SINKKULUUKKU

19,912 posts, 996 pages, 7,721,149 views

Freja

Posts: 8,774

#18601 • • Freja Sihteeri

Replying to SINKKULUUKKU:

aada, 24.2.2010 23:16:
Mielestäni tuo huutokauppa on liian suora ja läpinäkyvä ja sen vuoksi nöyryyttävä.



Mutta kun *lyö päätä seinään* siinä ei missään sanota että HUUTOKAUPPAA TÄSTÄ ITSELLESI PANO. Siinä nimenomaan painotetaan hyväntekeväisyyttä, hauskaa seuraa baari-illaksi (pois normeista että sen seuran pitäisi aina olla tuttua kenen kanssa se vietetään), ja että _Se ei ole vain sinkuille tarkoitettu_. Miksi et nyt ymmärrä, että tässä on kyse hyväntekeväisyydestä; ihmiset keräävät rahaa hyvään tarkoitukseen jossa on mahdollisuus myös käydä hyvä tuuri ja tutustuakin vallan mukavaan ihmiseen ja saada uuden ystävän.

Tiedän, että lahjojen ostelu ja tarjoilu on pohjimmiltaan itsensä myymistä, sen takiahan siitä vitsailenkin. Maailma kuitenkin toimii tiettyjen tapojen ja konventioiden mukaan ja mielestäni paras on sopeutua siihen ja pyrkiä toimimaan tässä ympäristössä itselleen edullisella tavalla.


Huom, sinun maailmasi toimii näin. Mutta ei nykymaailma. Esimerkiksi juuri Suomessa tämä kulttuuri on sellainen, että täältä ei montaa miestä löydy joka ilman napinoita ja nupinoita, pelkästä hyvästä tahdosta, ostaisi naiselle koruja, kukkia ja suklaarasioita ja tarjoaisi kaiken naiselle tämän itse käyttämättä hupiin yhtään rahaa.
Itseni mielestä tällaisen käytöksen olettaminen on nöyryyttävää miehiä kohtaan. Onhan se kiva että nainen "tuntee arvonsa" mutta.. Show some respect, woman! Minä tunnen oloni ennenkaikkea epämukavaksi jos joutuisin olettamaan että mies maksaisi kaiken. En halua vaikuttaa siivelläeläjältä, vaan näyttää että pärjään omillani ja minulla on varaa ja uskallusta esim tarjota miehelle toinen kierros, jos hän on tarjonnut ensimmäisen.

Hieman minun ajatusmaailmaani tässä, ole hyvä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

mariq

Posts: 2,154

#18602 • • mariq

Replying to SINKKULUUKKU:

aada, 24.2.2010 23:16:
---
Mielestäni tuo huutokauppa on liian suora ja läpinäkyvä ja sen vuoksi nöyryyttävä.

Tiedän, että lahjojen ostelu ja tarjoilu on pohjimmiltaan itsensä myymistä, sen takiahan siitä vitsailenkin. --clips--


Eli toisin sanoen; itsensä myyminen on ihan suotavaa, kunhan sen suhteen ei ole avoin tahi rehellinen?
Ei jotenkii meinaa oikeen upota mulle tämä logiikka *ding*

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

Jone

Posts: 8,258

#18603 • • Edited Jone Archibald Haddock

Replying to SINKKULUUKKU:

aada, 24.2.2010 23:16:
Mielestäni tuo huutokauppa on liian suora ja läpinäkyvä ja sen vuoksi nöyryyttävä.



Kerrotko miten tosta voitaisiin tehdä epäsuorempi ja vähemmän läpinäkyvä niin että se tuottaisi yhtälailla hyvin tai paremmin rahaa hyväntekeväisyyteen samalla pitäen konsepti osallistujien kannalta viihteellisenä ja mukavana? Oon pelkkänä korvana ideoiden suhteen ja jos ilmenee että sulla on jotain käyttökelpoista sanottavaa, niin lupaan ottaa yhteyttä huutokauppaa pitävään tahoon henkilökohtaisesti kertoakseni siitä.

