Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,545,745 views

thomas

Posts: 5,618

#7021 • • thomas

KooKie, 20.3.2007 15:27:
Oikeastaan tää ärsytys jäi eilisaamuun, mutta mua vituttaa noi kielten yo-kokeiden monivalintakohdat. Vittuako siinä mitään kielitaitoa testataan, jos mä osaan sanatarkasti kääntää koko lauseen sujuvaksi suomeksi ja neljästä vaihtoehdosta kaksi on ihan yhtä oikein ja yhtä väärin. Mukavaahan se on, kun "elämän tärkeimmissä kokeissa" joko menestytään tai mokataan arvaamalla.



noi vitutti mua kans silloin kun ylioppilaskokeen kävin tekemässä 6v sitten (herranjestas onks siit niin kauan !). ei oo näköjään meininki muuttunut.
Kim123

Posts: 127

#7022 • • Kim123 jokke123
rahattomuus ärsyttää ihan tajuttomasti

--
pioneer

Marjo

Posts: 1,796

#7023 • • Marjo pupuTupuna

KooKie, 20.3.2007 15:27:
Oikeastaan tää ärsytys jäi eilisaamuun, mutta mua vituttaa noi kielten yo-kokeiden monivalintakohdat. Vittuako siinä mitään kielitaitoa testataan, jos mä osaan sanatarkasti kääntää koko lauseen sujuvaksi suomeksi ja neljästä vaihtoehdosta kaksi on ihan yhtä oikein ja yhtä väärin. Mukavaahan se on, kun "elämän tärkeimmissä kokeissa" joko menestytään tai mokataan arvaamalla.



Muistan, kun itselläni opettajatkin päivittelivät noita kielten kuultuja ja luettuja, kun ei niissä välillä tuntunut olevan kielen ymmärtämisestä kyse. Melkein aina niissä oli kaksi vaihtoehtoa, jotka olivat kumpikin äkkiseltään oikein, mutta sitten piti osata päätellä jostain, että se toinen onkin se oikea.. Aika tyhmää..*eiei*
KooKie

Posts: 4,338

#7024 • • KooKie aka. Petress Pan

pupuTupuna, 20.3.2007 15:31:
Muistan, kun itselläni opettajatkin päivittelivät noita kielten kuultuja ja luettuja, kun ei niissä välillä tuntunut olevan kielen ymmärtämisestä kyse. Melkein aina niissä oli kaksi vaihtoehtoa, jotka olivat kumpikin äkkiseltään oikein, mutta sitten piti osata päätellä jostain, että se toinen onkin se oikea.. Aika tyhmää..*eiei*



Joo no toi on sitä sisälukutaitoa ja mä ymmärrän kyllä, että sitä tarvitaan, mutta ainakin yhdessä tapauksessa meidän koetta ihan oikeasti ei ollut yhtäkään oikeaa vastausta, mutta kaksi jotka olisivat periaatteessa sopineet ihan yhtä hyvin. Mutta joo, pari pistettä sinne tänne - pistää vaan ihmetyttämään, että jos ne yrittää tollein vaan tiputtaa pistemääriä, niin eikö ne sitten voisi korvata ne naurettavan helpot luetun ymmärtämisten tekstit vaikeammilla.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Marjo

Posts: 1,796

#7025 • • Marjo pupuTupuna

KooKie, 20.3.2007 15:39:
---
pupuTupuna, 20.3.2007 15:31:

---
Joo no toi on sitä sisälukutaitoa ja mä ymmärrän kyllä, että sitä tarvitaan, mutta ainakin yhdessä tapauksessa meidän koetta ihan oikeasti ei ollut yhtäkään oikeaa vastausta, mutta kaksi jotka olisivat periaatteessa sopineet ihan yhtä hyvin. Mutta joo, pari pistettä sinne tänne - pistää vaan ihmetyttämään, että jos ne yrittää tollein vaan tiputtaa pistemääriä, niin eikö ne sitten voisi korvata ne naurettavan helpot luetun ymmärtämisten tekstit vaikeammilla.



NO joo, siis pitäähän nyt jonkin verran osatakin niistä vastausvaihtoehdoista päätellä, mutta siinävaiheessa, jos ei kielten opettajatkaan ole varmoja vastauksista,niin sitten mennään jo vähän överiksi. Ja meillä kuitenkin oli tasokkaat kielten opettajat.
KooKie

Posts: 4,338

#7026 • • KooKie aka. Petress Pan

pupuTupuna, 20.3.2007 15:45:
NO joo, siis pitäähän nyt jonkin verran osatakin niistä vastausvaihtoehdoista päätellä, mutta siinävaiheessa, jos ei kielten opettajatkaan ole varmoja vastauksista,niin sitten mennään jo vähän överiksi.



Jep, ihan turhaa kikkailua tollanen. Kuten edellä sanoin, olisi niitä parempiakin tapoja erotella jou-kokeissa jyvät akanoista. x/

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#7027 • • ALIEN Guest

KooKie, 20.3.2007 15:49:
---
pupuTupuna, 20.3.2007 15:45:
NO joo, siis pitäähän nyt jonkin verran osatakin niistä vastausvaihtoehdoista päätellä, mutta siinävaiheessa, jos ei kielten opettajatkaan ole varmoja vastauksista,niin sitten mennään jo vähän överiksi.

