Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,486,048 views

mekaanikko

Posts: 1,176

#4362 • • mekaanikko don selecta

medle, 26.8.2005 23:24:
Kumpi lehti olikaa pikkasen huuhaahan taipuva: "Tieteen kuvalehti" vai " Tiede"...???
Nettisivujen perusteel ainaki toi "tieteen kuvalehti" ku alkaa heti tarjoomaan jotain turhaa
ÄO-testii.. Mut varmistusta haetaan... : )



Tieteen Kuvalehteä julkaisee Aller Julkaisut, sama putiikki joka kustantaa myös mm. Seiskaa. Tämä riittänee vastaukseksi. =)

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Juige

Posts: 78

#4363 • • Juige MethSnortingHashSmoking AcidDroppingJunkieRanger
Mun on pakko olla erimieltä tieteislehtien suhteen. Itse olen joskus lueskellut Tieteen kuvalehteä. En olisi uskonut että on sama julkaisija seiskan kanssa kuten nyt tuosta yläpuolelta luin. Uskomattoman paljon tietoa ja hyvin kirjoitettu. Jopa siinä määrin että hukkaan menee kun tällainen umpikallo yrittää kaikkea tietoa tavata. Tiede-lehdessä ollut aina hieman halvempi leiska ja huomattavasti lyhyemmässä ajassa sellaisen selailee läpi. Mutta omakohtaiset kokemukset tietty aina parhaat.

--
Stay safe clover. I may need you again someday.

deena

Posts: 276

#4364 • • deena tenukeppi
Mikä hitto on pysäytysvirhenäyttö???

--
Tee se tänään, huomenna se voi olla laitonta.

mrx

Posts: 260

#4365 • • mrx Bassjunkie
mikähän on se laji, jossa pompitaan ympäri kaupunkia ja kiipeillään talojen seiniä ja kattoja..?*täh*
o_°

Posts: 224

#4366 • • o_°

mrx, 30.8.2005 13:41:
mikähän on se laji, jossa pompitaan ympäri kaupunkia ja kiipeillään talojen seiniä ja kattoja..?*täh*



parkour
phanatic

Posts: 1,123

#4367 • • phanatic

astaroth, 28.8.2005 21:50:
- kuka oli ensimmäinen ihminen, joka lehmän nähdessään ajatteli: "minäpä puristan noista roikkuvista systeemeistä ja juon mitä ikinä sieltä tulee ulos"?



Varmaan se joka oli juonu äitinsä tissistä lapsena ja mietti että lehmäthän tuottaa maitoa niin paljon että riittää muidenkin kuin vauvojen tarpeisiin?

- kuka oli ensimmäinen ihminen, joka sanoi: "katos tota kanaa tossa - mä aion syyä ensimmäisen jutun, mitä siitä ulos tulee"?



En tiedä mut se joka venas sen kanankakan perässä tulevaa munaa sai hyvän aterian.
o_°

Posts: 224

#4368 • • o_°

Flamie, 28.8.2005 22:18:
---
astaroth, 28.8.2005 21:50:

- miksi jääkaapissa on valo, mutta pakastimessa ei?

---

Onhan pakastimessa valo.



Pakastimessa valo?? *ding* itse en ole ikinä nähnyt pakastimessa valoa. Syy siihen on luultavasti siinä ettei sinne kannata asentaa, koska valo tuottaa lämpöä ja on vaikeampaa pitää pakastin esim. -18c° jos sinne sen valon lykkää. Jääkaapissa ongelma ei ole niin iso, koska siellä on vain pauttia rallaa noin +9c°. Ledillä kuitenkin saisi suht hyvän valon pakastimeenkin eikä lämmöntuottokaan olisi ongelma.
o_°

Posts: 224

#4369 • • o_°

astaroth, 28.8.2005 21:50:

- miksi leivänpaahtimissa on asetus, jolla leivän saa palaneeksi korpuksi, ettei sitä kukaan syö?



Paahtimella voi paahtaa muutakin kuin paahtoleipiä *piis*


- miksi ihmiset osoittavat rannettaan kysyessään kellonaikaa, mutta eivät osoita haarojaan kysyessään vessan sijaintia?



Voihan vessassa vaikka käydä meikkaamassa


- jos kelju k. kojootilla on tarpeeksi rahaa ostaa kaikki se Acme-romu, miksei hän vain
osta itselleen ateriaa?



Acme on sponsori joka tarjoaa tukea tuotteiden muodossa.
Fyrisch

Posts: 4,525

#4370 • • Fyrisch

Hasse L.Hoff, 30.8.2005 13:55:
Pakastimessa valo?? *ding* itse en ole ikinä nähnyt pakastimessa valoa. Syy siihen on luultavasti siinä ettei sinne kannata asentaa, koska valo tuottaa lämpöä ja on vaikeampaa pitää pakastin esim. -18c° jos sinne sen valon lykkää.



