Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,625,060 views

Avatar
#12681 • • Equalizer Guest
tuo kärjistäminen et kannattas työn perässä muuttaa mut ei kannata tehä mitään mitä jälkeenpäin katuis ja ajautuis vaan umpikujaan niin minulle kävi lopuks..se on jokaisella oma valinta ja sillä tiellä ollaan
[Siru]

Posts: 259

#12682 • • Edited [Siru]

kindertin, 3.5.2009 20:44:
---
[Siru], 3.5.2009 19:59:
jotkut katsoo heti pahalla jos on vähänkin eri mieltä jostain asiasta... *uuh* ja jotkut pitää vaan omia mielipiteitään oikeina *igor*

---


..jos viittaat eilisiin keskusteluihin, niin.. Noh.. 5 vastaan 1?


niinpä, ei ollu reiluu. en nyt pelkästään eilistä meinaa.. no jokaisella omat mielipiteet. ja mulla nyt sattuu olemaan erilainen näkemys kyseisestä asiasta.. ärsyttää vaan kun jotkut tuomitsee sen takia.

--
normaali on enemmistö, entäs sitten kun me ollaan enemmistö?

kinderi

Posts: 1,783

#12683 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

[Siru], 3.5.2009 22:09:
---
kindertin, 3.5.2009 20:44:
---
[Siru], 3.5.2009 19:59:
jotkut katsoo heti pahalla jos on vähänkin eri mieltä jostain asiasta... *uuh* ja jotkut pitää vaan omia mielipiteitään oikeina *igor*

---


..jos viittaat eilisiin keskusteluihin, niin.. Noh.. 5 vastaan 1?

---

niinpä, ei ollu reiluu.
ärsyttää vaan kun jotkut tuomitsee sen takia.



..sulla oli eilen hieman väärät kaverit väittelemässä :)

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Nauskiss

Posts: 532

#12684 • • Nauskiss
Taas loppuu elämä ja alkaa arki. Plääh. Epäkivaa. *eiei*

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

frz3n

Posts: 222

#12685 • • frz3n
Myöhästyin yhteishausta *nyyh*

--
*nuotti* [boom] [boom] [buildup] [brakedown] [boom] [boom] *nuotti*

Madda

Posts: 650

#12686 • • Madda ice-angel
Muuttolaatikot ja työkoneet ja kesken oleva kämppä.
Ei jaksa odottaa, haluu taas takas normaaliin elämään.

--
Per far un amico basta un bicchier di vino, per conservarlo è poca una botte.

Slim_Jim

Posts: 573

#12687 • • Slim_Jim
Huomaa että kevät on saapunut kun työhuoneen ilmastointi heittää vituilleen ja luo sellaisen mini-ilmaston tänne jossa on joitan +37 astetta lämmintä.
VOI V@#¤!
euforia

Posts: 90

#12688 • • euforia mmm sure! why the f*ck not!
ei vttu, hajoan

ei auttanu vaik postasin toiseen threadiin jatketaan sit tääl, joku mulkku porannu ja paukutellu parkettia koko vtun päivän, mun pitäs keskittyy lukemisee, ja sekin vtuttaa että pitää lukea, tyylii pitää opetella ulkoa jotai kohtia ku aikasemmat kokeet ollu semmost pilkunnussimist et huhhuh, mut jossai pitää karsii näköjää hakijoit, hajottaa ihan käsittämättömästi.. sit meen ulos vähä pyöräilee, että ei hajoais tänne kämppää nii pahasti, huomaan et on on menos tuulenpuuskat of all time ja kaikki jotka pyöräilee, tietää kui vmäist polkee vastatuulen, ei prkl. siis tämmöst kipuu, parast ois tulla tulost kokees tai jotai hemmotteluu lähiaikoin, en lähe messii tämmösee elämänkipuu pitkäl aikavälil, mitä otan vastaa nyt.. ei jumalauta, ***** hajoon tähän nii pahasti

--
morjens

UnityF

Posts: 15,721

#12690 • • Edited UnityF joo just se
Meidän pihan uudet asukit. *super*-äidit on rantautunu tähän pihaan. *poks*
Luojan kiitos ne ei sentään asu meidän talossa. Mä nään jo niin punaista kun tuntemattomat käy selittää negatiivisella sävyl miten lasta pitää kasvattaa. Onneksi tätä pihaa riittää pitkin poikin niin ei tarvii samas hiekkalaatikos leikkii. *pepsodent* *dissaa*
kinderi

Posts: 1,783

#12691 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

UnityF, 5.5.2009 19:50:
Meidän pihan uudet asukit. *super*-äidit on rantautunu tähän pihaan. *poks*
Luojan kiitos ne ei sentään asu meidän talossa. Mä nään jo niin punaista kun tuntemattomat käy selittää negatiivisella sävyl miten lasta pitää kasvattaa. Onneksi tätä pihaa riittää pitkin poikin niin ei tarvii samas hiekkalaatikos leikkii. *pepsodent* *dissaa*



Eii, ja ihan muutti sinne? Meillä on vähän samanlaista aistittavissa tässä pihassa, mutta onneks meillä (ainakin toistaseks..) on asukaspuisto kivoine äiteineen tossa parin sadan metrin päässä *hihu*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Dementation

Posts: 2,892

#12692 • • Dementation wednesday?

