Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,635,359 views

Jutu

Posts: 3,054

#10021 • • Jutu Blondi

anis, 3.2.2008 15:53:
Marian sairaalan hoitajat. Niin epäammattimaista käytöstä kun vaan voi olla, ikinä en oo kokenut että mua oltais kohdeltu huonommin kuin tuolla. Syyttelyä ja vittuilua vaan. Tosi jees lyödä lyötyä. Sitten kun menee kiltisti kysymään että onko ok käydä tupakalla kun näköjään kestää niin kuuluu vaan että: "mee nyt pois siitä mussuttamasta!". Voiskohan tosta tehdä jonkun valituksen...


Voi. Potilasasiamiehen kautta voi tehdä valituksen.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

anis

Posts: 2,451

#10022 • • anis

Jutu, 3.2.2008 16:41:
---
anis, 3.2.2008 15:53:
Marian sairaalan hoitajat. Niin epäammattimaista käytöstä kun vaan voi olla, ikinä en oo kokenut että mua oltais kohdeltu huonommin kuin tuolla. Syyttelyä ja vittuilua vaan. Tosi jees lyödä lyötyä. Sitten kun menee kiltisti kysymään että onko ok käydä tupakalla kun näköjään kestää niin kuuluu vaan että: "mee nyt pois siitä mussuttamasta!". Voiskohan tosta tehdä jonkun valituksen...

---

Voi. Potilasasiamiehen kautta voi tehdä valituksen.



Jees... Pitää laittaa harkintaan jos semmosen tekis. Kiitos : )

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

crissy

Posts: 1,958

#10023 • • crissy
Turha väittää vastaan, kyllä Nina tietää


"Vauvaa ja työtä ei voi yhdistää." Kahta poikaa kotona hoitava kampaaja Nina Mikkonen
Julkaistu: 20.2.2004 Nyt-liitteessä

helsingin sanomat

1. Kuka on sopiva äidiksi?
Nina Mikkonen vastaa: "Lapsen kannalta paras vaihtoehto on, että äiti on vihitty aviovaimo ja perheeseen kuuluu myös lapsen isä. Hedelmöityshoidot on tarkoitettu vanhemmuuteen sitoutuneille aviopareille, ei lesbosinkuille. Ehdoin tahdoin leskenä aloittava, risteilyillä bailaava, vain itseään ajatteleva sinkku ei ole sopiva vanhemmaksi, ei myöskään tyttö- tai poikaparin puolisko. Heille riittäköön rooli aktiivisena tätinä tai setänä. Homopari ei sovi vanhemmiksi, koska lapsen ihmisoikeuksia molempia sukupuolta oleviin vanhempiin ei saa polkea millään verukkeella!"

2. Kuinka kauan pitää imettää?
"Jos Luoja suo maidon nousta rintoihin, ainakin hampaiden tuloon saakka. Äidinmaito on vauvan paras rakennusaine, ravinto ja suoja. Sen antaminen ja saaminen lähentävät äitiä ja lasta ratkaisevalla tavalla."

3. Minkä ikäisenä lapsen saa panna päiväkotiin?
"Paras vaihtoehto on, että oma äiti ja omat vanhemmat kasvattavat lapset kotona. Muut ratkaisut ovat huonompia, ja ne ovat usein seurausta välinpitämättömyydestä lasta kohtaan. Lapset ovat suuria persoonallisuuksia pienestä pitäen. Heidän yksilöllisyyttään pitää kunnioittaa ja vahvistaa, ei lannistaa. Kodissa jos missä oppii sosiaaliseksi ja toisista välittäväksi. Monet päiväkotien hoitajat myöntävät itsekin työtaakkansa mahdottomuuden, seurauksena on rauhattomia ja stressaantuneita lapsia. Toivon, että nuoret päivähoitajaäidit voisivat jatkossa hoitaa itse omat lapsensa - kotona. Oma varhaislapsuuteni oli onnellinen, sillä äitini oli kotiäiti. Tiedän myös, mitä yksinhuoltajaperheen arki ja puoliorpous on, sillä isäni kuoli, kun olin 12-vuotias."

