Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,480,621 views

remotion

Posts: 5,283

#2541 • • remotion nostatus guru

mayah:
Mites tää nyt sitte liittyy tähän? Siellähän puhutaan asiakkaista.

Sun quottaamat pätkät ei liity _mitenkään_ toisiinsa. Ensimmäinen liittyy henkilöstövuokrausfirmoihin ja tää jälkimmäinen liittyy siihen, et miks Sedua pitäis kiinnostaa Suomen klubikulttuurin tulevaisuuden näkymät.



No shit sherlock! miksi mun quottaamat asiat pitäis liitty toisiinsa? Sehän on sun ongelma koska se on sun tekstiäs mitä quottaan. *ding* tajusiks. sen sijaan vastaukseni sopivat erittäin hyvin lainauksiini.

Asiakkaista puhumista kyllä mutta vain paska työnantaja teettää olosuhteet missä pääsee noin pissiintyneisiin fiiliksiin. jollain tapaa kaikki kytkeytyy kaikkiin. Työviihtyvyyteen voit vaikuttaa sinä ja sun työkaverit ja työnantaja. Mutatpätkötyönantajaa ei varmaan vähempää vois kiinnostaa koska sä oot remmin päässä kuitenkin ja jos et niin joku muu on. Asiakkaisiinhan voi vaikuttaa parhaiten vaihtamalla työpaikkaa jossa ei oo asiakkaita tai sit sellasee missä muut palvelee sua eikä toisinpäin.

Vähän ohi alkuperäisen aiheen (ei edelleenkään lainatusta tekstistä) mutta vaan selvennykseksi.
jUSSi

Posts: 1,377

#2542 • • jUSSi äkäinen vanhus

mayah:
---
jUSSi:
Minä puhuinkin yleisesti vuokratyövoimasta, en missään vaiheessa liittänyt sitä Seduuun. Vuokratyövoima, olkoonkin kuinka mukavaa yrityksen kannalta, on modernia orjuutta, jossa työntekijällä ei ole oikeuksia.
---
Olen niin riistetty. Montako päivää olet tehnyt töitä henkilöstövuokrausfirmalle?



En päivääkään. Enkä tule koskaan tekemäänkään. Minä en halua työskennellä kasvottomana, täysin korvattavana ja vaihdettavana, vaikka vain siitä syystä, että vuokraajalla sattuu olemaan pirilaskut ja kaikki vituttaa. Vuokratyövoima siirtää vastuun pois työn teettäjältä, jolloin hämärtyy vastuualueet sekä työntekijät muuttuvat kasvottomiksi markkinatalouden rattaiksi.

Millaisi sopimuksia vuokratyönantajat antavat? Takaavatko he tietyn kuukausittaisen työmäärän/palkan?
JustinSan

Posts: 822

#2543 • • Edited JustinSan Nullius in verba

jUSSi:
---

Millaisi sopimuksia vuokratyönantajat antavat? Takaavatko he tietyn kuukausittaisen työmäärän/palkan?



Itse olen tällä hetkellä vuokratyöyrityksen kautta töissä, joten omakohtaista kokemusta löytyy hiukan. Toisaalta oma tilanteeni tuskin vastaa ihan normaalia systeemiä, kun olin jo valmiiks yrityksessä töissä ja vasta myöhemmin tehtiin järjestely, että palkkani tulee vuokratyöyrityksen kautta, eli en ole nk. "tilaustavaraa".
Ilmeisesti noita soppareita löytyy moneen lähtöön, mutta omat sopparini ovat olleet määräaikaisia ja ovat sisältäneet viikottaiset työmäärät ja tehtävät, periaatteessa normaali määräaikainen sopimus paitsi että sitä ei ole tehty vaan suoraan yrityksen kanssa jolla olen töissä.

Toisaalta pääsin tuossa juuri jokin aika sitten todistamaan tilannetta jossa tähän ko. firmaan jossa olen, tilattiin kiireiden takia muutama "tilaustyöläinen". Alunperin tarkoitus oli, että he ovat kaikki kuukauden, mutta muista syistä johtuen, kiirettä (l. duunia) ei ollutkaan niin paljon kuin alunperin oltiin kaavailtu, joten kaksi heistä pyyhkäistiin ekan päivän jälkeen pois, en sitten tiedä miten tämä tapahtui sen tarkemmin mutta aika tylyltä se tuntui.

