15,958 posts, 798 pages, 6,690,565 views
Zandy, 1.8.2008 14:43:
---
niomic, 1.8.2008 14:13:
---
hemuz, 1.8.2008 14:09:
---
niomic, 1.8.2008 12:29:
---
REivaaja, 31.7.2008 17:26:
---
0-scar, 31.7.2008 17:23:
JOS laittas/sais rahaa väärälle/vieraalta tilille, niin onko saaja velvollinen palauttamaan rahoja?
---
On
---
Eiks tästä just ollu päätös x vuotta sitten, että EI ole? Jaksatko kaivaa, itse en ehdi.
---
No eihän nyt toisen rahoja saa mennä käyttämään
---
Mun mielestä tässä oli semmonen pointti ettet voi olla vastuussa tommosesta asiasta ja kun ne on nyt sun tilillä ni ne on nyt sun rahoja. Pitää kaivella jos ehtii jaksaa myöhemmin.
---
Muistelen lukeneeni pari KKO:n päätöstä väärille tileille siirretyistä rahoista ja eniten niissä painotettiin rahamäärien sekoittumista/erottamista ja sitä, onko siirretty raha yksilöitävissä muusta rahasta. Maalaisjärjellä olettaisi, että sähköisten tilitietojen aikana erottaminen olisi aika simppeli homma, mutta jotenkin noi caset oli silti ratkaistu varsin monimutkaisesti..En kyllä yhtään muista miltä vuodelta noi tapaukset oli, kesä ja helle ovat tehneet tehtävänsä ja nollanneet aivot kokonaan. Luulisi, että vilpittömällä mielellä olisi myös painoarvoa puolin ja toisin.
Pätkis, 5.8.2008 13:44:
---
Zandy, 1.8.2008 14:43:
---
niomic, 1.8.2008 14:13:
---
hemuz, 1.8.2008 14:09:
---
niomic, 1.8.2008 12:29:
---
REivaaja, 31.7.2008 17:26:
---
0-scar, 31.7.2008 17:23:
JOS laittas/sais rahaa väärälle/vieraalta tilille, niin onko saaja velvollinen palauttamaan rahoja?
---
On
---
Eiks tästä just ollu päätös x vuotta sitten, että EI ole? Jaksatko kaivaa, itse en ehdi.
---
No eihän nyt toisen rahoja saa mennä käyttämään
---
Mun mielestä tässä oli semmonen pointti ettet voi olla vastuussa tommosesta asiasta ja kun ne on nyt sun tilillä ni ne on nyt sun rahoja. Pitää kaivella jos ehtii jaksaa myöhemmin.
---
Joka anastaa hallussaan olevia varoja tai muuta irtainta omaisuutta, on tuomittava kavalluksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi kuudeksi kuukaudeksi.
Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta.
Kavalluksesta tuomitaan niin ikään se, joka saatuaan toimeksiannon perusteella tai muulla sellaisella tavalla haltuunsa varoja, joiden arvo hänen on tilitettävä toiselle, oikeudettomasti käyttämällä sanottuja tai niiden tilalle tulleita varoja taikka muulla sellaisella tavalla aiheuttaa tilitysvelvollisuuden täyttämättä jäämisen joko sovittuna tai muuten edellytettynä aikana.
Edellä 1 momentissa tarkoitetun anastamisen yritys on rangaistava.
gnomex, 5.8.2008 13:58:
---
Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta.
Kavalluksesta tuomitaan niin ikään se, joka saatuaan toimeksiannon perusteella tai muulla sellaisella tavalla haltuunsa varoja, joiden arvo hänen on tilitettävä toiselle, oikeudettomasti käyttämällä sanottuja tai niiden tilalle tulleita varoja taikka muulla sellaisella tavalla aiheuttaa tilitysvelvollisuuden täyttämättä jäämisen joko sovittuna tai muuten edellytettynä aikana.
Edellä 1 momentissa tarkoitetun anastamisen yritys on rangaistava.
---
Jos joku laittaa erehdyksessä tilillesi rahaa, sinulla ei ole mitään oikeutta käyttää niitä, syyllistyisit kavallukseen. Ja kyse on nimenomaan erehdyksestä, jos ne joutuvat tilille erehdyksessä.
Jutu, 5.8.2008 14:31:
Osaiskohan joku viisaampi kertoa mistä mä saisin ostettua Ferrari -paidan Marlboron logolla varustettuna? Ajattelin äijälle hankkia kun se on niin kauan sitä himoinnut, mutta ei oo vielä tullut vastaan. Ei ees Kiinasta löytynyt kun kaverit kävi siellä :o
IInesAnkka, 5.8.2008 14:35:
http://www.maranellosales.com/store/
Maybe? Katselin tuolta potkupukua, vauva vaan puuttuu =D
Edit. Oho ei siellä ollutkaan Mallu-logoa. Mut toi:
Edit 2. Team nakkisormi
http://www.maxiview2000.com/
sativa, 5.8.2008 16:13:
3) Kauanko avatusta säilyketölkistä uskaltaa syödä ruokaa ilman, että se lyijy on kerinnyt imeytyä sisältöön?
katrihana, 5.8.2008 17:07:
Mistä mä saan sellaisen oikein tyylikkään vanhanaikaisen pölyhuiskan. Ajattelin leikkiä sisäkköä.
whispering, 5.8.2008 17:17:
---
katrihana, 5.8.2008 17:07:
Mistä mä saan sellaisen oikein tyylikkään vanhanaikaisen pölyhuiskan. Ajattelin leikkiä sisäkköä.
---
Tollanen?
http://www.punanaamio.fi/product_details.php?p=1737
katrihana, 5.8.2008 17:21:
Toi on ihan söpsä juu. Eikä ole hinnalla pilattu, saatta tosin olla että pölyllä se olisi aika äkkiäkin pilattu. Tämän sisäkön nimittäin pitäisi ihan oikeasti puhdistaa ikivanhojen patterien raot ym. tiukat paikat. Ja tämä kaikki olisi tarkoitus tehdä tyylillä
Jutu, 6.8.2008 16:58:
Kysyn taas tyhmiä, mutta ei voi mitään. Mun täytyis hakea passi, mutta poliisin sivuilla lukee, että "henkilöllisyys tulee todistaa joko passilla tai henkilökortilla, ajokortti ei kelpaa". Noh, milläs mä nyt sen todistan kun ei oo passia eikä tota henkilökorttia?
whispering, 6.8.2008 17:02:
---
Jutu, 6.8.2008 16:58:
Kysyn taas tyhmiä, mutta ei voi mitään. Mun täytyis hakea passi, mutta poliisin sivuilla lukee, että "henkilöllisyys tulee todistaa joko passilla tai henkilökortilla, ajokortti ei kelpaa". Noh, milläs mä nyt sen todistan kun ei oo passia eikä tota henkilökorttia?
---
Kyl se ajokortti kelpaa. Ainakin mulla kelpas Mun tietääkseni ainoastaan siirtyessä toiseen EU maahan sulla tulee olla jompikumpi noista.
whispering, 6.8.2008 17:02:
Kyl se ajokortti kelpaa. Ainakin mulla kelpas Mun tietääkseni ainoastaan siirtyessä toiseen EU maahan sulla tulee olla jompikumpi noista.
noena, 22.6.2008 16:21:
Mistä käytännöllinen ulkoinen kovalevy, n. 160GB - 500GB ok hintaan?