Replying to Mikä ärsyttää?:
Yallu, 3.11.2009 09:48:
Debit/Credit-kortti..
Mikä vittu siinä on vaikeusaste ilmoittaa etukäteen minkälainen kortti on tulossa? Kävin noutamassa pankista uuden maksukorttini, kun vanha Pankki-Visa-yhdistelmäni vanhentui ja eikös se täti lyönyt käteeni Debit/Credit-kortin.. "Joo sinullakin on vaihtunut kortti nyt tähän uuteen.." "Miksi?", oli ensimmäinen sana jonka päästin ulos.. "No, toimiiko tämä kaikkialla?" "Jos laitteeseen on tehty päivitys.." ELI EI TOIMI KAIKKIALLA! #*¤%&$! Seuraavaksi tiedustelen kuinka kauan raha seikkailee maailmalla, ennen kuin kauppias saa rahan ja kysyn onko samanlainen kuin Visa Electron (raha lähtee tililtä heti, mutta kauppias saa rahat 7 pankkipäivän kuluttua!!?!). "Itse asiassa, tässä mene hieman pidempään.. Mutta tällä voit maksaa pankkikortilla myös ulkomailla."
Siis mitä vittua!! Mä en halua maksaa pankkikortilla ulkomailla! Mä haluan että mun kortti toimii kaikissa maksupäätteissä! Mä en halua rahoittaa pankkien toimintaa antamalla rahani heidän käyttöönsä yli viikoksi! Ja kaiken kukkuraksi taas tulee vastaan nämä vitun varmennussoitot, joka vitun ostoksesta!
Miksi minua käsitellään niinkuin jotain 2.luokan kansalaista? Tuossa sulle uusi kortti, emme luota sinuun.. OP-Pohjola
Itseasiassa se on varaus ja massi ei varsinaisesti lähde sun tililtä ennen kuin varaus verifioidaan käsittääkseni. (elektron/Depit) (joskus juttelin pankin tädin kanssa) Sinänsä kiva juttu et jos hävittää korttinsa ja sielt on käytetty massia, niin varaus katoaa puff. On sua kyl kohdeltu väärin.
Nii ja kauppa tais maksaa debitin laskut, et sinä :(
Edittinä kävin katsomassa vähän lisää Depitistä ja internet ostoturvakin on aika saatanasta:
Lisäturvaa Internet-korttiostoihin
Nordean Visa Debit-, Visa Silver-, Visa Gold-, MasterCard Silver-, Liitto MasterCard- ja MasterCard Gold -kortit sisältävät nyt uuden Internet Ostoturva -vakuutuksen.
Internet Ostoturva on tarkoitettu Internetin kautta tehtyjen korttiostojesi lisäturvaksi.
* Vähintään 40 euron arvoisten tuotteiden maksaminen Nordean kortilla antaa sinulle maksuttoman vakuutuksen, joka korvaa, jos kortilla ostettua tuotetta ei toimiteta tai se toimitetaan myöhässä.
* Lisäksi vakuutuksesta korvataan, jos toimitus on puutteellinen, toimitettu tavara on virheellinen tai vaurioitunut.
* Vakuutuksessa ei ole omavastuuta.
E: argh.