4. Oletko käynyt päiväkodissa?
"Olen käynyt. Siellä on joukko erilaisia lapsia samanlaisessa tilanteessa. Melun keskellä jonottamassa sellaista, jota he saisivat kotona aina ja heti. Päiväkoti ei tarjoa oman äidin tai isän syliä hädän, harmin, ilon tai riemun hetkillä. Vanhempien rakkaus ja kiintymys, perheen arvot ja tavat eivät siirry ostopalveluina. Kollektiivinen kasvatustapa turmeli 1900-luvulla monien tulevaisuuden Saksassa, Neuvostoliitossa ja kaikkialla, missä kärsittiin kilpailevien sosialistijärjestelmien aiheuttamasta tuhosta. 2000-luvulla sopisi jo ottaa opiksi, mitä lasten tarhaviljelyllä saadaan aikaan: vanhempiaan ja itseään etsiviä, pohjattoman onnettomia, rikkinäisiä ihmisiä."

5. Saako äidillä olla kutsumusta muuhun kuin äitiyteen?
"Nainen synnyttää lapsen, mutta äidiksi hänen pitää kasvaa. Liian harva nainen ajattelee lasta ja tulevaisuutta, liian moni vain omia halujaan lyhyellä tähtäimellä. Lapsen kannalta äidillä ei saa olla vaihtoehtoa. Mukamodernit ja -tasa-arvoiset linjaukset koituvat lapsen tuhoksi."

6. Voiko vauvan ja työn yhdistää?
"Ei voi. Vauvan kannalta tilanne on ehdoton: hän ei voi puolustautua äidin työtä tai uraputkiajattelua vastaan. Monet naiset pyrkivät nykyään miehistymään - mieheksi miehen paikalle muka tasa-arvon nimissä. Seurauksena on kärsimystä ja puutetta. Mediakin näyttää palvovan parhaiten maksavaa asiakasta eli valmistuotteita kuluttavia ja ay-jäsenmaksuja tuottavia oto-äitejä (oto = oman työn ohella) eikä ympärivuorokautista työtä tekeviä kokopäivä-äitejä. Perhearki ei näytä olevan mediaseksikästä!

Itse aion olla kotiäitinä niin kauan kuin tarve vaatii. Koulusta kotiin palaava lapsi muuten tarvitsee ihan oikeasti äidin kertoakseen ilonsa ja murheensa. Kokikset, sipsipussit, nettiyhteydet ja kännykät eivät korvaa äidin syliä. Iltapäiväkerhot ovat kalpeita korvikkeita vanhempiaan kaipaaville lapsille ja nuorille. Ylilihavien lasten joukko vain kasvaa, tämäkin kielii välinpitämättömistä vanhemmista: rakkauden tarvetta yritetään korvata suun kautta. Kotiäidinkin työn luonne muuttuu lasten kasvaessa, ajan kanssa se sallii äidin itsensä kehittämisen ja vaikka yhteiskunnallisen vaikuttamisen lasten ja nuorten hyväksi. Vauva- ja kouluikäisillä on omat aikataulunsa, vaikka varuillaan pitää molempien kanssa olla 24 h!"


7. Mikä tehtävä isällä on lapsenhoidossa?
"Isänä oleminen on aivan yhtä tärkeää kuin äidin läsnäolo. Lapset tarvitsevat isää myös arkipäiväänsä. Uusorpous ei koske vain äidin puutetta, vaan myös isän läsnäoloa. Joka suuntaan repeävästä osatoimiäidistä kehittyy helposti todellinen pirttihirmu, joka karkottaa läheltään kaikki, myös lapsen isän."