Kyseessä on kaikkea muuta kuin vakavamielinen ihmiskauppatapahtuma. Jos et sitä ymmärrä, niin tässä tapauksessa voisit edes ymmärtää olla hiljaa.

aada, 24.2.2010 23:16:
Tiedän, että lahjojen ostelu ja tarjoilu on pohjimmiltaan itsensä myymistä, sen takiahan siitä vitsailenkin. Maailma kuitenkin toimii tiettyjen tapojen ja konventioiden mukaan ja mielestäni paras on sopeutua siihen ja pyrkiä toimimaan tässä ympäristössä itselleen edullisella tavalla.

En mielestäni ole sanonut mitään kovin itserakasta tai -keskeistä (jos, niin missä?). Enkä myöskään katso mielestäni toisia alaspäin. Tuo myötähäpeä kommentti ei tarkoita, että huutokauppaan osallistuvilla olisi tosiasiassa jotain hävettävää tai että he olisivat nöyryytettyjä. Olen vain aika rehellinen ja se että itse tunnen tietyllä tavalla, kertoo enemmän minusta itsestäni kuin näiden tunteiden aiheuttajista.



Ei, maailma ei yleisellä tasolla toimi noin eikä ole tehnyt niin pitkään aikaan. Nyt puhutaan jostain muinaisjäännetavoista, joista tulee pyrkiä eroon vähän samalla tavalla kuin taudeista. Kun joltain ihmiseltä ostetaan huomiota ja "välittämistä", niin tapahtuma alentaa samanaikaisesti sekä myyvää että ostavaa osapuolta. Mielestäni sun olis syytä ymmärtää se ja paras sopeutua siihen, koska ostettavana oleminen ei lopulta ole sunkaan etusi edes yksilönä ja yleisellä tasolla viet sillä naisten oikeuksia takaisin kivikauteen. Samalla toi on musta miehenä aivan käsittämättömän loukkaavaa; mikä ihmeen velvoite meillä on esittää jotain naurettavia lompakomme leväyttelyitä ollaksemme vastakkaisin sukupuolen huomion ja välittämisen arvoisia?

Itsekeskeistä ja -rakasta on toi sun tapasi nähdä itsesi maailman keskipisteenä, jolle miesten pitäisi roudata suitsukkeita, kultaa ja mirhaa kasapäin. Mikäli et ole vielä itse havainnut, niin voin kertoa ettei meidän kaikkien elämä pyöri ympärilläsi ja emme koe velvollisuutta leikkiä leikkejä, joissa olet jatkuvassa huomion valokeilassa omilla ehdoillasi - vastaanottomassa kaikkea, mutta et antamassa yhtään mitään takaisin. Aikaansa seuraava ja edes jonkinlaisen itsetunnon omaava mies ei oikeassa elämässä osta muiden seuraa kuin korkeintaan leikillään ellei hän koe sen olevan tasan viimeinen vaihtoehto. Aivan samoin emme myöskään ole ostettavissa ja lahjottavissa pitämään kenestäkään.

Vaan turhapa tätä on kai sulle selventää. Aikaisemmin "mielenkiintoisen erilaiseksi" kutsumani tapasi ajatella on oikeasti mielestäni vastenmielinen, luotaantyöntävä, ajasta pahasti jäljessä oleva ja yksinkertaisesti täysin "fucked up", mutta todennäköisesti pidät siitä kuitenkin kiinni kynsin ja hampain kun et ilmeisesti muuhunkaan pysty. Ei voi muuta sanoa kuin et voi nyt jumalauta millaisia ihmisiä sitä maa päällään kantaa.
pululu

Posts: 1,102

#18604 • • pululu .jemmutti.
Niin onko joku menossa (oikeasti) tuonne sinkkuhuutokauppaan? Ei sinne kyllä yksinkään uskalla mennä *nauru*

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Freja

Posts: 8,774

#18605 • • Freja Sihteeri

Replying to SINKKULUUKKU:

pululu, 25.2.2010 10:42:
Niin onko joku menossa (oikeasti) tuonne sinkkuhuutokauppaan? Ei sinne kyllä yksinkään uskalla mennä *nauru*



Mä oon ainakin menos paikan päälle! o/

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

pululu

Posts: 1,102

#18606 • • pululu .jemmutti.
Ajattelin etten osallistu tähän kinaan mut pistän nyt tähän Facebookin Sinkkuhuutokaupan sivuilta lainattua tekstiä, jotta jokainen saisi oikean käsityksen homman ideasta. Kursivoin kohtia, jotka mielestäni kertoo jutun jujusta ja hauskuudesta, eikä niinkään vakavastiotettavasta ja nöyryyttävästä ihmiskaupasta:

Huutokaupan sääntöjä!

