luottotietojen säilyä tallella. Eri asia on, ilmoittaako yhtiö asian esim. Suomen Asiakastiedolle, joka pitää rekisteriä ihmisten maksukäyttäytymisestä. Lisäksi on erotettava käsitteet "luottotietojen menettäminen" ja "maksuhäiriömerkintä", jotka ovat kaksi eri asiaa.

Em. tieto on mutu-pohjaista, koska en itse ole ollut vastaavassa tilanteessa. Mut toki ottanut asioista selvää jututtamalla suvussa olevia lakimiehiä. Toivottavasti asia kääntyy parhaiten päin.
dncr

Posts: 249

#6792 • • dncr aika notkee

Steven Hoaks, 17.8.2006 20:50:
Kun lähdin Ranskan reissuun tein sopimuksen Kannelmäen kiinteistön kanssa että maksan vuokran heti kun palaan maanantaina. Sanoivat että asia on ok. Kun tulen takaisin minut oli haastettu käräjille. Syyte peruutettiin mutta minulta meni äsken lukemani kirjeen mukaan luottotiedot ja tästä syystä minulla tulee olemaan kohta HYVIN HYVIN paljon ongelmia... Tekis mieli mennä ton paperin kanssa niiden luokse ja syöttää se niille vitun konttorirotille *släp*

Mutta toivoisisin ehkä jotain muita neuvoja. Voiko kiinteistö tehdä asialle jotain koska vika oli kuitenkin heidän. Voinko heittää heille jonkun syytteen tapahtuneesta *grr* Jotain? Mitä vain? Tää ei saa jäädä tähän!



On muuten harvinaisen paska homma *uuh* Hyvä tietää, että noinkin voi käydä... Toivottavasti homma järjestyy *lohduttel*

--
The love we give away is the only love we keep.

Jusna666

Posts: 1,447

#6793 • • Jusna666 Diablo

Steven Hoaks, 17.8.2006 21:22:


Mihin firmaan? Siis kiinteistöön? Ja sanon mitä? Sitä tässä olen kysymässäkin teiltä.



Niin, soitat sinne kannelmäen kiinteistölle ja sanot, että te teitte tällaisen sopimuksen ja sinulta meni luottotiedot sen takia, että sitä sopimusta ei hoidettu niinkuin piti tai siinä tapahtui virhe ja voisivatko he kenties hoitaa asian siten että sinulta poistetaan tuo maksuhäiriömerkintä.
Katsot mitä ne siihen vastaa ja sitten vasta ruvetaan miettii lisää..

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Avatar
#6794 • • Peppi Guest

Zandy, 17.8.2006 21:08:
---
No hei, eikö nyt fiksuinta olisi rauhoittua ja mennä huomenna paikan päälle asiallisesti keskustelemaan kyseisen henkilön kanssa, kenen kanssa asiasta alunperin sovitkin. Varmasti asia selviää, kunhan olet vain rauhallinen, asiallinen ja sitkeä. Suullinen sopimus on tietääkseni yhtä pätevä kuin kirjallinenkin. Tsemppiä! *piis*



Totta, mut suullista sopimusta on todella vaikea näyttää toteen, jos on vain sana sanaa vastaan. Suomessa on syytön, kunnes toisin todistetaan, ja tässä tapauksessa todistustaakka olis valitettavasti Stefulla (hänhän syyttää konttoritätiä suullisen sopimuksen rikkomisesta). Tehkää rakkaat ihmiset aina ja kaikesta kirjallinen, mustaa valkoisella -mallia oleva sopimus, jotta vältytte ikävyyksiltä!
Foxmagon

Posts: 1,329

#6795 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Milloinka keksitään tapa korjata kuulovaurioita? *uuh*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

sapeli

Posts: 11,768

#6796 • • sapeli jokukukamikä?

