Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,486,797 views

Nacu

Posts: 1,293

#2601 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Quotaan itseäni tänne, jos vaikka aiheeni sopis paremmin tälle sivustolle kun tonne puhelin + liittymät -topikkiin:

Joo.. Meikä sai vihdoin uuden luurin joululahjaks vanhan ja hyvinpalvelleen 6150:n tilalle... Nyt onkin ongelmana sitten saada kaikki nämä uudet ja hienot mms ja gprs ja muut paskatoiminnot skulaamaan.

Minulla on siis 3510i ja olen hakenut IP-osotteet sun muut ihan ihme tiedot netistä (koska puhelinmallini ei tue automaattisia palveluasetuksia ) mutta siltikin kun tilaan soittoäänen tai kuvan, sen lataaminen ei onnistu ja asetuksissa on vikaa. Voiko joku nyt sitten kertoa, että mikä vittu tässä mättää? Ei voi olla näin vaikeeta? Onko kellään samaa luuria ja mitkä siinä on asetukset??



plz, need help...

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

-Santtu-

Posts: 1,965

#2602 • • -Santtu- ananas bananas coconuts

Nacu:
Quotaan itseäni tänne, jos vaikka aiheeni sopis paremmin tälle sivustolle kun tonne puhelin + liittymät -topikkiin:


---
Joo.. Meikä sai vihdoin uuden luurin joululahjaks vanhan ja hyvinpalvelleen 6150:n tilalle... Nyt onkin ongelmana sitten saada kaikki nämä uudet ja hienot mms ja gprs ja muut paskatoiminnot skulaamaan.

Minulla on siis 3510i ja olen hakenut IP-osotteet sun muut ihan ihme tiedot netistä (koska puhelinmallini ei tue automaattisia palveluasetuksia ) mutta siltikin kun tilaan soittoäänen tai kuvan, sen lataaminen ei onnistu ja asetuksissa on vikaa. Voiko joku nyt sitten kertoa, että mikä vittu tässä mättää? Ei voi olla näin vaikeeta? Onko kellään samaa luuria ja mitkä siinä on asetukset??

---


plz, need help...



Mikä operaattori sulla on? Mulla on sama puhelinmalli ja sain hommat toimimaan kun tilasin omalta operaattorilta palveluasetukset. Eli se tapahtui lähettämällä joku tekstari johonkin numeroon josta asetukset tuli paluuviestinä. Ootko jo tehnyt sellasen jutskan?
Nacu

Posts: 1,293

#2603 • • Edited Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

-Santtu-:
---

Mikä operaattori sulla on? Mulla on sama puhelinmalli ja sain hommat toimimaan kun tilasin omalta operaattorilta palveluasetukset. Eli se tapahtui lähettämällä joku tekstari johonkin numeroon josta asetukset tuli paluuviestinä. Ootko jo tehnyt sellasen jutskan?



Joo, siis Saunalahden Ykkönen on. Ja tuossa luurissa näkyykin Valikko - Saunalahti - Asetukset - MMS-asetukset / WAP-asetukset, joiden kautta voi lähettää pyynnön sopivista asetuksista maksutta. Vastaukseksi kuitenkin saan molemmista: "puhelinmallille ei löytynyt asetuksia".

Että joko luuri on paskana tai liittymä tai sitten minä en osaa käyttää...

Ehdotuksia?

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

-Santtu-

Posts: 1,965

#2604 • • -Santtu- ananas bananas coconuts

Nacu:
Joo, siis Saunalahden Ykkönen on. Ja tuossa luurissa näkyykin Valikko - Saunalahti - Asetukset - MMS-asetukset / WAP-asetukset, joiden kautta voi lähettää pyynnön sopivista asetuksista maksutta. Vastaukseksi kuitenkin saan molemmista: "puhelinmallille ei löytynyt asetuksia".

Että joko luuri on paskana tai liittymä tai sitten minä en osaa käyttää...