Muuten kyllä allekirjoitan kaiken sanomasi ja työsopimukseni päättyessä parin viikon kuluttua, en aio enää olla missään tekemisissä vuokratyöyritysten kanssa.

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

jUSSi

Posts: 1,377

#2544 • • jUSSi äkäinen vanhus

mayah:
jUSSi:
Touché! Sedua ei kiinnosta, koska rahan tuotanto vähenee, joten mahdollisuudet luoda monipuolisempaa klubikulttuuria heikentyvät.
---
Miksi Sedua pitäisi kiinnostaa?



Ei sedua pidä kiinnostaa, sedua voisi kiinnostaa. Minä en kovin korkealle arvosta maksimaalista voittoa tavoittelevia bisnesmiehiä, arvomaailmani on siihen liian erilainen.

Raha ei ole kaiken mitta, edes ravintolamaailmassa. Toiminta voi olla kannattavaa ja mielekästä ilman kvartaalitalouden uskontoa lähenteleviä oppeja.
K

Posts: 511

#2545 • • K

Tres:
mites kauan te meinaatte jaxaa?



Ainakin ensi talveen. Päivät pitenee jo.
äm

Posts: 2,376

#2546 • • äm
Milloin tytöstä tulee nainen?
Milloin pojasta tulee mies?
Mikä on vitutuksen maksimi?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

cosmic

Posts: 389

#2547 • • cosmic :D

äm:
Milloin tytöstä tulee nainen?
Milloin pojasta tulee mies?
Mikä on vitutuksen maksimi?



Aiemmin.
Myöhemmin.
Sitä ei ole.

--
:D is an unproductive condition.

Epailija

Posts: 5,636

#2548 • • Epailija Physicist, 2nd class.

äm:
Milloin tytöstä tulee nainen?



Sitten kun hän löytää varakkaan miehen elättäjäksi.


Milloin pojasta tulee mies?



Ei koskaan. "Little boys have a job for life".


Mikä on vitutuksen maksimi?



...ja voiko vitutukseen kuolla. Vastaus lienee: vitutuksen maksimi on saavutettu silloin kun siihen kuolee. Mutta milloin siihen sitten kuolee? Suomalaiset ovat asiantuntijoita tämän alan karussa kenttätutkimuksessa, mutta lopullisia tuloksia odotetaan vielä. Saattaa jopa olla niin, että tämä katajainen kansa on harvinaisen vastustuskykyinen kyseiselle mielialalle - kun jatkuvasti vituttaa, niin letaalin annoksen raja kasvaa vähitellen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

sapeli

Posts: 11,768

#2549 • • sapeli jokukukamikä?
Mistä tietää milloin homejuusto on mennyt vanhaksi? *ding* Siinä kun on sitä hajua ja hometta ihan omasta takaa... *hih*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Individual

Posts: 10,942

#2550 • • Edited Individual HYPNO!

Tres:
Tyhmä kysymys:

mites kauan te meinaatte jaxaa?
(tää oli lähinnä maijalle ja jussille, mutta toki
vapaata riistaa ajatusten ruoaksi muillekin *nauru*)



Mitä!?
Älkää nyt vaan lopettako. Mielenkiintoista, mielenkiintoista. Todella, mutta näin muualta Suomesta katsottuna hieman vierasta. Tai oikeastaan sama sota miniatyyrikoossa täälläkin on käynnissä liittyen erään ketjun viime keväänä avaamaan Kotkan oloissa isoon ravintolakompleksiin ja sen vaikutuksiin yhtä täysin yksityisistä ravintolaa koskien jne...
No se yksityinen mesta antaa järjestää teknobileitä, joten sinne rahani kannan jatkossakin. On se edes jonkinlainen korvike edesmenneelle Ravintola Madeiralle, jossa ikimuistoisimmat bileillat olen viettänyt.

Edit: Ja miten tämä liittyy mihinkään? Vain luoja tietää jos sekään.
K

Posts: 511

#2551 • • K

Epailija:
---
äm:
---

Milloin pojasta tulee mies?

