Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,481,594 views

sapeli

Posts: 11,768

#4401 • • sapeli jokukukamikä?

JussiS, 3.9.2005 16:35:
Oletetaan että mä myöhemmällä iälläni säätiöin itselleni kasan rahaa (ei mitenkään älyttömästi, mutta pari tonnia tjsp) siihen asti että aikamatkailu keksitään, jolloin joku käy laittamassa sen rahan mun tilille vaikkapa 1.9.2005.

Miksi mun tilille ei siis tullut rahaa torstaina?

Tarkoittaako tämä että aikamatkailu ei tule koskaan onnistumaan?



Helppo juttu - se sun tuleva minäs tietää että jos sulla olis NYT rahaa tilillä niin sä käyttäisit sen johonkin ihan turhaan, sen sijaan että säästäisit sen kiltisti tilillä tulevalle itselles, joten se mieluummin törsää ne rahat nyt itse *joo* *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4402 • • Jussi Soro choon!

sapeli, 3.9.2005 16:37:
Helppo juttu - se sun tuleva minäs tietää että jos sulla olis NYT rahaa tilillä niin sä käyttäisit sen johonkin ihan turhaan, sen sijaan että säästäisit sen kiltisti tilillä tulevalle itselles, joten se mieluummin törsää ne rahat nyt itse *joo* *nauru*


Ei, kun se mun tuleva minäni tietäis, että mä tarviin tosiaan rahaa nyt, pakollisia menoja mut ei tuloja. Eikä se tietenkään antais enempää kun ton pari tonnia, ni sais laskut maksettua.
sapeli

Posts: 11,768

#4403 • • sapeli jokukukamikä?

JussiS, 3.9.2005 16:43:
Ei, kun se mun tuleva minäni tietäis, että mä tarviin tosiaan rahaa nyt, pakollisia menoja mut ei tuloja. Eikä se tietenkään antais enempää kun ton pari tonnia, ni sais laskut maksettua.



Hmm... no sit ainoa looginen selitys on se, että sä tulet oppimaan jotain syvällistä elämästä ja sen elämisen tuskasta noita maksuja maksellessas, ja se sun tuleva minä tietää että jos se nyt helppis sua niiden kanssa niin sä missaisit jotain todella tärkeää *hymy*

Tai sit susta tulee vanhemmilla päivilläs tosi pihi *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#4404 • • Aziz Combat Fighter

mayah, 3.9.2005 17:41:
Ideoita suhteellisen rauhallisesta/kivasta kuppilasta/kahvilasta/baarista helsingissä, jossa vois lauantaina alkuillasta istua alas ja jutella? Siis sellainen, jossa on kiva ilmapiiri, ei liikaa taustamelua eikä liikaa porukkaa?



mbar, siellä on vielä terassikin auki, tosi mukava tunnelma ja hyvää musiikkia.
Epailija

Posts: 5,636

#4405 • • Epailija Physicist, 2nd class.

JussiS, 3.9.2005 16:35:
Tarkoittaako tämä että aikamatkailu ei tule koskaan onnistumaan?



Ei välttämättä. Saattaahan olla, että suunnitelmat muuttuivat tai menivät mönkään matkan varrella.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

domi

Posts: 7,069

#4406 • • domi Työn sankari.
Teknareissa on yleensä se ohuempi johto mikä isketään mikseriin kiinni, ilmeisesti maadoitus. Mitä käytännön tarkoitusta tuolla on(muutakuin se maadoitus), ja mitä se estää, onko se välttämätön etc. ?

nimim. tietämätön82
ezzy

Posts: 8,060

#4407 • • Edited ezzy Droid-pappa

dominikh, 3.9.2005 19:51:
Teknareissa on yleensä se ohuempi johto mikä isketään mikseriin kiinni, ilmeisesti maadoitus. Mitä käytännön tarkoitusta tuolla on(muutakuin se maadoitus), ja mitä se estää, onko se välttämätön etc. ?

nimim. tietämätön82



maadoitus juu. Ja kannattaa pitää kiinni, taitaa humista kamat ilman tuota. Muutakin rätinää tms saattaa ymmärtääkseni ilmetä, en o tosin testannut :)