Ehdotuksia?



vilkaisepas tätä sivua linkki

Onpas monimutkainen tuo Saunalahden systeemi, ensin pitää siis selvittää onko sulla Saunalahden oma sim-kortti, vai TeliaSoneran toimittama kortti, siihen löytyy tuota tarkastustoiminto. Ja sitten kun se on selvillä niin katso ohjeita "WAP-GPRS -asetukset" ja "MMS -palvelun aktivointi ja puhelinasetukset" jos teet niitten ohjeiden mukaan eikä se toimi niin vika on jossain muussa kun käyttäjässä.
Nacu

Posts: 1,293

#2605 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside

-Santtu-:
vilkaisepas tätä sivua linkki



Ton mukaan nimenomaan tein... ja GPRS-toiminto toimii, mutta en saa ladattua niitä kuvia / ääniä.. "tarkista asetukset" tää huutaa vaan... vitun kone... *grr*

Mulla on varmaan vaan joku yks kirjain / numero / asetus väärin jossain. ois kiva kun ois samanlainen luuri tossa vieressä toimivilla asetuksilla ni vois vertailla. On tää niin turhauttavaa.

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself

-Santtu-

Posts: 1,965

#2606 • • -Santtu- ananas bananas coconuts

Nacu:
Ton mukaan nimenomaan tein... ja GPRS-toiminto toimii, mutta en saa ladattua niitä kuvia / ääniä.. "tarkista asetukset" tää huutaa vaan... vitun kone... *grr*

Mulla on varmaan vaan joku yks kirjain / numero / asetus väärin jossain. ois kiva kun ois samanlainen luuri tossa vieressä toimivilla asetuksilla ni vois vertailla. On tää niin turhauttavaa.



Tarkistapas vielä että molemmat asetukset (GPRS ja MMS) täsmää tuolla saunalahden sivuilla oleviin. MMS asetuksista luulisin olevan kiinni kerran GPRS toimii, eli ne asetuksethan löytyy luurista Viestit -> Viestiasetukset -> Multimed.viestit -> yhteysasetukset ->muokkaa. jne..

Jos et saa toimimaan ni marssi ihmeessä johonki puhelinliikkeeseen, kyl ne siellä varmaan suostuu auttamaan *hymy*
äm

Posts: 2,376

#2607 • • äm
Miten pieniä tyttöjä viihdytetään kaupungilla?

Pienelle (1-3-vuotiaalle) pojalle riittää, että välillä jossain näkyy tlaktoli, nostokulki, petoniauto, bussi, metlo, juna, latikka tai ihan mikä tahansa mörinää pitävä, liikkuva laite. Pojat osottelee niitä sormella ja huutaa "kato!". Niille riittää, että kertoo, että "joo, se on kuorma-auto".

Mitä pienet tytöt tekee? Ne ei vissiin innostu samalla tavalla pörinäkoneista. Jos kotona ei ole koilaa, ne saattaa innostaa tölläämään, mutta mikä muu?
Kaduilla kun ei tule linsessoja ja balbeja useinkaan vastaan.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

*tappi*

Posts: 203

#2608 • • *tappi* Pieni ja Punainen.

äm:
Mitä pienet tytöt tekee? Ne ei vissiin innostu samalla tavalla pörinäkoneista. Jos kotona ei ole koilaa, ne saattaa innostaa tölläämään, mutta mikä muu?
[/q

Kyllä ne pienet tytöt tykkää samallailla pälinäkoneista =)
mut ainahan ne voi viedä pulkkamäkeen ku on niiiiiin kovast tota luntakii *nauru*
lapset on helppoja. ne on innoissaan ku tekee oikeestaan mitä vaan!

--
~Turha silloin on enää rutistaa, kun paskat on jo housuissa~
~Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan~

Timce

Posts: 5,381

#2609 • • Edited Timce
Kertokaas mulle, pystyykö tuollaista 10m korkeaa aaltoa/aatoja pysäyttämään aallonmurtajilla?

edit: muokkail..

