Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,700 views

lostgone

Posts: 2,493

#2621 • • lostgone
Aluksi,pahoitteluni menetyksiä kärsineitä kohtaan*lohduttel* mutta yleisesti
Kuinka paljon ja millä tavalla pitää osoittaa surevansa tapahtunutta katastrofia, että täyttää kaikkien silmissä hyväksyttävät kriteerit surevana ihmisenä? sillä pikkuhiljaa joidenkin "surutyö" alkaa saavuttamaan minusta huomionhakemisen piirteitä tekohurskaudellaan. vrt. fariseukset.

Varsinkin kun epäilen, että yhtään rakettia ei olisi jätetty ampumatta tai Uuno Epsanjassa-elokuvaa peruuttamatta telkkarista jos siellä olisi kuollut 120 000 paikallista*hmph*
[Anjalankoski.Yksi niistä pahoista kaupungeista, joka on päättänyt ampua (1200 egellä) raketteja (30-vuotisjuhlan kunniaksi)*vink*]

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

jansq

Posts: 197

#2622 • • jansq Team Emmätajuu

whispering:
---
Astaroth:
Kaikkien tietämieni oikeakätisten lätkämaila on lefti. Olen oikeakätinen, miksi pelaan rightilla? Johtuuko tämä jostain geenipoikkeamasta vai pelkästään nuorena tottumisesta?
---

Oon oikee kätinen ja pelaan rightilla, sama mun isoveli.



Sama täällä. Vaikka pelattua ei oo kyllä tullut enää moneen vuoteen mutta aina mulla rightin maila oli.

--
loud music is good for you

ezzy

Posts: 8,060

#2623 • • ezzy Droid-pappa

mayah:
Miksi oikeakätisen ihmisen vasemman käden toiminnot ovat niin heikkoja? Onko kyseessä vain harjoituksen puute? Voisko musta kovalla treenaamisella tulla ihan hyvä vasuri?



harmi kun oot tyttö, niin en voi kuitata kuten tekisin, jos olisit vaikka Ana *jiihaa*
ezzy

Posts: 8,060

#2624 • • ezzy Droid-pappa

Apo:
---
Timce:
Kertokaas mulle, pystyykö tuollaista 10m korkeaa aaltoa/aatoja pysäyttämään aallonmurtajilla?

---


Eiköhän se tarpeeksi isolla aallonmurtajalla pysähdy. Ongelmaksi tulee vaan tsunamin kanssa että se liikkuva vesimassa ei rajoitu pelkästään kymmenen metriseen aaltoon vaan sieltä tulee paljon enemmän vettä joka todennäköisesti kiertää aallonmurtajan. Hollantityylinen maavalli jossa ei ole aukkoja estää jo paremmin, kunhan siinä on tarpeeksi korkea.



Kuten tässäkin sen aallon pituus oli 200km tjsp. joka on jo jotain ihan älytöntä...mainittiinko jossakin paljonko tuossa siirtyvä vesimäärä on?
AnssiV

Posts: 1,798

#2625 • • AnssiV EDM saved me from Jesus

remotion:
---
aapee:
En tiedä, on varmaan kysytty aiheesta kun en jaksanut rueta käymään kaikkia 151 sivua läpi mutta kertoisiko joku amatöörille onko olemassa jotain ohjelmaa jolla saisi pätkittyä mp3-sia kun meinasin polttaa pari mixtapea cd:lle ja olis kiva jos sen sais poltattue silleen biiseittäin..... ....ja toinen niiin on koneella pari wave-fileä ja pitäis saada muutettua ne mp3:six...

---


nerolla voit pätkiä. ja cd-exllä onnistuu muunnos, tai vaikka winampilla tai mediaplayerilla.








No winampilla kokeilin mut en jostain syystä saanu toimimaan... *ding*
Pitänee sitten vissiin rueta hieman tutustumaan tuohon neroon vähän syvemmin.... *hymy*
ezzy

Posts: 8,060

#2626 • • ezzy Droid-pappa

mayah:
---
Joudun ehkä vaihtaa sukupuolta, et pääsisit sit kuittailee mullle aina kerran puolessa vuodessa, ku tulis sellanen tilanne.



nääh, saisin sapiskaa, jos vaihtaisit sukupuolta mun takia :)
Apo

Posts: 1,574

#2627 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

ezzy:
Kuten tässäkin sen aallon pituus oli 200km tjsp. joka on jo jotain ihan älytöntä...mainittiinko jossakin paljonko tuossa siirtyvä vesimäärä on?



