Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,491,621 views

Apo

Posts: 1,574

#10181 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

kiiki, 21.9.2007 17:22:
WTF *ding* mä reppana luulin että se myyty määrä on sitte se todellinen myyty määrä eikä mitään jälleenmyyjien lunastuksia... Eli periaatteessa mikä vaan levykauppa (tai useammat) voi tehdä artistista kultaa myyneen ihan vaan sillä että ostaa koko varastollisen levyjä vaikkei kukaan kuluttaja halua ostaa sitä?



Jep. Sitten levyt voi myydä vaikka eurolla pois varastoja täyttämästä.

edit.

Ja jos levy-yhtiöt haluaisivat nostaa jonkun artistin erityisen esille ("Kultalevyn verran myynyt ...") niin levyjä voisi myydä halvemmalla kaupoilla jolloin saisi isommat erät liikkeelle.
kiiki

Posts: 491

#10182 • • kiiki hankala

Apo, 21.9.2007 17:50:
Jep. Sitten levyt voi myydä vaikka eurolla pois varastoja täyttämästä.

edit.

Ja jos levy-yhtiöt haluaisivat nostaa jonkun artistin erityisen esille ("Kultalevyn verran myynyt ...") niin levyjä voisi myydä halvemmalla kaupoilla jolloin saisi isommat erät liikkeelle.



Höh. Kaikkea sitä *ding*

Vielä kun joku osais sanoa miks ihmeessä tää "toimii" näin?
Apo

Posts: 1,574

#10183 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

kiiki, 21.9.2007 18:19:
Vielä kun joku osais sanoa miks ihmeessä tää "toimii" näin?



Tohon on itseasiassa helppo vastata tai ainakin kehittää veikkaus ;)

Veikkaisin että käytäntö on perua ajalta ennen tietojärjestelmiä eli on ollut erittäin paljon helpompaa laskea levymyyntiä levy-yhtiön varaston näkökulmasta. Nykyisin olisi periaatteessa mahdollista tehdä tietojärjestelmä mikä pitäisi yllä listaa kaikkien myyntipisteiden myynnistä. Käytännössä tuollaisen järjestelmän teko olisi kuitenkin erittäin kallista ja se ei toisi mitään (rahallista) etua. Melkein samaa tulokseen pääsee kun tarkistaa ne luvut levy-yhtiön varaston myyntitilastoista.

Tulipa mieleen että suomen myyntilistoille pääsy on vissiin aina ollut melko helppoa pienten myyntilukujen takia. Nykyään sinkkumyynnin romahdettua sinkkulistalle pääsy saattaisi olla aika helppoa.
Euphoria

Posts: 542

#10185 • • Euphoria 4 everyone

Morrowe, 21.9.2007 18:10:
---
Euphoria, 21.9.2007 15:52:
---
Lyylikki, 21.9.2007 15:36:
Kehtaako ihmiset ihan oikeesti maksaa esim. Plussa-Masteri yhdistelmällä muualla, kuin K-ryhmän kaupassa? Mitä tapahtuu, jos tommosella meneeki maksamaan S-ryhmän kauppaan, tapahtuuko paljon niitä, että kassa toteaa: "Tota meille käy se toinen kortti."

Meidän äiti rällää meneen Finnair-Masterilla, se on vähän tietty eri asia, mutta silti...

---


Just tänää makso joku siwas plussa/visa yhdistelmäl..

---


asiaan liittyen; näkeekö plussaketju missä asioi, jos käyttää OP/plussa-korttia muissa kaupoissa? ts. onko syytä salaliittopanikoida?



Ei todellakaa saa nähä. Eikö sen sano jo järkikin, et meil on pankkisalaisuus..
Btw miks sua edes kiinnostas??
Euphoria

Posts: 542

#10186 • • Edited Euphoria 4 everyone

Morrowe, 21.9.2007 21:52:

7no jos OP alkaa jonkun kaupan kanssa liikaa härdäämään, ni vaihdan kyl pankkia. Vaikka en otakaan mitään plussakorttia itelleni, mut EPÄILYTTÄÄ vaan koko ttouhu *whaat*



Veikkaan, et siihen kortin magneettinauhaan on vaan ympätty ko. etukortin numero. Ei sen kummempaa..

(Foliohattua päähän!*vink*)

Edittiä....
oooo

Posts: 1,249

#10187 • • oooo
Auttakaa mua ku en tajua mitään noista ip numeroista. Siis en yhtään mitään. Olen siis jotenkin luullut, että jos esim. tänne postaa kaksi eri henkilöä ja heidän viesteissään näkyy sama ip, niin he ovat lähettäneet nämä viestit samalta koneelta tms.


Miten vitussa siis joillain tyypeillä jossain (täällä) voi lukea sama ip ku mulla viesteissään?

Onko joku siis murtautunut mun kotiin esim. kesäkuussa kirjoittamaan viestin, koska en todellakaan tunne sellaista, sellaisia henkilöitä, eikä täällä ole käynyt ketään sellaisia vieraita kesäkuussa, eikä muulloinkaan.


Vai olenko mä nyt tajunnut ihan väärin noi ip jutut. Varmaan olen, koska kappas, en ole ainut...