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Avatar
#2610 • • astaroth Guest

mayah:
Miksi oikeakätisen ihmisen vasemman käden toiminnot ovat niin heikkoja? Onko kyseessä vain harjoituksen puute? Esim. hampaiden peseminen ja maitopurkista kaataminen on jotenkin ihan avutonta. Voisko musta kovalla treenaamisella tulla ihan hyvä vasuri?

Nii joo, ja onko siitä päästy johonkin lopputulokseen, et mistä eri "kätisyys" johtuu, et onko se perinnöllistä tai ihan sattumaa?


Minun tietääkseni kaikien ihmisten pitäisi olla oikeakätisiä ja vasenkätisyys johtuu käsittääkkseni DNA-mutaatiosta. Maailman ihmisistähän arviolta vain 10% on vasureita.

Vasenkätisyyttä voi ilman muuta treenata, mutta jos halua osata hyvin käyttää molempia käsiä, niin se pitää aloittaa nuorena - aivan kuten kielten opiskelu (vanhemman ihmisen on paljon vaikeampaa omaksua uutta kieltä). Esimerkiksi monet kokeneemmat koripalloilijat osaavat käsitellä palloa molemmilla käsillään, kun taas aloittelija osaa vain toisellaan paremmin. Mutta kuitenkin toinen käsi on aina taitavempi (muistaakseni "väärä" jalka ja käsi ovat suhteessa vahvempia verrattuna siihen "oikeaan käteen").

Mutta esimerkiksi kirjoittamisen oppiminen molemmilla käsillä on tietääkseni käytännössä mahdotonta, vaikka vänkää kyllä olisi osata.

PS. Ja niille pervoille, jotka aikoivat kuitata: Nyt ei puhuta runkkaamisesta!

Siiten voisinkin kysyä:

Kaikkien tietämieni oikeakätisten lätkämaila on lefti. Olen oikeakätinen, miksi pelaan rightilla? Johtuuko tämä jostain geenipoikkeamasta vai pelkästään nuorena tottumisesta?
KT

Posts: 51

#2611 • • KT

mayah:
Miksi oikeakätisen ihmisen vasemman käden toiminnot ovat niin heikkoja? Onko kyseessä vain harjoituksen puute? Esim. hampaiden peseminen ja maitopurkista kaataminen on jotenkin ihan avutonta. Voisko musta kovalla treenaamisella tulla ihan hyvä vasuri?

Nii joo, ja onko siitä päästy johonkin lopputulokseen, et mistä eri "kätisyys" johtuu, et onko se perinnöllistä tai ihan sattumaa?



Taitaa olla geeneissä, en rupea sen tarkemmin selittämään, väärin menee kuitenki. Eihän siinä mitään, jos toinen käsi on selkeästi dominoiva, itse satuin syntymään vasurina ja olosuhteiden pakosta on tullu treenattua oikeatakin aika paljon. Oikeakin käsi pelittää sen verran hyvin, et pystyy kirjottamaan kummalla vaan kädellä, vaikka käsialoissa on eroa. Sekavaks menee, kun ei tiedä kumpaa kättä käyttää mihinkin.
*magia*

Posts: 536

#2612 • • *magia* säheltävä takkutukka

mayah:





Ja sitte toinen kysymys: Miks ihmeessä mä vastaan omiin kysymyksiini? *ding*



Maailmassa on monia asioita mihin emme löydä vastauksia..tuo taitaa olla yksi niistä *nauru*

--
Jos ei ole elämässä tehnyt virheitä , ei voi sanoa kokeilleensa koskaan mitään uutta!!

whispering

Posts: 871

#2613 • • whispering Super Juusto

Astaroth:
Kaikkien tietämieni oikeakätisten lätkämaila on lefti. Olen oikeakätinen, miksi pelaan rightilla? Johtuuko tämä jostain geenipoikkeamasta vai pelkästään nuorena tottumisesta?