*Huutaminen alkaa eurosta, ja minimikorotus on euron.

*Huudon voittaja lunastaa itselleen seuraa baari-illaksi.

*Pidetään hauskaa, ei oteta vakavasti!!!!
Tuhansia, tai edes satoja euroja ei meidän kukkaroista välttämättä saada irtoamaan joten nyt leikkimielisyys peliin.

*Voittaneet huudot on tilitettävä illan aikana.
Kaksi ennaltamäärättyä laskutaitoista henkilöä laskevat illan saldon, julkaisevat sen, sekä toimittavat rahat valittuun hyväntekeväisyyskohteeseen seuraavana arkipäivänä ja postaavat kuitista kopion ryhmään kaikille muille todisteeksi.

*Ei kannata lähteä vertaamaan toisen saamia huutoja itseensä mikäli karvas tappio koettaa, se toinen on saattanut värvätä paikalle äitinsä ja veljensä huutamaan varmuuden varaksi ;)
Jokainen euro hyväntekeväisyyteen on kuitenkin hyväksi, ei se keskinäinen arvostelu.


*Käyttäydytään hienotunteisesti, mutta ollaan valmiita pitämään hauskaa ja tutustutaan uusiin ihmisiin!

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

aada

Posts: 736

#18608 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

Jone, 25.2.2010 10:36:
---

Kerrotko miten tosta voitaisiin tehdä epäsuorempi ja vähemmän läpinäkyvä niin että se tuottaisi yhtälailla hyvin tai paremmin rahaa hyväntekeväisyyteen samalla pitäen konsepti osallistujien kannalta viihteellisenä ja mukavana? Oon pelkkänä korvana ideoiden suhteen ja jos ilmenee että sulla on jotain käyttökelpoista sanottavaa, niin lupaan ottaa yhteyttä huutokauppaa pitävään tahoon henkilökohtaisesti kertoakseni siitä.

Kyseessä on kaikkea muuta kuin vakavamielinen ihmiskauppatapahtuma. Jos et sitä ymmärrä, niin tässä tapauksessa voisit edes ymmärtää olla hiljaa.



En tiedä miten tuota huutokaupan konseptia voisi parantaa, eikä minua oikeastaan kiinnostakaan keksiä mitään ideoita sitä koskien. Ymmärrän toki, ettei kyseessä ole vakavamielinen ihmiskauppatapahtuma. Sanoin vain, että itse kokisin tämän, minkä muut ehkä näkevät leikkimielisyytenä, alentavana.

Jone, 25.2.2010 10:36:

Ei, maailma ei yleisellä tasolla toimi noin eikä ole tehnyt niin pitkään aikaan. Nyt puhutaan jostain muinaisjäännetavoista, joista tulee pyrkiä eroon vähän samalla tavalla kuin taudeista. Kun joltain ihmiseltä ostetaan huomiota ja "välittämistä", niin tapahtuma alentaa samanaikaisesti sekä myyvää että ostavaa osapuolta. Mielestäni sun olis syytä ymmärtää se ja paras sopeutua siihen, koska ostettavana oleminen ei lopulta ole sunkaan etusi edes yksilönä ja yleisellä tasolla viet sillä naisten oikeuksia takaisin kivikauteen. Samalla toi on musta miehenä aivan käsittämättömän loukkaavaa; mikä ihmeen velvoite meillä on esittää jotain naurettavia lompakomme leväyttelyitä ollaksemme vastakkaisin sukupuolen huomion ja välittämisen arvoisia?

Itsekeskeistä ja -rakasta on toi sun tapasi nähdä itsesi maailman keskipisteenä, jolle miesten pitäisi roudata suitsukkeita, kultaa ja mirhaa kasapäin. Mikäli et ole vielä itse havainnut, niin voin kertoa ettei meidän kaikkien elämä pyöri ympärilläsi ja emme koe velvollisuutta leikkiä leikkejä, joissa olet jatkuvassa huomion valokeilassa omilla ehdoillasi - vastaanottomassa kaikkea, mutta et antamassa yhtään mitään takaisin. Aikaansa seuraava ja edes jonkinlaisen itsetunnon omaava mies ei oikeassa elämässä osta muiden seuraa kuin korkeintaan leikillään ellei hän koe sen olevan tasan viimeinen vaihtoehto. Aivan samoin emme myöskään ole ostettavissa ja lahjottavissa pitämään kenestäkään.