Auttakaa ja selittäkää joku kiltti. En uskalla mennä nukkuu. Neito pulassa.
Foxmagon

Posts: 1,329

#10188 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

satumetsä, 22.9.2007 01:28:

-Kälkäl-



Huomautan, että iipeiden loppunumeroa ei näy. Do not worryehz!

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Euphoria

Posts: 542

#10189 • • Edited Euphoria 4 everyone

satumetsä, 22.9.2007 01:28:
Auttakaa mua ku en tajua mitään noista ip numeroista. Siis en yhtään mitään. Olen siis jotenkin luullut, että jos esim. tänne postaa kaksi eri henkilöä ja heidän viesteissään näkyy sama ip, niin he ovat lähettäneet nämä viestit samalta koneelta tms.


Miten vitussa siis joillain tyypeillä jossain (täällä) voi lukea sama ip ku mulla viesteissään?

Onko joku siis murtautunut mun kotiin esim. kesäkuussa kirjoittamaan viestin, koska en todellakaan tunne sellaista, sellaisia henkilöitä, eikä täällä ole käynyt ketään sellaisia vieraita kesäkuussa, eikä muulloinkaan.


Vai olenko mä nyt tajunnut ihan väärin noi ip jutut. Varmaan olen, koska kappas, en ole ainut...

Auttakaa ja selittäkää joku kiltti. En uskalla mennä nukkuu. Neito pulassa.



Sulla on muutuva ip, joten se voi olla joskus muullakin. Staattinen ip-numero maksaa vissiin enemmän ja pitää tilata erikseen.*hymy*
(Esim. palvelimelle yms..)
kid bionic

Posts: 275

#10190 • • kid bionic

satumetsä, 22.9.2007 01:28:
Auttakaa mua ku en tajua mitään noista ip numeroista. Siis en yhtään mitään. Olen siis jotenkin luullut, että jos esim. tänne postaa kaksi eri henkilöä ja heidän viesteissään näkyy sama ip, niin he ovat lähettäneet nämä viestit samalta koneelta tms.


Miten vitussa siis joillain tyypeillä jossain (täällä) voi lukea sama ip ku mulla viesteissään?

Onko joku siis murtautunut mun kotiin esim. kesäkuussa kirjoittamaan viestin, koska en todellakaan tunne sellaista, sellaisia henkilöitä, eikä täällä ole käynyt ketään sellaisia vieraita kesäkuussa, eikä muulloinkaan.


Vai olenko mä nyt tajunnut ihan väärin noi ip jutut. Varmaan olen, koska kappas, en ole ainut...

Auttakaa ja selittäkää joku kiltti. En uskalla mennä nukkuu. Neito pulassa.



Ja vielä tarkennuksena tuohon Euphorian ihan pätevään selitykseen, sulla on todellakin muuttuva, eli dynaaminen ip, niinkuin suurimmalla osalla suomalaisista. IP-osoite koostuu neljästä osasta, jotka voivat olla arvoltaan 0-255, eli erilaisia mahdollisia yhdistelmiä on teoriassa 255 x 255 x 255 x 255 = 4228250625, joista kaikkia ei tosin käytetä erinäisistä syistä.

Palveluntarjoajilla on yleensä tietty sama alkuosa eli osoite on soneralla esim. tyyppiä 84.248.XX.XXX joista x:ät korvautuu ensimmäisellä vapaana olevalla numerosarjalla, silloin kun tietokoneesi pyytää uutta ip-osoitetta dhcp-palvelimelta.

Täten ei ole hirveän epätodennäköistä että jollakin on "sama" ip-osoite, kuin sinulla on joskus ollut käytössäsi, varsinkin kuin viimeinen osa luvusta on salattu (korvattu siis tuolla tähdellä ja voi olla teoriassa jotain väliltä 0-255).

Toivottavasti ei mennyt ihan liirumlaarumiksi...

Jos haluat tarkistaa tämänhetkisen käytössä olevan ip-osoitteessi surffaa osoitteeseen: http://www.whatismyip.com/ joka kertoo sen sinulle. Riippuen asetuksista koneesi pyytää uutta osoitetta erilaisin aikavälein.
kid bionic

Posts: 275

#10191 • • kid bionic

Morrowe, 21.9.2007 21:52:
---
Euphoria, 21.9.2007 20:14:
---
Morrowe, 21.9.2007 18:10:
---
Euphoria, 21.9.2007 15:52:
---
Lyylikki, 21.9.2007 15:36:
Kehtaako ihmiset ihan oikeesti maksaa esim. Plussa-Masteri yhdistelmällä muualla, kuin K-ryhmän kaupassa? Mitä tapahtuu, jos tommosella meneeki maksamaan S-ryhmän kauppaan, tapahtuuko paljon niitä, että kassa toteaa: "Tota meille käy se toinen kortti."

Meidän äiti rällää meneen Finnair-Masterilla, se on vähän tietty eri asia, mutta silti...

---


Just tänää makso joku siwas plussa/visa yhdistelmäl..