8. Miten äidin valinnat vaikuttavat lapseen?
"Äidin valinnat vaikuttavat lapseen elämän ensimmäisestä sydämeniskusta viimeiseen. Raitis ja tupakoimaton äiti on lapsen ensimmäinen lottovoitto. Alkoholi, nikotiini ja kaikki huumeet ovat myrkkyä jo syntymättömälle. Jos äiti sen sijaan päättää sananmukaisesti ympäröidä lapsen hellyydellä ja rakkaudella, se vaikuttaa ihmiseen loppuelämän. Kuten saksalainen lastenlääkäri Ernst Moro totesi jo melkein 90 vuotta sitten: kaikista elämän haluista ensimmäinen on pidellyksi tulemisen intohimo. Vauvat, jotka jäävät irralleen ja syliä vaille, voivat huonommin. Pidellyksi tulemisen tarve säilyy meissä elämän viime hetkiin saakka."

9. Onko äidin syytä, jos lapsesta tulee hulttio?
"Äidillä on osuutensa asiassa, niin kuin muillakin lapsen lähipiirissä. Suomalaisen naisen ja äidin on syytä katsoa peiliin, kun meillä on sijais- ja avohuollossa ainakin 70 000 lasta, se on kolmanneksen enemmän kuin vaikka seitsemän vuotta sitten. Saman verran ihmisiä oli muuten Ruotsissa sotalapsina, ja vasta nyt tajutaan miten tuo 'päivähoito' satutti."


10. Saako äiti olla itsekäs?
"Ei saisi. Vanhempien pitää opettaa myös lapsille epäitsekkyyttä, eikä se ole epäitsekkyyskasvatusta, jos sysää imeväisen heti ostopalveluhoidon varaan. Se on äidin ja vanhempien julmaa itsekkyyttä! Äitien ja isien pitäisi vaatia korjausta siihen suureen vääryyteen, että toisten lasten hoidosta tai työttömyydestä saa paremman korvauksen kuin arvokkaimmasta yhteiskunnan rakennustyöstä eli omien lasten hoidosta. Kotityö on arvokasta, oikeaa TYÖTÄ!"


11. Mistä saa parhaat neuvot äitinä olemiseen?
"Sydämestä. Minulle ja perheelleni Raamattu on hyvä elämän tiekartta, myös lasten painos eli Lasten Raamattu. Omantunnon kuunteleminen auttaa ja se, että panee yksinkertaisesti kädet ristiin. Voi asettua rehellisesti oman lapsen kysyvien silmien eteen ja miettiä, teenkö nyt parhaani vai vain päätänkö hoitaa tämän keskinkertaisesti. Itse yritän parhaani, vaikka se kahden pienen pojan kanssa ottaakin välillä voimille. Onneksi mieheni on apuna ja tukena."


12. Saako pienen lapsen äiti erota?
"Avioerolla voi joissakin tapauksissa, jos on vaikka väkivaltaa, hyväksikäyttöä tai alkoholismia, olla tilannetta parantava vaikutus. Joskus vanhempien vaikeudet voivat kasvattaa myös yhteenkuuluvaisuuteen. Erityisen huono ja täysin vastuuton vaihtoehto on se, kun äidin poikaystävät tulevat ja menevät ravintolaillasta toiseen. Ja sitten on näitä karmeita uutisia tavan takaa: sisarukset etsivät liki pyjamissa äitiään kulmakapakoista."


13. Mitä jos sinua kaduttaa viisikymppisenä, että parhaat vuodet naisena menivät pelkässä äidinroolissa?
"Parhaat vuodet naisena voivat olla myös aktiiviäidin vuosien jälkeen. Itsekkään uranaisen tulevaisuus voi olla myös yksinäisen ihmisen, entisen ruusun ehtoo. Todellinen murhenäytelmä. Uuden sukupolven hyväksi sydämellä annettu aika on aina kasvanut korkoa tulevaisuudessa. Sen ovat lukemattomat äitipolvet oivaltaneet. On surullista, jos viisikymppinen nainen ei pidä lapsiaan ja rakkauttaan heihin minään. Osaani äitinä en kadu milloinkaan, mutta toisin päin olisin taatusti katunut, ja katkeroitunut loppuiäksi. Luoja onneksi minua siitä varjeli!"