Vaan turhapa tätä on kai sulle selventää. Aikaisemmin "mielenkiintoisen erilaiseksi" kutsumani tapasi ajatella on oikeasti mielestäni vastenmielinen, luotaantyöntävä, ajasta pahasti jäljessä oleva ja yksinkertaisesti täysin "fucked up", mutta todennäköisesti pidät siitä kuitenkin kiinni kynsin ja hampain kun et ilmeisesti muuhunkaan pysty. Ei voi muuta sanoa kuin et voi nyt jumalauta millaisia ihmisiä sitä maa päällään kantaa.



En oikeastaan enää tiedä edes mitä tähän voisi vastata. En todellakaan näe itseäni maailman keskipisteenä taikka oleta että mies "roudaisi minulle suitsukkeita, kultaa ja mirhaa kasapäin". Tarkoituksenani oli sanoa, että näkemykseni mukaan maailma toimii yhä jonkinasteisesti tämän perinteisen mallin mukaan ja mielestäni on ihan hyväksyttävää myöntää se ja toimia sen mukaisesti. Kuitenkin esimerkiksi parisuhteessa mielestäni molemmat ovat yhtä lailla velvollisia miellyttämään toisiaan.

Oman näkemykseni mukaan suurin osa ihmisistä toimii melkeinpä samalla tavalla miehen ja naisen välisissä suhteissa (ainakin siis alussa) kuin minäkin, mutta he eivät vain voi myöntää sitä itselleen.
Jone

Posts: 8,258

#18609 • • Edited Jone Archibald Haddock

Replying to SINKKULUUKKU:

aada, 25.2.2010 12:55:
En tiedä miten tuota huutokaupan konseptia voisi parantaa, eikä minua oikeastaan kiinnostakaan keksiä mitään ideoita sitä koskien. Ymmärrän toki, ettei kyseessä ole vakavamielinen ihmiskauppatapahtuma. Sanoin vain, että itse kokisin tämän, minkä muut ehkä näkevät leikkimielisyytenä, alentavana.



Sua ei siis loppupeleissä kiinnosta koko juttu, mutta kuitenkin jostain hämmästyttävästä syystä sua kiinnosti tulla kusemaan muiden muroihin siihen liittyen? Hyvä meno. Ole ylpeä itsestäsi.

...ja hei, tietenkin sä koet sen alentavana. Olethan aivan liian hyvä ottamaan osaa tollaisiin juttuihin ja hitsi, rahatkin menee hyvään tarkoitukseen. Kauheaa miten vastenmielistä.

aada, 25.2.2010 12:55:
Oman näkemykseni mukaan suurin osa ihmisistä toimii melkeinpä samalla tavalla miehen ja naisen välisissä suhteissa (ainakin siis alussa) kuin minäkin, mutta he eivät vain voi myöntää sitä itselleen.



Oman kokemukseni perusteella näkemyksesi ei juurikaan pidä paikkaansa. Ehkä me eletään rinnakkaisulottuvuuksissa tai sitten tämä sun näkemyksesi ja väitteesi muiden tavasta kieltää todellisuus on itseasiassa ainoastaan oma tapasi tehdä se.

Perustelehan ihmeessä miten suurin osa ihmisistä mielestäsi toimii ainakin suhteen alussa niinkuin sinäkin, eli odottaa saavansa lahjoja, ravintolaillallisia ja muuta maallista mammonaa, jotta antaa suhteella mitään mahdollisuuksia kehittyä eteenpäin. Oon tosi kiinnostunut kuulemaan, koska oon eläessäni törmännyt ihan muutamaan kappaleeseen noin toimivia ihmisiä (joita pidän edelleen vähän emotionaalisina vajakkeina ja itsekeskeisinä sarjakuvahahmoina) ja oon sentään tapaillut, treffaillut ja seurustellut elämäni aikana yhteensä kymmenien ihmisten kanssa.
kinderi

Posts: 1,783

#18610 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to SINKKULUUKKU:

aada, 25.2.2010 12:55:
---

Oman näkemykseni mukaan suurin osa ihmisistä toimii melkeinpä samalla tavalla miehen ja naisen välisissä suhteissa (ainakin siis alussa) kuin minäkin, mutta he eivät vain voi myöntää sitä itselleen.