Muutenkin hyvä, että audiokamat ovat samassa potentiaalissa, niin ei humise jne. eli sim samassa maadoitetussa pistorasiassa. Myös tietokone.
Fyrisch

Posts: 4,525

#4408 • • Edited Fyrisch
Noin yleisesti
Garo

Posts: 446

#4409 • • Garo #jake

JussiS, 3.9.2005 16:35:
Oletetaan että mä myöhemmällä iälläni säätiöin itselleni kasan rahaa (ei mitenkään älyttömästi, mutta pari tonnia tjsp) siihen asti että aikamatkailu keksitään, jolloin joku käy laittamassa sen rahan mun tilille vaikkapa 1.9.2005.

Miksi mun tilille ei siis tullut rahaa torstaina?

Tarkoittaako tämä että aikamatkailu ei tule koskaan onnistumaan?



Suurin ongelma on varmaankin valuutan epäyhteensopivuus. Luultavasti torstaina jossain roskiksessa on ollut hirveä kasa alpha centaurin solssuja (paikallinen tuleva valuutta). Nokkela voisi miettiä kullan ostamista tulevaisuudessa ja sen kuljettamista ajan halki, mutta vuosisatojen saatossa tavat ovat muuttuneet, eikä kultaa tulla pitämään juuri lainkaan arvossa alpha centaurissa.

- Garo
Snaggo

Posts: 1,147

#4410 • • Snaggo ;__;
Miks "kaikki" kuuntelee heviä?

--
bojoing.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#4412 • • Jussi Soro choon!

Garo, 3.9.2005 21:30:
Suurin ongelma on varmaankin valuutan epäyhteensopivuus. Luultavasti torstaina jossain roskiksessa on ollut hirveä kasa alpha centaurin solssuja (paikallinen tuleva valuutta). Nokkela voisi miettiä kullan ostamista tulevaisuudessa ja sen kuljettamista ajan halki, mutta vuosisatojen saatossa tavat ovat muuttuneet, eikä kultaa tulla pitämään juuri lainkaan arvossa alpha centaurissa.

- Garo


Tottakai mä oon kelannu ton jo etukäteen, ja vaikken oliskaan, ni nyt oon, eikä mun tilille oo vieläkään tullu rahaa. Periaattees mitä enemmän te keksitte mahdollisia aukkoja mun suunnitelmassa, sitä todennäköisemmin rahat pitäis tulla mun tilille. Ilmotan kyllä heti kun ne on tulllu sinne :)
pyhimys

Posts: 622

#4413 • • pyhimys
Olisi yksi tyhmä kysymys Behringer VMX 200:sta, kun itse on aika jumissa. Eli miten perin ovat piuhat (ei muista piuhojen virallista nimeä juuri nyt), jotka menee mikseristä vahvistimeen. Punainen ja musta. Kumpi päällä ja kumpi alla? Amp:iin ne laitetaan, jos vedetään toinen pää vahvistimeen? Eiks jeh?

Itsellä on nyt kunnon jumi. Sitä se muuttaminen teettää...
Jussi Soro

Posts: 6,385

#4414 • • Jussi Soro choon!

pyhimys, 4.9.2005 00:12:
Olisi yksi tyhmä kysymys Behringer VMX 200:sta, kun itse on aika jumissa. Eli miten perin ovat piuhat (ei muista piuhojen virallista nimeä juuri nyt), jotka menee mikseristä vahvistimeen. Punainen ja musta. Kumpi päällä ja kumpi alla? Amp:iin ne laitetaan, jos vedetään toinen pää vahvistimeen? Eiks jeh?

Itsellä on nyt kunnon jumi. Sitä se muuttaminen teettää...


