Darianna^:
murrr... oonko mä vaan nirso? kysyntää olis mut mä vaan suppeilen. Tai sitte mä oon vaan uskollinen tunteilleni
Niin ... noi on kyllä vaikeita kysymyksiä itse kullekin.
Sinänsä hyvä pointti, että nirsoilu ja tunteilleen uskollisena pysyminen liittyvät läheisesti toisiinsa. Jos ei kerta kaikkiaan usko tulevansa onnellisemmaksi seurustelemalla jonkun henkilön kanssa (joka ei siis täytä jotain tiettyjä kriteereitä, joita kumppanilta toivoisi), niin en lähtisi suhdetta kehittelemäänkään. Toisaalta voihan olla että luulee jonkun ko. henkilöltä puuttuvan ominaisuuden olevan tärkeä, vaikka pidemmän päälle sillä ei olisikaan suurempaa vaikutusta suhteen toimivuuteen.
Sanoisin että omia tunteitaan ja tuntemuksiaan kannattaa kyllä pääsääntöisesti kuunnella ja noudattaa, muuten joutuu yleensä jossain vaiheessa hankaluuksiin ja voi päätyä satuttamaan muitakin kuin vain itseään. Itse kuitenkin tunnet itsesi parhaiten ja osaat kenties ennustaa mihin joku tietty ihmissuhdekuvio saattaisi johtaa. Ei siis välttämättä kannata kuunnella muiden neuvoja asian tiimoilta.
Kaikista ihmissuhteista kyllä oppii aina jotain uutta, ja käteen jää varmasti sekä hyviä että huonoja kokemuksia ja muistoja. Kokeilemallahan sen vasta varmasti tietää miten asiat jonkun tietyn ihmisen suhteen kehittyvät.
Ilmaisinkohan itseni nyt varmasti tarpeeksi ympäripyöreästi