No riippuu vähän miten "siirtyvä vesimäärä" määritellään, koska vesi ei itsessään "siirry" vaan energia siirtyy veden välityksellä. Vesimolekyylit pyörivät about paikallaan tönien toisiaan, eli tsunamissa ne rantaan päätyvät molekyylit ovat rannan vieressä olevia eivätkä niitä jotka lähtevät sieltä jostain liikkeelle. Iso määrä energiaa siinä on kuitenki liikkeellä ja vaikuttaa todella isoon vesimäärään. Vapautuneesta energiamäärästä voi arvioida vähän miten ison vesimäärän sillä saa liikkeelle, energiahäviöiden yms. tekijöiden huomioiminen voi olla kuitenkin vaikeaa *vink*
Timce

Posts: 5,381

#2628 • • Edited Timce

aapee:
En tiedä, on varmaan kysytty aiheesta kun en jaksanut rueta käymään kaikkia 151 sivua läpi mutta kertoisiko joku amatöörille onko olemassa jotain ohjelmaa jolla saisi pätkittyä mp3-sia kun meinasin polttaa pari mixtapea cd:lle ja olis kiva jos sen sais poltattue silleen biiseittäin..... ....ja toinen niiin on koneella pari wave-fileä ja pitäis saada muutettua ne mp3:six...



NERO:

Kun olet vetänyt haluamasi äänitiedoston siihen vasempaan track1-ikkunaan, niin righ-klikkaa sitä tiedostoa ja valitse "properties". Eteesi avautuu Title/artist jne. Valitse ylhäältä "Indexes, limist, splits" -lehdykkä. Ohjelma piirtää tiedoston aaltokuvion johon merkkaat haluamasi biisinvaihdot. Kodassa, josta haluat uuden biisin alkavan, paina "split"-nappia. Kun olet saanut biisit merkattua, paina "ok". Ohjelma kysyy, haluatko jakaa tiedoston x-määrään raitoja. Paina "ok"
HUOM! Muista tämän jälkeen käydä vaihtamassa jokaiselle biisille "pause"-kohtaan: 0 Muuten jokaisen biisin jälkeen tulee 2 sekunnin tauko.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Timce

Posts: 5,381

#2629 • • Edited Timce

ezzy:


Kuten tässäkin sen aallon pituus oli 200km tjsp. joka on jo jotain ihan älytöntä...mainittiinko jossakin paljonko tuossa siirtyvä vesimäärä on?



Tuosta massasta tiedä, mutta tuollainen aalto etenee veden alla jopa 800km/h...Miettikääpä sitä.

edit: oli pakko pätee

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Kolera

Posts: 4,256

#2630 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
Paljonkos tommoset Abloyn ura-avaimet oikeen maksaa yleensä jos meinais hankkia kadonneitte tilalle uuret?

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Verano

Posts: 4,649

#2631 • • Verano Merituuli

ezzy:
---
mayah:
Miksi oikeakätisen ihmisen vasemman käden toiminnot ovat niin heikkoja? Onko kyseessä vain harjoituksen puute? Voisko musta kovalla treenaamisella tulla ihan hyvä vasuri?

---


harmi kun oot tyttö, niin en voi kuitata kuten tekisin, jos olisit vaikka Ana *jiihaa*



onks tytöt vaan ykskätisiä? *hih*
sensus

Posts: 124

#2632 • • sensus Trance can set you free...

mayah:
Miksi oikeakätisen ihmisen vasemman käden toiminnot ovat niin heikkoja? Onko kyseessä vain harjoituksen puute? Esim. hampaiden peseminen ja maitopurkista kaataminen on jotenkin ihan avutonta. Voisko musta kovalla treenaamisella tulla ihan hyvä vasuri?

Nii joo, ja onko siitä päästy johonkin lopputulokseen, et mistä eri "kätisyys" johtuu, et onko se perinnöllistä tai ihan sattumaa?