minkäköhänlainen meidän muksusta tulee rouva mikkosen mielestä kun ei oo koskaan saanu tissimaitoo ja päiväkodissakin on.. Äitinsä ei oo VIHITTY aviovaimo, mut isä kyl perhees on..
Mulla on kutsumus kyllä työelämään jne...

voi luoja sentäs! Hyvähän se on arvon rouvan huudella siellä kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista.. mutta ei vaan näytä tajuuvan et kaikilla ihmisilä ei oo vaa mahollisuutta jäädä kotiin hoitamaan ne muksut siihen asti ku täyttävät sen 18v.
RiD

Posts: 2,817

#10024 • • RiD Nukemi
Byrokratiapaskeet tässä firmassa.

Asiakkaalle eisaa kertoa meidän toiminnasta mitää.
Pitää pitää asiakas illuusiossa että kaikki ratkaisu tapahtuu meillä, vaikka todellisuudessa me ei itse ratkota juuri mitään. Siirretään vaan kaikki eteenpäin ratkaisijaryhmille.

Tilanteesta tulee ongelma kun asiakas rupeaa minua henk kohtaisesti syyllistämään pieleenmenneestä ongelmasta joka ei johdu minusta, vaan kolmannesta osapuolesta.

Miten vastaat?

Mitä teet?

Jos puhut totta, managerit hönkivät niskaan vihaisena. Jos et puhu totta, vituttaa valehdella. Ja periaatteessa ottaa aiheettomasti kaikki paska omaan niskaan.

Perseestä tällänen

--
*super* *possu*

Miinapiina

Posts: 3,494

#10025 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 4.2.2008 09:50:
Turha väittää vastaan, kyllä Nina tietää


"Vauvaa ja työtä ei voi yhdistää." Kahta poikaa kotona hoitava kampaaja Nina Mikkonen
Julkaistu: 20.2.2004 Nyt-liitteessä



ihan vain pari hyvää pointtia (esim tuo isän läsnäolo) mutta muuten aikalailla uskomatonta paskaa!!

"Jos Luoja suo maidon nousta rintoihin, ainakin hampaiden tuloon saakka. Äidinmaito on vauvan paras rakennusaine, ravinto ja suoja. Sen antaminen ja saaminen lähentävät äitiä ja lasta ratkaisevalla tavalla."

tuo on kyllä ihan totta, et äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle, mut kaikki ei siihen imettämiseen kykene. ihan samalla tavalla pullosta juottaminen lähentää äitiä ja lasta, kun pikkuista pitää siinä sylissä *joo*

ja muutenki ärsyttää tollaset jeesustelijat, ei äidin ainut tehtävä oo olla äiti. siis kyllähän vanhempana täytyy ottaa vastuuta ja jne jne jne, mut en mä elä pelkästään lapsiani varten.
mulla on työ ja koulu ja mukelot ovat tarhassa, onpas nyt sit kamalaa *igor*

crissy
minkäköhänlainen meidän muksusta tulee rouva mikkosen mielestä kun ei oo koskaan saanu tissimaitoo ja päiväkodissakin on.. Äitinsä ei oo VIHITTY aviovaimo, mut isä kyl perhees on..
Mulla on kutsumus kyllä työelämään jne...



haha joo, jos iinasta kasvaa hulttio ni mun pesueesta varmaan tulee pahemman luokan nuorisorikollisia jo varhaisessa vaiheessa. OMG, nytkö pitäis huolestua???

--
pinkki on pop!!!

crissy

Posts: 1,958

#10026 • • crissy

Miinapiina, 4.2.2008 10:12:
---
crissy, 4.2.2008 09:50:
Turha väittää vastaan, kyllä Nina tietää


"Vauvaa ja työtä ei voi yhdistää." Kahta poikaa kotona hoitava kampaaja Nina Mikkonen
Julkaistu: 20.2.2004 Nyt-liitteessä

---


ihan vain pari hyvää pointtia (esim tuo isän läsnäolo) mutta muuten aikalailla uskomatonta paskaa!!

