Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,625,868 views

RiD

Posts: 2,817

#7641 • • RiD Nukemi

josbe, 23.5.2007 11:17:
---
UnityF, 22.5.2007 14:15:
Sähkölasku, normi 2kk lasku + tasauslasku tungettu samaan *dissaa*
230,47e ja tuli tänään ja jo viimeinen päivä eräpäivä *dissaa*


Pakko maksaa vaikka ei oo koskaa ennen ollu noin isoo laskuu joten ei oikee mee kaalii miten se nyt on noin iso kun kuitenkaa mitään uutta laitetta ei olla ostettu päinvastoin ollaan vähenetty sähkönkulutusta *ding*

---

Mulle kävi yks vuosi sama, kun olin ihan PA. En tajua, miten ne tekee niitä arviolaskuja, kun tasauslasku voi olla niin kova. Enkä tajua myöskään sitä, miten sähkö voi olla niin helvetin kallista nykyään, hinnat ei todellakaan ole menneet alas "kilpailun" vuoksi. Ja koska ei tajua, niin ei oo mitään mahkuja väittää vastaan ja vaikka yrittäiski tajuta, niin loppujen lopuks ottaa vaan enemmän pannuun, kun noi helvetin sähköyhtiöt on tietenkin "oikeessa" ja riistää pientä kuluttajaa. En kyllä yhtään ihmettele, miksi ihmiset on välillä hermostunu ja joukkoirtisanoutunu sähköyhtiöistä, jotka on hemmetinmoisten voittojen jälkeen vaan nostanu hintoja. *dissaa*



Mä nykäsin just jonku melkee 300e mun elämäni köyhimmälle kuukaudelle ja 24m2 yksiöstä :)

Taitaa pojilla olla mittarit ruuvattuja!

--
*super* *possu*

UnityF

Posts: 15,721

#7642 • • UnityF joo just se
Tää on ihan normi kerrostalo 62neliöinen kaksio ja ei kyllä oo mitää sähkösyöppöjä ihan normi valaistus ja sähkövempaimet. Latureita en edes pidä seinässä jne. Toi jääkaappi on vähävirtainen eko system ja sulatan sen ajottain että ei oo mitään jäätä ym kertyny. Pesukone on 2kertaa / viikkos päällä ja sekin 40asteen pesut (ennen pesin 60astees). Pitää kyl lainaa sellainen mittaus systeemi jotta vähän selvii et mistä toi lasku kertyy kun ollaan laskettu selkeesti sähkön käyttöö täs asunnossa. On se kumma että Vantaan Energian hinnat on mukamas laskennu ja mun lasku sen kuin kasvaa. *ding**igor*
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#7643 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
se kun toi yksi tyyppi tuolla töissä ei pysty hoitamaan
tehtäviään kunnolla ja sit kuumottelee mua sen takia!

*igor*

--
dasinoaisnvs

Freja

Posts: 8,775

#7644 • • Freja Sihteeri
Jos joku ei päästä mua mun omalle koneelle vaikka kahdesti pyysin. Tarvi näköjää kolme kertaa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#7645 • • opmdevil Guest
Netanttila ei jostain syystä ota vastaan mun tilausta. Omituista.
Avatar
#7646 • • *Mirri* Guest
Tää hemmetin yskä ja nenän tukkosuus. *igor*
RiD

Posts: 2,817

#7647 • • RiD Nukemi
Silmät ihan punaset, vitun kipeet ja päätä särkee. Nää paskat 10e maksaneet silmätipat ei auta ja pitää maata sängyllä pyyhe silmillä, muuten hajoo pää.

:E

--
*super* *possu*

lostgone

Posts: 2,493

#7648 • • lostgone

Hyzenthlay, 22.5.2007 14:05:
---
Coleman, 22.5.2007 12:51:
Soneran rahastustoiminta...

Nm. kohta Ex-asiakas *dissaa**eiei**grr*

---


Niin ja soneran rahastustoiminta ei lopu, vaikka olisit ex-asiakas :D nimim. kokemusta on. Laskuja sateli viel vuosi netin irtisanomisesta.

Sama historia. Olin joutumassa huomaamattani perintään asti q Sonera jaksoi jaksaa laskuttamista (kirjallisesta irtisanomisesta huolimatta), muttei laskujen lähettämistä. *hmph*
T: toistaiseksi tyytyväinen DNAn asiakas.

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Freja

Posts: 8,775

#7649 • • Freja Sihteeri

mayah, 23.5.2007 21:10:
Ystäväni LämpöVesiIlmastointi-Insinööri Tero-setä kertoi minulle, että se on aivan yksi hevonperseen maku paljonko kerrostalossa sähköä koitat nipistää, kun mittarilukemat otetaan koko talon kulutuksesta (jos siis mittarilukemaa ei käydä katsomassa huoneistosta). Toki sähkön säästäminen pienentää sitä kokonaispottia, mutta itse ei koko laskua kontrolloi.

Näin kertoi Tero-setä ja koska hän on insinööri, hänen sanansa on totuus.