Oon oikee kätinen ja pelaan rightilla, sama mun isoveli.
Apo

Posts: 1,574

#2614 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Timce:
Kertokaas mulle, pystyykö tuollaista 10m korkeaa aaltoa/aatoja pysäyttämään aallonmurtajilla?



Eiköhän se tarpeeksi isolla aallonmurtajalla pysähdy. Ongelmaksi tulee vaan tsunamin kanssa että se liikkuva vesimassa ei rajoitu pelkästään kymmenen metriseen aaltoon vaan sieltä tulee paljon enemmän vettä joka todennäköisesti kiertää aallonmurtajan. Hollantityylinen maavalli jossa ei ole aukkoja estää jo paremmin, kunhan siinä on tarpeeksi korkea.
Kolera

Posts: 4,256

#2615 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Miks pitää nukkuu laivala 8h ja sitte ku pääsee himaa ni yrittää vieläki nukkuu vaikka siitä mitn tule?

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Verano

Posts: 4,649

#2616 • • Verano Merituuli

Apo:
---
Timce:
Kertokaas mulle, pystyykö tuollaista 10m korkeaa aaltoa/aatoja pysäyttämään aallonmurtajilla?

---


Eiköhän se tarpeeksi isolla aallonmurtajalla pysähdy. Ongelmaksi tulee vaan tsunamin kanssa että se liikkuva vesimassa ei rajoitu pelkästään kymmenen metriseen aaltoon vaan sieltä tulee paljon enemmän vettä joka todennäköisesti kiertää aallonmurtajan. Hollantityylinen maavalli jossa ei ole aukkoja estää jo paremmin, kunhan siinä on tarpeeksi korkea.



vedenalasen maanjäristyksen aiheuttama aalto/ aallot etenee koko vesimassassa (pohjasta pintaan). aalto voi olla kymmenenki kilsaa pitkä mut vaan puolisen metriä korkea. sitten kun tulee vastaan este; ranta niin.... tuulen aiheuttamat aallot liikuttaa vettä vaan pinnan tuntumassa riippuen tietty tuulen nopeudesta.
Apo

Posts: 1,574

#2617 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Verano:
vedenalasen maanjäristyksen aiheuttama aalto/ aallot etenee koko vesimassassa (pohjasta pintaan). aalto voi olla kymmenenki kilsaa pitkä mut vaan puolisen metriä korkea. sitten kun tulee vastaan este; ranta niin....



... aalto nousee korkeammaksi ja sen alkupään vauhti hidastuu. Vaikka aallon alkupää saattaa pysähtyä rantaan tai esteeseen niin perässätuleva vesimassa ja sen kineettinen energia työntää vettä kuitenkin eteenpäin ja esteiden yli.
Verano

Posts: 4,649

#2618 • • Verano Merituuli
kiitos *hymy*
AnssiV

Posts: 1,798

#2619 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
En tiedä, on varmaan kysytty aiheesta kun en jaksanut rueta käymään kaikkia 151 sivua läpi mutta kertoisiko joku amatöörille onko olemassa jotain ohjelmaa jolla saisi pätkittyä mp3-sia kun meinasin polttaa pari mixtapea cd:lle ja olis kiva jos sen sais poltattue silleen biiseittäin..... ....ja toinen niiin on koneella pari wave-fileä ja pitäis saada muutettua ne mp3:six...
remotion

Posts: 5,283

#2620 • • remotion nostatus guru

aapee:
En tiedä, on varmaan kysytty aiheesta kun en jaksanut rueta käymään kaikkia 151 sivua läpi mutta kertoisiko joku amatöörille onko olemassa jotain ohjelmaa jolla saisi pätkittyä mp3-sia kun meinasin polttaa pari mixtapea cd:lle ja olis kiva jos sen sais poltattue silleen biiseittäin..... ....ja toinen niiin on koneella pari wave-fileä ja pitäis saada muutettua ne mp3:six...



nerolla voit pätkiä. ja cd-exllä onnistuu muunnos, tai vaikka winampilla tai mediaplayerilla.