---


Ei koskaan. "Little boys have a job for life".




moido
asdf

Posts: 3,155

#2552 • • asdf
voiko talvella tulla salamoita?
Epailija

Posts: 5,636

#2553 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Zenni:
voiko talvella tulla salamoita?



Ei nyt tule mieleen mitään syytä, miksi se ei periaatteessa olisi mahdollista. Toki voi olla, että talvella olosuhteet ovat usein sellaisia, että käytännössä salamointia ei esiinny, mutta jos pilvien ja maan välille syntyy tarpeeksi potentiaalieroa, niin salamointia siitä seuraa oli sitten kesä tai talvi.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

sapeli

Posts: 11,768

#2554 • • sapeli jokukukamikä?

Epailija:
---
Zenni:
voiko talvella tulla salamoita?
---
Ei nyt tule mieleen mitään syytä, miksi se ei periaatteessa olisi mahdollista. Toki voi olla, että talvella olosuhteet ovat usein sellaisia, että käytännössä salamointia ei esiinny, mutta jos pilvien ja maan välille syntyy tarpeeksi potentiaalieroa, niin salamointia siitä seuraa oli sitten kesä tai talvi.


No sitten olisikin ehkä kiinnostavaa tietää että miksi talvella ei juuri koskaan salamoi? Eli miten ne olosuhteet ovat niin erilaisia - onko se siitä kiinni että maassa on niin paljon vettä lumen muodossa? *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

JustinSan

Posts: 822

#2555 • • JustinSan Nullius in verba
Mihin ovat hävinneet käytöstavat? *ding*

Siis ihan alkeellisimmat; tervehtiminen, ruokailutavat? "Kiitos", "anteeksi"," tarvitsetko apua"? Sellainen yleinen kohteliaisuus? Miten tulee käyttäytyä yhtään fiinimmissä tilaisuuksissa? Tuntuu olevan aika monilla, ikään ja sukupuoleen katsomatta, täysin hukassa nuo.
Vaikka varsinkin politiikassa umpimielinen konservatiivisuus on hyvinkin syvällisesti perseestä, niin ei se mielestäni tarkoita, että kaikki "vanha" olisi paheksuttavaa ja poisheitettävää. Mielestäni ihan vain ihmistenvälisen kanssakäymisen yleisen miellyttävyyden kannaltakin nämä olisi suotavaa olla hallinnassa.
Vaadin ja peräänkuulutan tapakasvatusta, vanhemmat, valtio?!

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

naira

Posts: 204

#2556 • • naira black cat

sapeli:
Mistä tietää milloin homejuusto on mennyt vanhaksi? *ding* Siinä kun on sitä hajua ja hometta ihan omasta takaa... *hih*



Pohdin tätä juuri eilen *nauru*. Veikkaisin, että siinä vaiheessa voisi alkaa epäillä jotain, jos siihen ilmestyy alkuperäisestä poikkeavan näköistä kasvustoa... Toisaalta onkos se sitten mennyt vanhaksi jos silmämääräisesti katsoen sitä alkuperäistä hometta on kasvanut siihen lisää? *ding*

--
Why do we sacrifice the beautiful ones?
How do you break a heart of gold?
Why do we sacrifice our beautiful souls?
Heroes of tales unsung, untold.

K

Posts: 511

#2557 • • K
Miten saa Internet Explorerin unohtamaan sinne tallentuneet salasanat? Ei oo varmaan vaikeeta, mut en vaan tajuu.
cosmic

Posts: 389

#2558 • • cosmic :D
Mulla menee näin:
työkalut --> internet-asetukset --> sisältöön liittyvät asetukset --> automaattinen täydennys --> tyhjennä salasanat

--
:D is an unproductive condition.

K

Posts: 511

#2559 • • K

cosmic:
Mulla menee näin:
työkalut --> internet-asetukset --> sisältöön liittyvät asetukset --> automaattinen täydennys --> tyhjennä salasanat



Kiitos!
asdf

Posts: 3,155

#2560 • • asdf
voiko mitkään eliöt nähdä atomeita? *igor*