Siis MIT!? Eli ku naapurin urpoilla on kaikki masiinat viimesen päälle sun muuta ni mä joudun maksaan niide takia enemmän? *whaat* *grr*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-Santtu-

Posts: 1,965

#7650 • • -Santtu- ananas bananas coconuts

*Mirri*, 23.5.2007 20:50:
Tää hemmetin yskä ja nenän tukkosuus. *igor*



Sama*sars*

..ja sitten vielä ilmeisesti joku helkkarin selkäjumi, joka vetää takareiden kireelle --> käveleminen sattuu ja semmonen tunne et kokoajan pitäs joko jalkaa tai selkää venytellä, ja oon kyllä jo venytellyki ihan tarpeeks*igor*
pyhimys

Posts: 622

#7651 • • Edited pyhimys

mayah, 23.5.2007 21:16:
---
Freja, 23.5.2007 21:13:
---
mayah, 23.5.2007 21:10:
Ystäväni LämpöVesiIlmastointi-Insinööri Tero-setä kertoi minulle, että se on aivan yksi hevonperseen maku paljonko kerrostalossa sähköä koitat nipistää, kun mittarilukemat otetaan koko talon kulutuksesta (jos siis mittarilukemaa ei käydä katsomassa huoneistosta). Toki sähkön säästäminen pienentää sitä kokonaispottia, mutta itse ei koko laskua kontrolloi.

Näin kertoi Tero-setä ja koska hän on insinööri, hänen sanansa on totuus.

---


Siis MIT!? Eli ku naapurin urpoilla on kaikki masiinat viimesen päälle sun muuta ni mä joudun maksaan niide takia enemmän? *whaat* *grr*

---


Näin minulle kertoi insinööri. En voi väittää vastaan, koska en ole niin viisas.



Itsellekkin tuli joku kuukausi sitten tuommoinen pieni yllätys eli tasauslasku about 200 euroa. Omassa laskussa oli kyllä selvästi eritelty omat mittarilukemat ja kyllä ne meni ihan yks yhteen sen tasauslaskun kanssa. En tiedä oliko joku käynyt jossain välissä lukemassa mittareita vai ei. Ei ainakaan silloin, kun itse olin kotosalla... En kyllä itsekään usko, että ne mistään koko talon kulutuksesta sitä kyllä katsoo...

Ja tasauslaskuhan tulee, kun ne vertailee sinun todellista sähkönkulutusta verratuna siihen vuoden takaiseen arvioon. Kai ne hyvittääkin, jos on maksanut vuoden aikana liikaa...
hallucinogen

Posts: 8,190

#7652 • • hallucinogen Edain

mayah, 23.5.2007 21:16:
Näin minulle kertoi insinööri. En voi väittää vastaan, koska en ole niin viisas.


Mä en oikein jaksa uskoa tuota koska on tullut myytyä sähköliittymiä nimenomaan kerrostalohuoneistoihin niin niissä on pakko olla omat mittarit. Ja jos kerran sähköntoimittajaa voi vaihtaa niinkuin huvittaa niin ei se naapurin toiminta voi vaikuttaa. Näin mun mielestä jos huoneiston haltijalla on oma sähkösopimus.

--
pikku-*possu*

Rubicon

Posts: 550

#7653 • • Rubicon
Mua kiinnostaa lähteä kohta haastattelemaan jotain viittä otusta, josko ne pääsis meille duuniin.
kyllä [ ]
ei [x]

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

josbe

Posts: 1,982

#7654 • • josbe suomalainen juhlakinkku

hallucinogen, 23.5.2007 22:05:
---
mayah, 23.5.2007 21:16:
Näin minulle kertoi insinööri. En voi väittää vastaan, koska en ole niin viisas.

---

Mä en oikein jaksa uskoa tuota koska on tullut myytyä sähköliittymiä nimenomaan kerrostalohuoneistoihin niin niissä on pakko olla omat mittarit. Ja jos kerran sähköntoimittajaa voi vaihtaa niinkuin huvittaa niin ei se naapurin toiminta voi vaikuttaa. Näin mun mielestä jos huoneiston haltijalla on oma sähkösopimus.


Mulla on ainakin sähkönkulutus laskettu aina oman mittarin mukaan, jos vain oon muistanut lähettää sen lukeman. Ongelmia on syntynyt silloin, kun en ole muistanut sitä lähettää, ja ne ovat sähköyhtiössä menneet arvioimaan sähkönkulutukseni esimerkiksi koko vuodelle. Sitten kun mittari onkin näyttänyt seuraavalla kerralla jt muuta kuin mitä ne ovat arvioineet, ja sähkön hintakin on nykyään niin pilvissä, niin siinä sitä sitten ihmetellään jt 300 euron tasauslaskua.
*minttu*

Posts: 366

#7656 • • *minttu*
Tääl töissä toi yks akka, joka ei anna kahvipöydässä muille puheenvuoroa ei niin millään *grr*
Tekis mieli joskus sanoo sille et nyt se pää kiinni ees hetkeks, pliiiis....Onneks sen kans ei tarvii olla päivän mittaan tekemisis ku lähinnä siel kahvipöydäs..:D