Olen syntynyt oikeakätiseksi, mutta vasemman käden harjoittamisella minusta on tullut kaksikätinen melkeinpä kaikissa mahdollisissa askareissa, mutta vasemman käden kirjoitustaito on vielä vähän työn alla. *nauru*

--
[li] S e n s u s [/li]
Latest TrAnCe for the win:
*nuotti* Edin Bosnjak - Alluring wishes
*nuotti* Selu Vibra - Stargazing

Thought:
why am I so kick ass?

sensus

Posts: 124

#2633 • • Edited sensus Trance can set you free...
Tyhmin kysymykseni voisi olla :
- Miksi ihmeessä asun vielä täällä up north-seudulla eli Suomessa, vaikka minulle olisi piakkoin taas tarjolla mahdollisuus muuttaa kylmistä maisemista ainutlaatuisiin ja utopiamaisiin lämpösfääreihin espanjaan tai muualle etelään ? *nauru*

--
[li] S e n s u s [/li]
Latest TrAnCe for the win:
*nuotti* Edin Bosnjak - Alluring wishes
*nuotti* Selu Vibra - Stargazing

Thought:
why am I so kick ass?

Cloud

Posts: 2,162

#2634 • • Edited Cloud Game Freak

sensus:
Tyhmin kysymykseni voisi olla :
- Miksi ihmeessä asun vielä täällä up north-seudulla eli Suomessa, vaikka minulle olisi piakkoin taas tarjolla mahdollisuus muuttaa kylmistä maisemista ainutlaatuisiin ja utopiamaisiin lämpösfääreihin espanjaan tai muualle etelään ? *nauru*



ehkä siksi, että suomi on sitten kuitenkin oikeasti hyvä maa elää joka suhteessa. Tosin vain minun imo:ni asiaan. Etelänmaat kun eivät ole sitten kuitenkaan niin toimivia kokonaisuuksia useati, kuin suomi on.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

nomic

Posts: 4,120

#2635 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Astaroth:
kirjoittamisen oppiminen molemmilla käsillä on tietääkseni käytännössä mahdotonta, vaikka vänkää kyllä olisi osata.


nyt menee pikkasen ohi mutta tästä tulee mun tyhmä kysymys: kuinka on mahdollista että broidini piirtää oikeella kädellä ja kirjoittaa vasemmalla [vai menikös se toisinpäin...] ja osaa kuulemma myös kummallakin kädellä kirjoittaa
paitsi oikealla pikkasen huonommin (ei tietenkään samaan aikaan kirjoita käsillänsä) *ding* *hymy* :]
domi

Posts: 7,069

#2636 • • Edited domi Työn sankari.

Cloud:
---
sensus:
Tyhmin kysymykseni voisi olla :
- Miksi ihmeessä asun vielä täällä up north-seudulla eli Suomessa, vaikka minulle olisi piakkoin taas tarjolla mahdollisuus muuttaa kylmistä maisemista ainutlaatuisiin ja utopiamaisiin lämpösfääreihin espanjaan tai muualle etelään ? *nauru*

---


ehkä siksi, että suomi on sitten kuitenkin oikeasti hyvä maa elää joka suhteessa. Tosin vain minun imo:ni asiaan. Etelänmaat kun eivät ole sitten kuitenkaan niin toimivia kokonaisuuksia useati, kuin suomi on.


Toi pitää oikeesti paikkansa, vaikka kaikki sanoo että "tää on pohjoses, ei täällä oo mitään",niin kuitenkin täällä on kaikkee ja vielä vähän enemmän kun vain viitsii katsoa. Sama asia pätee esim. vertailussa Kehä kolmosen sisäpuoli vs. Muu Suomi "Miksi asun pohjoisessa,vaikka olisi mahdollisuus muuttaa ah,niin ainutlaatuiseen Helsinkiin" *ding**lmao*
Amma

Posts: 2,383

#2637 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Astaroth:
---
mayah:
...Esim. hampaiden peseminen ja maitopurkista kaataminen on jotenkin ihan avutonta. Voisko musta kovalla treenaamisella tulla ihan hyvä vasuri?...
---
...Mutta esimerkiksi kirjoittamisen oppiminen molemmilla käsillä on tietääkseni käytännössä mahdotonta, vaikka vänkää kyllä olisi osata..

...Kaikkien tietämieni oikeakätisten lätkämaila on lefti. Olen oikeakätinen, miksi pelaan rightilla? Johtuuko tämä jostain geenipoikkeamasta vai pelkästään nuorena tottumisesta?...