"Jos Luoja suo maidon nousta rintoihin, ainakin hampaiden tuloon saakka. Äidinmaito on vauvan paras rakennusaine, ravinto ja suoja. Sen antaminen ja saaminen lähentävät äitiä ja lasta ratkaisevalla tavalla."

tuo on kyllä ihan totta, et äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle, mut kaikki ei siihen imettämiseen kykene. ihan samalla tavalla pullosta juottaminen lähentää äitiä ja lasta, kun pikkuista pitää siinä sylissä *joo*

ja muutenki ärsyttää tollaset jeesustelijat, ei äidin ainut tehtävä oo olla äiti. siis kyllähän vanhempana täytyy ottaa vastuuta ja jne jne jne, mut en mä elä pelkästään lapsiani varten.
mulla on työ ja koulu ja mukelot ovat tarhassa, onpas nyt sit kamalaa *igor*


---
crissy
minkäköhänlainen meidän muksusta tulee rouva mikkosen mielestä kun ei oo koskaan saanu tissimaitoo ja päiväkodissakin on.. Äitinsä ei oo VIHITTY aviovaimo, mut isä kyl perhees on..
Mulla on kutsumus kyllä työelämään jne...

---


haha joo, jos iinasta kasvaa hulttio ni mun pesueesta varmaan tulee pahemman luokan nuorisorikollisia jo varhaisessa vaiheessa. OMG, nytkö pitäis huolestua???




joo niist tulee oikein kunnon jengi! Jimi mukaan kans!
Avatar
#10027 • • Annakins Guest
Joo. Pitäis pitää konsultaatiot ton toisen osapuolen kanssa mut en ees ttu tiiä mistä alottaa suunnittelu ja missä järjestyksessä asiat etenee. Se nyt on sanomattakin selvää, että minä sen kaiken duunin teen, mut ttu ku täs lafkas joutuu kaikki päätöksetki puristaa irti.
MesMeRise

Posts: 667

#10028 • • MesMeRise Spinnamon

crissy, 2.2.2008 21:45:
oma ärsytys..

kokeilin tota "tuntematomat" nettipeliä ja mä en muka tunnista ku kaks korkeintaa! ihan paskaa!


muoks: tai sit oon vaa ihan vitun huono *nauru*



Mä en ymmärrä siinä sitä, et ne kaikki naiset on bikineissä?
lennu

Posts: 39

#10029 • • lennu

-Santtu-, 3.2.2008 03:25:
deekut ja nistit julkisissa..
..oman elämänsä sankarit näyttivät oikein parhaat puolensa..
..vi**u et voi pistää vihaks kun vielä lapset (omat pikkusiskot) joutuu kattelemaan tuota oksettavien hylkiöiden perseilyä liian monta kertaa...*dissaa*



Siis omg yhteiskunnan hylkiöt tulee oikein NÄYTTÄYTYMÄÄN muille ihmisille. Pysyisivät vaan siellä, missä nyt ovatkin, häiritsemästä kunnon kansalaisia!
Foxmagon

Posts: 1,329

#10030 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
*igor*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

%

Posts: 568

#10031 • • %

lennu, 5.2.2008 00:51:
---
-Santtu-, 3.2.2008 03:25:
deekut ja nistit julkisissa..
..oman elämänsä sankarit näyttivät oikein parhaat puolensa..
..vi**u et voi pistää vihaks kun vielä lapset (omat pikkusiskot) joutuu kattelemaan tuota oksettavien hylkiöiden perseilyä liian monta kertaa...*dissaa*

---


Siis omg yhteiskunnan hylkiöt tulee oikein NÄYTTÄYTYMÄÄN muille ihmisille. Pysyisivät vaan siellä, missä nyt ovatkin, häiritsemästä kunnon kansalaisia!