Meidän pakastearkus on valo, ja normipakastimes.

Ja se syttyy tietenkin pelkästään kun aukasee oven, joten lämpöä se tuskin tuottaa, enemmän haittaa on siitä kun sinne sisään pääsee lämmintä ilmaa.
Veivi

Posts: 971

#4371 • • Veivi Pablo

Tapsa, 26.8.2005 10:58:
---
tumpsi, 26.8.2005 10:50:
---
serotonot, 26.8.2005 10:21:
En ainakaan muista et ois ikinä nenän kautta tullu.

---

n00b

---


Siis _tosi n00b_ !!!



Kokeilkaa joskus sitä että aamulla kun heräilette, meette unenpöpperöisenä keittiöön ja väännätte parit ruisleivät (vapaa merkki, malli ja päällyste/-et). Sit sohvalle maitotölkin ja niitten leipien kaa nälissään mättää niit suuhun ja _juuri_ silloin ku suu on mahdollisimman täynnä, kurkussa edellistä tavaraa menossa alas vielä ja selkä oli jo vähän esimakaavassa asennossa tyynyjen uumenissa, yskäiskää ja koittakaa pitää tavarat suussa hinnalla millä hyvänsä (ei saa sottaa sohvaa). Ah, aina yhtä mukavan tuntuista... mmm...
Avatar
#4372 • • Galadhan Guest

Juige, 28.8.2005 23:56:
Mun on pakko olla erimieltä tieteislehtien suhteen. Itse olen joskus lueskellut Tieteen kuvalehteä. En olisi uskonut että on sama julkaisija seiskan kanssa kuten nyt tuosta yläpuolelta luin. Uskomattoman paljon tietoa ja hyvin kirjoitettu. Jopa siinä määrin että hukkaan menee kun tällainen umpikallo yrittää kaikkea tietoa tavata. Tiede-lehdessä ollut aina hieman halvempi leiska ja huomattavasti lyhyemmässä ajassa sellaisen selailee läpi. Mutta omakohtaiset kokemukset tietty aina parhaat.



Mun on taas pakko olla erimieltä tästä. *nauru*

Tieteen kuvalehti on nimensä mukainen, paljon kuvia viemässä tilaa itse asialta. Jutut on aika löyhästi kirjoitettuja, eikä niistä yleensä jää niin paljon tietoa käteen kuin Tiede-lehden vastaavista. Syvyys asioiden käsittelyssä on ihan eri asteella. *hymy*
kilobitti

Posts: 2,419

#4373 • • kilobitti 1-2-3 techno

Galadhan, 30.8.2005 15:00:
Tieteen kuvalehti on nimensä mukainen, paljon kuvia viemässä tilaa itse asialta. Jutut on aika löyhästi kirjoitettuja, eikä niistä yleensä jää niin paljon tietoa käteen kuin Tiede-lehden vastaavista. Syvyys asioiden käsittelyssä on ihan eri asteella. *hymy*



Jep. Lisäksi samat jutut toistuu tasasin väliajoin, ja välillä esitellään "viimeisintä uutta" tieteen saralta....eli jonkun tutkimuksen tuloksia, josta on uutisoitu Uutislehti100:sessa vuotta aikasemmin. Kyllähän se on ihan viihteellinen lehti silloin tällöin luettuna, mutta tasoltaan melkoinen Tieteen Seiska.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

sapeli

Posts: 11,768

#4374 • • sapeli jokukukamikä?

astaroth, 28.8.2005 21:50:
- miksi miesballerinoja kutsutaan?



Tähän me kehitettiin kerran vastaus: se on "balle" *joo* *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

kirsch

Posts: 267

#4375 • • kirsch kyny hippi

astaroth, 28.8.2005 21:50:

- miksi aakkoslaululla ja tuiki, tuiki tähtösellä on sama [o]sävel[/o] melodia?



Lasten on jostain syystä helppo oppia tuo kyseinen melodia, ja sitä käytetään paljon mm. suzuki-opetuksessa.

Muitakin vastaavia lauluja löytyy, joissa on sama melodia, esim. "missä on etusormi?" ja "Jaakkokulta".
aleksisi

Posts: 282

#4377 • • aleksisi
Rakentaako lehmät pesiä??

--
siellä missä jatkot..

aleksisi

Posts: 282

#4378 • • aleksisi

kanttarelli, 30.8.2005 22:30:
rakentaa, ja osaa lentää myös. Ansaitsen kaiken ivan, mutta, johonkin huvittas mennä, mut ei tiedä mihin, onko mikään edes ti auki.


Joo kyl mäkin ton lentämisen tiesin, mutta että pesiäkin, eipä olis uskonu..
Kai siellä niitä tusinadiskoja luulis joka päivälle riittävän, sikäli kun niihi haluaa mennä, halvemmalla pääsee ku menee kallioon, meno on taattua, joskin välillä aika erikoista..

--
siellä missä jatkot..