Replying to SINKKULUUKKU:
aada, 24.2.2010 23:16:
Mielestäni tuo huutokauppa on liian suora ja läpinäkyvä ja sen vuoksi nöyryyttävä.
Mutta kun *lyö päätä seinään* siinä ei missään sanota että HUUTOKAUPPAA TÄSTÄ ITSELLESI PANO. Siinä nimenomaan painotetaan hyväntekeväisyyttä, hauskaa seuraa baari-illaksi (pois normeista että sen seuran pitäisi aina olla tuttua kenen kanssa se vietetään), ja että _Se ei ole vain sinkuille tarkoitettu_. Miksi et nyt ymmärrä, että tässä on kyse hyväntekeväisyydestä; ihmiset keräävät rahaa hyvään tarkoitukseen jossa on mahdollisuus myös käydä hyvä tuuri ja tutustuakin vallan mukavaan ihmiseen ja saada uuden ystävän.
Tiedän, että lahjojen ostelu ja tarjoilu on pohjimmiltaan itsensä myymistä, sen takiahan siitä vitsailenkin. Maailma kuitenkin toimii tiettyjen tapojen ja konventioiden mukaan ja mielestäni paras on sopeutua siihen ja pyrkiä toimimaan tässä ympäristössä itselleen edullisella tavalla.
Huom, sinun maailmasi toimii näin. Mutta ei nykymaailma. Esimerkiksi juuri Suomessa tämä kulttuuri on sellainen, että täältä ei montaa miestä löydy joka ilman napinoita ja nupinoita, pelkästä hyvästä tahdosta, ostaisi naiselle koruja, kukkia ja suklaarasioita ja tarjoaisi kaiken naiselle tämän itse käyttämättä hupiin yhtään rahaa.
Itseni mielestä tällaisen käytöksen olettaminen on nöyryyttävää miehiä kohtaan. Onhan se kiva että nainen "tuntee arvonsa" mutta.. Show some respect, woman! Minä tunnen oloni ennenkaikkea epämukavaksi jos joutuisin olettamaan että mies maksaisi kaiken. En halua vaikuttaa siivelläeläjältä, vaan näyttää että pärjään omillani ja minulla on varaa ja uskallusta esim tarjota miehelle toinen kierros, jos hän on tarjonnut ensimmäisen.
Hieman minun ajatusmaailmaani tässä, ole hyvä.