Joo määkin oon niin ruma ja kännissä ärsyttävä, mutta ymmärrän sentään jäädä kotiin juomaan, enkä suotta lähde pilaan muiden päivää. Ja lapsetkin pelkää, joten liikun vain öisin. *klubitus*

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Freja

Posts: 8,775

#10032 • • Freja Sihteeri
Luulis et kipeenä tulis nukuttua paljon enemmän *igor* Noh, heräsin kyl tähä niskan jäykkyyteen, ni kai mä nukun si taas päivällä. Oli vaa ni masentavaa avata silmät jo ennen seittemää.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-Santtu-

Posts: 1,965

#10033 • • Edited -Santtu- ananas bananas coconuts

lennu, 5.2.2008 00:51:
---
-Santtu-, 3.2.2008 03:25:
deekut ja nistit julkisissa..
..oman elämänsä sankarit näyttivät oikein parhaat puolensa..
..vi**u et voi pistää vihaks kun vielä lapset (omat pikkusiskot) joutuu kattelemaan tuota oksettavien hylkiöiden perseilyä liian monta kertaa...*dissaa*

---


Siis omg yhteiskunnan hylkiöt tulee oikein NÄYTTÄYTYMÄÄN muille ihmisille. Pysyisivät vaan siellä, missä nyt ovatkin, häiritsemästä kunnon kansalaisia!



*igor*Tossa ei ollu kyse mistään perus sammuneesta juoposta sporassa, vaan oikeasti kohtuu uhkaavasta tilanteesta jota pelästyi monet aikuisetkin..*igor* Ja kyllä se oikeesti jo alkaa ärsyttää kun joka helvetin kulkuvälineessä mihin viikonlopun aikana astuu on joku ihan muissa maailmoissa keskellä kirkasta päivää ja saa pelätä. Oon ehkä herkkis mut en oo varmaankaan ainut.

edit: ja miks pitäs sääliä heitä? Suurin osa on ihan itse valintansa tehnyt. Joten joo, mun mielestä vois pysyä poissa häiritsemästä muita*piis*
lennu

Posts: 39

#10034 • • lennu

-Santtu-, 5.2.2008 08:21:
---
lennu, 5.2.2008 00:51:
---
-Santtu-, 3.2.2008 03:25:
deekut ja nistit julkisissa..
..oman elämänsä sankarit näyttivät oikein parhaat puolensa..
..vi**u et voi pistää vihaks kun vielä lapset (omat pikkusiskot) joutuu kattelemaan tuota oksettavien hylkiöiden perseilyä liian monta kertaa...*dissaa*

---


Siis omg yhteiskunnan hylkiöt tulee oikein NÄYTTÄYTYMÄÄN muille ihmisille. Pysyisivät vaan siellä, missä nyt ovatkin, häiritsemästä kunnon kansalaisia!

---


*igor*Tossa ei ollu kyse mistään perus sammuneesta juoposta sporassa, vaan oikeasti kohtuu uhkaavasta tilanteesta jota pelästyi monet aikuisetkin..*igor* Ja kyllä se oikeesti jo alkaa ärsyttää kun joka helvetin kulkuvälineessä mihin viikonlopun aikana astuu on joku ihan muissa maailmoissa keskellä kirkasta päivää ja saa pelätä. Oon ehkä herkkis mut en oo varmaankaan ainut.

edit: ja miks pitäs sääliä heitä? Suurin osa on ihan itse valintansa tehnyt. Joten joo, mun mielestä vois pysyä poissa häiritsemästä muita*piis*




Jos on kyse oikeasti pelottavasta tilanteesta niin osin ymmärränkin, ettei sellaiseen halua joutua. Enkä minäkään nyt erityisesti toivo, että sporassa on joku paskat housussa ölisemässä mulle.

Mutta tämä "itse ootte valintanne tehneet, pysykää poissa mun silmistä" (kiteytit hyvin!) on kyllä sellainen mentaliteetti, mitä en voi ymmärtää. Helvetin surullisia ihmiskohtaloita ne on, eikä mitään muuta. sääluiä en tässä ollut peräänkuuluttamassakaan, vaan jonkin näköistä empatiaa, käsitystä mitä elämä voi olla joillekin, kun paska osuu tuulettimeen, jotain muuta kuin tollasta kermapersevinkumista.
-Santtu-

Posts: 1,965

#10035 • • -Santtu- ananas bananas coconuts

lennu, 5.2.2008 09:33:
kermapersevinkumista.