Ei tolla oo mitään väliä, kunhan johdot on samoinpäin alussa ja lopussa. toisessa johdossa menee vasen ja toisessa oikea kanava.
pyhimys

Posts: 622

#4415 • • pyhimys

JussiS, 4.9.2005 00:28:

Ei tolla oo mitään väliä, kunhan johdot on samoinpäin alussa ja lopussa. toisessa johdossa menee vasen ja toisessa oikea kanava.



ok. Thx. Enää pitää saada vahvistimeen oikein perin nuo stereoiden johdot. V!ttu, että voi jumittaa näin pahasti. Vähäinenkin järki tippunut muuton yhteydessä.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#4416 • • Jussi Soro choon!

pyhimys, 4.9.2005 00:38:
ok. Thx. Enää pitää saada vahvistimeen oikein perin nuo stereoiden johdot. V!ttu, että voi jumittaa näin pahasti. Vähäinenkin järki tippunut muuton yhteydessä.


no ei silläkään oo väliä, kunhan taas johdot menee samoin päin koko matkan. muistaakseni oikee kanava on ylhääl/oikeel/punanen ja vasen on alhaal/vasemmal/valkoinen(musta)
Jutu

Posts: 3,054

#4417 • • Jutu Blondi
Kysyin eräältä ravintola-alan työntekijältä mitä eroa on tummalla ja vaalealla rommilla, ja hän vastasi, että se ero liittyy jotenkin valmistustapaan. Itse en oo juonut vaaleaa rommia ollenkaan, ja suurin osa ihmisistä sanoo sen olevan tummaa rommia parempaa.
Miten nämä sitten eroaa toisistaan, ja mistä se värin/maun ero tulee?

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Jone

Posts: 8,258

#4418 • • Jone Archibald Haddock
Mistä saisi kotiteatterin kaiuttimia varten hyviä seinäkiinnikkeitä siedettävään hintaan? Pitäis kehittää jostain tukevat kiinnikkeet joissa kaiuttimien kulmaa on mahdollista säätää. Ko. kiinnikeiden pitäisi pystyä ottamaan päälleen ensihätään pienemmät kurkkupurkit ennenkuin ne upgradetaan parempiin ja raskaampiin, jotka kiinnikkeiden tulisi sitten luonnollisesti kestää.

Ai niin, ei haittais yhtään jos ne kiinnikkeet ei näyttäis ihan perseeltä.
Karski

Posts: 6,049

#4419 • • Edited Karski Pomon kätyri

Jutu, 4.9.2005 18:05:
Kysyin eräältä ravintola-alan työntekijältä mitä eroa on tummalla ja vaalealla rommilla, ja hän vastasi, että se ero liittyy jotenkin valmistustapaan. Itse en oo juonut vaaleaa rommia ollenkaan, ja suurin osa ihmisistä sanoo sen olevan tummaa rommia parempaa.
Miten nämä sitten eroaa toisistaan, ja mistä se värin/maun ero tulee?



Se väri tulee niistä puutynnyreistä joissa rommi kypsytetään.
Se on siis kirkasta kun se laitetaan tynnyriin, ja väri käy
sitä tummemmaksi mitä pidempään rommi on kypsynyt.

Mitä makuun tulee, niin hankala selittää käsitteillä jollet
itse huomaa makutestissä eroa kypsemmän ja täyteläisemmän
värillisen, ja makeamman kirkkaan rommin välillä.

Itse nautin rommikolani mieluiten Havana Clubin 7-vuotiaalla,
vanhemmissa rommeissa on jo vähän liikaa luonnetta
(kirjaimellisesti astian makua *nauru*) ja nuoremmat ovat
pikkasen liian makean oloisia omaan makuuni.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Freja

Posts: 8,775

#4420 • • Freja Sihteeri

Jutu, 4.9.2005 18:05:
Kysyin eräältä ravintola-alan työntekijältä mitä eroa on tummalla ja vaalealla rommilla, ja hän vastasi, että se ero liittyy jotenkin valmistustapaan. Itse en oo juonut vaaleaa rommia ollenkaan, ja suurin osa ihmisistä sanoo sen olevan tummaa rommia parempaa.
Miten nämä sitten eroaa toisistaan, ja mistä se värin/maun ero tulee?



Vaaleita rommeja ei ole ikäännytetty tislauksen jälkeen ollenkaan. Tummia sitten taasen on ikäännytetty kahesta vuodesta ylöspäin.

Ja omasta mielestäni vaalea rommi on aika scheissee, suosin tummaa mielummin, vaikken sitäkään mitenkään joka alkoholinnautiskelukerta juokaan. Vaalee on jotenkin "kitkerää" ja se maku iskee aika pahasti kolan jne lävitse. Tumma on kivan pehmeää.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been