19,912 posts, 996 pages, 8,095,323 views
marwel:
sinkkunasinkkuna jeejee!!!eieiei...ei jaxa enää olla sinkkuna*eiei*
Lauruska:
Oon ollu sinkkuna nyt yli 10kk, missä on miehet jotka sytyttäis ja sais jalat löysäks?
En ole löytäny ketään, en edes lähellekkään. Mutta en mä surkuttele =) onneks oon vasta nuori ja on vielä aikaa. Mut olis kiva jo vakiintua. Poikia kavereina on PALJON, mut ei ketään sellasta jonka kans vois edes ajatella jotain muuta.
Kaipaa haleja ja suukkoja
yana:
---
Lauruska:
Oon ollu sinkkuna nyt yli 10kk, missä on miehet jotka sytyttäis ja sais jalat löysäks?
En ole löytäny ketään, en edes lähellekkään. Mutta en mä surkuttele =) onneks oon vasta nuori ja on vielä aikaa. Mut olis kiva jo vakiintua. Poikia kavereina on PALJON, mut ei ketään sellasta jonka kans vois edes ajatella jotain muuta.
Kaipaa haleja ja suukkoja
---
turpa tukkoon ja laske rimaa. next..>>
wallu:
Tasoa ei tod kannata laskea...siinä ei petä kun itteänsä ja tulee vaan onnettomaksi.
Kyllä se rakkaus sieltä joskus iskee ...usein tosiaan silloin kun sitä vähiten odottaa...niin kliseiseltä kun se kuulostaakin [...]
En nyt menisi tekemään ihan tuollaistakaan julistusta suoralta kädeltä. En nyt voi kuin enintään arvailla mistä tässä nimenomaisessa tapauksessa on kyse, mutta liiallinen pilviin tavoittelu helposti pitää huolta että joutuu vain pettymään. Jalkojen löysiksi vetäminen on ehkä helvetin pop jos hakee jotain hetkittäistä, mutta pitkässä suhteessa se on varsin toissijainen ja tarpeeton asia. Puhumattakaan tietty siitä että kukaan tuskin on niin täydellinen että ne polvet pysyisivät vetelinä lopun elämää. Tuollainen pikemminkin kertoo vain siitä että kuvittelee toisen olevan jotain muuta kuin tämä todellisuudessa on, ja siihenhän ihastuminen hyvin pitkälti perustuukin.wallu:
Tasoa ei tod kannata laskea...siinä ei petä kun itteänsä ja tulee vaan onnettomaksi.
pHaze:
Itse pidän paljon järkevämpänä ja pysyvämpänä ratkaisuna viettää elämäni ihmisen kanssa, jonka kanssa tulen toimeen, viihdyn ja jota arvostan ensin ystävänä kuin pyrkiä samaan ihmisen kanssa joka vie jalat, ja sitämyötä järjen ja harkintakyvyn, alta ensimmäisellä tapaamisella.
Toisen rakastamiseen kasvetaan ja opitaan pikkuhiljaa kuukausien ja vuosien aikana, se ei tapahdu yhdessä yössä. Miten voisit oikeasti rakastaa jotain mitä et edes tunne? Minusta on ainakin paljon hienompaa havaita rakkauden vain kasvavan vuosien aikana sen sijaan että se vain laimenisi ajan kanssa siitä täydellisyyden odotuksen takia, jota se ei ikinä voi täyttää.
Jos nussin taas pilkkua hetken siitä huolimatta että tuskin tarkoitit asiaa niin kirjaimellisesti, niin mielestäi ei ole kovin tervettä jos ei voi elää ilman jotain ihmistä. Ja tämän lisäksi sellainen tärkeä pointti, että liiallinen riippuvaisuus toisesta asettaa hyvin suuria paiineita ja rasitteita sille toiselle ja sen kautta myös suhteeseen, ja tuollaisella voi hyvin pilata ja tuhota muuten ihan hyvin toimivan suhteen. Mutta tuosta perusajatuksesta olen kyllä samaa mieltä; Ei kannata olla toisen kanssa vain olemisen takia, tai tyytyä kumppaniin pelkästään sen perusteella että tämän pärstä ei ärsytä niin paljoa että tekee mieli viskella astioita päivittäin. Sen enempää asiaa analysoimatta ja ajattelematta väitän että kaikkein tärkein edellytys toisen kanssa elämiselle on kuitenkin se että tätä pystyy kunnioittamaan ja arvostamaan omana itsenään, ei se että tämä osaa hurmata sinut tarvittaessa kädet selän taakse sidottuna.Epailija:
Viisaita sanoja, mutta toisaalta itse kannatan tavallaan myös lähtökohtaa don't marry someone you can live with, marry the one you cannot live without (vaikka siis en avioiittoa varsinaisesti pidäkään järkevänä ratkaisuna). En kuitenkaan usko, että tuollaisen tilanteen syntyminen yhdessä yössä olisi mahdollista vaan juuri tuohon kasvetaan ajan myötä.
pHaze:
Jos nussin taas pilkkua hetken siitä huolimatta että tuskin tarkoitit asiaa niin kirjaimellisesti, niin mielestäi ei ole kovin tervettä jos ei voi elää ilman jotain ihmistä. Ja tämän lisäksi sellainen tärkeä pointti, että liiallinen riippuvaisuus toisesta asettaa hyvin suuria paiineita ja rasitteita sille toiselle ja sen kautta myös suhteeseen, ja tuollaisella voi hyvin pilata ja tuhota muuten ihan hyvin toimivan suhteen.
Sen enempää asiaa analysoimatta ja ajattelematta väitän että kaikkein tärkein edellytys toisen kanssa elämiselle on kuitenkin se että tätä pystyy kunnioittamaan ja arvostamaan omana itsenään, ei se että tämä osaa hurmata sinut tarvittaessa kädet selän taakse sidottuna.
siveys:
Veikkaan kyllä, että harva pari enää muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen toisiaan jatkuvasti hurmaa (jos ollenkaan) ja silti voisi kuitenkin sanoa, että heidän parisuhteensa on ihan hyvä eikä siitä välttämättä uuvu mitään parisuhteelle oleellista..