tiiplis, 3.9.2007 20:10:
Ne on kyllä niiiiiiiin p*seestä että ei ole tosikaan. Sen opiskelun takiako ne?
eiku lähinnä oman muistamattomuuden takia... ku ois ollut aika työkkäriin, mut pienempi sairastu tosi kovaan kuumeeseen sinä päivänä ja koitin hommata lapsenvahtia, mut en saanut, ja yllätys yllätys unohin perua sen ajan... no sit muistin sen kaks päivää ton jälkeen et oon unohtanut sinne ilmottaa, ja ne laitto työnhaun voimaan ja sano et siihen tulee kahen päivän katkasu tukiin...
sit tuleekin kirje työkkäristä, et pitää antaa joku selvitys... no mä laitoin kaikki todistukset lääkärikäynneistä ja tein sen selvityksen... puhelimessa sanottiin et menee 5.9 olevaan kokoukseen käsittelyyn. sit ku palautin ne laput, ni mulle sanotaan et menee kuukaus... huoh. ja ku koitin kysellä ja sanoin et oli luvattu et menee tohon kokoukseen, ni vastaus oli (tosi "asiakaspalveluhenkisesti")
et "no jos sulle on kerta luvattu, ni kai se sit noin menee..." argh, oisko ollut paha vaiva tarkistaa??
no sit ite soitin tänään ja sanottiin et tuossa kokouksessa käsitellään. huh!!
mut siinä vaiheessa ku lapsi sairastuu, ja ku itekseen niiden kanssa on, ni tollanen ajan peruminen unohtuu tosi helposti (vaikka ei tietty pitäis)...
ja tänään kuulin et vaikka toi opiskelu on vaan kahtena iltana viikossa ja joskus lauantaisin, ni silti täytyy ilmottaa työkkäriin, tehdä joku selvitys ja se menee sit lautakunnan käsiteltäväks, vaikka tuo koulutus on hyväksytty sellaseks ettei vaikuta tukiin millään lailla... (on vielä maksullista koulutusta)
ja se et lahti on ainut kaupunki jossa näin toimitaan... muissa kaupungeissa, jossa tätä koulutusta järjestetään, riittää, et ilmottaa työkkäriin (ei mitään lautakuntajuttuja)
ihmettelen vaan, et miks pitää mennä lautakunnan kautta, ja sen vuoksi ehkä tulee katko maksatuksiin, vaikka lopputulos on joka tapauksessa sama: ei vaikuta tukiin tuo koulutus...
lahti