UnityF, 5.5.2009 19:50:
Meidän pihan uudet asukit. *super*-äidit on rantautunu tähän pihaan. *poks*
Luojan kiitos ne ei sentään asu meidän talossa. Mä nään jo niin punaista kun tuntemattomat käy selittää negatiivisella sävyl miten lasta pitää kasvattaa. Onneksi tätä pihaa riittää pitkin poikin niin ei tarvii samas hiekkalaatikos leikkii. *pepsodent* *dissaa*



Mites sitä nyt niiden mielestä sit pitäis kasvattaa? *utelias*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Minnalilla

Posts: 418

#12693 • • Minnalilla
Yks nimeltämainitseman henkilö... huoh!

--
tilulileii!

UnityF

Posts: 15,721

#12694 • • UnityF joo just se

kindertin, 6.5.2009 21:53:

Eii, ja ihan muutti sinne? Meillä on vähän samanlaista aistittavissa tässä pihassa, mutta onneks meillä (ainakin toistaseks..) on asukaspuisto kivoine äiteineen tossa parin sadan metrin päässä *hihu*



*joo* 2 perhettä oikeen. *poks* Onneksi aina tosiaan pääsee muualle missä on ihan normi äitejä ja muksuja.*hihu*



Dementation, 10.5.2009 04:34:

Mites sitä nyt niiden mielestä sit pitäis kasvattaa? *utelias*



No ensinnäkin mun varallisuusluokka on iiiihan väärä et tutustuisin paremmin heihin ja kiinnostus on -10. Sit mä oon liian köyhä et omistaisin kaikki maailman turhat vempeleet lapselle jolla lapsi leikkii hetken mut äiti hötkyy ylpeyttä kun heillä on ne pihan kalleimmat lelut ym. & jos haalari ym ei oo reimaa tai joku vastaava kallis merkki niin sua katsotaan voivottelevalla ilmeellä.
Ekal kerral kun tavattiin pihalla: "no eikös teillä ole oooikeeesti tälläistä mopoa moottorilla lapselle? Miten sinä luulet et tyttäresi oppii ajaa pyörää". *whaat* "Mun tytär oppii kyl ajaa pyörää sit ihan pyörällä eikä tarvii moottoreita vaan osaa polkee polkimia ihan itse. " Meni hiljaiseksi ja sain taas "hienon" katseen.


Mut nyt muutaman päivän seuraneena tätä juttuu niin en voi kun hymyillä. Heidän muksut itkee, marisee, valittaa, mikään ei kelpaa, aina tahtovat jotain ja aina saavat kaiken. (jos tän takia niin ei enää olla meidän pihal niin paljoo kun ei sitä jaksa kuunella). Ok, noin 3 vuotiaalla on uihmaikää ja oma tahto kovana mut tsiisus jo jos tässä vaiheessa ei osata vetää rajoja niin murrosikään heille oikeesti onnea, sitä ne tulee tarvitsemaan.
Meil kia leikkii onnellisena kirppikseltä ostetuissa vaatteissa ja rajoja ja sääntöjä on 98679 & jos ei tottele niin 2,5min jäähy napsahtaa jos ei tottele kieltoo. :D



Tänään mua puolestaan on ärsyttäny pätkivä netti, en sit tiedä onko muilla pätkiny welho mut silti... *grr*
wiwi

Posts: 1,575

#12695 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

UnityF, 10.5.2009 21:11:
Lastenkasvatuksesta


Minähän en tiedä lapsista yhtään mitään, enkä varmaan tule yhtään tähän maailmaan kasvattamaan, mutta sitä ei voi välttyä huomaamasta kuinka yleistä toi kuvaamasi käytös on. Oon ollu jokusen vuoden kaupassa töissä ja siellä kyllä tulee sellasia WTF-hetkiä että huhhuh.

Jotenki surullista katsoa perheitä, joissa lapset saavat ihan kaiken ja isommankin (kouluikäisen) lapsen kiukuttelua ja riehumista katsotaan vierestä. Minkäänlaisia käytöstapoja ei monenkaan mielestä tarvitse opettaa eikä lapselta vaadita mitään. Vaikka niin pientä asiaa kuin apua ostoksilla, pakkaamista tms. Ja kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan ei löydy.