---


Jep, ihan turhaa kikkailua tollanen. Kuten edellä sanoin, olisi niitä parempiakin tapoja erotella jou-kokeissa jyvät akanoista. x/



Ne ovat niin jäljessä kehityksestä, etteivät tajua uusien sukupolvien moniulotteisia ajatusfäärei, feckign whores...
Jocular

Posts: 1,359

#7028 • • Jocular Janni
Koko päivän on oikeanpuoleinen lapaluu ollut jumissa. Ei auta vaikka kuinka vääntelet itteäs tyhmiin asentoihin :/

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

sapeli

Posts: 11,768

#7029 • • sapeli jokukukamikä?

Timce, 19.3.2007 23:02:
---
hemuz-, 19.3.2007 17:07:
---
Timce, 19.3.2007 14:40:
Pakko kans avautua Hesarin jakajasta. Kaveri tulee hissillä 7. kerrokseen ja lähtee jakamaan lehteä portaita pitkin, tilaten hissin jokaiseen kerrokseen!? Siis mitvit?! Ja kun toi meidän hissi pitää tarpeeksi meteliä pysähtyessään, mutta kiitos tämän jakajan mielettömyyden, tekee sen peräti 7 kertaa.
Ei oo järkeä.
---
Mä laittaisin hesarille palautetta tosta. Jos ei rappuja jaksa alas tulla, ni johan on laiska jakaja *piis*
---
Niin, siis kyllä se portaita pitkin menee alas, mutta joka kerroksessa painaa hissin nappia. Syytä käytökseen en tiedä.



Ehkä se ei jaksa kantaa lehtiä ylimpään kerrokseen ja sieltä taas alas vaan se jättää ne hissiin? *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Timce

Posts: 5,381

#7030 • • Timce

sapeli
Ehkä se ei jaksa kantaa lehtiä ylimpään kerrokseen ja sieltä taas alas vaan se jättää ne hissiin? *ding*



Mulle on se ja sama, mistä syystä se niin tekee, mutta ärsyttävää se hissin tilaaminen on.
Jos talossa on 52 asuntoa ja 40:en niistä menee Hesari. Nii..ei se sunnuntainkaan Hesari niin paljoa paina. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Avatar
#7032 • • Fuzzy Guest
Mua ärsyttää suunnattomasti dokumentit, jotka on näytelty! Hyvänä esimerkkinä on ainakin yks avaruus dokkari, jossa laskeudutaan planeetoille, joissa laskeutuminen ei ole edes mahdollista, ainakaan vielä. Se on ku joku ö-luokan tieteis elokuva!
Ja sit toinen on se esihistoriallinen puisto! äääääääääää.......!!!!*toktok*
Avatar
#7033 • • ALIEN Guest

Fuzzy, 20.3.2007 17:22:
Mua ärsyttää suunnattomasti dokumentit, jotka on näytelty! Hyvänä esimerkkinä on ainakin yks avaruus dokkari, jossa laskeudutaan planeetoille, joissa laskeutuminen ei ole edes mahdollista, ainakaan vielä. Se on ku joku ö-luokan tieteis elokuva!



öööh, täh? oliks tolle nimeä?
pirpeli

Posts: 5,533

#7035 • • pirpeli
VITUN hidas 2meganen WELHO!!!!
*grr**toktok**grr**poks*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

KooKie

Posts: 4,338

#7036 • • KooKie aka. Petress Pan

Fuzzy, 20.3.2007 17:22:
Mua ärsyttää suunnattomasti dokumentit, jotka on näytelty!



Joo, historiandokkareissa on todella vaihtelevalla menestyksellä saatu noita näytelmäkohtauksia onnistumaan. Parhaimmat ovat toki elokuviakin mukavampaa seurattavaa (koska faktillisuus kiinnostaa), mutta huonoimmat ihan oikeasti ovat raivostuttavaa roskaa.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

martina

Posts: 1,875

#7037 • • Edited martina FINRG-martat, superhifistelijä
-opinnäytetyö ja sen keskeneräisyys.
-tää hemmetin tietska joka blokkaa mut netistä joka toinen minuutti.
-se, että kun viimein uskallan ees hiukan avautua, ei sillä ole mitään merkitystä.
-koulu.

mut onneks on ens viikko. :)
Morloc

Posts: 78

#7038 • • Edited Morloc Onko mun koti täällä?
Naapurit jotka PAISKAAVAT ovensa kiinni rapussa lähtiessään, tai tullessaan kotiin. *toktok*
Avatar
#7039 • • Equalizer Guest
Ei oo päässy töihi vaik on hakenu ja käyny haastatteluis
coolcat82

Posts: 771

#7040 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Se, että toisten ihmisten hölmöilyjen perusteella saat ite paskaa niskaan ropinalla *dissaa* Jos on oma lehmä ojassa ni vittuako sitä pyyhkimään ku on jo paskat housussa!!! Ottais sitte vastuun teoistaan eikä alkais ilman syytä kaatamaan kaikkea muiden niskaan. Vituttaa tollaset *eiei*

--
*sydän* Diamonds *sydän*