Foxmagon, 17.8.2006 22:11:
Milloinka keksitään tapa korjata kuulovaurioita? *uuh*



Toivottavasti - ja jopa todennäköisesti - aika pian *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

wtr

Posts: 37

#6797 • • wtr
Voi olla että ollu jo aikasemmi, mutta miksi HIV ei leviä hyttysten välityksellä? En oo ainakaan koskaa kuullu moisen tapahtuneen.
r0n

Posts: 2,258

#6798 • • r0n d a n c e m a c h i n e s

sapeli, 17.8.2006 22:12:
---
Foxmagon, 17.8.2006 22:11:
Milloinka keksitään tapa korjata kuulovaurioita? *uuh*

---


Toivottavasti - ja jopa todennäköisesti - aika pian *joo*



Inttiaikana meiltä lähti jengiä Sotilassairaala-tilkkaan "painekammioon" Tilkkaan. Eli siis nimenomaan paineella useita kertoja noin viikon ajan säätäen ja fifflaten saatiin monilta kuulovaurioita fiksattua.
Kyseessä kuitenkin lyhyen ajan sisään sattuneita vaurioita mitkä saattin todennäköisimmin korjattua jos vaan nopeasti saatiin hoito aloitettua. Ei varmaankaan "pitkäaikaisiin"/kauan sitten tapahtuneita vaurioita ole niin helppoa enää korjata, mut ties vaikka edes vähän auttais.

--
6er reihe

duvin

Posts: 582

#6799 • • duvin Jay v/d Veen

Peppi, 17.8.2006 21:23:
Mun käsityksen mukaan tuosta käräjäoikeuden haasteen päiväyksestä on tasan kaksi viikkoa aikaa maksaa karhuttava summa, muussa tapauksessa menee luottotiedot. Termi "luottotietojen menettäminen" tarkoittaa ilmeisesti virkamiehen (olisko varatuomari tai vastaava) puumerkkiä/leimaa paperilla, joten sen suurempi prosessi se ei ole.

Ihmetyttää, miten voit menettää luottotiedot, jos kerran kiinteistöyhtiö on vetänyt haasteen pois. Silloin, kun kiista sovitaan ja asia ei mene eteenpäin, pitäisi luottotietojen säilyä tallella. Eri asia on, ilmoittaako yhtiö asian esim. Suomen Asiakastiedolle, joka pitää rekisteriä ihmisten maksukäyttäytymisestä. Lisäksi on erotettava käsitteet "luottotietojen menettäminen" ja "maksuhäiriömerkintä", jotka ovat kaksi eri asiaa.

Em. tieto on mutu-pohjaista, koska en itse ole ollut vastaavassa tilanteessa. Mut toki ottanut asioista selvää jututtamalla suvussa olevia lakimiehiä. Toivottavasti asia kääntyy parhaiten päin.



Kannattaa varmaan ottaa selvää ennenkun rupeaa väittämään moista. "Luottotietojen menetys" ja "maksuhäiriömerkintä" ovat saman asian kaksi eri ilmentymää. Kyseessähän on Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteri, johon merkitään maksuhäiriöitä. Tämä on se rekisteri, josta "luottotiedot" tarkistetaan.

Käräjäoikeudessa taas haetaan yleensä vahvistusta saatavalle, jotta se voidaan viedä ulosottoon. Ulosotto on kuvaamasi kaltainen "virkamiesprosessi". Suomen Asiakastiedon rekisteriin merkintä tulee kun maksun laiminlyönti on todettu tuomioistuimen päätöksellä tai ulosottoviranomaisen toimituksella.

Lisätietoja: http://www.asiakastieto.fi/
mekaanikko

Posts: 1,176

#6800 • • mekaanikko don selecta

wtr, 17.8.2006 22:32:
Voi olla että ollu jo aikasemmi, mutta miksi HIV ei leviä hyttysten välityksellä? En oo ainakaan koskaa kuullu moisen tapahtuneen.



No vaikkapa siksi, että hyttynen ei ime verta kuin kerran eläessään.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia