Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,633,053 views

Fyrisch

Posts: 4,525

#2721 • • Fyrisch
Netti ei toimi kotona, lasku on maksettu 25.5 eli todella outoo!
Eikä millään jaksais soittaa, joutuu kuiteski jonottaa 40min ennenku pääsee läpi *poks*
Howdy

Posts: 7,955

#2722 • • Howdy Oldie
Keski ikäset business horot mitkä kuvittelee et maailma pyörii niiden läskin perseen ympärillä ....

--
Käpy vailla vertaa

Eminem

Posts: 66

#2723 • • Eminem Pikakivääri
Ihimiset jotka syö purkkaa suu auki, niin et mäiskytys kuuluu km:n päähän*kivatsulle*
Avatar
#2724 • • astaroth Guest

Optik, 9.6.2005 09:41:
Pitänee purkaa vehkeet jossain vaiheessa ja ottaa yleismittari kauniiseen käteen.. Vielä kun jostain löytyisi referenssilevari mistä vois mitata resistanssiarvot...


Ruuvattuja levareita ei voi enää saada täydellisesti takaisin kohdalleen, vaikka kuinka säätäisi. *uuh*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#2725 • • Aziz Combat Fighter

Astaroth, 10.6.2005 16:18:
---
Optik, 9.6.2005 09:41:
Pitänee purkaa vehkeet jossain vaiheessa ja ottaa yleismittari kauniiseen käteen.. Vielä kun jostain löytyisi referenssilevari mistä vois mitata resistanssiarvot...

---

Ruuvattuja levareita ei voi enää saada täydellisesti takaisin kohdalleen, vaikka kuinka säätäisi. *uuh*



Pah, voipas jos tietää mitä tekee ja oskillaattori on tuttu vehje.

En mä tosin osaa.
Optik

Posts: 1,691

#2726 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Thank god mulla on sähkövoimatekniikan ja tietojenkäsittelyn/kulutuselektroniikan tutkinnot.. *hih*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

devisss

Posts: 345

#2727 • • devisss superhero.
Haluisin hyvää kahvia, mut osaan keittää vaan superpahaa. *hmph*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

Avatar
#2728 • • astaroth Guest

Ana-5000, 11.6.2005 08:10:
Pah, voipas jos tietää mitä tekee ja oskillaattori on tuttu vehje.


OK. Mitä on noita plattarin keskusteluja tullut seurattua, niin ainakin siellä mainittiin, että täydellistä nollakohtaa ei voi enää löytää - aina jää skidi heitto, jos sen kerran on mennyt muuttamaan.

Mutta puhuin vain kuulemani puolesta. Lähteet ainakin vaikuttivat luotettavilta.
Optik

Posts: 1,691

#2729 • • Optik Piikkisika/Outopallo

Astaroth, 11.6.2005 14:05:
---
OK. Mitä on noita plattarin keskusteluja tullut seurattua, niin ainakin siellä mainittiin, että täydellistä nollakohtaa ei voi enää löytää - aina jää skidi heitto, jos sen kerran on mennyt muuttamaan.

Mutta puhuin vain kuulemani puolesta. Lähteet ainakin vaikuttivat luotettavilta.
---



Tässä kohtaa voisin alan ammattitutkinnon omaavana sanoa, että esimerkiksi jokaisessa technicsin levysoittimessa, niinkuin muissakin sähkölaitteissa ei ole olemassa De Facto arvoja vaan suoraan kaupan paketistakin vetäistyissä laitteissa esiintyy pieniä heittoja arvojen suhteen..

Tämä johtuu jo suoraan siitä, että prikulleen identtisiä sähköisiä komponentteja joista laitteet kasataan ei komponenttitehtaan liukuhihnalta tule, vaan valmistetut hilkkeet tehdään komponentista riippuen tietyllä toleranssilla komponenttiin merkitystä arvosta, jolloin jo lähtökohtaisesti esimerkiksi teknarin pitch-trimmerin ohmiarvo säädetään tehtaalla tietyn toleranssin mukaan.. Ainakin technicsin oman huoltokäsikirjan mukaan trimmeripotentiometri VR301:n resistanssi arvo on noin 2.7 Kohm +/- 50 ohmia.. tämä siis jo tehtaalta tullessa

Että simmottist..

Täydellinen nollakohta löytyy aina, olkoon vaikka miten vituilleen ruuvattu levari..

Pitchin ollessa keskellä liukua, siinä missä kuuluu se naksahdus, kytkeytyy automaagisesti oskillaattoripiiri päälle johon levylautasen nopeus lukittuu.. Pitch-liukua siirrettäessä plussalle tai miinukselle tämä kvartsikiteen taajuuteen lukittu piiri kytkeytyy pois päältä kokonaan, jonka jälkeen pyörimisen tasaisuus on taas niiden toleranssien varassa toimivien trimmattavien vastuksien varassa.. Täten voinkin todeta, että nollakohdan löytymättömyys on vain ja ainoastaan sen ammattitaidottoman ruuvaajan kädettömyyttä ja tietämättömyyttä siitä miten vehkeet toimivat sähköisesti..

Tästä ei nyt tarvitse kenenkään vetää palkokasveja nasaaliinsa, mutta ajattelinpahan korjata muutaman harhakäsityksen tästäkin aiheesta *piis*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Optik

Posts: 1,691

#2731 • • Optik Piikkisika/Outopallo

Astaroth, 12.6.2005 19:07:
---
Kiitos tiedosta. Nyt olen taas hieman viisaampi.
---



Ole hyvä, oli ilo olla avuksi *kiitoskiitos**vink**nauru*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Pätkis

Posts: 1,038

#2732 • • Pätkis Pikkis

EskimoF, 10.6.2005 14:03:
Ihimiset jotka syö purkkaa suu auki, niin et mäiskytys kuuluu km:n päähän*kivatsulle*


TAI RUOKAA samalla tavalla *sars*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

extramppa

Posts: 217

#2733 • • extramppa hengailija
Aikuiset ihmiset, jotka eivät omassa kotonaan keksi itselleen tekemistä ja kiukuttelevat tylsistymistään.
Karvinen

Posts: 699

#2734 • • Karvinen SekaiSin MariSta
mua ärsyttäää aina niin tyhmät asiat, nyt ärsyttää mun sisko ja kun se ei tajuu miten pitää pitää autonsivupeilejä (mun mielest mun tapa on oikee) *grr* ärsyttää niin pirusti . .

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

zari

Posts: 716

#2735 • • zari Team Tamppaajat
Se kun ei väsytä yhtään *grr*

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

martina

Posts: 1,875

#2736 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä
käsittämätön suuttuminen tyhjästä.
luulisi, että asioita voisi käsitellä aikuisten tavalla mut nöööööy... *igor*
sitte pitäis olla jälleen kerran niinku mitään ei ois tapahtunut, vaikka toinen haukkunut tyyliin maan rakoon... *justjoo* ja pitäisi itse pyytää vielä anteeksi.

just.
Mellu-

Posts: 4,006

#2737 • • Edited Mellu-
Ärsyttää kun mikään ei mee niin kuin toivoisin.. kaikki vaan kaatuu päälle vaikka kuinka yrittää... mikään homma ei skulaa missään muodossa... yritän tehdä/sanoa/olla sanomatta/ihan mitä vaan niin ei niin ei..

vttu elämä on *igor*

jatkoa : Ärsyttää myös aivan suunnattomasti tulevaisuus.. tavallaan vitin jees mutta... niin.. se iso mutta... ärsyttää *grr*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

zenny

Posts: 1,145

#2738 • • zenny Pieni sateenvarjotyttö
Se et päässä soi kaikkii hyvii biisei eikä nii voi kuunnella ku on töis....*grr*

--
Loikka suuri kuin Kiinan muuri
Kilttinä vain kanssasi leikkisin
mutta mihin minä raitani jättäisin

Metsäpiru

Posts: 418

#2739 • • Metsäpiru metsäpiruilee

martina, 14.6.2005 22:16:
käsittämätön suuttuminen tyhjästä.
luulisi, että asioita voisi käsitellä aikuisten tavalla mut nöööööy... *igor*
sitte pitäis olla jälleen kerran niinku mitään ei ois tapahtunut, vaikka toinen haukkunut tyyliin maan rakoon... *justjoo* ja pitäisi itse pyytää vielä anteeksi.

just.



Aih, no mä en saa anteeksi vaikka kuinka nöyränä olisin ja pyytäisin miljoona kertaa anteeksi niin eiiiii.... ei saa tehdä yhtäkään virhettä tai tunteenpurkausta *hahjust* *piru* *hmph*
NiMo

Posts: 483

#2740 • • NiMo PolkkaPuppe
se etten pääse tänään reeneihin *uuh**grr*

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*