Ja näkyyhän se. Meijän kaupalla pyörii aina lauma varhaisteinejä, jotka sotkee, huutelee, varastaa. Uhkailee ja kiristää ja käyttää jopa väkivaltaa itseään paljon nuorempiin lapsiin. On käyny muutaman kerran mielessä ottaa pahimpien vanhempiin yhteyttä (ja toki niin tehdäänkin, jos jää kiinni näpistämisestä tms) mutta kynnys on aika suuri. Tuntuu että monen mielestä se kasvatusvastuu on jossain muualla kuin vanhemmilla. Koulussa kai pitäisi kaikki oppia. *justjoo*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

turquoise

Posts: 732

#12696 • • Edited turquoise e-ra2co
Mä tiedän, että ihmisillä on hyviä ja huonoja päiviä. Jopa minulla on hyviä päiviä, vaikka oonkin usein turhuuspäissäni tainnuttamassa negatiivisia fiiliksiäni täällä klubbarissa. Seuraava asia voi jonkun mielestä olla hyvinkin pieni, mutta minua (ja muita naapureitani) se rassaa useita kertoja päivässä.

§ Asiaa parveketupakoinnista §

Meidän taloyhtiössä on parveketupakointi kielletty. En tiennyt sitä muuttaessani tänne, joten kävin sauhuttelemassa pikku kopperossani muutaman kerran päivässä noin puolen vuoden ajan. Sitten joku naapureista tiputti postiluukusta talon järjestyssäännöt. Luin sen ja olin aivan tyrmistynyt - enkö saa tupakoida OMALLA parvekkeellani? Kapinoin sääntöä vastaan, mutta huomasin ovien kolauttelusta että yläpuolella asuvaa naista ärsytti savu suunnattomasti, joten lopetin parvekkeella polttamisen. Röökinkulutus väheni, ja se oli hyvä juttu.

Nyt kahden vuoden jälkeen omalle alapuolelleni on muuttanut tupakoiva naispariskunta. Aluksi he eivät tupakoineet parvekkeella. He tupakoivat huoneistossansa. Mistäkö minä sen tiedän? No siitä, että rappukäytävässä haisi ja haisee nykyäänkin kuin vanhassa kapakassa. Uskokaa tai älkää, kerran tulin päivällä kotiin ja rapussa haisi niin pistävän palaneelle, että luulin jonkun kämpän olevan tulessa. Juoksin rappuja ylösalas, kunnes joku naapuri käveli vastaan ja ignoorasi minut ihan totaalisesti. Ajattelin, että paskaakos minä välitän kun ei ketään muutakaan kiinnosta. Eihän mulla olis täällä kämpässä edes mitään arvokasta, joten palakoon poroks vaan koko paska. Itse olin kuitenkin koneella lähtövalmiina, jos olis alkanut katto mustua.

Pari päivää tän jälkeen rapussa haisi taas aivan sairaan pahalle, rööki + kissanpissa + suitsuke. En tehnyt mitään, mutta joku naapureista oli soittanut pekonit paikalle. Kävivät pistäytymässä naisparin kämpässä, luultavasti hasiksen tai muun crackin toivossa. En tiedä löytyikö.

Tän episodin jälkeen kyseiset naiset olivat alkaneet tupakoida myös parvekkeella, ja nyt olen sen tajunnut miksi sitä ei tässä taloyhtiössä sallita - haju tulee SUORAAN sisälle. Voi että voi vituttaa, kun on just pannut maata ja lukee hyvää kirjaa, tuulettaa huonetta että olis mukava uinahtaa ja sitten alkaa valua hirveet kaasut - MYRKYT - sieraimiin! Ne vielä käy 45 minuutin välein kessulla, joten panee pikkusen rassaan ravata ees taas sulkemassa räppänöitä. Tää kämppä on niin pieni ja kuuma, että täällä on pakostakin pidettävä ovea raollaan iltapäivästä alkaen tai tänne sulaa.