Voisin väittää tuntevani aika paljon ihmisiä, ja voin kyllä varmana sanoa etten tunne yhtäkään(mielenterveydeltään tervettä) joka suhteen alussa tuntis että toista pitää lahjoa.

Mihin tää sun näkemys perustuu? Onko toi normaalia käytöstä sun ystäväpiirissä?

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Avatar
#18611 • • Muussika Guest

Replying to SINKKULUUKKU:

pululu, 25.2.2010 10:42:
Niin onko joku menossa (oikeasti) tuonne sinkkuhuutokauppaan? Ei sinne kyllä yksinkään uskalla mennä *nauru*



Mä voisin tulla ostamaan Reijan, tai sut, tai molemmat. <3 :D Onneks tuolta taitaa karsiutua poies kaikki, joilla on se sitruunainen kermakakku persiissä! WIN!
Freja

Posts: 8,774

#18612 • • Freja Sihteeri
Mähän en nyt niin hirmuisesti deittailua ole harrastanut, mutta pienellä nyrkkisäännöllä oon mennyt: Jos mies sanoo, että "Saisinko viedä sut syömään" niin sen tietysti luen niin, että hän maksaa. Silti jos siitä esim jatketaan vielä baariin tai muualle, niin annan kyllä miehen tarjota mutta vastapainoksi haluan tarjota seuraavan kierroksen (mä maksan nää, maksa sä seuraavat jne).

Lahjoja en oikeestaan en haluaisi suhteen ollessa deittailutasolla, ja ylenpalttisista lahjonnoista muutenkin tuntisin vain oloni epämukavaksi - plus että varmaankin miettisin että mitäköhän pahaa toi on tehnyt kun ihan kuin se yrittäisi lepyytellä?

Sitten jos ollaan jo seurustelusuhteessa, lahjojen merkitys hieman muuttuu. Toki on herttaista saada mieheltä jokin pieni lahja silloin tällöin, jolla ei siis ole mitään rahallista arvoa, vaan mistä huomaan että mies on ostanut sen vain siksi että "näin ton ja ajattelin heti sua". Tämä ei ole kuitenkaan ehdoton sääntö, mutta kun näistä lahjoista on puhuttu niin puhun rehellisesti. Painotan myös sitä, että lahjan ei tarvitse olla sellainen, mihin on mennyt rahaa.

Jos syntymäpäivä-/joululahjaksi jotain saan, niin se on kivaa, mutta en suutu jos mies ei mitään osta. Tärkeämpäähän se muistaminen on, eli toisen huomioiminen. Mulle kelpaa vaikka joku kiva hierontakin tai mikä vain huomionosoitus, mistä itselleni tulee hyvä mieli.
Itsekin saattaisin ihan hyvin kuvitella ostavani poikaystävälleni esim jonkun uusimman pelikoneen (summaa ajattelematta), mikäli se olisi jotain mitä hän olisi kauan halunnut mutta ei syystä tai toisesta olisi saanut sitä hankittua. Lahja voi kuitenkin olla myös vaikka pieni postimerkki, mikäli sillä olisi jotain tunteellista arvoa. Eli ei sillä rahallisella arvolla ole väliä, vaan tunteellisella. Rakastan sitä tunnetta, kun näen jonkun silmistä ja ilmeestä, että he ovat antamastani lahjasta yllättyneitä ja vilpittömästi iloisia. Se on mulle se paras lahja (sanokaa kuinka kliseeks tahansa, mutta totta se on).

Ihan samalla tavalla myös saatan joskus tahtoa ostaa miehelle jotain, jos näen kaupassa jotain hänestä muistuttavaa mikä toisi mieleen hänet tai "tuo sopisi hänelle".

Itse näen nuo em. asiat vain toisen ajatteluna, ja todellakin puhun nyt siis ihan vakavammasta seurustelusta, en deittailusta. En vaan edes pitäisi siitä, jos seurustellessa mies kiikuttaisi joka päivä kotiin kukkasia ja keltakultakoruja (joista en edes pidä timanteista puhumattakaan). Se olisi itselleni nöyryyttävää, saada tuntea että mies luulee että minut voi ostaa lahjoin, ajattelematta ollenkaan millainen olen persoonana.