Uskon, että kovalla treenaamisella heikommankin käden tekemästä jäljestä tulisi ihan katu-uskottavaa. Sitä ei vaan välttämättä ole tarpeeksi motivoitunut treenaamaan, kun toinen käsi toimii jo valmiiksi niin paljon paremmin. Kätisyyden vaihtamisesta lienee hyviä esimerkkejä ihmiset, joilta on amputoitu tai vain vähemmänkin vaurioitunut parempi käsi siten, että he joutuvat vaihtamaan siihen huonompaan.
(Lieneekö muuten esim. kymmensormijärjestelmän käyttö sekä useimpien kahdella kädellä soitettavien soitinten soittaminen hyvää treenausta myös heikommalle kädelle?)

Mitä tulee lätkämailan käytön puoleisuuteen suhteessa kätisyyteen (*ding*). En tiedä kummin päin "leftit" ja "rightit" käytännössä on (kumpi käsi mailassa ylempänä ja kumpi alemapana). Astarothin tapauksessa voisin luulla, että käyttötapa johtuu siitä mihin on joskus nuorena tottunut.
Olen oikeakätinen ja työnäni on aina silloin tällöin paskanmättö hevostallissa. Mättäessäni kakkaa (mikä vaatii tarkkuutta) pidän talikon päästä oikealla kädellä ja alempaa varresta vasemmalla. Lattioiden lakaiseminen luudalla toimii myös näin päin. Sen sijaan jos mätän lapiolla puhdasta kuviketta tai heinää kottikärryihin (ei vaadi niin paljoa tarkkuutta), kädet voivatkin olla toisinpän. Tosin "väärinpäin" mättäessä toiminto pitää yleensä aloittaa ajattelemalla, että aikoo mättää väärinpäin, koska muuten sen tekee lähes automaattisesti helpommin päin. Olisi erittäin fiksua osata ja jaksaa opetella mättämään kakkaa myös "väärinpäin", koska kropasta tulee muuten niin hiton toispuoleinen. *hmph*
Muistaakseni (suppeiden) "tutkimusteni" mukaan monet oikeakätiset mättävät oikea käsi ylempänä työvälineen päässä ja vasen käsi alempana varressa kiinni allekirjoittaneen tavoin. Mutta onhan toki myös poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön...

Joitakin vuosia sitten luistinradalla huomasin, että sirklaaminen ja muutenkin luisteleminen oli helpompaa vasempaan kierrokseen (vasen puoli sisäpuolena), mutta niin kauan kuin muistan, minulle ratsastuksessa helpompi suunta on ollut oikeakierros. Miksiköhän*täh*

Äh, ei tässä taida (taaskaan) olla mitään logiikkaa. *ding*

--
*etsiskel*

cosmic

Posts: 389

#2638 • • cosmic :D

aapee:

No winampilla kokeilin mut en jostain syystä saanu toimimaan... *ding*
Pitänee sitten vissiin rueta hieman tutustumaan tuohon neroon vähän syvemmin.... *hymy*



dMC on vallan mainio muuntamiseen:
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

Täältä saa uusimman lamen:
http://mitiok.free.fr/

Jos ei omista Neroa, eikä halua maksaa ylimääräistä niin mp3DirectCut on hyvä vaihtoehto:
http://www.mpesch3.de/

--
:D is an unproductive condition.

ezzy

Posts: 8,060

#2639 • • ezzy Droid-pappa

nomic:
nyt menee pikkasen ohi mutta tästä tulee mun tyhmä kysymys: kuinka on mahdollista että broidini piirtää oikeella kädellä ja kirjoittaa vasemmalla [vai menikös se toisinpäin...] ja osaa kuulemma myös kummallakin kädellä kirjoittaa
paitsi oikealla pikkasen huonommin (ei tietenkään samaan aikaan kirjoita käsillänsä) *ding* *hymy* :]



tuota taidetaan kutsua semi-ambidexterous-nimikkeellä tms. eli osaa käyttää molempia käsiään melkein yhtä hyvin.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2640 • • Aziz Combat Fighter

ezzy:
---
nomic:
nyt menee pikkasen ohi mutta tästä tulee mun tyhmä kysymys: kuinka on mahdollista että broidini piirtää oikeella kädellä ja kirjoittaa vasemmalla [vai menikös se toisinpäin...] ja osaa kuulemma myös kummallakin kädellä kirjoittaa
paitsi oikealla pikkasen huonommin (ei tietenkään samaan aikaan kirjoita käsillänsä) *ding* *hymy* :]

---


tuota taidetaan kutsua semi-ambidexterous-nimikkeellä tms. eli osaa käyttää molempia käsiään melkein yhtä hyvin.



Mistä toi "semi" tohon eksy?