Oon laittanut niille kerran jo ihan mukavahkon lapun, ja muut naapurit tietäen hekin ovat varmasti tehneet valituksia. Ei vaan tapahdu mitään. Mun mielestä käsittämätöntä itsekkyyttä kyseisiltä tyypeiltä. En mä nyt sano olevani mikään Laupias Samarialainen, mutta itseäni hävettää polttaa jo esim. liikennevaloissa muiden ihmisten vieressä. En mä halua tieten tahoen altistaa ketään sille paskalle. Ja jos taloyhtiön säännöt ovat olleet tämmöset jo X vuotta, niin mikä he ovat tänne tulemaan ja päsmäröimään, aikuiset ihmiset? Pitäis vähän puhaltaa yhteen hiileen, koska mä voisin periaatteessa kans ruveta kärtsään tossa "niin kauan kuin heilläkin palaa", ja siitähän vasta sitten riemu repeis. Huoh. Mitähän tässä tekisi. Oon miettinyt, että vois kerätä 'tunteisiin vetoavan adressin' muilta naapureilta (naisia kun syytetyt ovat). Tai sitten pyytää jotakuta valehtelemaan, että hänen vauvansa nukkuu päivät parvekkeella. Olis kyllä ihan epätodellista, jos ne siitäkin viis veisaisivat.

En osannu taas kirjottaa yhtään pidemmin. *piis*

Edit. Pitäis kyllä keksiä jotain, koska mä tiedän että sitten kun mulla tulee totaalinapsahdus niin sitten joku toinen voima ottaa mun kynästä kiinni ja sekoilee jonkun ihan oman lapun *hikoil* Kerran teininä näin kävi ja naapurin "ämmä" tuli silmät pyöreinä huutaan mulle, että oli niin kamalaa tekstiä 14-vuotiaalta että soittaa sosiaaliviranomaisille *nauru* No mitäs kiusas tahallaan mun äitiä... *justjoo*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Avatar
#12697 • • niomic Guest

sativa, 12.5.2009 00:57:
-klips-



Lähinnä tässä nyt ihmetyttää se, että itsekin vastaavaan tietämättömyyttäsi syyllistyneenä koet heidän tekonsa noin pahaksi. Oletko vienyt heille järjestyssäännöistä kopion ja varmistanut, että huomaavat siitä oleellisen kohdan? Mikäli olet, eikö olisi aika ottaa yhteyttä isännöitsijään, talonmieheen, asunto-osakeyhtiön hallitukseen?

Ymmärrän kyllä muuten vitutuksen, ihmetyttää vaan se, että tuossa vaikuttaisi olevan aika helpot viralliset konstit asian ratkaisuun. Sisällä tupakoimisen suhteen on käsittääkseni taloyhtiön vastuulla hoitaa eristys siinä määrin kuntoon, ettei hajut jne pahemmin leviä. Tästä oli hiljattain juttuakin jossain julkaisussa.

Toivottavasti homma ratkeaa pian ja kohtuu helposti :)
turquoise

Posts: 732

#12698 • • turquoise e-ra2co

niomic, 12.5.2009 01:21:
---
sativa, 12.5.2009 00:57:
-klips-

---


Lähinnä tässä nyt ihmetyttää se, että itsekin vastaavaan tietämättömyyttäsi syyllistyneenä koet heidän tekonsa noin pahaksi.

...

Sisällä tupakoimisen suhteen on käsittääkseni taloyhtiön vastuulla hoitaa eristys siinä määrin kuntoon, ettei hajut jne pahemmin leviä. Tästä oli hiljattain juttuakin jossain julkaisussa.



Laitoin lappuuni, että järjestyssäännöt kieltävät tupakoinnin parvekkeella. Varmuuden vuoksi voisin kyllä laittaa vihkosen postiluukustakin. Huomenna soittan sit isännöitsijälle ja valitan myös tuosta rapun hajusta (mikä ei sinänsä mua haittaa, paitsi että kun se tulee omaan kämppään asti niin on se vähän ikävä). Kiitos kun kerroit! Olin autuaan tietämätön moisista jutuista *hymy*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

NaSu*

Posts: 236

#12699 • • NaSu* psyKepossu
toi viTun Axen mainos!!!!!!!!!*toktok*

--
....Vuosaaren metsässä mä lämmitän rumpua
mättääni ympärillä kulttuuri kumpuaa....

Tää odotteLis jo KeSäää !!! ;)

pirpeli

Posts: 5,533

#12700 • • pirpeli
Ihmiset, jotka eivät tajua, että kevyen liikenteen väylällä kulkeminen on helpompaa kuin avaruusfysiikka.

Jos kevyen liikenteen väylä on kaksiosainen, ja toiselle puolelle on piirretty pyörä ja toiselle kaksi jalankulkijaa, tarkoittaa se, että pyörän kuvan puolella pyöräillään ja jalankulkukuvan puolella kävellään. EI OLE VAIKEAA, VAI ONKO?!?!?

Jestas, että sapettaa soitella pyöränkelloa kolme rinnakkain pyörätiellä kävelijöille tai väistellä idiootteja, jotka ajavat tuhatta ja sataa kävelytiellä.

OPETELKAA PERKELE KÄYTTÄMÄÄN NIITÄ KEVYEN LIIKENTEEN VÄYLIÄ, TYHMÄT!

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-