---


asiaan liittyen; näkeekö plussaketju missä asioi, jos käyttää OP/plussa-korttia muissa kaupoissa? ts. onko syytä salaliittopanikoida?

---


Ei todellakaa saa nähä. Eikö sen sano jo järkikin, et meil on pankkisalaisuus..
Btw miks sua edes kiinnostas??

---


no jos OP alkaa jonkun kaupan kanssa liikaa härdäämään, ni vaihdan kyl pankkia. Vaikka en otakaan mitään plussakorttia itelleni, mut EPÄILYTTÄÄ vaan koko ttouhu *whaat*



Keskon putiikissa töissä ollessani (ja siis myös kassalla työskennellessäni) voin kertoa, että se luottokortin numeron on vaan diilattu tuohon plussan yhteyteen, eli ostamiasi tuotteita/kauppaa josta olet ostanut, ei mitenkään rekisteröidä sinun nimiisi, vain loppusumma jotta saat sitten niitä plop-ploppeja.

Pankin ja plussan yhteistyö siis rajoittuu ihan vaan siihen et sun luottokortin numero toimii myös sun plussakotin numerona samalla...
Avatar
#10192 • • Rujo Mutantti Guest
Jos syön sammalta, juon olutta ja piimää jonka jälkeen oksennan niin mikäli mikroilmasto sen sallii alkaako siinä kohdassa kasvaa sammalta?
Janisa

Posts: 2,226

#10193 • • Janisa vaikeasti kesytettävä

Rujo Mutantti, 23.9.2007 12:03:
Jos syön sammalta, juon olutta ja piimää jonka jälkeen oksennan niin mikäli mikroilmasto sen sallii alkaako siinä kohdassa kasvaa sammalta?



Mullakin on kysymys: Oletko sa jurrissa vai mietitko ihan oikeasti tallaisia juttuja...? *nauru*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

Avatar
#10194 • • Rujo Mutantti Guest

Janisa, 23.9.2007 21:47:
---
Rujo Mutantti, 23.9.2007 12:03:
Jos syön sammalta, juon olutta ja piimää jonka jälkeen oksennan niin mikäli mikroilmasto sen sallii alkaako siinä kohdassa kasvaa sammalta?

---


Mullakin on kysymys: Oletko sa jurrissa vai mietitko ihan oikeasti tallaisia juttuja...? *nauru*


Molemmat.
uGu

Posts: 70

#10195 • • uGu

Rujo Mutantti, 23.9.2007 12:03:
Jos syön sammalta, juon olutta ja piimää jonka jälkeen oksennan niin mikäli mikroilmasto sen sallii alkaako siinä kohdassa kasvaa sammalta?



No mitä jos otettais selvää asiasta? Voin tulla sun tutkimusavustajaksi tätä tieteellistä koetta varten. Montako koria tarvitaan?
Avatar
#10196 • • Edited Rujo Mutantti Guest

uGu, 24.9.2007 11:18:
---
Rujo Mutantti, 23.9.2007 12:03:
Jos syön sammalta, juon olutta ja piimää jonka jälkeen oksennan niin mikäli mikroilmasto sen sallii alkaako siinä kohdassa kasvaa sammalta?

---


No mitä jos otettais selvää asiasta? Voin tulla sun tutkimusavustajaksi tätä tieteellistä koetta varten. Montako koria tarvitaan?


No siis, homman ideahan on vaan käyttää tuo puuro kääntymässä mahassa ja ottaa hapoista tarvittavan alhainen ph.
Jos homma toimii niin sammalointipalvelu käytettävissänne.

Taas rasti sinne listaan mitä pitää vielä typeryyksissään koittaa.
Rivakka

Posts: 593

#10197 • • Rivakka T2xikerien

Rujo Mutantti, 23.9.2007 12:03:
Jos syön sammalta, juon olutta ja piimää jonka jälkeen oksennan niin mikäli mikroilmasto sen sallii alkaako siinä kohdassa kasvaa sammalta?


Jos et oksenna niitä ulos, ni alat todennäköisesti vähitellen muuttua uudeksi rölliksi!
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#10198 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Rujo Mutantti, 23.9.2007 21:48:
---
Janisa, 23.9.2007 21:47:
---
Rujo Mutantti, 23.9.2007 12:03:
Jos syön sammalta, juon olutta ja piimää jonka jälkeen oksennan niin mikäli mikroilmasto sen sallii alkaako siinä kohdassa kasvaa sammalta?

---

Mullakin on kysymys: Oletko sa jurrissa vai mietitko ihan oikeasti tallaisia juttuja...? *nauru*

---

Molemmat.



Repesin *nauru*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

asdf

Posts: 3,155

#10199 • • asdf
Mikä ois fiksu englannin kielen vastine digiboksille? Duunis joutunu kauppaamaan 'digital boxia' enkä ihan tiiä onks se oikee sana.
Apo

Posts: 1,574

#10200 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Zenni, 24.9.2007 21:35:
Mikä ois fiksu englannin kielen vastine digiboksille? Duunis joutunu kauppaamaan 'digital boxia' enkä ihan tiiä onks se oikee sana.



Digital Set-top box

Josta löytyy myös: often referred to as digiboxes