Joudun myöntämään kermaperseyteni, tiedän varsin hyvin olevani sellainen*nauru*..empatiaakin kyllä löytyy silloin tällöin mutta aina ei vaan jaksa. Joskus se mitta täytyy kaikilla. Kyllä muakin surettaa monen kohtalo. Mut parempi kermanen perse kun tuulen huuhtoma.
pirpeli

Posts: 5,533

#10037 • • pirpeli

-Santtu-, 5.2.2008 09:44:
-deekujuttui-



Joo, kyllä mun tarvii olla Santun kanssa samaa mieltä. Se, mitä en Hesasta kaipaa, on avohoitopotilaat, haisevat juopot ja kaikenmaailman härvääjät ratikoissa. Välillä pelotti, välillä vitutti ja pari kertaa meinasin oksentaa. Ja myös täältä päästä löytyy empatiaa ja sympatiaa ja uskoa ihmiseen, mutta joskus se vaan napsahtaa yli.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

zenny

Posts: 1,145

#10038 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö
Ystävämme aura-autot keskellä yötä! *dissaa* tunninverran sit tuli kuunneltuu kun ne auras tota "lunta" pois maasta.. ja päättivät tehä sen lumikasan just tohon meijän talon eteen.. oon niin kyllästyny yöllä heräämää siihen saatanan metelii... noh eiköhän ne ens yönäki tuu auraamaa ku siel on niiiiiiiiin vitusti tota lunta jokapuolella... *igor*

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

Lyylikki

Posts: 2,975

#10039 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

pirpeli, 5.2.2008 09:59:
Joo, kyllä mun tarvii olla Santun kanssa samaa mieltä. Se, mitä en Hesasta kaipaa, on avohoitopotilaat, haisevat juopot ja kaikenmaailman härvääjät ratikoissa. Välillä pelotti, välillä vitutti ja pari kertaa meinasin oksentaa. Ja myös täältä päästä löytyy empatiaa ja sympatiaa ja uskoa ihmiseen, mutta joskus se vaan napsahtaa yli.



Viime viikolla keskiviikkona, kolmosen ratikka Kallioon. Suhteellisen epäsiisti 22-24 v. kundi (ruokalistat rinnuksilla), sekä ehkä hivenen nuorempi mimmi. Kundi selittää täyteen ääneen, että mennään ensin himaan juomaan pari kaljaa ja sitte ostaan toinen puolikas, se on sen kakskymppiä. Ja sun tukasta on vähän väri lähtenyt, haluutko että pöllin sulle uuden hiusvärin. Molemmilla ilmeinen kevätflunssa, kun niiskuttivat. Mimmi oli vähän vaikeena, katteli kengänkärkiä jne.

Teki mieli sanoa sille tytölle, että älä jaksa kattella tommosta. Se oli siisteissä vaatteissa ja selkeästi vaan eksynyt ihan väärään seuraan.

Viime viikolla torstaina, kolmosen ratikka Punavuoreen. Noin 30-vuotias isä ja 7-vuotias poika, sekä isän hampilta näyttävä kaveri. Pojalle äyskitään ja tiuskitaan. Älä tee sitä, tuu tänne.... Sossusta ei ollu saanu ku 120 euroo rahaa. Isälle tulee puhelu. Kuulemma ensin vie Aleksin himaan ja sitten lähtee itikseen ostaan subuja.
pirpeli

Posts: 5,533

#10040 • • pirpeli

Lyylikki, 5.2.2008 11:12:
Kuulemma ensin vie Aleksin himaan ja sitten lähtee itikseen ostaan subuja.



Tässä kohtaa tunnen suurta empatiaa tuota pientä Aleksia kohtaan. Isä onkin sitte eri juttu....*dissaa*.
Aleksilla on edessään mahtava tulevaisuus, toivottavasti hänellä on edes jonkinlainen tukiverkostokin olemassa*uuh*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-