Ja muthan valloittaa just sillä, että antaa mun olla oma itseni, käy mun kanssa keskusteluja, nauraa yhdessä, kokkaa yhdessä, vaikka pelaa yhdessä, käy lenkillä yhdessä mutta kuitenkin antaa samalla tilaa itselleni olla yksin välillä. Kukaan mies ei ole valloittanut, eikä tule valloittamaan, minua lahjoilla. Valloitukset tapahtuu ihan muuta kautta.

Mulla ei ole yhtään kaveria tai tuttuakaan lähipiirissä, ketkä tykkäisi siitä että heitä liehiteltäisiin arvokkain lahjoin. En myöskään tunne yhtään miespuolista henkilöä, joka tällaista tykkäisi harrastaa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

kinderi

Posts: 1,783

#18613 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to SINKKULUUKKU:

Freja, 25.2.2010 14:26:

Fiksua tekstiä



Huhhuh, mä olisin voinu ite kirjottaa tän, ihan samat ajatukset täälläkin.
(Paitsi että mä en lähde kenenkään kanssa syömään näiden mun ruokavammojen takia x) )

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Freja

Posts: 8,774

#18614 • • Freja Sihteeri

Replying to SINKKULUUKKU:

kinderi, 25.2.2010 14:33:
(Paitsi että mä en lähde kenenkään kanssa syömään näiden mun ruokavammojen takia x) )



Hihi, mäkin tykkään enemmän siitä et ravintolan sijaan tekee yhessä ruokaa tai mies kokkaa tai mä kokkaan ^___^ Miehen pitää osata kokata! Se on kriteeri mistä en vaan tingi.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Takyon

Posts: 2,945

#18615 • • Takyon Möwkö

Replying to SINKKULUUKKU:

aada, 25.2.2010 12:55:
Kuitenkin esimerkiksi parisuhteessa mielestäni molemmat ovat yhtä lailla velvollisia miellyttämään toisiaan.



Mikä ihmeen parisuhde sellanen on jossa osapuolet on velvollisia miellyttämään toisiaan? Eiköhän terveessä parisuhteessa kuitenki miellytetä toista koska haluaa tehdä niin ja sen toisen henkilön hyvinvointi tuottaa myös itselle hyvää oloa..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

spaze

Posts: 262

#18616 • • spaze

Replying to SINKKULUUKKU:

FrejaSilti jos siitä esim jatketaan vielä baariin tai muualle, niin annan kyllä miehen tarjota mutta vastapainoksi haluan tarjota seuraavan kierroksen (mä maksan nää, maksa sä seuraavat jne).



Mitä mä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi ei heti alusta sitten osta vaan itselleen? :D Vai yritetäänkö tässä mielyttää toista mutta samalla pitää huolta ettei toinen panosta enempää kuin itse?

Tästä muuten tuli mieleen avioliitot jossa kaupan kassalla jahkaillaan "Kuule Pertti, mulla jäi lompakko kotiin. Maksatko sä nää ruuat niin mä maksan sitten seuraavalla kerralla... jookos kookos?"
Freja

Posts: 8,774

#18617 • • Freja Sihteeri

Replying to SINKKULUUKKU:

spaze, 25.2.2010 15:23:
Mitä mä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi ei heti alusta sitten osta vaan itselleen? :D Vai yritetäänkö tässä mielyttää toista mutta samalla pitää huolta ettei toinen panosta enempää kuin itse?


Ite ajattelen tän iha vaan niin, että helpompi yhden mennä kassalle ja toisen ettiä paikkaa, kyyppari kaataa molempien juomat ja rahastaa kerran. En toki siis sitä kiellä, ettäkö en joskus vain suoraa ostais itelleni, kyl niinkin voi käydä. Mulla ja kaveripiiris vaa tapana se, että yks menee kassalle ja muut jää pöytään vahtii kamoi/pitää paikkaa yms. Ei tarvi kyypparinkaa vekslaa useen ihmisen rahojen kaa ja toiminta on ripeempää.


Tästä muuten tuli mieleen avioliitot jossa kaupan kassalla jahkaillaan "Kuule Pertti, mulla jäi lompakko kotiin. Maksatko sä nää ruuat niin mä maksan sitten seuraavalla kerralla... jookos kookos?"



Kerrotko viel et miten "jahkaillaan"? Eihän toi oo ku normi keskustelua, vai siis.. meniks multa ny jotain ohi?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

aada

Posts: 736

#18618 • • aada

Replying to SINKKULUUKKU:

Takyon, 25.2.2010 14:44:
---
aada, 25.2.2010 12:55:
Kuitenkin esimerkiksi parisuhteessa mielestäni molemmat ovat yhtä lailla velvollisia miellyttämään toisiaan.

---


Mikä ihmeen parisuhde sellanen on jossa osapuolet on velvollisia miellyttämään toisiaan? Eiköhän terveessä parisuhteessa kuitenki miellytetä toista koska haluaa tehdä niin ja sen toisen henkilön hyvinvointi tuottaa myös itselle hyvää oloa..



Kyllä, sitäkin. Näen parisuhteen kuitenkin myös sopimuksena, jossa on sitouduttu tiettyihin juttuihin. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka suhteen osapuolten välillä olisi esimerkiksi riitaa tms. niin silti on sitouduttava luvattuihin ja sovittuihin juttuihin. Mielestäni parisuhde on käytännössä ohi, jos ei näitä velvoitteita halua hoitaa ja luistaa niistä, enkä siten voi enää luottaa toiseen.

Laitetaan nyt esimerkiksi vaikka illalliskutsut, joihin on luvattu osallistua. Vaikka toinen olisi kuinka suuttunut jostain asiasta, mielestäni sinne on mentävä ja näytettävä ulkopuolisille kuin kaikki olisi hyvin. Tämä pätee oikeastaan kaikkeen muuhunkin tälläiseen. Tämä on eräänlaista lojaaliutta toista kohtaan ja kun sitä ei enää ole, ei ole parisuhteestakaan paljoa jäljellä ainakaan omalla kohdallani.
Cloud

Posts: 2,162

#18619 • • Edited Cloud Game Freak

Replying to SINKKULUUKKU:

kinderi, 25.2.2010 14:33:
---
Freja, 25.2.2010 14:26:

Fiksua tekstiä

---


Huhhuh, mä olisin voinu ite kirjottaa tän, ihan samat ajatukset täälläkin.
(Paitsi että mä en lähde kenenkään kanssa syömään näiden mun ruokavammojen takia x) )



Mitenkäs kihlasormus onko senkin ostaminen huoraamista? Huomen lahja tuo huorien lahja?

Tuleeko näistä kestämätön olo? eikö voi näitäkään ottaa vastaan? Tuleeko epäilyksiä pahoilla teillä olemisesta? Meneekö jalat ristiin ja kipari kiinni?

btw. miksi täällä yhtä äkkiä kaikki onkin kalliita lahjoja "kultaa ja timantteja" kun alunperin se huoraaminen oli jo sen illallisen vastaan ottaminen toiselta..


Lisättäköön, nyt että tarkoitukseni ei ole agitoida teitä kahta ja olla kaamea trolli. Mutta jotta saisin asioihin omasta mielestäni tarpeellisen syventävän lisäyksen niin kysäisen asioita. Ehkä turhan räikeillä kysymyksillä.
Saa toki muutkin vastata. Tämän kaiken kysyn ihan vain mielenkiinnosta. Ehkä huonolla tavalla mutta kuitenkin.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Jone

Posts: 8,258

#18620 • • Jone Archibald Haddock

Replying to SINKKULUUKKU:

kinderi, 25.2.2010 14:33:
---
Freja, 25.2.2010 14:26:

Fiksua tekstiä

---

Huhhuh, mä olisin voinu ite kirjottaa tän, ihan samat ajatukset täälläkin.



Liityn Frejan kirjoituksen allekirjoittavien henkilöiden joukkoon.

Totta kai seurustelusuhteessa on kivaa osoittaa toiselle huomiota vaikkapa satunnaisten pienien lahjojen tai muun vastaavaan muodossa niin kauan kuin ajatus niiden antamisesta lähtee omasta itsestä toisen osapuolen vaatimuksien sijaan. Myös oman huonon käytöksen kompensoiminen lahjomalla toista on typerää ja efekti on ainakin mun kohdallani lähes päinvastainen kun mitä lahjoja varmaankin toivoisi.